Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

De seneste nætter, har jeg haft svært ved at sove, da jeg er hammer bange.

Så sent som i går, da jeg var på vej til at sove, faldt jeg ind i en drøm.

Jeg drømte mig og Kenneth Hansen sad og var pisse skæve, også kom hans mor ind, og spurgte om et eller andet. Kenneth Hansen kan ikke snakke, fordi han er skæv, så hans stemme hakker i ca. 5 minutter. Og i det 5 minutter, kan jeg mærke at jeg automatisk rykker mig fra sengen (glider ud mod kanten), og ikke kan få luft. I 5 minutter havde jeg svært ved at trække vejret, og det var pisse ubehageligt. Jeg var i en drøm, men også virkeligheden på samme tid.

Den følelse kan ikke beskrives, men jeg oplever noget meget underligt i mine drømme, når jeg er på vej til at sove.

I lørdags, kunne jeg forestille mig ansigter og landskaber i mit hovede, hvor efter jeg kunne se tingene i mit hovede.

Jeg tør ikke lægge mig til at sove - for jeg dør altid i mine drømme!

Nogle der ved om det er en sygdom, eller om det er noget overnaturligt pis?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Søg en psykolog. Hvis problemet går dig så meget på, at du er direkte bange for at sove, så skal du nok ikke spørge til råds på et narko-board. Søg nogle, som der har indsigt i emnet - det ville nok være det bedste. Jeg håber du får det bedre, for ingen fortjener at opleve at dø i sine drømme.

Lykke til.

Senest rettet af Jaspar 25 sep 2007 23:24, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder meget ubehagelig!

Du er ikke på vej ud af en misbrug af nogen art? evt. cannabis?

Titel:
Medlem

Det første du snakker om, kunne godt lyde meget som det søvnfænomen der kaldes Sleep Paralysis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_Paralysis

Jeg har selv oplevet det en enkelt gang, men dog ikke i en så ubehagelig grad som du beskriver.

Ellers ja, som de andre siger, søg læge af en eller an den art. Der er nok ikke meget vi kan gøre ved det.

Mener du det har rod i en eller anden form for narko-indtagelse siden du poster det her btw?

Dedikeret medlem

Hej kammerat!

JkMadsen skrev:
I lørdags, kunne jeg forestille mig ansigter og landskaber i mit hovede, hvor efter jeg kunne se tingene i mit hovede.

Som jeg har forstået det bliver du meget forvirret over din tilstand når du svæver mellem bevidstheden og underbevistheden i en "let" søvn. Jeg har den seneste tid været meget opmærksom på det stadie, og jeg har lagt mærke til hvilke meget abstrakte og usammenhængende tanker man danner sig. Jeg mener: Du har nok bemærket det samme som jeg, og det har nok overrasket dig så meget at du ikke kan slippe det igen. Sådan en oplevelse har jeg også haft, og det går væk igen i løbet af no time.

JkMadsen skrev:

Jeg kan også følge dig i dette. Jeg har adskillige gange oplevet at dø i mine drømme. Gerne flere dage i træk. Dette har åbenbart været af eget ønske, da jeg i 95% af tilfældene har begået "selvmord". Jeg syntes underligt nok rigtig godt om følelsen ved det frie fald når jeg i min drøm hoppe ud fra høje punkter. Og bare ved at tænke på faldet kan jeg mærke "suset" i maven, som jeg altid får i det jeg rammer jorden. Jeg tvivler også på at du ALTID dør i dine drømme, og jeg mistænker dig lidt for at citere bai-d i sangen dagen efter.

Det er absolut ikke en sygdom, for alle mennesker oplever det. Nogle tiere end andre, men jeg kan forsikre dig om at det ikke er unormalt. Hvis du indtager stimulanser vil jeg råde dig til at holde afstand fra disse det næste stykke tid, og hvis du har meget stress i hverdagen, eller har en utryg hverdag vil jeg også råde dig til at tage den lidt med ro. Dårlig søvn kommer som regel af et forvirret sind.

Medlem

Geografisk sted: Danmark
JkMadsen skrev:
De seneste nætter, har jeg haft svært ved at sove, da jeg er hammer bange.

Så sent som i går, da jeg var på vej til at sove, faldt jeg ind i en drøm.

Jeg drømte mig og Kenneth Hansen sad og var pisse skæve, også kom hans mor ind, og spurgte om et eller andet. Kenneth Hansen kan ikke snakke, fordi han er skæv, så hans stemme hakker i ca. 5 minutter. Og i det 5 minutter, kan jeg mærke at jeg automatisk rykker mig fra sengen (glider ud mod kanten), og ikke kan få luft. I 5 minutter havde jeg svært ved at trække vejret, og det var pisse ubehageligt. Jeg var i en drøm, men også virkeligheden på samme tid.

Den følelse kan ikke beskrives, men jeg oplever noget meget underligt i mine drømme, når jeg er på vej til at sove.

Hej, det lyder ubehageligt. Har du taget meget ecstasy eller mdma, her på det sidste ? For det kan godt medføre meget livagtige drømme/ mareridt og søvnlammelse også kaldet trin 2 søvn. Altså lige inden du falder rigtig i søvn, sover din krop men du er stadig vågen. Jeg har oplevet noget lignende, jeg drømte at jeg lå og rodede rundt på gulvet og sparkede til mit fjernsyn og prøvede at råbe om hjælp, men kunne ikke sige noget, det var så livagtigt. Jeg oplevede det ud fra min egen øjenkrog. Det er meget ubehageligt. Er det sådan du har det ?...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]