Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Det forarger mig at man ikke kan køre en sober debat angående rusmidler, specialt cannabis som jeg jo selv er fan af. Det er som om misvisende information, partiske og snæversynede rusmiddelguides har vejledt(vildledt) folket i en retning hvor der hverken er styr på hoved eller hale i hvad der er hvad, fordi fordomme rundt omkring ophobes i kæmpestore skyklappere.
Det er i hvert fald hvad jeg har oplevet i min tid i gymnasiet hvor en lykkelig uvidenhed omkring rusmidler finder sted.

nogle blandede citater fra en debatside på dr.dk:

Citat:
Pot = ikk så slemt
Hash = lidt slemmer
Skunk = slemmer endnu
(bar noget jeg har hørt)

Den søde dame bliver refereret til som noget der opregnes i slem/slemmere kategorier....... argh

Endnu en:
Citat:
Vis vi nu siger 1 gram ice (ryge kokain) det er et middel til hard drug det kan man få 10 flyve ture på... hvorimod på 1 gram hash/skunk/pot kan man få en lille flyvetur som ik vare særlig meget

Ved godt ICE er stærkere men kunne ikke forestille mig det var meget mere end 10gange stærkere end en god ryger, desuden blandes kokain unødvændigt ind i billedet.. Umiddelbart synes jeg ikke at COKE minder om(kun efter at have læst om det, har ikke prøvet endnu), ligner, har samme virkning, indtages på samme måde som cannabis.. og det er sgu lidt sørgeligt

Kunne sagtens poste uendelige citater, men... der er sgu nok at tage fat i... føler måske bare udviklingen er ved at gå i stå - eller nærmere baglæns. folk bliver mere og mere intolerante. Blvier der gjort noget i sagen og legalisering i øjeblikket??

PS:
Er der nogen som har oplevet at kunne føre en debat omkring lovliggørelse/afkriminalisering af visse rusmidler på et vist fagligt niveau, uden at debatten eskalerede voldsomt ved uenighed, på andre steder end psy.dk og diverse "pro-narko"-sider?? (politiske fora, kampagner i tv, alm. mennesker på gaden.. osv)

Titel:
Dedikeret medlem

Alt folk tror er fra skræmmekampanger!!

Jeg tror sågar stadigvæk jeg har et SSP-hæfte om rusmidler i huset, hvor skunk bl.a står nævnt som "Neder-weed". Og har aldrig forstået det, for det første pot jeg røg var skunk, og sendte mig til himmels.

Citat:
PS:
Er der nogen som har oplevet at kunne føre en debat omkring lovliggørelse/afkriminalisering af visse rusmidler på et vist fagligt niveau, uden at debatten eskalerede voldsomt ved uenighed, på andre steder end psy.dk og diverse "pro-narko"-sider?? (politiske fora, kampagner i tv, alm. mennesker på gaden.. osv)

Dette ser jeg som en teoretisk umilighed!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Citat:
PS:

Dette ser jeg som en teoretisk umilighed!

Det må da netop være muligt i teorien?

Har selv oplevet at det er meget svært i praksis iværtfald.

Titel:
Junior medlem

hvis stoffet var lovligt kunne du let overbevise folk om hvor godt det er, synes man ikke kommer nogen vejne at diskutere den slags med folk der har så meget imod hamp. man skal først prøve det. osv.

Titel:
Medlem

lige til dig søren putte :D når der står neder-weed, tror du så ik de tænker på nederlands :P?

Titel:
Dedikeret medlem

kunne godt være. :wink: :idea:

Til farmand:

Jeg har faktisk ikke oplevet en eneste gang, hvor det har været en åben debat om legalisering, hvor ikke det endte i kaos og støj.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
kunne godt være. :wink: :idea:

Til farmand:

Jeg har faktisk ikke oplevet en eneste gang, hvor det har været en åben debat om legalisering, hvor ikke det endte i kaos og støj.

Samme her. Men det kan stadig sagtens lade sig gøre teoretisk set.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Søren Putte skrev:
det første pot jeg røg var skunk, og sendte mig til himmels.

Hvordan kan det første pot du røg, være skunk på samme tid?

Pot er pot.

Skunk er skunk.

P.S. Ja neder kommer af ordet 'nederlands'.

EDIT: Men ja okay, da skunk jo blot er forældet pot, kan man jo på en måde godt sige at skunk er pot, dog forældet. Svært at finde rundt i. Er forvirret nu.

Senest rettet af kemal 23 jun 2007 02:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

kemal ja du siger noget ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
haha fuck, hvor er det grinern det der!

Edit: læste lige det hele en extra gang, er stadigvæk forvirret!

Moderator
Brugeravatar

Hovedpuden skrev:

Jeg tog det op med nogle stykker fra min gymnasie-klasse, jeg må indrømme at det gik højt i starten, men efterhånden kom det ned på et sagligt plan, og efter diverse saglige undersøgelser og logos argumenter, blev 1/3 overbevist og 2/3 fik et mere neutralt syn på en legalisering. Dét er sjovt som modstandere af brug af stoffer næsten aldrig underbygger deres "argumenter".

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Folk der er i mod det, er næsten altid dem der ikke har prøvet det. Sådan er det også generalt med stoffer. Hvis sætter sig ind i "universet" og får noget erfaring, får man et helt andet syn, som jeg selv har erfaret. Var selv stor modstander af det hele for ét år siden, men nu har jeg et bedre syn på det.
Så jeg mener at erfaring er et godt nøgleord.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

vDL skrev:
Folk der er i mod det, er næsten altid dem der ikke har prøvet det. Sådan er det også generalt med stoffer. Hvis sætter sig ind i "universet" og får noget erfaring, får man et helt andet syn, som jeg selv har erfaret. Var selv stor modstander af det hele for ét år siden, men nu har jeg et bedre syn på det.

Præcis. Der er rigtig mange der har en fuldstændig urokkelig, og negativ, holdning baseret på uvidenhed.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hovedpuden skrev:
PS:

Hmm jeg har tit diskuteret emnet sådan lidt mere løst, ikke om decideret legalisering. Folk kigger altid skævt til én (altså ikke skæv på dén måde...) når man fyrer op i en joint til en fest. Så engang imellem har jeg da prøvet at konfrontere folk med deres fordomme. Men det hele ender altid med "Jamen hva med hash-psykose?!?!" argumentet.
Og så taber de tråden, når jeg begynder at snakke om at de folk, som har været så uheldige at havne i såkaldt "hash-psykose", i forvejen har haft et mentalt ustabilt sind. Det er der folk ikke gider at lytte mere, "hash-psykosen" er åbenbart myte nr. 1 derude blandt folk. :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
jeg kan kun erklære mig enig med flertallet.. Det er jo fordomme der hæmmer evnen til at opnå den viden der skal til for at danne en holdning til cannabis eller andre stoffer. Hver holdning til hver stof forhåbentlig.

Men der er også mange rygere der ødelægger det for andre. Dem der bare ryger for at blive godt stoned og så bare lægger sig til at dø og ryger lidt og dør lidt osv. indtil de skal sove ødelægger det for os andre.

For hvis det er sådan folk ser rygerne, så forstår jeg godt de hater på os.
Men det handler jo i bund og grund om at udvide sin horrisont, tag skyklapperne af.

mini-krøl

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
BisMann skrev:
Jeg tog det op med nogle stykker fra min gymnasie-klasse, jeg må indrømme at det gik højt i starten, men efterhånden kom det ned på et sagligt plan, og efter diverse saglige undersøgelser og logos argumenter, blev 1/3 overbevist og 2/3 fik et mere neutralt syn på en legalisering. Dét er sjovt som modstandere af brug af stoffer næsten aldrig underbygger deres "argumenter".

Det er jo fordi de aldrig rigtig er blevet bedt om at argumentere. De har lært, måske hjemmefra, at stoffer skal man holde sig fra, og så er de bare imod det. Og ja, alt for mange kæfter op om lort og lort. Og det er forfærdeligt.

Titel:
Medlem

Ad hashpsykose.... det er der sgu da ikk noget der hedder..

det er sgu da bare fordi man har røget way for mange... sådan er det jo også hvis man drikker for meget cola+pizza+sidder på sin fede røv dagen lang... eller for mange bajere???

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hovedpuden skrev:
Ad hashpsykose.... det er der sgu da ikk noget der hedder..

det er sgu da bare fordi man har røget way for mange... sådan er det jo også hvis man drikker for meget cola+pizza+sidder på sin fede røv dagen lang... eller for mange bajere???

Derfor jeg har sat den i " " ;) Men nej, det er der ikke, heller ikke hvis man ryger for meget.... Man kan selvfølgelig få en form for psykose, men det er bare hashen der fremkalder den. Så den har sådan set altid været der hos dem man siger der har en "hash-psykose" hash har bare udløst den - depression/skizofreni/og-hvad-de-nu-hedder-allesammen form for psykiske sygdom de har fået.

At man så bliver langsom oveni i bolden af at ryge non-stop er en anden side af sagen ^^

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Lilleso skrev:
vDL skrev:

Præcis. Der er rigtig mange der har en fuldstændig urokkelig, og negativ, holdning baseret på uvidenhed.

lige præcis min mor du beskriver der... kender du hende?

man kan ligeså godt snakke til en dør...

et urokkeligt, stædig og dumt æsel...

Titel:
Medlem

waggafnipsen skrev:
Lilleso skrev:
vDL skrev:

lige præcis min mor du beskriver der... kender du hende?

man kan ligeså godt snakke til en dør...

et urokkeligt, stædig og dumt æsel...

Velkommen i klubben.... og stil jer så om bag køen.
Hader seriøst når folk, der egentlig er velfungerende mennesker og i grunden godt kan tænke, har et unuanceret syn på narko.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]