Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

YEEEEES! Den nye version kommer til næste år i maj og juni.
Jeg har ikke gamet siden niende klasse, men jeg har så meget lyst til at tage den gamle hobby op igen! Er der nogen af jer der spiller rollespil, og hvis ja - er det svært at få alle spillerne til at tage det seriøst og leve sig ind i spillet/deres roller?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også spillet D&D, samt lidt andet rollespil hist og her. Det rocker.

Men det behøver jo ikke nødvendigvis at være D&D. Jeg kan anbefale det danskproducerede Fusion. Du kan oven i købet hente et "light" regelsæt fra hjemmesiden så du kan spille det allerede idag, måske vha. de online tilgængelige scenarier?

Tjek siden ud!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg spillede mit første rollespil da jeg var 8 og gør det stadig fra tid til anden, så jeg er efterhånden på mit tyvende år i den verden. Jeg har aldrig syntes det har været et problem at få spillerne til at tage det tilpas alvorligt, men der skal også være plads til skæg og ballade.
Det er dog ved at være noget tid siden jeg har haft fingrene i D&D, men jeg er dog med på 3.5-bølgen. Jeg venter dog med 4th til jeg har ser om ændringerne er markante og gode nok til at det er værd at investere i. De bøger er jo ikke helt billige og desuden synes jeg at 3.5 virker fint, omend det er en kende for omfattende på nogle punkter. Lidt af det selvstændige og innovative spil er blevet forhindret af for mange regler om feats og skills og den slags.
For tiden er det dog live-rollespil der fylder mest, da jeg er med-forfatter på et nyt fantasy-live og selv er igang med at skrive et Cyberpunk-scenarie ved siden af.
Ville dog gerne igang med noget Call of Cthulhu snart, da det er ret længe siden jeg sidst har spillet det, hvis man ser bort fra diverse boardversioner der er lavet.
Necromunda vil jeg også gerne tilbage til, selvom det ikke ligefrem er et rollsepil, men jeg tror det kunne være hylende skægt at spille under indflydelse af et psykedelika eller to :D
Det samme gælder jo selvfølgelig Blood Bowl...hehe...

Titel:
Medlem

De siger at de regler der får spillet til at køre langsomt nu bliver ændret, og så kommer online værktøjer, så man kan bygge sin dungeon på pc og så alle spillerne kan flytte deres figurer rundt på laptop frem for på et bræt. Det lyder meget cool, men jeg vil også lige se det an. Det kunne være fedt at lave et steampunkscenarie hvis det var, nogen der har erfaringer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
balle skrev:
De siger at de regler der får spillet til at køre langsomt nu bliver ændret, og så kommer online værktøjer, så man kan bygge sin dungeon på pc og så alle spillerne kan flytte deres figurer rundt på laptop frem for på et bræt. Det lyder meget cool, men jeg vil også lige se det an. Det kunne være fedt at lave et steampunkscenarie hvis det var, nogen der har erfaringer?

YAY!!
En der kender til steampunk :D
Jeg har absolut ingen erfaring med det, men jeg kunne rigtigt godt tænke mig at prøve det, så du råber bare højt ;)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg har virkelig spillet det meget, vi snakker mange mange timer af mit liv :D

Men det er ved at være nogle år siden, var dejligt bare at drømme sig væk, kunne godt finde på at optage det igen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]