Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Er der en gud eller et lignende væsen som tager hånd om mennesket og jorden skæbne
Ja 16%  16%  [ 19 ]
Nej 49%  49%  [ 58 ]
måske 16%  16%  [ 19 ]
jeg tror på gud når jeg har indtaget bestemte stimulanser - Hvilke? 4%  4%  [ 5 ]
Der er ingen gud men djævlen eksistere i os alle. 14%  14%  [ 17 ]
Afgivne stemmer : 118
Forfatter besked
 Titel: Gud
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg har længe vidst det og er endegyldig blevet bekræftigt i min mistanke om at der ikke eksistere nogen gud eller et lignende væsen i den bibelske betydning.
Jeg vil lade forklaring på min afklaring hvile da den vil kunne påvirke afstemningen

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg stemte på djævlen eksistens i mennesket.

Titel:
Medlem

Jeg er medlem af folkekirken, så jeg er vel kristen? :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Stemte måske... Man er vel overbevist agnostiker... :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
stemte også "måske".

Prøver lige at forklare, men ved ik om det gir mening. :?

Ja - der er en gud, men ikke i den forstand som man kender det fra religioner hvor guderne altid skal personificeres, frygtes, dyrkes og tilbedes.

Jeg tror "gud" beskriver den kraft i os alle som får os til at eksistere og styre vores egen skæbne.

Gud tager hverken hånd om mennesket eller Jordens skæbne. Han/hun/den er blot tilstede i os allesammen, men det er op til os selv om vi vælger at lytte og følge den kraft dybt inde i os selv for at kunne styre vores, og Jordens, skæbne i den retning vi vil - eller om vi vil sleepwalke videre som størstedelen af de mest indflydelsesrige mennesker på jorden, desværre gør konstant.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Et nej herfra.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Altså vi tror på, vi er den højeste intelligens i dette univers …… naaaaaaee

Så højt tænker jeg godt nok ikke om os selv – Så jeg stemte ”ja”, da jeg nægter, at tro vi er gud i dette univers.

Jeg tror på der er noget som er meget større/udviklet/intelligent end os. Og derfor må der også være noget, som kunne påvirke os.

Senest rettet af GÆSTEN 03 nov 2007 18:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Hvorfor kan man ikke stemme på "Der er ingen djævel men Gud eksisterer i os alle"? :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Jeg stemte "Der er ingen gud men djævlen eksistere i os alle" pga at jeg ikke tror på der er nogen gud, alt efter min far, er død, pga kræft, så tror jeg ikke på der er nogen gud, for hvis der havde været en gud, så ville han også have hjulpet, men tilsyneladende var der ingen der hjalp. så jeg går i denne tro om der INGEN findes som er højere end os andre, for så ville verden være anderledes :wink:

men det med at djævlen er i os alle, er at ingen mennesker er lige rene i kanten ..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Atna skrev:
Stemte måske... Man er vel overbevist agnostiker... :wink:

Samme her :)
Jeg vil dog nok sige en form for agnostisk atheist, da jeg finder det mere sandsyneligt at der ikke findes en slags Gud af den bibelske betydning.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Bærnelin skrev:
Jeg vil dog nok sige en form for agnostisk atheist, da jeg finder det mere sandsyneligt at der ikke findes en slags Gud af den bibelske betydning.

Altså du mener at Gud's eksistens er ukendt eller er umulig at bevise, men du afviser at der overhoved er en mulighed for at "han" findes? :D

Titel: Re: Gud
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
Jeg har længe vidst det og er endegyldig blevet bekræftigt i min mistanke om at der ikke eksistere nogen gud eller et lignende væsen i den bibelske betydning.
Jeg vil lade forklaring på min afklaring hvile da den vil kunne påvirke afstemningen

Nej røb endelig ikke meningen med livet før vi har afgivet vores stemme hehe.

Gud er symbol på det gode og det uforståelige- det lys som vi alle sammen søger på den ene eller anden måde. Religioner er til for at guide os ind.

Vi er en del af en samlet bevidsthed (som det så smukt står skrevet i min signatur :) ), og vores nuværende liv er bare en illusion. Og denne min beskrivelse af altet er jo også bare min måde at forklare det uforklarlige på.

Så findes gud (som andet end begreb)? Ja som alt andet findes gud uendelig meget og uendelig lidt på samme tid, og ingen ved mere om det end andre, og ingen vil nogensinde i fremtiden komme spørgsmålet nærmere et svar. Derfor er spørgsmålet irrelevant. Det fører ingen steder hen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Et nej fra mig også 8)

Mvh Nitron

Titel:
Dedikeret medlem

"Hvorfor kan man ikke stemme på "Der er ingen djævel men Gud eksisterer i os alle"? "
Skrev Tamara9k

Slettet pga egoisme

Og det er djævlen i mig som taler - tro mig. - men for din skyld T9K sætter jeg muligheden ind, men hvis det er helt rigtigt og objektivt set kan den ene jo ikke eksistrere uden den anden, men pt er min verden for sort hvid til at jeg kan se dualistisk på emnet og orke ik lige nu og vise til sandheden da jeg har svært nok ved at se skærmen. :cry: .

Undskyld det gør jeg ikke - kan ikke rette i valg mulighederne.

Senest rettet af hehēlios 07 nov 2007 14:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Atna skrev:
Bærnelin skrev:

Altså du mener at Gud's eksistens er ukendt eller er umulig at bevise, men du afviser at der overhoved er en mulighed for at "han" findes? :D

Nej nej! Jeg finder det bare meget lidt sandsynligt i forhold til andre muligheder. :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg er overbevist ateist, eller nej jeg er overbevist tvivler. Jeg tror ikke jeg kan tro på noget, så egentlig må jeg være en troende?! Nej vent jeg ved det ikke, hæng mig fast på at jeg er en tvivler.

Edit. og det blev mit indlæg nr. 900

:lol:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

:yeah: LOL

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg stemte nej. Jeg mener at vi er vores egen lykkes smed, og derfor er gud os selv. Intet i verden er vigtigere end dig selv (eller ens børn er imo) derfor er vi alle guder for vores eget liv. Vi bestemmer selv vores skæbne, vi tager selv vores valg :)

Ikke for at støde nogen, men synes at folk der tror så meget på en gud at de sætter deres liv i denne "gud's" hænder er svage mennesker som ikke stoler på sig selv. Men har intet imod folk der går op i sin religion, men alt med måde ikk? :)

Titel: Re: Gud
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Badblindboy skrev:

Dette er det mest arrogante indlæg jeg længe har set :D
Men fred være med det...

Jeg er ikke endegyldigt overbevist om hverken A eller B i denne sammenhæng (og bliver det aldrig), men jeg hælder dog mest til at tro på der findes noget mere end tilfældige omstændigheder for liv, og lignende som vi lærer indenfor naturvidenskaben.

Derudover mener jeg at spørgsmålet sådan set er uinteressant, da vi aldrig vil komme tættere på sandheden - Vi er nødt til at tage det som det kommer, for hvis vi opbygger en klar overbevisning, som badblindboy, er det udelukkende en overbevisning som er begrænset af det menneskelige sinds tankeevner. At være overbevist om det ene eller det andet, bevidner, i mine øjne, ikke andet end at man i virkeligheden er ignorant for andre virkeligheder end den man har skabt i sit eget hoved - Et produkt af vores bevidsthed og vores tanker, og vil altså aldrig blive en objektiv afspejling af "virkeligheden".

2c-bart er, i mine øjne, inde på noget af det rigtige: At vi selv skaber vores lykke, og selv er ansvarlige for alt i vores liv, og ikke mindst den måde vi vælger at reagere på disse ting - Gappet mellem stimulus og reaktion er fuldstændig vores egen at fylde ud, det er denne evne der adskiller os fra dyrene.
Dette er, i mine øjne naturligvis, det der er interessant og ikke mindst vigtigt - ikke om der findes en gud der holder øje med os!

Love,
Karma //

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

2c-Bart skrev:
Jeg stemte nej. Jeg mener at vi er vores egen lykkes smed, og derfor er gud os selv. Intet i verden er vigtigere end dig selv (eller ens børn er imo) derfor er vi alle guder for vores eget liv. Vi bestemmer selv vores skæbne, vi tager selv vores valg :)

Ikke for at støde nogen, men synes at folk der tror så meget på en gud at de sætter deres liv i denne "gud's" hænder er svage mennesker som ikke stoler på sig selv. Men har intet imod folk der går op i sin religion, men alt med måde ikk? :)

Vi skal smede vore egen lykke men ohså hjælpe andre med at smede deres, ligesom vi selv engang imellem skal have hjælp med vores. Alle har brug for hjælp fra andre, det er vigtigt at huske.

Det andet du skriver er jeg grundlæggende enig i selvom jeg måske synes at det er lidt hårdt at kalde gudsfrygtige mennesker for svage. Religion bruges af mange til at kaste ansvar fra sig (eller at få andre til at kaste ansvar fra sig). Det eneste vi reelt kan forholde os til er det her liv. Man må som menneske tage stilling, og gøre det man selv finder rigtigt, istedet for at forlade sig på en overordnet universel retfærdighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]