Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej du !

Jeg går overvejer kraftigt at købe et rigtig lækkert surround sound. Det skal være 5.1 og kvaliteten skal være i top, lyden skal være i top.
Jeg går og overvejer at købe et bose lifestyle 18, som ligger på omkring en 16kg. Jeg ved ikke om jeg hellere skal smide penge efter et karun kardon surround højttalere, og så evt købe en denon eller en NAD surround forstærker?
Jeg vil gerne smide omkring en 15-160000 kr til det. Jeg er bare mega meget i tvivl om hvad jeg skal bruge penge efter. Bose er IMO dejligt kræs, men deres udvikling og teknologi er lidt gammeldaws hvis i spørger mig. Men det tiltaler mig også at det ikke fylder så meget, og lyden er i top. Og er efterhånden ved at være træt af de 4 cerwin vega gulv højttalere jeg har med en 12" bass i hver, selvom de spiller mega højt og giver god bund. Plus jeg har en dejlig denon forstæker fra dengang Denon virkelig var guf. Min sterioforstærker vejer ca en 17 kg. Men lortet fylder sindsyg meget, og plus selvom jeg bor i villahus, er det sjælndet at jeg kan spille det igennem!

Hvad synes i jeg skal smide penge efter? Der må sidde og par gamle HiFi freaks herinde ! :D æller også er jeg bare gibbo lam:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg er ikke den store ørn til det, men var i London forleden og inde i bose forretningen på eller omkring oxford street. De havde sat et lifestyle (48 mener jeg det hedder) op i et prøverum, sådan en slags lille biograf hvor man kunne høre det.
JEG SVÆRGER det er noget af den bedste lyd jeg nogensinde har hørt, så rent og så kraftfuldt og så fylder det ikke en skid. Hvis lifestyle 18 spiller noget bare i nærheden af 48 så bliver du ikke skuffet. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg vil også mene, at du skal til Bose hvis du skal have ordentlige sattelithøjtalere, resten er ikke meget værd. Dog skal du sammenligne det med en ægte hifi-løsning med kompakthøjtalere som baghøjtalere - eks. Dali Concept 2 som er en rigtig lækker højtaler. Og husk nu, at forstærkeren er mindst ligeså vigtig!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Hvis jeg var dig ville jeg selv samle mit anlæg. Et hurtigt kik på Hi-Fi klubbens hjemmeside viser at du kan samle et godt anlæg til 15-16000,-

P.S. Gå efter en forstærker der har 7.1 surround. Du kan altid købe de 2 sidste højttalere på et senere tidspunkt... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]