Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland
[b]Her den anden dag hørte jeg at der på Diskotek "prinsen" i Vordingborg, ville blive lavet razzia om natten, og alle dem der var under 18, og som drak derinde, ville få en bøde på 500 kr + 2 års karantæne !

Jeg synes det er så latterligt, du må som 16 årig gerne tage i byen, og komme ind på de fleste diskoteker, men drikker du en øl som alle andre gæster, får du bøde på 500 kroner, OG 2 års karantæne, oveni !

Hvad har de tænkt sig at dem under 18 skal lave på et diskotek, hvis ikke de må drikke?
Og bag efter kan de i nyher, i aviser, og alle andre steder, udtale, at de ikke kan forstå, hvorfor så mange meget unge mennesker, tager stoffer og ryger hash ?
Det er mere diskret at tage en streg eller en pille på et diskotek end der er at drikke øl, ikk?
Jeg vil ikke sige at denne straf for at drikke når man er under 18, opfordere unge til at tage stoffer eller ryge en pind i byen,
men jeg synes dem der laver de her love burde tænke over hvad det kommer til at betyde for de unge.
Hvis ikke de må drikke uden at blive smidt ud eller få bøder,
jamen så skal de da nok finde en anden måde at blive fucked på, på en meget mere diskret måde.

Jeg synes det er dybt latterligt, og folk ved jo at dem der tager i byen, temmelig sikkert også drikker !
(OGSÅ 16-17-årige)!!

Og hvad er forskellen på at være 16 eller 17, og så 18 ?
Er det meget bedre at drikke som 18 årig , end som 16 årig ?
Nej vel . Og hvis det er fordi at nogle forældre ikke vil have det, så må i sku holde jeres børn hjemme,
eller tænke over om det måske var på tide i skulle blande jer udenom !

-Var så bare min mening, jeg synes det er dybt latterligt ! [/b]

Titel:
Dedikeret medlem

nej du skal være 18 for at de må skænke til dig, det er der da ik noget nyt i :S

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tja, jeg har aldrig hørt om sådan en hændelse men det er jo engelig logisk nok. +16 kan købe alkohol og +18 kan man få det serveret. Så er det vel logisk nok at er man under 18 så skal man ikke drikke inde på diskotektet. Det må man så gøre inden og efter.
Hvis jeg ejede et diskotek ville jeg heller ikke lade unge under 18 drikke alkohol inde på diskotektet. Det ville jeg simpelthen ikke tage ansvar for!

Det holder ikke helt at hvis man ikke kan drikke sig stiv på diskodasko så må man bare finde en anden måde at blive "fuckt" på, feks ecstasy. Det er iværtfald det dummeste grundlag for at indtage MDMA jeg har hørt i langtid men så igen, der skal da nok være nogle der guffer piller af den grund, selvom jeg bestemt ikke håber det.

Citat:

Og hvad er forskellen på at være 16 eller 17, og så 18 ?
Er det meget bedre at drikke som 18 årig , end som 16 årig ?

1-2 år :wink:

Om det er bedre at drikke som 18 årig er vel lidt en smags sag. Man kan vel sådan helt generalt sige at man ikke "burgte" beruse sig før man er myndig og burgte kunne tage vare på sig selv.

Jeg ser dog ikke selv noget problem i at personer under 18 drikker alkohol, ryger hash, tager MDMA og også kraftigere psychedeliske stoffer for den sags skyld. Så længe de bare har hovedet med hele vejen, er vel informerede om det givne stof og køre go HR. Desværre er det de færreste der gør netop dette

Mvh Farmand

Titel:
Junior medlem

Jeg ser det, som et privilegium, at unge under 18 år kan komme ind på diverse diskoteker, at et krav er at de ikke kan få skænket alkohol, er for mig helt fint.

Jeg vil næsten love dig, at før der bliver skænket alkohol til alkohol på diskoteker til personer under 18, bliver de forment adgang...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland
Citat:
Det holder ikke helt at hvis man ikke kan drikke sig stiv på diskodasko så må man bare finde en anden måde at blive "fuckt" på, feks ecstasy. Det er iværtfald det dummeste grundlag for at indtage MDMA jeg har hørt i langtid men så igen, der skal da nok være nogle der guffer piller af den grund, selvom jeg bestemt ikke håber det.

Det var ikk helt det jeg mente, pointen er , at dem under 18 vil have nemmere ved bare at tage et eller andet , i stedet for at drikke , hvor de kan få bøde og karantæne . Det andet er mere diskret så.

Jeg er sikker på at dette ikke ligefrem sænker antallet af unge på stoffer.
-Gætter bare.,

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
HAHAHA hvis man ER på diskotek Prinsen, så fortjener man fandme også 2 års karantæne!

Og ja jeg taler af personlig erfaring :wink:

M

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
@Karina90
Grunden til at steder med alkoholbevillig ikke må udskænke alkohol til personer under 18 år er at når man er under 18 er man ikke myndig og dine forældre er dine værger. en bar eller et diskotek ville blive nødt til tage ansvar for de personer som er under 18 år, og det ville kræve navn osv. BTW så koster det stedet 5000 kr for hver person under 18 som bliver taget i at drikke alkohol på et diskotek eller bar.
hvad tror du vi andre gjorde den gang vi var i din alder!? vi drak os i hegnet før vi tog i byen! du er over 16 så du må købe øl i netto, det er sgu da os så meget billigere at drikke ren pils end at skulle give fucking 45 kr for en fadbamse!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Arkimedes skrev:
@Karina90
Grunden til at steder med alkoholbevillig ikke må udskænke alkohol til personer under 18 år er at når man er under 18 er man ikke myndig og dine forældre er dine værger. en bar eller et diskotek ville blive nødt til tage ansvar for de personer som er under 18 år, og det ville kræve navn osv. BTW så koster det stedet 5000 kr for hver person under 18 som bliver taget i at drikke alkohol på et diskotek eller bar.
hvad tror du vi andre gjorde den gang vi var i din alder!? vi drak os i hegnet før vi tog i byen! du er over 16 så du må købe øl i netto, det er sgu da os så meget billigere at drikke ren pils end at skulle give fucking 45 kr for en fadbamse!

:yeah:

Tilføjelse til ovenstående.

Hvis du er så vild med at drikke, når du er i byen, så skulle du/i overveje at gemme 2 liters flasker, med færdigblandet drink et sted udenfor diskoteket. Så er det bare at gå udenfor og bælle når man ikke længere er stiv nok.

Noget andet jeg ikke kan forstå ved ungdommen i disse dage, er tendensen til det handler om at være FUCKED UUP i byen! Det handler vel om at hygge sig med alle menneskerne, danse rundt og gå glad hjem i seng når den tid kommer. Der er da ikke noget der er mere irriterende, end at sidde i byen og være helt skudt af, det kan man gøre steder hvor det hører sig til, hvilket IMO ikke er på et diskotek i byen.

Privatfester, Technofester, Festivals og nytårsaften, er alle gode tidspunkter at skyde den max af på, hvis det da er det man ønsker med sit forbrug af stoffer. Nu er jeg ikke den store stimulans bruger, jeg bruger for det meste kun hallucinogener, hvilket resulterer i jeg ikke så tit bruger stoffer for sjov, jeg har som regel en mening med mit Trip, men det hænder da jeg indtager et stof for at grine, græde og lukke galskaben ud.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
jeg fatter simpelthen ikke at diskoteker, barer mm overhovedet vil lukke folk under 18år ind. det giver kun problemer for stedet da det er umuligt at holde øje med om de køber alkohol i baren (eller får nogen over 18 til at købe til dem) - folk under 18 kan drikke sig i hegnet til privat fester som vi andre gjorde det og så tage ud når de er gamle nok!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Det er også for underligt at være i byen på et diskodasko hvor musikken er så høj, at man kun kan kommunikere med hænderne.
- Der er alligevel ingen mænd i Danmark der kan danse.

Så vil jeg sku hellere sidde derhjemme med en ordentlig røvfuld bajere (For man kan sku få en del mere i forretningerne end på diskotekterne) og nogle venner jeg kan snakke med og noget musik JEG bryder mig om, på et fornuftigt lydniveau på anlægget, istedet for Infernal, Jon, Pussycat Dolls og hvad der ellers bliver spillet af lortemusik.

Just MO.

Jonathan Spang siger i sit show "Damer": "Hvis det var op til os mænd, så var diskotekerne een lang bar, med playstations!"

Edit: Alle der bor her, kender alligevel de love der er i Danmark. Så må man enten forklare sig for politiet og kan man ikke det, så må man tage sin straf som en mand (også selvom man er kvinde).
Det må være slut med alt det tuderi over at man har lavet noget man godt vidste man ikke måtte og så bliver man straffet, og man bagefter brokker sig. buhu, sikke en uretfærdig verden vi lever i.
Man må fandme tage det sure med det søde.
DER VIL ALTID VÆRE EN STRAF! HVIS MAN HYGGER SIG, ELLER GØR NOGET SJOVT!
Hvis man derimod er uskyldig skal betjenten(e) igennem selv samme proces, man har måtte lide under. :twisted:

Senest rettet af markogronni 20 mar 2007 15:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Petter: Du har så evigt ret

Jeg er ikke den store danser, og holder mest af at konversere med andre mennesker, hvilket godt kan være noget af en opgave på et diskotek. Nok også derfor jeg ikke så tit tager på disko

Derudover så plejer jeg tit at ryge når jeg drikke i byen (for at minimere tømmermænd) med dertil forbedring af hørelsen. Musikken bliver sku lidt for høj nogen gange imo, så det bliver generelt irriterende i stedet for hyggeligt at der er musik

Måske noget MDMA kan få mig til at skifte mening :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Farmand skrev:

Mvh Farmand

Det holder desværre i mange tilfælde, måske du ik selv har oplevet det.. Men det har jeg, og også selv gjort det.. sååh..!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Karina90 skrev:
Citat:
Det var ikk helt det jeg mente, pointen er , at dem under 18 vil have nemmere ved bare at tage et eller andet , i stedet for at drikke , hvor de kan få bøde og karantæne . Det andet er mere diskret så.

Hvordan kan du tro at det er nemmere at skjule påvirkelse af andre rusmidler end alkohol?

Titel:
Medlem

man får også karantæne fra de fleste steder, hvis de finder dig med stoffer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Lithium skrev:
man får også karantæne fra de fleste steder, hvis de finder dig med stoffer

Så har du ikke været på THE PLAZE! Vildste Ke3EkLaaPpER-StEd! WUUHU!

- En af mine venner gav en vagt 2 piller, så holdte han sin kæft, Haha! :lol:

Beviser bare at hverken bagmændene der laver stofferne, eller dem der står bag der hvor stofferne bliver taget går op i de unges ve og vel.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Karina din stakkel, tag i byen med mig, så skal jeg nok købe øl for dig! :twisted:

Når det så bliver kedeligt, tager vi hjem til mig og hygger med noget MDMA og GHB... :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Dextrose skrev:
Karina din stakkel, tag i byen med mig, så skal jeg nok købe øl for dig! :twisted:

Når det så bliver kedeligt, tager vi hjem til mig og hygger med noget MDMA og GHB... :lol:

:hm:

Titel:
In our memories

:idea:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Hypnotika skrev:

Tutlihut.. hehe hva sker der lige for klippet ! 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hans Nissen skrev:
Hypnotika skrev:

Tutlihut.. hehe hva sker der lige for klippet ! 8)

Raving Rabbids hvis jeg ikke tager fejl... Og det gør jeg aldrig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]