Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Evighedstrip?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej psy :)
Nu har jeg i længere tid (4-5 måneder) gået og kæmpet med nogle meget underlige synsforstyrrelser. Da de har generet mig en del, har jeg selvfølgelig gjort min research, men det har ikke hjulpet. Jeg kan ikke slå fast, hvorvidt det er HPPD eller ej, og det kan min læge tilsyneladende heller ikke - derfor beder jeg jer om en diagnose :) (erfaringer, facts mm.)

Men først, en ''lille'' historie om hvordan det opstod:
En ven og jeg havde haft en god hyggeaften, hvor vi hver især indtog hhv. ketamin og 2c-b (gg). Vi efterlod en tallerken med nogle rester af hvad der, efter vores begges opfattelse, skulle være ketamin. Vi var virkelig 100 på at det var ketamin.

Et par dage senere hev jeg tallerkenen med det resterende 'ketamin' frem igen, da jeg lige ville have mig et trip inden jeg skulle sove. Jeg tog en 'normal' streg, dvs. en streg der ville give mig en stille og rolig ketamin-rus. Det viste sig dog (som i nok havde gættet) at være 2c-b, og ikke ketamin. Så jeg fik mig lidt af et chock, mens jeg lå der i mørket og ventede på at svæve lidt rundt.
Trippet var helt ude af kontrol. Alting flakkede rundt, og jeg var hele tiden ved at blackoute. Alting bevægede sig, dansede i farver. Når jeg vendte hovedet en tur, fulgte billedet først med et sekund efter - virkelig nøjeren. Baggrundsmusikken jeg havde på blev ved med at gå i slowmotion (!?). Det var ikke et rigtigt badtrip, havde selvfølgelig mindfuck og var bekymret, men ikke noget der slog psyken ud af kurs. Jeg faldt, efter lang tid, i søvn...
... Næste dag da jeg slog øjnene op, var trippet stadigvæk igang (og der var altså gået 10 timer efter indtagelsen). Det gik dog delvist over senere på dagen. De efterfølgende havde jeg svært ved at fungere i skolen. Kunne ikke se hvad der skete oppe på tavlen, fordi det hele bare dansede rundt. Og jeg har det stadigvæk den dag idag - Jeg har bare forstået at ''kontrollere'' det.

Undskyld min lange triprapport, men det jeg vil frem til er, at det ikke bare er synsforvirrelser / ting der er utydelige/bevæger sig i øjnkrogen. Det her er 2cb-trippet, jeg kan frembringe igen. Når jeg sidder derhjemme uden at foretage mig noget, og fokuserer på ting i værelset, begynder trippet langsomt at accelerere. Jeg kan faktisk nyde det, fordi det bliver lidt mystisk. Og når jeg ryger hash, bliver det meget vildere. Der kommer ''trails'' på alt der har det mindste lysglimt, alting danser/hakker rundt - i harmoniske bevægelser. Det eneste der mangler er bare farverne :D (er forresten farveblind, men det spiller vel ikke nogen rolle).

Hurra for gratis psykisk kontrolleret 2c-btrip. Burde jeg være glad for denne egenskab? Jeg nyder det jo af og til. Problemet er, at jeg ikke ved hvad det er, og om det rent faktisk er skadeligt når jeg frembringer det. Og vil gerne vide om det er permanent, eller nogensinde forsvinder igen, hvilket jeg egentlig helst ser det gør.

Kunne dette være det tabubelagte, såkaldte ''Evighedstrip''? Hvad foreslår i jeg gør?

Mvh. Quaffie

(tager sjældent stoffer, dog ryger jeg en del hashish).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Vil skyde på det er HPPD du har fået. Jeg "lider" selv af det. Svage farver der bølger rundt , ligesom når man er ved at falde i søvn efter et syretrip, og man svagt kan ane farverne stadig. Hvis jeg tænder lyset i min mobil telefon og flytter den hurtigt fra et punkt til et andet, kan jeg se lyset fra mobilen i en "hale" følge mobilen til det nye punkt. Der sker det samme for mig når jeg ryger hash, at disse ting forstærkes.

Jeg har lært at leve med det, og det generer mig ikke rigtigt så meget mere. Ville da selvfølgelig gerne have det væk hvis jeg kunne vælge det, men det er vel en af de priser man kan komme til at betale for at nyde de muligheder/værktøjer psykedeliske stoffer har at give fra sig.

Hvornår det stopper kan jeg ikke svare dig på, og om det overhovedet stopper. Det variere fra person til person. Vil også mene det spiller en stor rolle om man bliver ved at køre på med stoffer, da det "fodrer" dit HPPD.

Mit har stået på i 2½-3 år, men jeg har heller ikke holdt mig fra stofferne.

Der er en side her, hvor du kan læse en masse andres historier og "kampe" mod HPPD'en. http://www.hppdonline.com/forum/

Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke med det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Quaffie: Er effekterne også psykiske? Altså får du også ''mindfuck''?

Når jeg skal sove begynder loftet tit at sværme rundt i farver.. Og efter at jeg er startet på cipralex er det kun blevet meget værre, lige i starten så jeg loftet twiste rundt i sådan en tunnel af en masse mørkelillae ringe...
Dog er der ingen psykiske effekter, så det er rene synsforstyrrelser evt. HPPD

Dog ser jeg det kun som en god ting :D Det er mega flot at se på nogle gange :)

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Mit syn har også ændret sig lidt siden jeg har brugt psychedeliske stoffer.
Bla. er farverne meget mere intense, ligesom de er i starten af et mildt svampetrip. Det er som om alt er meget smukkere end det var før man havde prøvet psychedeliske stoffer. Som om at de har åbnet ens øjne for hvor smuk virkeligheden virkeligt er. At man lægger mere mærke til de små detaljer i alt.
Før syntes jeg at det var pain-in-the-ass at gå rundt alene og kigge på naturen. Men nu elsker jeg faktisk at gå rundt for mig selv med musik i ørerne og kigge rundt på den fantastiske verden vi lever i. Kunne sagtens få en hel dag til at gå med at gå en lang tur og så bare nyde synet og musikken.

Inde på Shroomery var der også en tråd hvor der var en bruger der skrev en liste over de ting en person med HPPD kan opleve:

Acquired Color Confusion: Sometimes it is difficult for a person with HPPD to tell the difference between two colors and they may actually confuse one color with another. An HPPDer may look at a black sweater and experience the sweater turning a deep purple. It may be difficult to tell the difference between a navy blue sock and a dark brown sock. Although people with normal perception may have similar difficulty, the person with HPPD can actually watch a color change before their eyes. The author of this article has seen black print in a book turn bright green as though the book were printed in neon green print.

Flashes of Color: Suddenly, without any apparent reason, a person can see a flash of bright light. This flash can occur as a metallic "star" that flashes in one's vision or may occur as sheets of light that appear then quickly disappear.

Geometric Pseudohallucinations: HPPDers may see geometric figures appear in their vision when the eye is either open or closed. A person with HPPD realizes this is not a real figure, for this reason the hallucination is more accurately described as a pseudohallucination. Some people describe sparkles, visual fireworks, colored or transparent doughnut shaped images, blobs of jelly like transparent balls, or complex shapes and figures.

Illusions of Movement: Some people with HPPD report that stable objects would appear to move side to side or wave up and down. Some will see objects that appear to slide across the floor or they would feel that the floor is floating downwards. Some may experience the walls waving or feeling that their keys on their computer keyboard sway back and forth. This symptom was noted by Dr. Abraham as being quite common and reports that these symptoms came to be known as PIPs, an acronym for "perceptions in the periphery." (Abraham 1983)

Imagistic Phosphenes: "These are phosphenes of unbidden, formed images (not geometric patterns) generated on closing an eye [and of pressing on it] with a finger. Two subjects within their first week of an LSD exposure were able to see images when the researcher exerted gentle digital pressure on the eyes. One saw the face of God, and the second a Mickey Mouse cartoon." (Abraham 1983)

Macropsia: This describes the condition when an object is perceived as being abnormally large. Objects will appear huge for a few moments and then suddenly appear at their normal size.

Micropsia: The opposite of macropsia. This is the perception of objects smaller than they really are. Someone may look at their arm and think that it is really small and note that it seems to be distant.

Negative Afterimages: Some people with HPPD will look at an object and when they look away from the object they will see a complementary "shadow" of that object. An HPPDer may be looking at a green garden hose and then look away to notice an afterimage of that hose in red in their vision. People without HPPD may also see these images if they stare at an object for awhile. You may have tried this activity while reading through a book of illusions and possibly stared at a the flag of the United States in which the colors were presented as green and yellow and when you looked away after staring at that image you saw an afterimage of it in their correct blue and red colors. For an HPPDer, looking at an object for a brief moment can produce a powerful and long lasting afterimage.

Positive Afterimages: A person with HPPD may look at a blue object and then upon looking away from that object, see a blue shadow. An imprint of the object has been placed on their vision. Staring at text in a book and then looking up at the wall to notice blurry lines of that text placed on the wall is another common example.

Pareidolias: This is when an HPPDer sees an image within an image. It is similar to when you stare up at the clouds to see faces or objects in the cloud. An HPPDer however, might be walking on a wood floor and see dozens of faces in the swirls of the wood grain. These images are quite concrete to the HPPDer. The person with HPPD does realize these images are false.

Static Vision: Some people with HPPD experience what appears like static all over their vision. This symptom is really noticeable at night when an HPPDer looks around and it may actually appear as if there were a television in the room projecting static all over the room.

Floaters: Some people with HPPD become acutely aware of the material that floats on the surface of the eye. These floaters may look like bacteria and appear to be jelly-like in form. They are often seen when looking up at a blue sky.

Personligt kan jeg nikke genkendene til alle tingene undtagen Acquired Color Confusion, Imagistic Phosphenes og Negative and Positive Afterimages.

Jeg har slet ikke noget imod at have HPPD, og jeg ser det faktisk nærmere som en slags gave Svampene har givet mig. For det er dejligt at ligge i sengen om aftenen, høre til noget musik og så bare nyde de flotte CEV jeg nogengange har.
I starten var det ikke så tydeligt, og det kom ikke altid. Men har nærmest lært at fremkalde synsforstyrrelserne ved hjælp af musik, og så en slags meditation.

Det er lettest for mig at fremkalde de komplekse CEV når det er mørkt, sent og jeg er en smule træt. Så kan nogle smukke og ret komplicerede figurer og scenarier komme frem. Men dog slet ikke i stil med de CEV jeg har når jeg tripper, da de er totalt ubeskrivelige.

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror altså sagtens, man kan opleve mange af de der synsforstyrrelser^^ uden at have taget narko. Jeg har ihvertfald oplevet mange af dem (inden narkoen). har ihvertfadl oplevet: Flashes of Color, Imagistic Phosphenes, Macropsia, Micropsia, Negative Afterimages, Positive Afterimages, Static Vision (om natten), Floaters (det her behøves da slet ikke at have noget med HPPD at gøre).

Og det her:
Pareidolias: This is when an HPPDer sees an image within an image. It is similar to when you stare up at the clouds to see faces or objects in the cloud. An HPPDer however, might be walking on a wood floor and see dozens of faces in the swirls of the wood grain. These images are quite concrete to the HPPDer. The person with HPPD does realize these images are false.

Er det fordi en HPPDer forestiller sig tingene mere, eller fordi synet fucker? For alle har da prøvet at lege "hvad forestiller den knast der på bræddet".

Medlem
Brugeravatar

Birkes: Jeg kunne forestille mig at en HPPD'er bare forestiller sig tingene mere. Jeg har en lille idé om at HPPD er en form for kreativitet, udtrykket visuelt.

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Euforiseret skrev:
Birkes: Jeg kunne forestille mig at en HPPD'er bare forestiller sig tingene mere. Jeg har en lille idé om at HPPD er en form for kreativitet, udtrykket visuelt.

Det tror jeg nemlig også. Har også meget nemmere ved at visualisere ting når jeg tænker på dem. Kan også visualisere ting med åbnede øjne.
Og alle de der ting der blev nævnt i min tråd. Ja jeg tror også sagtens at det kan lade sig at gøre at se selvom man aldrig har taget noget før. Som Euforiseret også siger, så er det bare som om at ens kreativitet er forøget.

Jeg har personligt aldrig kunne se nogen af de ting før, undtagen Floaters(Som jeg tror rigtigt mange mennesker uden narkobrug ser).

Medlem
Brugeravatar

Jeg begyndte at se det før jeg havde prøvet noget, første gang da jeg var dybt forelsket en dejlig pige(første kærlighed) - kan huske vi lå i hendes seng, og pluselig danner der sig en masse ''guldstøv'' over det hele, altså sådan nogle guldfarvedeskyer/flimmer der fløj hen over loftet og ned i væggen :D

Det kunne jo også have en sammenhæng med serotonin aktiviteten(forelskelse=serotonin) - som jeg også har oplevet ved mine lykkepiller, (SSRI)
Serotonin har jo også en slags betydning for kreativiteten, som stort set alle psykedeliske stoffer piller ved på den ene eller den anden måde - måske også på lang sigt, hvilket nok er det man kalder HPPD :)

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene :) Jeg er nu fuldstændig sikker på at det er HPPD.

Citat:
Der er en side her, hvor du kan læse en masse andres historier og "kampe" mod HPPD'en. http://www.hppdonline.com/forum/

Efter at have været inde på siden, kan jeg blot glæde mig over at jeg er endt afsted med nogle af de letteste symptomer. Der er virkelig folk der lider, inde på det forum. Noget der bekymrer mig er, at der slet ikke er gjort nogen forskning i HPPD. Man er altså nødt til at gætte sig frem til hvad der hjælper, hvad der forværrer osv. Sådan kan man hurtigt komme galt afsted, da man kun har sig selv som forsøgsperson.

Citat:
Er effekterne også psykiske? Altså får du også ''mindfuck''?

Nej, egentlig ikke. Når jeg fremprovokerer det, og de visuelle effekter bliver voldsomme, kan det godt føles ret trippet, og det smitter selvfølgelig lidt af på psyken. Men ellers ikke :)

Citat:
Illusions of Movement: Some people with HPPD report that stable objects would appear to move side to side or wave up and down. Some will see objects that appear to slide across the floor or they would feel that the floor is floating downwards. Some may experience the walls waving or feeling that their keys on their computer keyboard sway back and forth. This symptom was noted by Dr. Abraham as being quite common and reports that these symptoms came to be known as PIPs, an acronym for "perceptions in the periphery." (Abraham 1983)

Dette er det mest dominerende symptom hos mig. Det er ikke bare forvirrende farver, sne og prikker - Det er hele billedet der bevæger sig rundt i bølger O_O Den der ''static vision'' irriterer mig også meget.

Citat:
I starten var det ikke så tydeligt, og det kom ikke altid. Men har nærmest lært at fremkalde synsforstyrrelserne ved hjælp af musik, og så en slags meditation.

Det er lettest for mig at fremkalde de komplekse CEV når det er mørkt, sent og jeg er en smule træt. Så kan nogle smukke og ret komplicerede figurer og scenarier komme frem. Men dog slet ikke i stil med de CEV jeg har når jeg tripper, da de er totalt ubeskrivelige.

Lol. Præcis det samme her. Man går lidt i trance, og kaster sig selv ud i det. Hvis jeg holder mig beskæftiget hele tiden, bryder det slet ikke ud. Det ofte mig selv der beder om det :D
Dog, når jeg har røget meget weed, føles det lidt uhåndterligt.

Jeg ved ikke om man ligefrem skal glæde sig over det. Det kan godt gå hen og blive et problem i sidste ende. Så tror jeg vil holde lidt igen med hallucinogene stoffer, ville være nederen at ende med de slemme symptomer.

Nu ingen forhastede konklusioner, drenge. Jeg er rimelig sikker på det er en skade i hjernen, og ikke bare at stofferne har ''åbnet ens øjne'' for kreativitet. Der er altså mennesker der virkelig lider af det, og ikke kan fungere optimalt på grund af det :l

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]