Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
http://da.wikipedia.org/wiki/Lucide_dr%C3%B8mme

Meget spændene fænomen synes jeg, har selv haft det en del, og har tit undret mig over at jeg havde det mere end andre. I hvert fald andre jeg kender.

Tror i det på nogen måde kunne hænge sammen med ens stof forbrug? Og er der andre der har haft det meget?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Jeg havde en lucid drøm da jeg var en lille dreng, drømte at jeg mødte 3 trolde i en skov, og skulle lukke øjnene og åbne dem igen for at vågne, gjorde jeg så, og tredje gang jeg prøvede, der vågnede jeg så...
Har altid undret mig over denne drøm, og fik nu svar på den, tak for linket.

Titel:
Methylon Connoisseur

Selv tak, det er kun sket denne ene gang for dig?

Der står nogle øvelser på siden man kan gøre for at få det til at ske oftere, det vil jeg prøve de næste par døgn, for jeg kan rigtigt godt lide lucide trømme, generelt når jeg har dem kan jeg også flyve, og få ting til at komme frem og forsvinde ved at tænke kraftigt på det.

F.eks. hvis jeg er lækker sulten (dog sjælent lige det der sker) så kan jeg forestille mig jeg har en is i hånden, og vupti :)

Undrer mig faktisk at når man er kommet så langt med det, man ikke gør mere ud af det? sådan en slags drømme verden må man da kunne tjene en formue på at sælge? jeg mener, sådan en slags unreal reality, bare bedre end de online nogle ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Ja, i hvert fald af hvad jeg umiddelbart kan komme i tanke om.

Drømmer dog ikke så meget mere. Men har erfaret at man alene ved at tænke meget over/på sine drømme, automatisk drømmer mere.

jeg bliver lige nødt til at citere næsten nederst på siden "...Der findes også aparater og maskiner, som kan starte lucide drømme. Det mest kendte aparat er NovaDreamer. Aparatet føres ikke i danske butikker, og skal derfor bestilles igennem special butikker."
Så kapløbet om at tjene penge på dem, er allerede startet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg havde mange lucide drømme da jeg var mindre. Det var i langt de fleste tilfælde i uhyggelige drømme, men jeg har dog aldrig været i stand til at vågne selvom jeg gerne ville. Har ikke haft det i mange år (er 18 nu), men det hænger måske også sammen med at jeg ikek kan huske hvad jeg drømmer :s

Tak for linket, har også undret mig over hvad det hed og om andre havde det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mit indtag af cannabis giver nogle underholdende drømme om morgenen.

Massive mængder cannabis om afenen giver mig bly i røven om morgenen, så når vækkeurene ringer, slår jeg dem gerne fra (de er normalt stillet 1 time før jeg egentligt skal op)

Den time er fyldt med mærkelige drømme, da jeg svæver ind og ud af den lette søvn mens jeg drømmer. Tit har jeg min telefon i hånden som vækker mig hvert 5. minut, hvorefter jeg snoozer den og falder i søvn igen.

Drømmene er yderst livagtige og tit er jeg i tvivl om jeg var vågen eller ej. De handler normalt om stoffer, mest hash eller psykedelika enkelte gange. Hverdagsfænomener som sagtens kunne foregå, meget sjældent noget overnaturligt, faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har drømt noget overnaturligt

Elsker drømme, kroppens eget trip. Tit påvirker drømme mig voldsomt, og jeg kan have samme følelse som efter et stærkt trip hvor der er en del der skal forarbejdes. Kan gå og tænke på en drøm, eller føle der skete noget specielt som jeg prøver at huske på..... Svært at sætte ord på, måske kender i det selv?

Drømme i den dybe søvn kan jeg normalt ikke huske når jeg ryger (kommer igen når jeg stopper) men jeg drømmer gerne 2-5 drømme i forskellig længde i den time jeg sover meget let. Skal normalt bruge den tid til at vågne efter en god koger, jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at stå op før hvilket tidligere har været et problem i forbindelse med uddannelse hvor man skal møde til tiden :mrgreen:

Titel:
Methylon Connoisseur

Petter skrev:

Drømmer dog ikke så meget mere. Men har erfaret at man alene ved at tænke meget over/på sine drømme, automatisk drømmer mere.

http://da.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B8mme

Ifølge den drømmer vi alle nogenlunde lige meget, der er bare nogle der husker dem bedre, og ved at tænke mere over det, så ligger man nok mere mærke til det, og gør mere ud af at huske det?

Petter skrev:
Så kapløbet om at tjene penge på dem, er allerede startet.

Stadig underligt det ikke er mere udbredt hvis du spørger mig, må være den perfekte virtuelle verden :D

Titel:
Methylon Connoisseur

Xpert skrev:
Den time er fyldt med mærkelige drømme, da jeg svæver ind og ud af den lette søvn mens jeg drømmer. Tit har jeg min telefon i hånden som vækker mig hvert 5. minut, hvorefter jeg snoozer den og falder i søvn igen.

Drømmene er yderst livagtige og tit er jeg i tvivl om jeg var vågen eller ej. De handler normalt om stoffer, mest hash eller psykedelika enkelte gange. Hverdagsfænomener som sagtens kunne foregå, meget sjældent noget overnaturligt, faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har drømt noget overnaturligt

Elsker drømme, kroppens eget trip. Tit påvirker drømme mig voldsomt, og jeg kan have samme følelse som efter et stærkt trip hvor der er en del der skal forarbejdes. Kan gå og tænke på en drøm, eller føle der skete noget specielt som jeg prøver at huske på..... Svært at sætte ord på, måske kender i det selv?

Meget af det du siger kan jeg selv nikke genkendene til, ligger også meget mærke til mine drømme der når jeg ligger og doser hen, selv om jeg måske burde stå op ;)

Dog drømmer jeg ofte noget overnaturligt, mest at jeg flyver, eller kan gå igennem vægge..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ahh OK, det med de overnaturlige. Har en tilbagevendende drøm i forskellig udformning hvor jeg kan flyve. Men er så også den eneste overnaturlige drøm jeg kan huske. Har haft drømme med at jeg kunne flyve ligeså længe som jeg kan huske, rigtig mange gange.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at kunne flyve

Titel:
Methylon Connoisseur

Xpert skrev:
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at kunne flyve

Tror også det er et ønske der ligger rigtigt dybt i mange af os. Gik engang til noget drømmetydning, og der sagde hende der hjalp mig med at forstå dem at mine drømme om at kunne flyve var en måde at fortælle mig selv at jeg har kontrol, de gange hvor jeg så flyver og aligevel ikke kan flyve helt og falder ned, der er det så fordi der skulle være noget i mit følelses liv der ikke gik helt efter planen, men reder man den inden man rammer jorden, så har man aligevel styr på det, men skal tænke sig om :)

hvor meget man skal ligge i de her tydninger, det ved jeg ikke, men jeg tror på man kan bruge det til at tænke lidt over tingene, det kan man jo aldrig rigtigt gøre alt for meget :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]