Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Puttes skrev:
At nogle folk undlader at svarer på brugeres ellers ret seriøse indlæg, fordi de er bange for at ryge ned af i heirakiet, er så en anden sag. :roll:

Du har en total forvrænget billede af hvordan det her forum hænger sammen puttemus, men du er ikke alene har jeg bemærket.
Der er sguda ingen der er bange for at ryge ned i hierakiet, det hieraki du ser er et du selv har spundet sammen i hovedet. Nogle har flere posts end andre men det er ikke et udtryk for at man automatisk får mere magt eller bliver set på anderledes og derved følger nogle andre 'rules of engagement' det er i mine øjne nærmere et udtryk for visse brugeres slaviske tankegang der tryllebinder dem til at tro at de kan komme og revolutionere et internetboard ved at poste indlæg med bedrevidende moralske attituder.
Nogle af de folk der har mange posts har givet vis bidraget med en masse information til boardet og har gennem tidens løb set de samme spørgsmål og problemstillinger blive postet igen og igen. Altså burde en del af den information være til at finde i arkiverne ved lidt ihærdig søgen.
En søgen som som tilmed er blevet skåret ud i pap og gjort sticky
At der ikke bliver svaret på newbtråde eller lettere naive (nogle ville sige åndsvage) tråde, af dem der har været her i lang tid syntes jeg ikke man skal fare i flint over, man burde derimod se det som et udtryk for mangfoldighed på dette board.
Der vil altid være grupperinger herinde af folk i forskellige aldre og folk der er kommet længere end andre i deres liv. Sagen er at man ikke forpligter sig til at svare på alle spørgsmål, psychedelia er jo ikke ens liv.. vel?
Nu ved jeg ikke hvad du præcis hentyder til men hvis der kommer en ny bruger ind og spørger i visionære planter om en opskrift på en kratomdrik er det jo ikke sikkert at hortonomen der for længst har prøvet de opiater han skal og iøvrigt passer sine eksotiske planter i sit drivhus gider bruge tid på at svare på denne tråd ligeså fyldestgørende som de 253783493 andre gange der kom en ind og spurgte om det samme.
Det kan man sgu da ikke klandre folk for, kan man?

Der er ikke noget andet hieraki end det i selv opfatter.
Det er internettet, det er et hobbyboard, der er et liv ved siden af man kan få succesoplevelser i...
Her er nogle moderatorer som har magt, men de er her for at sørge for at folk ikke bare rambler om alverden ud over det hele. Det er med til at gøre stedet overskueligt at surfe rundt på og det bliver gjort i folks fritid så al respekt for det.

Galde til jer alle!!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Måske ligger problemmet nærmere i HR begrebet - som egentlig burde være et emne under konstant debat - og måske endda havde sin egen lille plads i indekset.
Jeg er rimelig sikker på at der er delte meninger om HR både blamndt admin og alm brugere, hvilket er naturligt da folk har vidt forskellige baggrund, alder og fortid.
Forskellige oplevelser med forskellige stoffer vil automatisk give en subjekttiv inggang til et bestemt stof og derefter formes personens fortolkning af HR inden for stoffets område.

Kan i følge mig?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Badblindboy skrev:
Måske ligger problemmet nærmere i HR begrebet - som egentlig burde være et emne under konstant debat - og måske endda havde sin egen lille plads i indekset.
Jeg er rimelig sikker på at der er delte meninger om HR både blamndt admin og alm brugere, hvilket er naturligt da folk har vidt forskellige baggrund, alder og fortid.
Forskellige oplevelser med forskellige stoffer vil automatisk give en subjekttiv inggang til et bestemt stof og derefter formes personens fortolkning af HR inden for stoffets område.

Kan i følge mig?

Kan sagtens følge dig..

Folk herinde har vidt forkellige syn på stoffer, nogen bredere end andres.
Nogen mener at stoffer hjælper dem til at tænke en masse igennem, nogle får åbnet op for spirituelle kanaler eller kreative sider, nogle har et totalt afslappet forhold til stofferne og andre syntes bare det er det vildeste hedonistiske legetøj.

Og de forskelligheder skal man satme respektere!!

Hvad man ikke skal, det er at tro at fordi man har taget siiiindsygt meget LSD, speed eller andet så ved man bare bedre end de fleste og kan derfor skide på om nogen mener man burde tage det med ro, holde sin kæft eller læse op på emnet før man udtaler sig.
En ting er den subjektive opfattelse af stoffernes betydning/indflydelse i folks psykiske og fysiske velvære, en anden er den faktiske viden om (også kaldet forskning) hvad stofferne gør ved en.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu ved jeg ikke, hvad denne diskussion kommer ud af (formodentligt en delt tråd somewhere), men WORD Cubensis!

Yderst fornuftige udtalelser...

Titel:
Dedikeret medlem

Et problem er at der ofte henvise til personer med nærmest guru lignende status - en af dem begik selvmord for ikke så længe siden - han var nok blevet træt af stemmerne i hans hovede (Hunter R. T).
Og slugin uha kan man nu inddele hvor blæst man er i kategorier - så er det jo ikke så slemt. Ingen tvivl om at der er meget viden og hente, men f.x. egodød talte med nogen om det igår og udfra deres beskrivelse af oplevelsen - Så svarede jeg at det lød meget godt som en tidligere psykose jeg havde haft - den varede bere ikke et trips tid. :evil:
Samtidig mindede symtomerne mest af alt om det Katrine Vissing fra Borderline foreningen beskriver i det følgende:

Dissociation - Begrebet anvendes hovedsagelig om kraftige blokeringer i personligheden i form af
1. Hukommelsestab
2. Personlighedsspaltning, hvor individet kan fremtræde som vidt forskellige personer i forskellige sammenhænge
3. (depersonalisation) Oplevelse af egen person eller dele af denne som noget uvirkeligt
4. Afskærmning fra fortiden elle nuet, så oplevelsen af egen identitet ændres

Ved hypnose kan man fremkalde dissocieringer i personligheden, hvorved kun visse erindringer eller indtryk når frem til bevidstheden.

Mennesker med kraftig dissociativ tendens har let ved at fortrængeubehagelige oplevelser fra bevidstheden og kan også udvikle kropslige sygdomssymptomer der skyldes psykiske problemer og konflikter.

:roll: Ret mig hvis jeg er helt på afveje. :roll:

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Godt skrevet Cubensis, har selv haft tænkt på at skrive noget lignene, for synes tit folk kommer med utryk for at have samme opfattelse, altså at der er et heraki på boardet og folk er bange for at trodse det.

Dog sker det altså til tider at jeg sletter noget jeg har skrevet, eller tænker mig en ekstra gang om inden jeg skriver noget, og enkelte gange undlader jeg også at svare fordi jeg ikke gider høre for det senere, og det kan både være godt og ondt, det er jo ikke unormalt at nogle her inde tager tidligere posts frem man har skrevet og siger at man jo bare bidrager med så meget, fordi man lige har lavet et par uheldige posts.. eller endnu bedre, at man kun skrive her for at være selvhævdene og gøre opmærksom på sig selv.

Anyway, generelt er det ikke sådan det foregår på boardet, der er bare et par uheldige eksemplarer, det er der vel over alt, og dem må man bare undgå :)

Især din pointe med at dem med mange posts ikke altid svare har jeg også tænkt, det er jo klart man bliver træt af at svare på det samme til sidst.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
Et problem er at der ofte henvise til personer med nærmest guru lignende status - en af dem begik selvmord for ikke så længe siden - han var nok blevet træt af stemmerne i hans hovede (Hunter R. T).
Og slugin uha kan man nu inddele hvor blæst man er i kategorier - så er det jo ikke så slemt. Ingen tvivl om at der er meget viden og hente, men f.x. egodød talte med nogen om det igår og udfra deres beskrivelse af oplevelsen - Så svarede jeg at det lød meget godt som en tidligere psykose jeg havde haft - den varede bere ikke et trips tid. :evil:
Samtidig mindede symtomerne mest af alt om det Katrine Vissing fra Borderline foreningen beskriver i det følgende:

Dissociation - Begrebet anvendes hovedsagelig om kraftige blokeringer i personligheden i form af
1. Hukommelsestab
2. Personlighedsspaltning, hvor individet kan fremtræde som vidt forskellige personer i forskellige sammenhænge
3. (depersonalisation) Oplevelse af egen person eller dele af denne som noget uvirkeligt
4. Afskærmning fra fortiden elle nuet, så oplevelsen af egen identitet ændres

Ved hypnose kan man fremkalde dissocieringer i personligheden, hvorved kun visse erindringer eller indtryk når frem til bevidstheden.

Mennesker med kraftig dissociativ tendens har let ved at fortrængeubehagelige oplevelser fra bevidstheden og kan også udvikle kropslige sygdomssymptomer der skyldes psykiske problemer og konflikter.

:roll: Ret mig hvis jeg er helt på afveje. :roll:

Hvad er det du prøver at sige? For mig lyder det som noget i stil med "se på disse eksempler, alt på dette board er tydeligvis noget lort". Ret mig hvis jeg er helt på afveje...

Hvis jeg har ret, er du iøvrigt off topic.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad? Er vi alle lige? :o

Det går virkelig ikke... :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Må så sige jeg er delvist enig og delvist uenig med dig Cubensis. Alle steder hvor der foregår diskussioner og andre former for interaktive aktiviteter vil der altid foreligge en vis form for hieraki. Men som du siger, er det jo hvad man selv gør det til. Og når vi nu snakker om et debatforum, vil det så være des mere individuelt hvordan man så opfatter dette "hieraki", hvor mange posts man har læst/deltaget i samt hvor påvirkelig man er ifht hvad folk udtaler sig om. Nu må jeg sige jeg læser flere posts herinde end jeg rent faktisk deltager i, men har da en helt klar opfattelse af de fleste aktive brugere herinde, og en helt klar opfattelse af hvem jeg synes har noget at sige. Om man så vil gå så langt at kalde det et hieraki er så imo individuelt, og igenigen individuelt hvem man placerer højt og lavt.

Personligt ligger jeg ikke så meget i det. Det er for helvede bare et debat forum.

**rettet for diverse slå fejl.

Senest rettet af Tyler 10 okt 2007 13:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
ulighed er ikke i sig selv et problem, bare alle bliver rigere :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
ulighed er ikke i sig selv et problem, bare alle bliver rigere :lol:

Ulighed er ihvertfald naturligt. Om det er et problem kan diskuteres :)

Vi bliver tilgengæld ikke rigere, men derimod fattigere. Ligesom de ældre bliver ældre, græsset altid er grønnere og vi har ti fugle på taget. :?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg kan ikke se noget problem. Dem som brokker sig over postcounts fordi de føler sig set ned på af de ældre brugere, skal sgu lige kigge lidt indad og finde ud af hvor de mindreværdsfølelser kommer fra. Det må sgu stå for jeres egen regning.

Hvis man efter 7000 posts ikke gider svare på "hey yo, mig og min kammi guflede lige 36 kager i weekenden han tog 2/3 -2 og fik det herre nedern og kun ik engang hold på sin ryger fordi hans kæber var 2talt fuckt. Hva ka der være sket?" så forstår jeg det udmærket. Fyren her har jo bare brug for at vide at han er en idiot og misbruger sin krop på det groveste. Idet han er en idiot tager han nok ikke rådene til sig alligevel, så det hele er omsonst og spild af tid. Det ved den erfarne bruger og ignorerer det derfor.

I det hele taget er det da 100% frivilligt om man vil svare. Der påligger da ikke nogen særlige krav om deltagelse fra en med mange posts. Vedkommende har jo ikke mere tid end andre.

Halvdelen af Dr. Phibes indlæg er regulære pisstakes og det er da fint nok. Sådan en bruger skal ethvert forum have, ligesom enhver familie skal have en sjofel onkel der bliver vissen til juleaften. :lol:

Jeg forstår ikke at det skulle gøre forummet fattigere. Tværtimod burde flere brugere måske stramme lidt op overfor hvilke forespørgsler der svares på. Det som er det største problem IMO er at der er for mange nyoprettede tråde som handler om det samme eller bare ikke er særlig relevante.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Jeg kan ikke se noget problem. Dem som brokker sig over postcounts fordi de føler sig set ned på af de ældre brugere, skal sgu lige kigge lidt indad og finde ud af hvor de mindreværdsfølelser kommer fra. Det må sgu stå for jeres egen regning.

Hvis man efter 7000 posts ikke gider svare på "hey yo, mig og min kammi guflede lige 36 kager i weekenden han tog 2/3 -2 og fik det herre nedern og kun ik engang hold på sin ryger fordi hans kæber var 2talt fuckt. Hva ka der være sket?" så forstår jeg det udmærket. Fyren her har jo bare brug for at vide at han er en idiot og misbruger sin krop på det groveste. Idet han er en idiot tager han nok ikke rådene til sig alligevel, så det hele er omsonst og spild af tid. Det ved den erfarne bruger og ignorerer det derfor.

I det hele taget er det da 100% frivilligt om man vil svare. Der påligger da ikke nogen særlige krav om deltagelse fra en med mange posts. Vedkommende har jo ikke mere tid end andre.

Halvdelen af Dr. Phibes indlæg er regulære pisstakes og det er da fint nok. Sådan en bruger skal ethvert forum have, ligesom enhver familie skal have en sjofel onkel der bliver vissen til juleaften. :lol:

Jeg forstår ikke at det skulle gøre forummet fattigere. Tværtimod burde flere brugere måske stramme lidt op overfor hvilke forespørgsler der svares på. Det som er det største problem IMO er at der er for mange nyoprettede tråde som handler om det samme eller bare ikke er særlig relevante.

:yeah: Kunne ikke siges bedre.

Titel:
Dedikeret medlem

"Hvad er det du prøver at sige? For mig lyder det som noget i stil med "se på disse eksempler, alt på dette board er tydeligvis noget lort". Ret mig hvis jeg er helt på afveje...

Hvis jeg har ret, er du iøvrigt off topic."
Skrev Yeti

Ja til det sidste og nej til det første Pga HR.
:evil: Er lige kommet til og slette mit mega lange svar så det blev den skrabede model.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
gode pointer, har læst de første 5-10 posts men vil alligevel komme med hva jeg har at sige... har alligevel været herinde i nogen år.
Jeg gir Cubensis ret i alt han siger, men der ER hieraki. Det er der overalt, det skal ikke benægtes - det skal accepteres. Men hierakiet er ikke som folk opfatter det, nogle gamle hunde der vil holde de andre nede. Det består i at folk har mere respekt for nogle bestemte brugere fordi de altid er velovervejede i deres udtaler, og mindre respekt for nye folk der kommer og vil vide hvorfor de ik kan trække vejret efter 5g amfetamin på 3. dagen.
Det får nogle til at opfatte det som om at de gamle og kloge er arrogante.
Man har fandme lov til at være arrogant nogen gange(hvis i mener at det er arrogance)! Når folk virkelig tænker med røven skal de sku lige ha et wakeup-call.. Tag det som en mand. For at gå offtopic vil jeg faktisk sige dette er grunden til janteloven er så skide fantastisk, det er en refærdig måde at integrere opdragelse i social omgang ved at nedlade mest muligt ved at gemme ting i sproget? - bare en tanke.

Det eneste negative jeg måske kan sige om de gamle brugere vedr. dette er at de har rigtig meget internt der nemt kan misforståes, og så er der altså et fåtal der har en lille tendens til at konsekvent være nedladende overfor folk de ikke kender.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DyrMedBønner skrev:
gode pointer, har læst de første 5-10 posts men vil alligevel komme med hva jeg har at sige... har alligevel været herinde i nogen år.
Jeg gir Cubensis ret i alt han siger, men der ER hieraki. Det er der overalt, det skal ikke benægtes - det skal accepteres. Men hierakiet er ikke som folk opfatter det, nogle gamle hunde der vil holde de andre nede. Det består i at folk har mere respekt for nogle bestemte brugere fordi de altid er velovervejede i deres udtaler, og mindre respekt for nye folk der kommer og vil vide hvorfor de ik kan trække vejret efter 5g amfetamin på 3. dagen.
Det får nogle til at opfatte det som om at de gamle og kloge er arrogante.
Man har fandme lov til at være arrogant nogen gange(hvis i mener at det er arrogance)! Når folk virkelig tænker med røven skal de sku lige ha et wakeup-call.. Tag det som en mand. For at gå offtopic vil jeg faktisk sige dette er grunden til janteloven er så skide fantastisk, det er en refærdig måde at integrere opdragelse i social omgang ved at nedlade mest muligt ved at gemme ting i sproget? - bare en tanke.

Det eneste negative jeg måske kan sige om de gamle brugere vedr. dette er at de har rigtig meget internt der nemt kan misforståes, og så er der altså et fåtal der har en lille tendens til at konsekvent være nedladende overfor folk de ikke kender.

Helt enig, accepter det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]