Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 02:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Efter en voldsom druk tur, har jeg det tit psychedelisk når jeg vågner. Det er kraftigst hvis jeg står tidligt op og har drukket meget.

Jeg husker specielt en oplevelse, jeg gik i 8-9 klasse og arbejdede i fakta. Dagen før havde jeg været meget fuld og jeg fik kun 5-6 timers søvn, jeg skulle sidde i kassen i 7-8 timer og shit det var psychedelisk.
Folks ansigter så ud som om jeg var helt skudt på syrer og de tanker jeg havde var også meget LSD agtige. Dengang havde jeg ikke prøvet psychedeliske stoffer (ud over hash) og det er først senere jeg er blevet opmærksom på hvor meget det faktisk mindede om et LSD trip.

Det er kun den ene gang hvor jeg har oplevet bagskiden påvirke mit syn, men hvis jeg drikker heftigt og ikke for så meget søvn, for jeg næsten altid psychedeliske tanker. Nogen gange spekulere jeg meget over livet og filosofiske spørgsmål, andre gange er det meget personlige og føelses mæssige sørgelige/ubehagelige tanker jeg har.

Er der andre der oplever det samme som mig? Jeg har tit tænkt på at ordsproget moralske tømmermænd er meget rammende, selv om det nok mere referer til at man har dårlig samvittighed over noget man har gjort i fuldskab.

Lidt usikker på hvilket forum jeg skulle smide dette indlæg i, men en mod må flytte det hvis det nødvendigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Efter en voldsom tur gennem druk, musik og tusind mennesker + for lidt søvn, så arbejder hjernen nok meget under pres næste dag. Du får alt for lidt søvn og er totalt ude af balance. Det er nok grunden ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Jeg oplever lige præcis det du snakker om! Især blandingen af flere dages druk og søvnunderskud bevirker at hjernen kokser helt og alting kan virke meget underligt og nærmest psykedelisk.. Jeg synes faktisk det er en ubehagelig følelse og ikke kan betegnes som "rigtig psykedelisk"

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det lyder som om din hjerne kommer på overarbejde, hvilket måske er det der resultere i de såkaldte psykedeliske tanker. Jeg har det slet ikke sådan hvis jeg vågner efter en druk tur. Jeg plejer tit at føle mig meget ussel og smadret oven på hård druk. Ofte føles det som en mild influenza og vedvarende små kvalme oven på druk. Jeg synes tit de negative ting ved alkohol overskygger de gode, derfor holder jeg mig normalt til hash. Til gengæld kan det være fedt at drike f.eks 6 øl og så ryge en pind, det får man sjældent tømmermænd eller nederen tanker af. Var du påvirket af cannabis under disse heftige drukturer? det kan have noget med sagen at gøre evt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Da det efterhånden er en del år siden jeg fik mit "fakta trip", kan jeg ikke huske om jeg havde røget hash, det er ikke så utænkeligt da jeg røg meget i den periode. Jeg for dog også denne psychedeliske tanke gang, når jeg kun har indtaget alkohol den foregående dag, men kun den ene gang oplevede jeg decideret visuels.

Jeg for det som stort set alle andre meget dårligt dagen efter en druktur, de såkaldte tømmermænd. Jeg skelner mellem en bagskid og tømmermænd ved at man stadig er lidt fuld når man har en bagskid. Det resultere i at ubehaget (tømmermændene) først kommer senere på dagen, når alt alkoholen er ude af blodet. Hvis jeg f.eks. har været i byen til 3-4 stykker om natten og står op ved 8-9 tiden om morgnen, har jeg ikke fået tømmermænd i nu, de kommer først ved 12.00 tiden. Det er i denne periode jeg for de "psychedeliske oplevelser".

Medlem

Sådan har jeg haft det tidligere i dag. Ingen visuals, men alt det andet du beskriver; jeg var ude og fulde mig til klokken 4 om morgen og stod op klokken halv otte...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes det lyder som søvnmangel. Det er almindelig kendt, at søvnunderskud forstyrre ens virkelighedsopfattelse, ligesom jeg kender det fra mig selv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg kan hvertfald bekræfte at søvnunderskud ændrer din virkelighedsopfattelse. Har engang været vågen i godt 45 timer uden noget form for narko (kun koffein). Shit det var underligt. Alt virkede uvirkeligt og jeg fattede ikke særlig meget. Det er dog en del år siden så kan ikke huske om jeg opfattede det som nogen "psychdelisk" oplevelse. Men superunderligt var det da.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Især hvis man er på stimulanser hele natten, og så drikker videre næste dag uden at have sovet.

Det er nu stadig ikke det samme som et godt gammeldags trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det der kender jeg også alt for godt... Efter heftige branderter vågner jeg tit meget pludseligt, meget tidligt og føler mig faktisk ret klar i hovedet, nærmest som om jeg er renset for banalt tankemylder som havde jeg mediteret, og så er det som du nævner, tit nogle ret vilde erkendelser jeg kommer frem til. Jeg har også et øget behov for at skrive og tegne med tømmermænd. Jeg har tænkt over fænomenet et par gange og har en ide om hvorfor jeg i første omgang tager på druk. Jeg er ret sikker på at jeg tit gør det af årsager der ikke er mig fuldstændig bevidst, men jeg er sikker på at der af den ene eller anden årsag har opbygget sig et behov i mig, for at komme "derud" hvor jeg er, når jeg har tømmermænd og ikke pga. et behov for selve fuldskaben og alt det sociale der hører med, men pga. det afbræk jeg får i min hverdags-virkelighedsopfattelse.

Måske er der flere der går og bliver snydt af deres underbevidshed, til at tro at det er selve branderten de er efter?

Jeg kan nogengange have det lidt på samme måde efter sex....

Medlem

Creator skrev:
Det der kender jeg også alt for godt... Efter heftige branderter vågner jeg tit meget pludseligt, meget tidligt og føler mig faktisk ret klar i hovedet, nærmest som om jeg er renset for banalt tankemylder som havde jeg mediteret, og så er det som du nævner, tit nogle ret vilde erkendelser jeg kommer frem til. Jeg har også et øget behov for at skrive og tegne med tømmermænd. Jeg har tænkt over fænomenet et par gange og har en ide om hvorfor jeg i første omgang tager på druk. Jeg er ret sikker på at jeg tit gør det af årsager der ikke er mig fuldstændig bevidst, men jeg er sikker på at der af den ene eller anden årsag har opbygget sig et behov i mig, for at komme "derud" hvor jeg er, når jeg har tømmermænd og ikke pga. et behov for selve fuldskaben og alt det sociale der hører med, men pga. det afbræk jeg får i min hverdags-virkelighedsopfattelse.

Måske er der flere der går og bliver snydt af deres underbevidshed, til at tro at det er selve branderten de er efter?

Jeg kan nogengange have det lidt på samme måde efter sex....

Jeg tror man smider nogle hæmninger af sig, både under fuldskab og sex(sådan burde det i hvert fald være), og derfor for afløb for nogle undertrykte ting i sig. Det kan være at der er dem du får afløb for?

Jeg ved dog ikke en skid om emnet, så det her er lommefilosofi :peace:

Insane psychedelia user!

Creator skrev:
Det der kender jeg også alt for godt... Efter heftige branderter vågner jeg tit meget pludseligt, meget tidligt og føler mig faktisk ret klar i hovedet, nærmest som om jeg er renset for banalt tankemylder som havde jeg mediteret, og så er det som du nævner, tit nogle ret vilde erkendelser jeg kommer frem til. Jeg har også et øget behov for at skrive og tegne med tømmermænd.

Jeg har det mere eller mindre på samme måde (minus meditations-gøgler-afsnittet :P ). Jeg føler mig enormt kreativ dagen efter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Den er måske lidt gammel den her tråd, men jeg vil aligevel svare på den.
Jeg har selv oplevet det i snakker om, og jeg tror det er fordi at alkohol er bevidsthedsindsnævrene - altså nærmest modsat psykedelsik. Når man har været på psykedeliske stoffer kan man jo godt være ret psykisk udmattet næste dag - sådan ret tom i hovedet.

Så hvis man tager noget bevidsthedsindsnævrene (alkohol) - kan det vel have den modsatte effekt næste dag?

- Abraham Lincoln

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg kender det også... not. Jeg er en savlende retarderet (efter druk!!!), og får ikke udrettet noget som helst. Hverken på et personligt eller praktisk plan.
Min kreativitet efter druk kommer til udtryk gennem min tommelfinger, som begynder at trykke på knapper som får mit TV til at skifte kanal. Så stirrer jeg på family guy, Horton sagaen eller hvad der nu findes på flimmerkassen.
Hvis jeg er rigtigt funky fresh, så laver jeg en ostemad og drikker mälk af kartonen. Jeg skifter evt. underbukser, hvis ikke min kvalme indskränker mine fysiske udfoldelser.

Er det psykedelisk? Altså, jeg ved ikke meget om emnet, men synes det lyder som en af de spirituelle oplevelser jeg ofte läser om på indernettern.

Edit: Lad väre med at quote mig, og klippe "(efter druk!!!)" ud. Det ville väre barnligt.

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Creator skrev:
Det der kender jeg også alt for godt... Efter heftige branderter vågner jeg tit meget pludseligt, meget tidligt og føler mig faktisk ret klar i hovedet, nærmest som om jeg er renset for banalt tankemylder som havde jeg mediteret, og så er det som du nævner, tit nogle ret vilde erkendelser jeg kommer frem til. Jeg har også et øget behov for at skrive og tegne med tømmermænd.

Jeg har det mere eller mindre på samme måde (minus meditations-gøgler-afsnittet :P ). Jeg føler mig enormt kreativ dagen efter.

MMA fan?

Anyways, måske lidt OT, men efter jeg har prøvet flere forskellige psykedeliske ture er det som om rus generelt har ændret karakter, faktisk fra gang til gang. Det inkluderer også alkohol og dagen efter. Dagen efter er jeg selvfølgelig mere klar i hovedet, men stadig med en slags pseudo-psykedelisk tankegang der er lidt svært at forklare.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]