Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Iflg Politiken (http://politiken.dk/indland/ECE1142448/ ... -slagelse/) er der PMMA i omløb i pulverform.
Denne sag er fra Slagelse, men derfor kan det godt være andre steder i landet også.

Pas på jer selv derude...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Fuck alle de kemikere der bare forsøger at tjene penge! De tager livet af uvidende mennesker, og selv efter al den information man har opnået omkring PMMA og PMA bare de sidste 10 år! Det er simpelthen svineri. Et er at piperaziner pludselig fik et gennembrud, men nu er PMMA/PMA pludselig kommet retur. Ikke nok med at man snyder sine kunder, men man tager også deres liv. Jeg er sgu skuffet over mentaliteten hos dem der gør det. Legaliser MDMA, og straf dem der i virkeligheden sælger "dræber-narko"

-Tramper

Admin
Brugeravatar

Don't blame the chemists!

Ihvertfald ikke som udgangspunkt :P
Selvfølgelig har producenten et vist ansvar. Men til syvende og sidst er det distributøren og køberen, der har ansvaret for de produkter de pusher/indtager.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!

Der står nu Slagelse i artiklen, ikke Roskilde. ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Imp skrev:

Selvfølgelig har producenten et vist ansvar. Men til syvende og sidst er det distributøren og køberen, der har ansvaret for de produkter de pusher/indtager.

Det har jo intet andet formål end rekreationelt brug, og i den sammenhæng har det slået mange mennesker ihjel. Derfor ser jeg ingen grund til at syntetisere noget der er direkte giftigt. De er blevet snydt. Til syvende og sidst er det producenten der er en abe :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg vil give, ham der tjener flest penge på det, skylden...

Medlem
Brugeravatar

Er der en måde hvor på man kan se forskel på de to stoffer, farve konsistens mm.? Ham jeg kender ved jeg ikke vil snyde mig bevidst, da han er en god ven og ikke er en pusher, men jeg skal ikke kunne sige om han ved forskellen.

Admin
Brugeravatar

En person er nu død af stoffet
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/12/15/054540.htm
techno-tramperen skrev:
Imp skrev:

Det har jo intet andet formål end rekreationelt brug, og i den sammenhæng har det slået mange mennesker ihjel. Derfor ser jeg ingen grund til at syntetisere noget der er direkte giftigt. De er blevet snydt. Til syvende og sidst er det producenten der er en abe :D

Det ku da sagtens tænkes, det havde andre anvendelser end som narko. Hvis det er et større kemikaliefirma, der producerer 1000vis af forskellige stoffer hele tiden til forskning, synes jeg ikke man kan klandre dem for noget. Men hvis det er de kinesiske narkoproducenter, du hentyder til, vil jeg til dels give dig ret :)

TAP skrev:
Er der en måde hvor på man kan se forskel på de to stoffer, farve konsistens mm.? Ham jeg kender ved jeg ikke vil snyde mig bevidst, da han er en god ven og ikke er en pusher, men jeg skal ikke kunne sige om han ved forskellen.

Det er umuligt at sige, hvad det er, udfra farve og konsistens.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Advarsel: Holland(EU) svømmer i PMA kiks (billede)

NYHED: Farlig PMMA/MDA i omløb i Slagelse

bare så det er til at finde rundt i ;)
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=35034&p=468155#p468155

Moderator
Brugeravatar

Fjas skrev:
Der står nu Slagelse i artiklen, ikke Roskilde. ;)

Jaja, så Sjælland da :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er skræmmende når folk tænker i disse baner og vælger at sælge sådanne piller. Desværre er det jo nok normen efterhånden.

Medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg ved skulle det dog være et pulver stof og ikke piller. Udanset hvad er det ufattelig lav moral når man sælger stoffer, som er mere skadelige end gavnlige.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Det viste sig at være metamfetamin...
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/12/15/162319.htm

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Endnu en tosse der holder den kørende. Kan man ikke nået så simpelt som at tænke, skal man nok holde sig fra stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Så ingen PMMA i dk? Eller er advarslen stadig relevant?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Paul Muad Dib skrev:
Så ingen PMMA i dk? Eller er advarslen stadig relevant?

Ingen PMMA så vidt jeg kan forstå. Politiet har tydeligvis klokket i det - udtalt sig for skråsikkert, inden stoffet var blevet undersøgt og indentificeret af Retskemisk Institut. Så intet dræber-stof. Blot skødesløshed - fatal skødesløshed.

Og igen, HVORFOR viste de i artiklen på TV2's hjemmeside et billede af lyserøde piller, når de havde fået oplyst at der var tale om et "hvidt pulver"?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Synes det er ærgerligt, at politiet prøver at piske en stemning op, og skræmme stofbrugerne fra det område fra vid og sans, når det viser sig at manden har kombineret mange slags narko og formentligt også med alkohol, og holdt sig vågen i flere dage i træk. Det er jo klart at det går galt, og det er som sådan ikke stoffernes skyld, men kun hans egen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Morten på 14 skrev:
Synes det er ærgerligt, at politiet prøver at piske en stemning op, og skræmme stofbrugerne fra det område fra vid og sans, når det viser sig at manden har kombineret mange slags narko og formentligt også med alkohol, og holdt sig vågen i flere dage i træk. Det er jo klart at det går galt, og det er som sådan ikke stoffernes skyld, men kun hans egen.

Det er sandt. Men synes nu også at man skal passe på med at "tige farerne ihjel". Jeg føler mig forholdsvis ansvarlig, men alligevel kunne det jo lyde alvorligere end det er, når man sidder og dessikerer en hård weekend. Tag f.eks. en psykedeliabruger som drikker nogle øl en eftermiddag, tager noget amfetamin lidt senere og ryger en joint, for så at efter minimal søvn, tage en valium eller lignende til at sove på. Det er 4 stoffer hvoraf 3 kaldes for narkotika af politiet og andet godtfolk. Og jeg har ikke inkluderet at de fleste sikkert ryger en smøg og drikker en kop kaffe/cola/redbull.
Nu ved jeg godt at min analogi ikke holder helt, da den ovennævnte kombo måske ikke er så dødbringende, især ikke hvis doserne er fornuftige, men et "stofblanding" kan jo godt virke næsten trivielt og ligegyldigt, hvis man har en vis rutine. Selv ville jeg nok udpege amfetaminen som synder hvis en kradsede af på ovennævnte kombo, selvom man altid kan efterrationalisere og skylde på blandingen af 5 substanser.

Nu ville jeg ikke have at det skulle lyde som en hetz, for det er det bestemt ikke, så vil lige afslutte med at (af nysgerrighed) spørge hvilke substanser han blandede (har ikke læst artiklerne) ?

Mvh

Moderator
Brugeravatar

Desuden er det bedre at råbe vagt i gevær, når flere unge bliver indlagt (og en dør) af at tage det samme stof. At det så "bare" var methamfetamin kan vi jo kun være glade for, for så er det primært de uansvarlige, der er i farezonen, og ikke folk, der kun indtager stoffer de ved, hvad er (dvs fra pålidelige kilder).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Nu synes jeg at forvirringen og misinformationen er ved at kamme over; check den her:
DR Region Sjælland - Nyt dræbende narko i Danmark

DR Region Sjælland skrev:
Nyt dræbende narko i Danmark
21. dec. 2010 07.09 Slagelse
Stoffet, som i tirsdags kostede en 27-årig mand fra Slagelse livet, er aldrig før set i Danmark, skriver Sjællandske, der har talt med afdelingsleder Kristian Linnet fra Retsmedicinsk Institut på Københavns Universitet.
Stoffet hedder methylamfetamin og minder om meth-amfetamin, som allerede er kendt.
- Meth-amfetamin og methylamfetamin er begge typer af amfetamin og ligner hinanden i molekylær opbygning, men er ikke de samme stoffer. Begge har kraftigere virkninger end »almindelig« amfetamin og går hurtigere op i hjernen, siger Kristian Linnet, der bekræfter, at det er første gang nogensinde, at stoffet er opdaget i Danmark.
Politiet har tidligere afvist, at stoffet er i omløb i Slagelse efter dødsfaldet.

WTF?!? Hvad mener de? Jeg har ingen anelse om hvilket stof de nu mener det kan være.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]