Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 08:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pressegruppen
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hej Psy

I et stykke tid har vi haft en pressegruppe her på psychedelia. Som kunne tage sig af interviews og anden kontakt med pressen. Men da der ikke er så mange medlemmer opstår der et par problemer. Er folk på ferie eller optaget af andre ting er de ikke altid friske på at deltage aktivt. så vi mangler lidt flere medlemmer som har lyst til at evt mødes med journalister og tage en snak med dem om harm reduction og generelt fortælle lidt om psychedelia.

Rent geografisk søger vi folk over hele landet da journalister ofte er nogle dovne hunde der ikke gider at rejse fra jylland til københavn for at snakke 30 min på en cafe. Det er dog ofte journalsiter fra de lidt større byer som kontakter os. århus,ålborg,odense og københavn.

Du skal selvfølgelig have styr på dit forbrug, være over 18. og indstillet på at tage en samtale med en af os fra gruppen før du kan blive optaget. Vi skal fremstå som seriøse og ambitiøse omkring fremtiden. Derfor denne screaning.

Alle har mulighed for at være anonyme som altid, så syntes du det lyder spændene så skriv her eller send mig en pm.

Mvh Mikkel

Aktuelle ting lige nu er 3 interviews, 1 allerede aftalt med og 2 endnu ikke bekræftede.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hvorfor har du/I/vi aftalt et interview (det "bekræftede"), hvis der ikke er nogen til at give det?
Det er ikke for at betvivle nogens beslutninger eller sådan noget at jeg spørger, jeg er bare interesseret.

Og big ups for Euroman-interviews'ene (fra i vinters 08 såvidt jeg husker) forresten! Det er noget af det allerbedste presse-håndtering jeg har set mht. "vores sag". Ved godt at det er lidt sent at kommentere det, men bedre sent end aldrig :D.
Gode beslutninger og dømmekraft både mht. valg af medie, format og brugerne der udtalte sig.

Jeg er stadig ret skeptisk og små-paranoid omkring pressen og sensations-svinene, men hvis niveauet kan holdes konstant oppe på Euroman-artiklens, så må jeg til at revidere min holdning og gen-tænke sagen.

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Er der nogen der har denne artikel og evt. gider smide den op her? Er meget interesseret i at læse den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Hvorfor har du/I/vi aftalt et interview (det "bekræftede"), hvis der ikke er nogen til at give det?
Det er ikke for at betvivle nogens beslutninger eller sådan noget at jeg spørger, jeg er bare interesseret.

Bekræftet var ment som vi er i gang med at snakke med dem. Den pågældende artikel vil have udtalelser fra admins, den er klaret, så vil han gerne lige snakke med en som ikke har noget med driften at køre. "hvorfor kom du til at bruge psychedelia" etc. Finder vi ikke nogen bliver artiklen ikke til noget eller bare noget mindre. Lige til den artikel søger vi en i århus området.

Nogle artikler vil ikke deltage i, det er som du siger en vurdering, som folkene i pressegruppen tager.

Skeletor skrev:
Er der nogen der har denne artikel og evt. gider smide den op her? Er meget interesseret i at læse den.

Det er jeg glad for at høre. Vi har nogle af de artikler som igennem tiden er blevet lavet, dog ikke euroman artiklen. Vi skal lige blive enige om at lave en psychedelia i nyhederne sektion med alle artiklerne, det er ret meget "in your face" måde at få opmærksomhed på så det skal vi være helt enige om først. Ligesom thepiratebay.org har en offentlig presseside.

Insane psychedelia user!

Zarathustra skrev:
Jeg er stadig ret skeptisk og små-paranoid omkring pressen og sensations-svinene, men hvis niveauet kan holdes konstant oppe på Euroman-artiklens, så må jeg til at revidere min holdning og gen-tænke sagen.

Jeg har det sådan at ideen er god nok, men jeg savner noget klarhed. Hvad er det som vi gerne vil kommunikere? Hvem er det som vi ønsker at påvirke? Og lad nu vær med at svare alle. Det er urealistisk og umuligt. Budskabet skal formuleres efter modtageren.

Jeg synes ikke at sitet er modent til at rekrutere folk, når ikke er det er klart hvad formålet med sådan et korps skal være. Man kan ikke lave marketing når man ikke ved hvilket produkt man egentligt vil sælge og til hvem man vil sælge det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Dr. Phibes skrev:
Hvad er det som vi gerne vil kommunikere?

Citat:
Psychedelias formål
Den nuværende narkotika lovgivning er en hoved-i-busken-politik, der minder om Bushs håndtering af kondomer til Afrika, hvor moral dikterer den praktiske håndtering af et problem. Historisk har folk til alle tider benyttet rusmidler og selvom forbud mindsker tilgængeligheden, skaber det samtidig undergrundsmarkeder, der er svære at kontrollere. Alkoholforbuddet i 30'ernes USA er det oplagte eksempel på den manglende effekt af en prohibitionslovgivning - samt det faktum at rekreativ brug af rusmidler er stadigt stigende i dagens Danmark på trods af lovgivningen. Samtidig bevirker lovgivningen at der sker flere uheld, da det er næsten umuligt at sikre rigtighed og kvalitet af et stof. De fleste stofbrugere kender forskellen mellem brug og misbrug, og som lovgivningen er nu, kriminaliseres en stor gruppe mennesker der i øvrigt er lovlydige og velfungerende.

På kort sigt er Psychedelia's formål skadesreduktion via information. På lang sigt ønsker vi at bevirke en holdningsændring og dermed en opblødning af narkotika-lovgivningen, så den modsvarer problemets omfang. Dette er langt fra problemfrit og kræver en indgående debat om hvordan tilgængelighed af rusmidler i så fald kan reguleres for at undgå misbrug.

Dr. Phibes skrev:
Hvem er det som vi ønsker at påvirke? Og lad nu vær med at svare alle.

Politikerne og ALLE.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Dr. Phibes skrev:
Zarathustra skrev:

Jeg har det sådan at ideen er god nok, men jeg savner noget klarhed. Hvad er det som vi gerne vil kommunikere? Hvem er det som vi ønsker at påvirke? Og lad nu vær med at svare alle. Det er urealistisk og umuligt. Budskabet skal formuleres efter modtageren.

Jeg synes ikke at sitet er modent til at rekrutere folk, når ikke er det er klart hvad formålet med sådan et korps skal være. Man kan ikke lave marketing når man ikke ved hvilket produkt man egentligt vil sælge og til hvem man vil sælge det.

Den sidste tid er det nu lykkedes meget godt med at få noget godt info i de rette pressekanaler, men det er med at vælge de mest sensationshungende fra og så gøre en ekstra indsats fra det i forvejen gode team når det rette medie melder sig.
Ellers er jeg meget enig i begge ovenstående betragtninger af problemet.
Hvad vil vi gøre, hvis det bliver en bragende succes og vi lige pludselig får 15000 nye brugere, der ikke gider læse regelsættet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rensede lige lidt op i tråden.

Produktet vi har at levere er harm reduction og reel information til det danske folk. Ved at få mere fokus på vores side kan der måske komme lidt flere folk herind, hvem de er, er lige meget, alle er jo velkomne til at søge information herinde og spørge.

Det som KK nævner med for mange brugere tager jeg som et luksus problem. I så fald kan moderationen nemt strammes op og regelsættet vil også snart blive fremhævet noget mere.

Jeg er lidt presset rent tidsmæssigt og lad mig lige sig TAK til alle som har sent mig en pm. Alle vil blive vurderet og få svar. og skriv endelig da vi har brug for mange slags mennesker til forskellige ting.

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!

Det danske folk er ikke nogen realistisk målgruppe. Og det er ikke min mening, det er en kendsgerning. Ethvert firma ville ønske at have hele et lands befolkning som kunder, men du vil ALDRIG se en reklame som er adresseret til hele det danske folk, da det simpelthen ikke er muligt at lave. Med harm reduction vil man primært nå brugere, ved spredning af reel information fronter man mod sundhedsstyrrelsen. Man kan ikke blæse og have mel i munden. Der skal altså være mere tanke bag hvis sitet skal ud med noget som fanger og har en effekt. Omtale er bedre end ingen omtale, men jeg vil påstå at der plads til optimering af sitets PR.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
SpinDr. Phibes skrev:
men jeg vil påstå at der plads til optimering af sitets PR.

Har de da noget bestemt i tankerne?

Kaktus Klausen skrev:
Hvad vil vi gøre, hvis det bliver en bragende succes og vi lige pludselig får 15000 nye brugere, der ikke gider læse regelsættet?

Vi går bare fuldstændig beserkergestapo!! Eller alternativt, opretter en "kravlegård" til nye medlemmer med begrænsede handlemuligheder?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Dr. Phibes skrev:
Der skal altså være mere tanke bag hvis sitet skal ud med noget som fanger og har en effekt. Omtale er bedre end ingen omtale, men jeg vil påstå at der plads til optimering af sitets PR.

Så er det vel bare at aftale en strategi ved et givent interview og holde sig så godt som muligt til dette?

Men tanken bag kunne vel være at optimere siden fra det slette ry den har, evt. påpege de medicin-studerende etc. der huserer herinde, samt den skarpe kildekritik.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg mener bestemt at psy kunne bruge en klud til at fjerne div. pletter rundt på forumet(især hvis man læser lidt tilbage i tiden), samt en opdatering af wikien.. så siden ville have noget bedre at byde på, når omverden kom ind og glukkede...

Jeg er ikke meget for ansigt til ansigt interviews. Vi burde holde os til skriftelige udtalelser, så længe vi kan... På den måde, ved vi hvad der er blevet skrevet, sagt og i hvilken kontekst... det gør det sværrer for journalisterne at klippe det ud.

... Og når det nuengang er de færreste, der vil vise deres ansigt på fjernsyn, kan jeg ikke se fordelen i den slags interviews...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]