Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Wormwood
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jeg har bestilt 10gram wormwood sammen med nogle andre herbs for at prøve lidt forskelligt af. Jeg søgte på psychedelia efter wormwood og fandt nada :x .. søgte videre på nettet og har nu fundet rigtig meget info om stoffet.. Jeg ved det er det man laver absinthe af men de siger man også kan lave almindeligt the af det, og det skulle give en eller anden effect også. Er der andre måder at optage det på ?

Jeg vil rigtig gerne høre om nogen der har erfaring med wormwood ! skriv her eller privat message mig.

my concern is
Higher doses are psycho-activating and have a paralyzing effect. Intoxication effects due to overdose are arbitrary stools, unconsciousness, coma and death.

og hvad kan man kombinere med indtagelse af wormwood ? ud over alcohol = When combined with alcohol it becomes hallucinogenic.

på forhånd tak

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Søg på Malurt som stoffet skulle hedde på dansk :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Du kan også læse lidt på erowid, der er i hvertfald nogle rapporter om rusen: http://www.erowid.org/plants/wormwood/
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... wood.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BRB skrev:
Søg på Malurt som stoffet skulle hedde på dansk :)

blev forvirret da jeg godt kender malurt men thujon er det stof der er ' ulovligt ' well... det gør jeg ... men folk skal stadig skrive hvis de har prøvet det :D

sorry og tak

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zk skrev:
blev forvirret da jeg godt kender malurt men thujon er det stof der er ' ulovligt ' well... det gør jeg ... men folk skal stadig skrive hvis de har prøvet det :D
Jeg har drukket absinth, men aner ikke om der har været malurt i, ellers har jeg ikke nogen erfaringer med det endnu :)

Bliver også altid mega stiv når jeg drikker absinth så har ikke lagt mærke til hvis jeg blev påvirket af thujon :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BRB skrev:
Bliver også altid mega stiv når jeg drikker absinth så har ikke lagt mærke til hvis jeg blev påvirket af thujon :P

Det du kan købe lige over grænsen og nogen steder i dk plejer ikke rigtigt at indeholde noget vil jeg mene..

De flasker der står tabu på :P dem er der gang i ..

Titel:
Insane psychedelia user!

Der bliver solgt absinth med malurt i EU, men koncentrationen er så lav at det næsten ingen betydning har. Det er jo også derfor at alkoholprocenten er så høj - for at kompensere for den manglende malurt. De gamle absinth, hvor der var meget malurt i var alkoholprocenterne ikke særlig høje. I nogle gamle østeuropæiske lande kan man vist stadig få rigtig absinth dvs. hvor man får hallucinationer osv., men absinth med en bestemt koncentration malurt i, er ulovligt i EU.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det jeg drak de par gange var vist købt på Cypern for nogen år siden, så aner stadig ikke om det indholdte noget, men egentlig også ligemeget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Treasure* Nej, det passer ikke. Thujonkoncentrationen i nutidens absinth er ikke lavere end den var for 100 år siden. Alkoholvolumen er heller ikke blevet højere. Og østeuropæisk absinth er skod! Så fik vi vist det på plads! :)
Jeg gider ikke gå i detaljer igen, men prøv at søge på emnet, da jeg har uddybet det en del gange efterhånden.

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!

Halifaxxx skrev:
*Treasure* Nej, det passer ikke. Thujonkoncentrationen i nutidens absinth er ikke lavere end den var for 100 år siden. Alkoholvolumen er heller ikke blevet højere. Og østeuropæisk absinth er skod! Så fik vi vist det på plads! :)
Jeg gider ikke gå i detaljer igen, men prøv at søge på emnet, da jeg har uddybet det en del gange efterhånden.

/karma!

Er du sikker på det? Jeg er ellers rimelig sikker på at der er nogle EU lovgivninger der siger at malurt koncentrationen ikke må overstige en bestemt procent. Om den østeuropæiske absinth er dårlig skal jeg ikke kunne sige, men så vidt jeg ved er det i ikke EU lande at man kan få den ægte vare og det man ellers kan købe er bare en billig erstatning, der ikke har noget med malurt at gøre. Men jeg skal da lige prøve at søge lidt på det, hvis du siger noget andet ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Fandt lige en gammel post frem hvor Zarathustra skriver

Zarathustra skrev:
Den tilladte mængde thujon i absinth er i dag så lav, at man når at blive stangstiv før man overhovedet kan mærke thujonen, når man drikker absinth.
I gamle dage, dvs. dengang Oscar Wilde, Vincent van Gogh, Toulouse Lautrec og de andre eksperimenterende kunstnere indtog absinth, var thujonm-indholdet meget større, og der var vist også meget "hype" omkring det.
I dag er thujon-indholdet væsentligt lavere, men alkoholprocenten stadig høj, så¨absinth slår stadig hårdere end almindeligt sprut.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay .. os det jeg mente .. og man forstærker det ved opium dråber eller noget :P så vidt jeg har forstået det ..

Men det jeg tænkte på var urten malurt .. om nogen havde erfaring med at lave the af planten / busken :P og hvordan det funker hvis man ryger en lille en eller to om det gør nogen forskel

Titel:
Insane psychedelia user!

Zk skrev:
Okay .. os det jeg mente .. og man forstærker det ved opium dråber eller noget :P så vidt jeg har forstået det ..

Men det jeg tænkte på var urten malurt .. om nogen havde erfaring med at lave the af planten / busken :P og hvordan det funker hvis man ryger en lille en eller to om det gør nogen forskel

Jeg søgte lige på "malurt" i forbindelse med Halifaxxx svar og der er altså et utal af topics, hvor der bliver diskuteret effekter, doser osv. osv. Så prøv at brug søgemaskinen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hm... jeg finder 32 hits på malurt .. og ik rigtig nogen fortæller mig hvordan det er at drikke malurt som the ..

og om det kan hjælpe på effekten at bruge et andet stof ?
håber der er nogen der kan hjælpe ellers må jeg bare søge videre efter information :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Zk: Tag nu og soeg paa emnet i stedet for at stille spoergsmaal der er blevet diskuteret til hudloeshed...
Laes dette om en rygbar ekstraktion af thujon fra malurt, rusen er meget behagelig.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

skal jeg gentage mig selv ?

:X

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det er rigtigt at der er grænser på indholdet af det aktive stof idag,men indholdet var altså ikke højere dengang. Sindsygen man forbandt med absinthe kommer muligvis slet ikke af indholdet af malurt snarer det at man forurende absinthen med alt muligt da det var en meget populær drik og der derfor opstod mange efterligninger af tvivlsom kvalitet. man har også en teori om at nogle af de andre urter der er i rigtigt Fransk absinthe krydsvirker med malurten og derfor forstærker oplevelsen. og ja godt nok indeholder øst Europæisk absinthe meget malurt men det har ikke en skid med "ægte" absinthe at gøre det er ikke andet en sprit med malurt og grøn farve. En ægte Fransk Absinthe burde stadig give den oplevelse den altid har gjort

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Cannabiscook* Thank you! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror nu nok at der var mere thujon i Absinthen dengang, end de standardiserede brygge man får idag.

Absinth blev lavet ved først at trække finsprit i bl.a. malurt, for derefter at destillere det.

Både alpha- og beta-thujon har kogepunkter meget tæt på ethanol's kogepunkt, så medmindre en fraktioneringskolonne blev brugt til destillationen, vil thujon'en vel komme med over.

(Jeg ser ikke noget logisk i at destillere malurt-ekstraktet fraktionelt, da du så ville få ren sprit ud af det, dvs. intet af malurtens aktive stoffer og aroma)

Mht. sindssygen, så mener jeg at have læst, at man i nogle tilfælde tilsatte iret kobber og andet giftigt stads, for at opnå den grønne farve...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen, så kunne de jorent teoretisk bare bruge mindre malurt fra starten?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]