Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Jeg har tænkt på om der er nogle herfra der er uddannede pædagoger/socialrådgivere, på den ene eller anden måde er misbrugskonsulenter eller har et job hvor de er nødsagede til at vise deres holdning til rusmidler?

Jeg går nemlig selv med tanker om at uddanne mig til pædagog når jeg en gang skal vælge uddannelse.
Så tænker jeg på hvad i gør når i skal vejlede? Jeg tænker at det kunne være relevant at vejlede HR-mæssigt, altså så man først fremmest ikke indtager positionen der hedder ”drugs are bad, Mkay!”, men indtager en position hvor man først og fremmest prøver at få en persons liv til at hænge sammen, hvis det fx er en ung med diverse problemer hvor stofferne på en eller anden måde bliver udpeget som katalysator for problemerne. Det vil selvfølgelig være en helt anden snak hvis det direkte er et misbrugscenter der skal stille behandlingstilbud til rådighed – det skal der jo også være stor plads til. Jeg tænker dog mere i hvis man arbejder et sted hvor det er samtaler med personer der får af vide at der er noget galt med dem – her mener jeg unge hvis forældre giver dem urinprøver, er kriminelle og måske har nogle psykiske problemer. Hvordan vejledes de uden at skyde hele skylden på stofferne?

Føler at det er svært at sætte ord på hvad jeg vil spørge om men det er nok mest ment som et ”hvad har du gjort for at indrette din egen personlige holdning op af systemets?”

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hvad skulle incitamentet være til at afsløre sin identitet på den måde herinde? Prøv at overvej hvilket scoop det ville være for en journalist med for meget fritid, hvis de fik gravet en historie op der kunne give anledning til overskriften "Misbrugskonsulent tager narko i lange baner."
Det er muligvis bare mig, der er parnoid, men jeg kan ikke anbefale nogen at gøre eksperimentet. Konsulter Dr. Phibes signatur, hvis I stadig er i tvivl om hvad jeg mener om ideen.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg ville umiddelbart ikke sige at det er dum paranoid tanke, men lidt paranoid er den alligevel.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg kan godt følge dig. Og ja 100% hvis det var mig der var misbrugskonsulent ville mine forhold til mine patienter bygge på ærlighed og aldrig at fordømme deres for-/misbrug. Og i stedet for at udpege stofferne, så måske finde hvad der ligger til bunds for det, og rede trådene ud i den unge mands sjæl, og vejlede ham gennem livet, i stedet for at dømme ham og give ham moralprædiken!

Jeg ville enlig gerne være misbrugskonsulent. Men jeg har ikke det "image" der skal til for at tage den plads.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis ingen ønsker at svare offentlig må man meget gerne sende mig en pm, derudover må tråden for min skyld gerne bruges til den smule diskussion der må være.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
jeg syne at en pædagog/vejleder/støtte skal være "moralsk" forsvarlig. Derfor synes jeg ikke at en pædagog bør forsvare et stofforbrug, da pædagoger ofte har med unge mennesker at gøre, og ikke med folk som er myndige.

det er iorden at finde problemerne i baglandet, da dette især hjælper vedkommende, men der skal da helt sikkert også rådgives ordentligt, muligvis med en løftet pegefinger, når det kommer til rusmidler. uden at det bliver plat og utroværdigt self. ellers kan du nok også vinke farvel til dit job.. man skal passe på man ikke misforstås når man arbejder med børn osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]