Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Vil prøve...
Andreas/Saiko-Pod Hvor har du den ide fra at folk prøver at pådutte nogen noget?
Og så har jeg lige en High 5 til dig lige midt i dit fjæs.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det er et IMHO dumt udgangspunkt at antage at de fleste 15-årige ikke er psykisk klar og at man derfor "nok ikke selv er det".

Jeg ved ikke PT hvor gammel du er men du lyder mest som om du er en lille rebel der bare vil være modsat, måske er du kun selv 15 og har det skidt med at der er så mange der er imod at børn tager drugz.

Det er da åbenlyst at der ikke er nogen der vil råde en på 15 til at tage svampe, da det ka gå meget galt. Det er jo klart at vi kender ikke Alch's psyke osv. MEN der er INGEN på 15 år der er klar til svampe, man er stadig ikke andet end et stort barn.

Jeg syndes dog det er fedt at høre at Alcholic har tænkt sig om og lyttet til dem der har bidraget med noget fornuftigt.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
Hvor ikke min meneing at generallisere!

Men hvis man er parat som 15årig, så siger min logik er man er mere klar når man lige er blivet 2 år ældre! eller bare 1!

Insane psychedelia user!

En 15 årig har en 15 årigs hjerne, aight ? Hvor meget skal der køres rundt i det ? Selvom man føler sig udviklet så er man det ikke, da jeg var 15 følte jeg mig sgu da også totalt voksen...men det var jeg ikke, og det kan jeg godt se nu hvor jeg er 17 og jeg er stadig ikke fuldt udviklet (i tilfælde af at folk ikke havde opdaget det...hehe).

My point is, som der blev snakket om i et andet topic, i er sgu først lige begyndt at drikke bajere (det burde i i hvert fald), hvis i begynder på svampe nu, hvad tar i så ikke om bare et år ? [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Og til alle jer der kritiserer mig for den hårde tone, det er for HR's skyld....jeg kan slet ikke forstå at nogle kan finde på at sige mig imod når jeg siger 15 årige skal ikke lalle rundt på hallucinogener .

/Jensus

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil nu til de unge drenges forsvar sige at det i visse tilfælde godt kan være forsvarligt og positivt at have en psykedelisk oplevelse som midaldrende teenager, men under normale omstændigheder vil det i reglen skabe forviring i psychen, da man i den alder sjældent er istand til at absorbere og integrere oplevelsen psykisk på en hensigtsmæssig måde. Men ingen regler uden undtagelser, dog tvivler jeg på at Alkoholic hører under denne kategori.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Piercer@

Læs hvad du vil i mine indlæg... Men at antage at jeg er en rebelsk ung fyr der bare prøver at være på tværs er måske lige grovt nok, når jeg rent faktisk har været med herinde i et godt stykket tid nu!

Jeg er 17 år og tog mine første svampe som 15-årig og havde det fedt med det! I har absolut ret i at en 15-årigs sind i ikke er "færdigudviklet", men hvornår er man egentlig færdigudviklet rent mentalt? Det vil jeg gerne have et bud på.

Pr. princip er jeg imod at man dømmer hvad folk kan og ikke kan på alder! Hverken Jensus eller dig kan bedømme hvorvidt Alkoholic er klar til at tage svampe, det kan han kun selv. Derimod kan i rådgive ham og hvis han igennem jeres vejledning finder ud af at det er en dårlig idé, så har vi opnået optimal HR.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at I er mere kyndige vejledere end jeg, men... Tjah, for ikke at begynde at gentage mig selv tror jeg, jeg vil holde her. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Tidligere holdmedlem

Alchoholic>>>Jeg er 18 idag....begyndte med narko da jeg var 17...i starten kun psykedeliske ting...det rører jeg aldrigt mere!

De kan skubbe dig ud i det værste helvede overhovedet....

Det første halve år trippede jeg HÅRDT hver weekend på lsa, shrooms, dex...whatever.

Og det gik sq helt fint...jeg så ganske vist syner til hen om onsdagen...men eller gik det fint fint.

Så nytårsaften blev jeg kastet ud i et kæææmpe bad trip, efter det ku jeg ik sove i 3 dage..ik se tv..ik bruge computer..mine tanker kørte rundt i ring..jeg ku ikke kende mine venner, og var bangre for at snakke til folk fordi jeg måske troede de var en anden...

Der gik en måned før jeg var mig selv igen...jeg har rørt psychedelia 2 gange efter det, første gang gik fint...anden gang af HELVEDE TIL!

er helt stoppet med det pjat nu, og har ikke synderligt lyst til at prøve igen.

Jeg var ikke engang klar nok da jeg var 17, er ikke klar nu, og blir det nok først engang når mit liv er 100% stabilt.

Faktisk tror jeg at jo mere intelligent man er jo større er chancerne for at du får bad trip af.

Hvis du nu går hen og guffer svampe alligevel(Hvilket du jo nok gør), så vil det højst sansynligt gå godt. Og så tænker du Fuck dem på psy.dk, det gik da perfekt, det var pissesjovt, og jeg er helt mig selv igen.
Så ku du godt drage den konklusion at vi 100% fyldt med lort, og derfor gør du det igen næste weekend......

Hvis du har en en MEGET stor lyst til at trippe så kan du få en lignende men meget mere sikker oplvelse med en Kix eller 2 og indtag et gram hash oralt, og ryg ved siden af.

Det skal nok blive en psykedelisk oplevelse, og er noget mere sikker.

Vil ikke anbefale det, men er bedre en svampe!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Jeg er 17 år og tog mine første svampe som 15-årig og havde det fedt med det! I har absolut ret i at en 15-årigs sind i ikke er "færdigudviklet", men hvornår er man egentlig færdigudviklet rent mentalt? Det vil jeg gerne have et bud på.

<HR></BLOCKQUOTE>

Den er rimelig nem, det er du når du er ude af pupeteten (sorry for dårlig stavning, men jeg havde travelt med at tage stoffer i folkeskolen)
Og aligevel ikke for man udvikler sig altid mentalt, det er jo derfor man tager trips det er jo for at udvide bevistheden.

MVH
Piercer
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 09 November 2002: Besked ændret af: Piercer ]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Piercer@

Præcis... det er jo det jeg mener. Grunden til at vi* tripper er jo fordi vi ønsker at udvide vores bevidsthed [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

* Læs at "vi" jo langt fra dækker alle! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nevertheless bliver vi sikkert ikke enige om dette her, så lad os lade det ligge. Alkoholic gjorde jo op med sig selv om han ville tage svampe og kom frem til en, i mine øjne, ganske fornuftig løsning pga. vejledning herindefra!

Medlem

Hvor går grænsen? Man siger mennesket er psykisk-færdig udviklet som 21årig, og at det der skader mindst at tage stoffer, derfor mener jeg ikke man skal mind-fucke som 13årig! Men hvis han kan styre det hvem er vi så til at fortælle ham at han ikke skal?!
@Alkoholic; hvis du gør det så pas fandens godt på dig selv! For mig er stoffer altså mere end legetaøj man bare tager for at prøve noget nyt når man er 13 år! Jeg mener du skal vente, du har hele livet foran dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] hvorfor skynde sig så meget!? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu kommer jeg også lige og blander mig lidt.... nogen vil måske ikke få en god oplevelse med svampe i en alder af 15 og nogen vil ikke i en alder af 25... Jeg bliver snart 17 og jeg prøvede svampe sidste weekend, hvilket var en kæmpe oplvevelse af den gode slags. At det lide skulle være der var lidt spontant men jeg havde i lang tid gået og læst på det og planlagt at gøre det, men alko inden du gør det så læs så meget du kan og tænk så lige over:
Har du overhovedet lyst til det?
Hvorfor har du lyst til det?
Hvorfor skal det være nu?
Hvor meget vil du tage?
Hvor/med hvem vil du tage det? Hvorfor?

med disse ting planlagt tror jeg at risikoen for at det går galt er mindre. Der er ingen andre ind dig selv der kan bedømme om du er klar, Liquid kunne holde til det da han var 15 og Jensus kunne ikke...

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige komme med et indput. Da jeg var 13 og så til jeg fyldte 15 var der en kanon stor forskel. Jeg kunne tydeligt fornemme en kæmpe forskel i min modenhed. Ja selv bare fra da jeg var 14½ og så til 15. Jeg udviklede mig helt vildt oppe i min hjerne. Jeg blev mere ansvarlig, mindre barnlig, talte pænere til folk. Det var ikke længere fedt at sige fuck og sgu syntes jeg. Jeg så lysere på tingene. Jeg begyndte at interessere mig for helt andre ting. Udsseenedet betød ikke så meget længere som det gjorde før hen. jeg blev mere selvbevidst om hvordan jeg så ud og hvordan jeg var som person. Jeg udviklede mig meget rent kreativt. Jeg begyndte at male og interessere mig for anderledes musik, jeg fik en større fornemmelse i at se det smukke i et stykke musik som ikke lød så fansy osv.

Så i skal ikke sidde og sige at fra 13-15 er der ingen forskel!

:peace:

Ps. da jeg blev 15 gik det endda op for mig hvor dumt det er at drikke sig lam i alkohol hver weekend. *Af opfordring fra Erik Spandmand* men det var først efter et halvt års tid at det gik rigtigt op for mig. Det kværner ens hjerne fuldstændigt! Nu drikker jeg meget sjældent. Drikekr nærmest kun en øl med min bedste ven hvor vi sidder og taler sammen ude i naturen eller lign. Såååååå )(=)/#¤/r

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Aron skrev:
Så i skal ikke sidde og sige at fra 13-15 er der ingen forskel!
:peace:

Jeg tror desværre, at der skal mere end blot almindelige spiritistiske metoder, til at genoplive denne diskussion.. der er jo forløbet næsten en halv 13-årig siden 2002. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]