Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Vil prøve...
Medlem

Geografisk sted: min mors mave ; )
Tror du har fat i noget, det er fx derfor jeg holder mig væk fra det, da jeg ikke lige kan vide om jeg er parat! Men hvis andre fra min skole(kender en der tager svampe m.m.) så er jeg ligeglad, men hvis de ville have min mening, skulle de vendte bare æn bitte smule år endnu. Men tror godt jeg kunne finde på at gå på svampe jagt uden at så meget at spise en halv svamp! bare lige for at finde dem [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Men det er virkeligt slemt at se ens' krop er for langt fremad! kan "skræmme" voksne mennesker på 20-"mange" med min alder, når jeg siger 14, tænker de 16, okay cult, men et lille problem, skal sku allerede barbere mig! Men det er altid noget at jeg er nogenlunde bevidst om hvad jeg fortager mig!

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
Alkoholic! Du skriver du vil prøve svampe, fordi at, du kender nogle der har taget d og haft d skide skægt...

Og her kunne jeg jo så opremse en hel stribe af folk der syntes de har d skide skægt, når de jumper ned fra højhuse med en lille faldskræm på ryggen eller laver vilde saltoer i sneen osv.
Render vi da alle rundt og gør dette, fordi at d er skide skægt.?!?!

Jeg var (pudser lige glorien) 25 år før jeg begyndte at eksperimentere med drugs udover cannabis og alcohol. Og dette bestemt ikke, fordi det ikke var indenfor rækkevidde.
Men var og er stadig af den overbevisning at man bør være modnet en del inden man får noget ud af, at fordybe sig i sit indre.
De oplevelser og indtryk man får på div. psychedelia kan meget let fejlfortolkes og sikkert gøre ens hverdag meget mere besværlig, end den er for en i rivende udvikling, indre som ydre.
Dernæst vil jeg gøre dig obs på, at svampe kan være et temmelig indadvendt psychedelia, for mig er d feks. overhovedet ikke morsomt at være sammen med folks jeg ikke føler mig 100% trygge ved. For d meste får jeg feks. en tudesession, inden jeg peaker.

Og derved vil jeg også lige påpege, at lige så fun, som nogle kan få d, lige så meget sort, kan en oplevelse blive. Og har man ikke lært, at takle disse sorte (nogle kalder dem nedture) oplevelser, som man sjældent har i en alder af 15, KAN D GÅ DIG GRUSOMT GALT...

En rigtig, DY DIG UNGE!!! løftet pegefinger men ak og ve, d jo DIT LIV.

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Alko og andre i den yngre klasse: I skal huske at der ikke er nogen garantier for noget når det gælder stoffer. Der er en risiko forbundet ved at tage stoffer, og det skal man huske. Når vi taler psykedeliske stoffer taler vi om en risiko for at blive kastet ud i en forfærdelig oplevelse, en oplevelse der KAN give jer følelsesmæssige og psykiske ar resten af livet i allerværste tilfælde.
Denne risiko kan formindskes kraftigt når man er voksen, ved at sætte sig ind i tingene, tage stofferne et ordentligt sted, dosere ordentligt, osv, osv. I jeres tilfælde, hvor vi taler unge mennesker i puberteten, så er der bare mange andre faktorer man skal tage hensyn til. Især er den usikkerhed som man føler i jeres alder en faktor der gør risikoen for en dårlig oplevelse større. De hormonelle forandringer der foregår i jer, er noget som i umuligt kan beherske, og derfor fraråder jeg jer at tage stoffer som svampe, LSD, osv. Indtil i er ude af puberteten.

Pas på jer selv.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Jensus:
Engang var der en 15 årig fyr som hed Jensus, han synes selv han var vildt smart og skulle prøve alverdens stoffer, fordi de lød spændende. Kloge mennesker som havde gået mange ting igennem og som var flere år ældre end ham, frarådede ham at tage hallucinogener da han højest sansynligt ikke var klar. Men Jensus var da ligeglad, han kunne da nok klare det....det kunne han også indtil han fik tvangstanker, synsforstyrrelser, angstanfald, døgnet rundt...og det generede ham i lang tid...selv et halvt år efter det begyndte var han ikke helt kommet sig over det. I dag er han ret normal, men spekulerer stadigvæk over hvordan han ville være idag hvis det ikke var sket ?

I learned my lesson....vil man ikke høre så må man lære...eller hvad man nu siger... [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

/Jensus
<HR></BLOCKQUOTE>

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
ditto!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Så kan han lære det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Alkoholic > Du svarede stadig ikke på [b]hvorfor
du har lyst til at prøve på... og hvis svaret blot er afveksling fra andre stoffer, så prøv lige at spørge dig selv én gang til...[/B]<HR></BLOCKQUOTE>

Grunden er at det lyder som et spændende stof, som jeg ikke troede der var mange risikoer osv ved. Men jeg havde sq ikke troet at det kunne fucke ens hoved, men jeg vidste selvfølgelig det ikke var sundt for psyken... Og efter jeres oplevelser, vil jeg mindst vente en 3 år...

Dedikeret medlem

Forresten Dex hvor gammel var du da du prøvede svampe??

[ 28 Oktober 2002: Besked ændret af: Alkoholic! ]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg kan godt blive lidt træls af at se Alkoholic blive påduttet jeres ideer om 15-årige og stoffer!

Jeg var selv 15 da jeg prøvede svampe første gang og havde det enormt fedt! Og jeg har fået det ret meget ud af mit system nu... Jeg blev mættet fordi jeg fik det ud af det som jeg ville have.

Det fornuftigtste råd der endnu er blevet givet er Dex's, nemlig hvorfor man vil tage svampe... Det har relevans!

Alkoholic> Jeg synes det er cool at du finder ud af at svampe også har en downside, og at du måske ikke er klar psykisk til at tage dem... Men en anden gang skal du ikke altid lade dig pådutte en rolle som "den lille" - For sandt at sige, så ved disse mennesker herinde jo mindre om din psyke end du selv gør... Og hvis du, f.eks. efter rådgivning herindefra, føler dig rigtig klar til hvad du nu har lyst til, så synes jeg at du skal springe ud i det!

Min bottomline:

Det skal være ok at fraråde unge at tage svampe, hero-dero eller alt mulig andet, men i behøver ikke at underminere dem og i behøver slet ikke at dukke frem fra overfladen med en eller anden arrogant "bedrevidenhed" og pådutte dem jeres stereotypbillede af en eller anden knægt med bumser og overgangsstemme der ikke laver andet end at spille computerspil og i øvrigt har det svært med piger...

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
@Andreas/Saiko-Pod:
Hørt! Havde i troet at jeg kun var 15, hvis jeg ikke havde sagt det?
@Alcoholic: Troede du, helt seriøst, at der ikke var en downside ved svampe? Fordi så må du sq undskylde hvad jeg sagde.. Jeg regnede med at du trods alt tænkte nok til at du undersøgte det først! Da jeg tog svampe første gang havde jeg undersøgt det i tre uger..! Til jer andre: Det er lidt ligesom uge40reklamen..(Børn under 15 bør ikke drikke..)..Hvad med at uansvarlige mennesker ikke bør drikke?
-Mathias..

Dedikeret medlem

Jeg føler ikke jeg bliver påduttet. De fleste herinde ved det jo nok bedre derfor ved det nok bedre, for det meste... Det er jo fordi jeg tænker på mig selv...

Medlem

Men når unge som os i dag(nok også før i tiden) tænker man da ikke over at sådan en lille "hamløs" svamp kan gøre skade. hved ikke med jer erfarende, men har da på fornemmeren at i ikke tænkte over i starten at svampe var farlige, lige inden eller mens i prøvede svampe første gang. Hvis ikke så tænker i meget godt logisk! men det kunne da være fedt med et drug der ikke var skadeligt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så kan han lære det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Alkoholic > Du svarede stadig ikke på hvorfor du har lyst til at prøve på... og hvis svaret blot er afveksling fra andre stoffer, så prøv lige at spørge dig selv én gang til...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Selvfølgelig tænker man da over det!!!
Et godt tegn på man i hvert fald ikke er klar til den slags, er man bare hopper ud i det.

Jeg læste lang tid før jeg prøvede svampe første gang. (var 15 år)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Liquid: 110% enig!
Hvis man ikke tænker over det så er man under ingen omstændigheder parat!

@Notjer: Hvis sådan en lille svamp ikke kan være så farlig så kan sådan en lille bunke brunt pulver der ligner brunt sukker da heller ikke være så farlig... eller hvad?

VH Jonas!

Medlem

Mener med det at man ikke skulle tro at en svamp ikke er farlig, men siger heller ikke den er ufarlig, eller hvordan jeg nu skal sige det! Jeg er også her inde fx for at lære lidt mere om stoffer og svampe, vil da fx gerne prøve svampe men skal lige vokse færdig og vide 120% hvad man skal gør for det ikke går galt!

Men hentydningen i spørgsmålet var: når man er ung på de 15år ca. ofr man ikke altid tænkt igennem tingene, som i også har givet udtryk for her inde flere af jer. Det er jo ikke alle der har været lige fornuftigt, tror ikke på at alle var bevidste om her inde inden de prøvede svampe at de kunne give meget sleme psykoser!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg var selv 15, og jeg gjorde det fordi jeg lige kort havde læst lidt på nettet om nogle svampe man "blev lidt sjov af og så mærkelige ting og sager"... mine første mange trips var af ren og skær underholdning, og jeg skænkede ikke mange tanker til hvad der egentlig skete.
Jeg havde en del "heroiske" trips på det tidspunkt, doserede meget højere end jeg ville bryde mig om idag.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Alkoholic>

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg føler ikke jeg bliver påduttet. De fleste herinde ved det jo nok bedre derfor ved det nok bedre, for det meste... Det er jo fordi jeg tænker på mig selv...

Nej, nu må du fandme tage dig sammen! "Jamen de ved sikkert bedre og hvis de siger..." - FUCK om de siger at du ikke er parat fordi du er 15... Fuck det! Det handler om hvorvidt du føler dig parat. Som sagt før har du fundet ud af at svampe måske ikke lige er for dig endnu, og det er fedt at du har søgt hjælp herinde til at få det afklaret.

Men disse folk herinde er "fageksperter" ... De ved noget om hvordan svampe kan fungere på forskellige mennesker, de ved noget om doseringer osv... Men de ved ikke noget om dig! Og derfor kan de sagtens råde dig i denne sag, men de kan ikke fortælle om hvorvidt du er klar... Det kan du kun selv.

Hvis det, som du selv skriver, er fordi du tænker på dig selv så er du jo nået til det punkt hvor du gerne skulle hen. Du har, med hjælp og råd fra andre, ransaget dig selv og har fundet ud af at du nok ikke er klar til dette her... Og det er sådan det skal fungere... Det skal ikke være sådan at folk kan fortælle dig hvad du må og hvad du ikke må... Om du så er 13 eller 30!

Jeg håber at nogen af de ældre herinde har fået fat i min pointe og... i hvert fald vil tage den til efterretning! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Det er jo ik som om at jeg vil være sådan en taber som gør hvad andre siger, men fordi jeg passer på mig selv.. Det ved jo nok også lidt om man er parat, og om de selv var som 15-årige. Selvom der er forskel på vores personligheder er der nok ik mange som er psygisk klar som 15 årig, derfor siger de at de ik synes jeg skal!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Alkoholic>

Det er et IMHO dumt udgangspunkt at antage at de fleste 15-årige ikke er psykisk klar og at man derfor "nok ikke selv er det".

Det jeg har villet frem til er sådan set også bare at du ikke (altid) skal lade dig trumfe af folk som du TROR ved mere om ting end du gør. Under alle omstændigheder er det i sidste ende dit valg, og min pointe var altså bare at gøre dig opmærksom på at det skal forblive dit...

Eller for at skære det ud i pap: At tage imod råd er én ting, men at lade sig pådutte af andres meninger er en anden. Jeg tror at du har lyttet til dig selv i denne sammenhæng og føler derfor ikke for at føre diskussionen videre... Og faktisk var mit oprindelige indlæg mest rettet mod de folk herindefra jeg ikke mente adresserede sig ordenligt til dig! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Well... Nok flueknepperi fra min side!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg ved hvertfald at jeg ikke var klar til svampe da jeg var 15, tror ikke jeg kender nogen der er klar allereded i den alder!!!
Derfor vi jeg da også på det absolut kraftigste fraråde folk at tage psykedeliske stoffer før de er minimum 17-18!!

Jeg røg min første pibe hash som 18 årig, mine første svampe og mit første mærke røg indenbords som 19-årig og nu er det efterhånden Ayahuascha og Salvia der står for skud... Men jeg tager ALDRIG et stof uden at have læst meget om det og har taget de forholdsregler der bør tages inden en rejse i det indre (eller til det ydre!!)

Når jeg tænker over det, så er jeg sgu glad for at jeg ikke startede tidligere, så tror jeg ikke jeg ville kunne se konsekvenserne af det og så er sandsynligheden for at fucke sig selv op en del større!!!

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Som det blev sagt, nogle mennesker er klar når de er 15, nogle er ikke..
Og @Alcoholic og Notjer: Det er altså ikke alle 15årige der tænker med røven når de indtager psychedelia, så lad være med at generalisere..!
End of story! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
-Mathias..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]