Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Er der nogen der har erfaringer med disse In-ear headphones

Ultimate Ears Super fi 5 EB

De skulle eftersigende have et bass boost, så kunne godt forestille mig de var velegnede til psy? De koster 1400 kroner..

Nogen der har prøvet dem?

Titel:
Dedikeret medlem

1400 kr er ALT for meget. De kan nemt fås for under 50 kroner. Måske ikke den mærkevare, men det samme design kan fås.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Vinkelsliber skrev:
1400 kr er ALT for meget. De kan nemt fås for under 50 kroner. Måske ikke den mærkevare, men det samme design kan fås.

Øhm, lydkvalitet?

Men nej, kender ikke de hørebøffer. Men ved at det kan være det værd, at smide nogle penge i et par gode hørebøffer.
Her i Japan har de i alle store elektro butikker en afdeling med hørebøffer, hvor man kan aflytte lyden før man køber.. Jeg tog selv min mp3 afspiller med, med nogle wav files og lyttede til nogen af dem.. De var alle sammen gode, så valgte bare nogen der passede til min pris, og som lød godt nok.
Jeg kan ikke helt huske om man også har sådan en mulighed i DK.. For det er i hvert fald en rigtig god ting at kunne gøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Hifi-Klubben giver altid en mulighed for at prøve høretelefoner inden man køber og det er en service alle butikker burde tilbyde, for folk der er villige til at lægge en god sum penge i et par høretelefoner bruger dem nok ret ofte og så skal kvaliteten være i orden. Både mht. materialer og lyd.
Omkring Bassboost, så jeg ikke anbefale det, da sjældent er ønskværdigt at have for mange forstyrrende elementer i signalvejen, da det kun forringer den endelige kvalitet og tilføjer støj. Hvis produktionen af musikken er i orden og komponenterne musikken bliver afspillet på er af fornuftig kvalitet, er der ingen grund til at lægge forhindringer i vejen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
DeHades skrev:
Hifi-Klubben giver altid en mulighed for at prøve høretelefoner inden man køber og det er en service alle butikker burde tilbyde, for folk der er villige til at lægge en god sum penge i et par høretelefoner bruger dem nok ret ofte og så skal kvaliteten være i orden. Både mht. materialer og lyd.
Omkring Bassboost, så jeg ikke anbefale det, da sjældent er ønskværdigt at have for mange forstyrrende elementer i signalvejen, da det kun forringer den endelige kvalitet og tilføjer støj. Hvis produktionen af musikken er i orden og komponenterne musikken bliver afspillet på er af fornuftig kvalitet, er der ingen grund til at lægge forhindringer i vejen.

Endvidere ønsker kunstneren nok heller ikke bass-boost, hvis det ikke er tillagt musikken. Derfor hører man ikke værket som det er ment, ved at sætte bass-boost på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du skal såvidt muligt købe hovedtelefoner, som du faktisk har lyttet på. Det er udelukkende dine ører, der kan afgøre, hvad der er god lyd. Og du køber forhåbentlig ikke den uvidende kommentar om at du bare skal smide en 50'er efter noget billiget bras - naturligvis får du noget for pengene. Du kan dog sagtens opleve, at to forskellige hovedtelefoner til samme pris har forskellig lyd og at du klart foretrækker den ene frem for den anden. At noget har "bass boost" betyder vel bare, at de har en tonekontrol indbygget, men det betyder ikke nødvendigvis at de lyder mega meget bedre end et sæt hovedtelefoner, der allerede har en generøs bas pga. grunddesignet. Personligt synes jeg nemt at mange booster effekter skaber en rungende bas - men dette er så bare en generelt betragtning, der også har lidt med at gøre, at jeg gerne vil rammes af bassen med samme skarphed som kanten af en feltspade :D

Som andre skriver, så kan du gå i hifi-klubben og lytte på deres hovedtelefoner - dog ikke nødvendig de earplug typer de sælger. Der er sikkert også andre steder, hvor du kan få lov at lytte.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Malkavian skrev:
[...]lidt med at gøre, at jeg gerne vil rammes af bassen med samme skarphed som kanten af en feltspade[...]

Smukt sagt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
DeHades skrev:
Hifi-Klubben giver altid en mulighed for at prøve høretelefoner inden man køber

Ja men HiFi Klubben ripper ens penge. HiFi klubben i dag, er slet ikke det samme som for 5 år siden. I dag er de kun ude på at tjene ikke en skid andet.

Livet er for kort til dårlig lyd. Man bliver gladere for kvalitets varer, og de holder længere og lever en klart bedre lyd.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Bomber skrev:
Er der nogen der har erfaringer med disse In-ear headphones

Ultimate Ears Super fi 5 EB

De skulle eftersigende have et bass boost, så kunne godt forestille mig de var velegnede til psy? De koster 1400 kroner..

Nogen der har prøvet dem?

Det er jo, som du skriver, in-ear headphones, hvilket vil sige at de sidder helt inde i dit øre, som en øreprop. In-ear phones har nogle andre egenskaber, fordele og ulemper, i forhold til normale lyttebøffer, der sidder uden på øret, eller de små i-pod nogen der ligger i øret.

For det første er du nærmest døv med dem på, de slutter tæt og lukker en stor del af støjen omkring dig ude. De er utroligt velegnede til at rejse i tog, bil, fly eller lignende, fordi detaljerne i musikken ikke bliver overdøvet af baggrundsstøjen, og man derfor ikke behøver at skrue så højt op, at man risikerer at beskadige sin hørelse på sigt.

Lyden er noget "tyndere" end store lyttebøffer, til gengæld er den EKSTREMT detaljeret, hvis det er in-ears af god kvalitet. Du skal være opmærksom på, at uanset hvor meget bass-boost ekstra halløj de reklamerer med, så har in-ears ALTID en svagere bas end tilsvarende bøffer.

Der er, som nævnt, kun én måde at finde ud af om de passer til dig - prøv dem! In-earphones er noget specielt, nogen elsker dem, andre bryder sig ikke om dem. Personligt synes jeg de er geniale som rejse-earphones, men ville aldrig bruge dem hjemme.

Jeg har ikke prøvet dit specifikke mærke, men ejer selv et par Weststone UM2. Tror nu det mærke du nævner er ganske udemærket. Men du skal måske overveje at kigge på nogen med seperat bas-driver inde i (så der både er en lille bas og en diskant/mellemtone enhed inde i den lille prop, istedet for kun én driver), nu når vi snakker psytrance, det giver trods alt en noget bedre bas. Shure e5c og Weststone UM2 har det ihvertfald, og der er sikkert flere. Men som sagt bliver det aldring nogen hyperpowered monster-bas du får.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg har læst om nogle som man kan få formet efter ens eget øre. Ved dog ikke hvad det koster.

Titel:
Medlem

Jeg har Shure SE210. Bedste investering jeg nogensinde har gjort hvad angår in-ear headphones! Når det kommer til in-ear vil jeg utvivlsomt KUN vælge mellen Shure og Etymotic's produkter.

:wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ekstra bas i din monitor

Med Ultimate Ears Super.fi 5 EB introduceres et sæt in-ear-høretefoner med fokus på basgengivelsen.

• To-vejs-teknologi, hvor en 13,5 mm. membran sikrer optimal basgengivelse.

• Udskifteligt kabel.

• Mulighed for individuel tilpasning via de medfølgende silikone-/skumpropper. Den perfekte pasform eliminerer udenfra kommende støj og sikrer en optimal lytteoplevelse.

• Fleksibelt kabel som sikrer at dine in-ears bliver holdt på plads. Kabelføring bag øret giver optimal bekvæmmelighed og ingen kabelknuder.

Ultimate Ears har skabt et sæt in-ear monitors baseret på en to-vejs-teknologi, hvor en afbalanceret højtaler leverer lyden i diskant- og mellemtoneområdet mens lyden i basområdet leveres af 13,5 mm. højttalermembran.

Med et sæt Super.fi 5 EB vil du aldrig mere savne bund i musikken og trommeslagere og bassister verden over har allerede kastet deres kærlighed på Super.fi 5 EB.

Super.fi 5 EB leveres med et fit-kit som sikrer optimal pasform og dermed dæmper støjen fra omgivelserne. Pludselig træder støjen fra omgivelserne i baggrunden og du behøver ikke længere skrue så højt op for at føle bund og energi i musikken.

Med et sæt Super.fi 5 EB får du et perfekt lydbillede med fokus på bunden af frekvensspektret.

- den vildeste bas du kan købe for penge!

Beastie Boys, System Of A Down, No Doubt, Metallica og andre af musikverdenens største navnehar brugt Ultimate Ears i årevis, og nu er de omsider tilgængelige i Danmark for musikere, der stiller krav til kvaliteten.

Der findes så meget forskelligt lydudstyr som er tillokkende at investere i, men før du poster penge i det bør du anskaffe dig et par ordentlige in-ear monitors og nyde det, det hele handler om: Musikken med alle dens mange nuancer og en ekstra fed bund.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har et par Shure e2c, de koster omkring 700 kr og de er rigtig gode... Det er også in-ear.

Hvis du vil være sikker på at få noget ordentligt, så læs på http://www.head-fi.org/ .
De har et forum og en masse anmeldelser, og når du så har fundet dem du vil ha så kan du søge på modellen på edbpriser.dk.

Titel:
Relativistisk båthorn

Jeg bryder mig personligt ikke om in-ears overhovedet, så jeg er måske lidt forudtaget her, men jeg vil mene at hvis man ønsker go' bund i den lyd man ska' høre, så ka' man ligeså godt bruge den type hoved-tlf der er bedst egnet til det fra starten af, og med bas vil det jo være store tæt-sluttende tlf da de alt-andet-lige altid vil ku' skubbe luften bedre end små membraner.

En membran i øret vil aldrig ku' skubbe andet end luften i selv øre-gangen, men bas er meget mere end kun det man hører. Bas er ligeså meget det man mærker (de dybe vibrationer), og de vil altid være lettere at skabe med større tlf'er.
Som malkavian er inde på, så er pustet i maven også en del af go' bas, og det får du ikke med in-ear's Uanset hvad.

Jeg ved dog ikke om ipods og den slags overhovedet ka' trække store tlf'er, for de kræver jo langt mere 'juice' end in-ear's, men jeg ville ihvertfald aldrig vælge andet.

Angående hvad der kvalificerer en tlf som go', så mener jeg det er at den gengi'r så stort et frekvens-spektum som muligt, og så neutralt som muligt. Og det inkluderer for mig også de ikke-audible dele (dvs sub-bas især, da supersoniske ikke, såvidt jeg ved, forplanter sig på nogen tilsyneladende relevant måde, hvilket bas-vibrationer meget tydeligt gør)
Men det er selvfølgelig altid en smags-sag hvad man synes lyder godt :)

Om nogle år, når fremtiden's fagre nye verden forhåbentlig når os, glæder jeg mig til at man opfinder neuro-tlf'en :) Dvs en tlf der ikke udsender lyd, men neuro-impulser som hjernen så tolker. Med sådanne tlf'er vil man ku' høre den største og mest omspændende multi-dimensionale koncert-lyd med den fedeste bas, og den fineste mikro-skopiske høj-frekvente susen. Enhver lyd man ka' opfatte bevidst, vil ku' genskabes gennem en neuro-tlf hvis teknikken lykkes :) (lidt ligesom de oplever virkeligheden syntetisk i filmen matrix)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
FlæmMing skrev:
Ja men HiFi Klubben ripper ens penge. HiFi klubben i dag, er slet ikke det samme som for 5 år siden. I dag er de kun ude på at tjene ikke en skid andet.

Der vil jeg så mene, at bare fordi man prøver at par i Hifi-klubben, er man ikke nødvendigvis tvunget til at købe dem der. Mit råd ville være at prøve nogle par de steder du kan finde dem, forelske dig i et par og købe dem på nettet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har også et par øreprop-hovedtelefoner til rejseformål. De er geniale til formålet. For det første blokerer de ufattelig meget af støjen udefra, og dermed kan man spille lavere og alligevel få den ønskede effekt, og for det andet så er man ikke et fjols overfor sine omgivelser (fårg hvor hader jeg unge mænd, der fyrer den for hårdt af til hardstyle i bussen med dårlige hovedtelefoner...)

Men til lytteformål derhjemme ville jeg klart nok vælge et par store, der slutter tæt om ørerne,

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]