den holder jeg også på.
ok, mere seriøst, så vil jeg mene at mærkatet RC's skal vurderes på, hvor meget videnskabelig forskning der er udført på stoffet. indtaget af RC's er stærkt stigende i disse år(det er i hvert fald min fornemmelse), og den viden som det medfører er ret sketchy. ser man på sider som bluelight og deslige, så er der rigtig mange som har utrolig fikse ideer om næsten totalt ukendte stoffers virkningsmekanisme. mange mener ligefrem at kunne bestemme de specifikke receptorer som stofferne påvirker, alene ved at mærke stoffernes effekt på egen krop. det kan man også til en vis grad når man har tilstrækkelig erfaring, men det er næppe noget man kan fæstne sin lid til i videnskabelig henseende. omvendt kan man sige, at forskning som udelukkende baseres på dyreforsøg, heller ikke er optimalt i forhold til at bestemme et stofs virkning i den menneskelige organisme. tidlige videnskabelige forsøg med LSD og cannabis har dessuden vist sig at være stærkt manipulerede.
Prometheus skrev:
Efter min definition bliver et stof først fjernet fra kategorien når det bliver ulovliggjort
det er virkelig, virkelig bizart i forhold til hvad "research chemical" helt bogstaveligt betyder. især fordi en masse stoffer, som man ikke ved en hujende fis om, raskvæk bliver forbudt inden nogen når at komme til bunds i dem. så klapper lovgiverne i hænderne og lykønsker hinanden med et stykke veludført arbejde.