radon9 skrev:
Det glæder mig at du har opgivet betalingsbalancen som eyecatcher. Men hvad er det du taler om nu, afdrag på lån(renten?), husleje priser og de hjemløse.
Jeg taler da om det jeg har talt om hele tiden; social Uretfærdighed. Det har den her tråd jo handlet om lige fra starten.
radon9 skrev:
de har valgt at være upålidlige
Mener du at hjemløse selv vælger deres mangel på anstændigt liv? At folk der mister deres job, selv har valgt at blive fyret? At taberne selv har valgt at tabe?
Så simpelt tror jeg altså ikke det er. Men bevares, hvis du har ret, så er alt jo i sin skønneste orden i danmark

radon9 skrev:
Er det svært at være hjemløs i Danmark? Gu er det ej.
Nej med den nuværende regering er det nemt at blive hjemløs, det gi'r jeg dig ret i

Alvorligt talt; hvorfra ved du det ikke er svært at være hjemløs?
radon9 skrev:
Der er så få hjemløse at der aldrig er rift om en varm rist.
Burde der overhovedet være så meget som 1 eneste Ufrivillig hjemløs? Er det virkelig et success-kriterie at der kun ligger 2 på en varm rist, og ikke 7? Burde der ikke stræbes efter 0 ufrivilligt hjemløse liggende på risten?
radon9 skrev:
Desuden så er alle danskere, med fast arbejde, så velhavende at en kan leve af fire personers husholdningsaffald.
Wow, fedt. Hvad ska' vi dog med Mcdonalds, KFC, ny-plukkede jordbær, friske kartofler, varm flæske-steg, når vi har velhavende personers husholdnings-affald istedet. Yummi, det er jo en delicatesse VKDF-regeringen endnu ikke har opdaget at de ka' tjene penge på. Regeringen's valg-løfte til næste valg ka' så blive: "Vi lover kvalitets-husholdningsaffald, fra de mest velhavende, til de mindst velhavende (fordi vi er så gavmilde, solidariske og humanitære (med hjertet på rette sted))"
radon9 skrev:
Hvorend jeg ser ligger der cigaretter der kun er halvt røget. Tomme flasker med forjættende sjatter.
Ej, hvorfor har du ikke sagt det noget før?? Her går vi og piner os selv med friske varer købt i supermarkedet, når vi istedet ku' mæske os i cigar-skoder fra rendestenen og forjættende guld-tuborg fra mugne flasker.
Er der mon vente-liste på at blive hjemløs? For når det er så luxus-agtigt et liv, så er der vel mange i kø til det privilegie?
radon9 skrev:
Danmark er edens have for mennesker der
Citat:
har valgt at være upålidlige misbrugere uden selvdisciplin
.
Ta'r du pis på mig eller hvad? Mener du helt seriøst og uden at være den mindste smule ironisk, at folk på den absolutte bund virkelig gerne vil være der og selv har valgt det af helt egen fri vilje? Hvorfor sku' de dog vælge det? Hvad får dig til at tro de selv vælger det? Forestiller du dig grav-alvorligt de nyder det? Og at de hellere vil dét (Usikkerhed og Utryghed, vold og overfald, stress og pres), end at ku' lægge sig til at sove roligt i en varm seng i et lunt og hyggeligt hjem?
Og tror du seriøst de bli'r behandlet af systemet, som var de i edens have? Hvis de gjorde, hvorfor vælger flere folk så ikke at leve dette luxus-liv du beskriver? Hvorfor torterer almindelige mennesker sig med fast arbejde, fast partner, bil i garagen, kabel-tv på deres flad-skærm, penge på kontoen, ferier og rejser, nyt tøj, osv osv, når de ku' få det meget bedre som hjemløse i VKDF's paradis?
radon9 skrev:
Der er indslusningsordinger, udslusningsprojekter, aflusningscentre og socialkonsulenter. Enhver hjemløs narkoman har mulighed for at "normalisere" sig(dvs få et arbejde han hader).
Hvordan ka' du vide hvad de mennesker har mulighed for? Ku' feks den tykke brille-abe i skolen også selv vælge at normalisere sig og undgå at blive mobbet af de andre? Eller var den person fast-låst allerede fra starten, i rollen som taber? Eller hvad med de sorte, ka' de selv vælge at blive accepteret af de hvide?
Hvis der er forskel på mennesker, hvordan ka' du så forenkle og steretyp-gøre en hel minoritet, ned til 1 enkelt selv-valgt bevidstheds-tilstand? (hvordan ka' du skære alle over 1 kam?)
radon9 skrev:
Der synes at være en konstant bestand af fortabte mennesker, mennesker der lever som dyr. Nogle normaliserer sig efter en periode og andre dør som sådan. Altimens nye individer falder igennem og tilgår bumsebestanden.
Og det gør de af lyst, mener du? Altså fordi de synes det er fedt.
Hvis nu du har ret, hvorfor tror du så de synes det er fedt? Hvad er det de ka' li' ved livet som hjemløs, så meget at de hellere vil sove i en våd pap-kasse fremfor i en tør seng? Hvad er deres motivation for at vælge et liv uden tryghed? Hvad 'gi'r' det dem, efter din mening?
radon9 skrev:
Danmark er mulighedernes land, der er plads til alle.
Muligheder er kun noget værd for dem der ka' udnytte dem. En blind har ingen gavn af muligheden for at ku' se franske film blive tekstet i tv, og en døv har ingen glæde af muligheden for billige surround-sound anlæg. En i køre-stol har ingen glæde af muligheden for at ku' gå på trapper belagt med de fineste ægte persiske tæpper, og ham der fik mr jones skåret af i 3 dele af en gal læge fornylig har ingen glæde af muligheden for...nej den la' vi ligge.
De muligheder du si'r der er, er naturligvis kun noget værd for dem der har styrke/adgang til at ku' udnytte dem. Og det er det altså ikke alle mennesker der har. Hvis alle ku' udnytte alle muligheder, så ville vi jo alle være lige. Hvis feks alle fik muligheden for et livslangt ægteskab med kærlighed og den eneste ene, så ville ingen nogensinde blive skilt. Hvis alle nybagte forældre fik muligheden for at få perfekte baby'er der aldrig græd eller gylpede æble-mos op på et Uheldigt tidspunkt, så ville alle forældre ku' sove Uforstyrret.
Hvem der har hvilke muligheder, er ikke noget man ka' generalisere om.
radon9 skrev:
Og dem der vælger ikke at være produktive og pålidlige bør hvorend de ser møde en fremstrakt hjælpende hånd.
Jeg ved ikke om du mener det sarkastisk, men såvidt muligt; så ja. Men selvfølgelig kun hvis den fremstrakte hånd har lyst til at hjælpe, og ikke er blevet tvunget til det. Jeg taler ikke for et kommunist-diktatur hvor folk tvinges til at gi' næste-kærlighed (og jeg mener heller ikke folk bør ha' dårlig samvittighed fordi de interesserer sig for sig selv, som jeg har på fornemmelsen nogle måske tror jeg mener). Men jeg mener at alle bør være sikret muligheden for en stabil økonomi der gør at de ikke er tvunget til at være hjemløse mod deres vilje.
Økonomi ka' nemlig let omfordeles så alle i samfundet som udgangs-punkt ka' være med, men næste-kærlighed ka' selvfølgelig kun opstå af lyst.
Og jeg synes faktisk ikke det er et forkert krav, fra medlemmerne af et samfund, at de er sikret samme leve-standard som deres med-samfundsborgere.
Jeg ønsker ikke et råt VKDF-danmark der går i opløsning fordi de fattige ender med at føre krig mod de rige. Jeg ønsker et blødt samfund hvor ingen har for lidt, eller bli'r snydt eller holdt for nar. Jeg ønsker et rart og hyggeligt samfund, hvilket danmark er ved at gå væk fra med den tiltagende konkurrence- og fjende-mentalitet mellem mennesker. Jeg ønsker et samfund hvor personer som feks Mette Jakobsen (OL-svømmeren) ikke bli'r banned og hængt ud for en fejl hendes læge har begået. Jeg ønsker et samfund hvor narko-spisere, som dig-selv formentlig, ikke behøver frygte chikane fra anti-narkospisere. Jeg ønsker et samfund hvor folk ikke værdsætter penge så højt at de vil begå mord for dem, som feks de 2 hockey-spillere der er snak om for tiden. Et samfund de snakker om i hele verden, og som turister kommer for at se og opleve, fordi det er kendt som et rigtigt eventyr-land, en lille fin andedam, hvor mennesker lever i fred og fordragelighed. Altså et godt socialt samfund, intet mindre

(men det får man altså ikke med en regering der kører 'get tough' stil. Et højre-samfund hvor motivationen ska' være frygt (frygten for feks at miste sit job og blive hjemløs, eller syg og ikke ha' råd til hjælp), bli'r Uundgåeligt et samfund hvor folke-tilstanden vil være frygt (og hvor sjovt tror du egentlig folk vil synes dét er?). Og hvilke borgere tror du er mest produktive og innovative, og mest fredelige og harmoniske? Dem der lever i frygt, eller dem der lever i tryghed?)
radon9 skrev:
Når de vælger at vende ryggen til de hjælpende hænder så skal vi ikke blive fornæmede og sende dem i gulag, men derimod erkende at de, trods vores(os normale) uendelige visdom, har alternative prioriteter.
Hvad ved du om andre menneskers prioriteter? Tror du virkelig du ka' gennemskue alle menneskers motiver så let? Mener du seriøst at din visdom er så Uendelig at du er istand til overhovedet at begynde en vurdering eller dom af andre menneskers valg i livet? Og hvis ja; hvad så hvis du i virkeligheden ta'r fejl? Hvad nu hvis den visdom du bekender dig til, viser sig at være fejl-behæftet, eller måske overgået af en anden visdom, men at du bare ikke selv ka' se det? Hvordan garderer du dig imod det? Hvordan ka' du være så indbilsk at tro du kender sandheden om andre mennesker i sit fulde omfang? Kender du overhovedet sandheden om dig-selv i sit fulde omfang?
Men at man ikke ska' blive fornærmet har du selvfølgelig ret i

radon9 skrev:
Det handler om mennesker af kød og blod og ikke om betalingsbalancen.
Se dét ka' vi blive helt enige om

I sidste ende handler det altid om mennesker, og ikke om penge. Og derfor er kapitalisterne nogle fæ-hoveder når de tror al motivation kommer når bare skævheden i samfundet er stor nok. Den motivation økonomisk skævhed fører med sig, bli'r nemt af voldelig karakter (Sultne og stressede mennesker bli'r nemt mere aggresive end mætte og trygge mennesker. og når først samfundet når dertil, så er der ikke noget kollegialt samfund længere, men istedet blot dyrisk kamp om den sidste pakke gær. I et sådan samfund ska' alle kigge sig over skulderen for at sikre sig at personen bagved ikke er ved at overfalde dem. Der var faktisk en udsendelse for nogle dage siden om et land hvor børn slog hinanden ihjel for få dollars. Og sådan ku' danmark også sagtens ende lidt længere henad vejen, hvis folk ikke tænker sig om. Det er super-let at rive det hele ned hvis man ikke føler kærlighed til det, og ende med et nyt balkan hvis man ikke bruger sin sunde fornuft. Det er super-let at skabe kaos og sammenbrud blandt mennesker man ikke føler noget for. Men det er langt mere fornuftigt at forsøge at skabe sammenhold og samhørighed, accept og respekt. For _kun_ sådan ka' vi alle blive rigere og opnå chancer for stabil fremgang og tryg lykke. Og det ville da ikke være så ringe endda. vel?

Jungle-loven er kun romantisk og spændende i film, men næsten aldrig i den virkelige verden. Og konkurrence med livs-kvaliteten som indsats er kun sjovt når man vinder, men næsten aldrig når man taber. Og at være hjemløs og feks ikke ku' komme i bad, synes du vel ikke helt ærligt lyder som et særlig rart liv?
Ønsker du at bo i et samfund hvor konkurrencen er så hård at du ka' ende som hjemløs og sulten, så ska' du bare huske det når du selv bli'r udkonkurreret og fundet værdiløs. Hvis du vil ha' et samfund hvor vinderen ta'r det hele, så husk det var dit eget valg når vinderen ta'r det hele og ikke efterlader noget til dig. Hvis du er klar til dét, så respekterer jeg dit synspunkt fuldt ud.