Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvor er Cope?
Dedikeret medlem

Ja, overskriften siger vel det hele. Hvad er der blevet af Infected Cope? Han plejede at være en aktiv debattør.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, hvis der er nogen der kender ham irl. Så tag lige og kig forbi hans levested inden de næste par dage.

Det kan jo være han ligger død af en overdosis et-eller-andet ... :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Visias, please dont joke med så noget. Ville være forfærdeligt hvis det var sandt. :(

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Don't worry, han har det fint. Var i kontakt med ham så sent som igår. Jeg tror bare han bruger sin tid andre steder end på Psychedelia for tiden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ellers en sympatisk fyr - håber han viser sit ansigt igen! Sig det videre, prometheus :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Savner også Cone og Fenriz, dem har jeg ikke set herinde siden august.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cope ville jeg gerne se lidt mere online igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenriz har ikke fået net i hans nye lejlighed endnu. Kommer snart tror jeg.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Synes faktisk at tendensen går i den retning.. 'Gamle garvede' brugere begynder at forsvinde fra sitet..
Måske fordi der ikke rigtig kommer så meget konstruktivt på siden længere? At de fleste spørgsmål bliver henvist direkte til søgemaskinen?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Har i overvejet om de havde andet at lave en at hænge ud på psychedelia hele tiden? Studier, rejser osv?

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er vel en meget generel tendens at brugerne på et board der omhandler noget med en bestemt målgruppe (ca. 15-25 år) langsomt forsvinder når de begynder at lave andre ting, der enten kræver mere tid eller bare når de mister interessen for stofverden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ellers vil jeg nu også påpege den i mine øjne stadigt stignede mængde indlæg som blæser totalt på den (uskrevne)regel om at lave selvstændig research ikke ligefrem er med til at højne niveauet herinde. Derudover synes jeg personligt der efterhånden er lidt for mange topics om hvor blæst man kan blive på de mest mystiske medicintyper, hvilket jeg ikke finder specielt psychedelisk og dermed ikke noget der dybest set hører hjemme på psychedelia, men jeg er godt klar over at jeg sandsynligvis tilhører en minoritet der.

Titel:
Dedikeret medlem

Man kommer jo til at opleve de samme spørgsmål igen og igen efter blot 1½ års tid, så til sidst er det vel ikke så interessant længere. Men det er jo også fint nok, for så er der nogle nye brugere, som bliver "de gamle brugere," og disse vil så have overtaget de gamle brugeres viden.
Sådan går livet jo videre...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bliv..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gaia skrev:
Visias, please dont joke med så noget. Ville være forfærdeligt hvis det var sandt. :(

Men det var det heldigvis ikke! Og selvfølgelig er han ikke død, han er jo psy-bruger, og psy-brugere dummer sig somregel ikke på den måde :D

Psy-brugere = HR-Heroes ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Visias hvis du kigger på forsiden, kan du se at der allerede er to vi har mistet..

R.I.P.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Hej.

Jeg har ikke skrevet før, men det ændrer jeg så på nu.

Grunden til at jeg ikke har skrevet noget, er pågrund af, at jeg har været lidt nervøs. Dog har jeg læst en masse topics, men det var nok det, der skræmte mig. Jeg har fået det indtryk, at nye brugere er "dumme" mennesker. Forstået på den måde, at de bare kan bruge søgemaskinen, som i selv skriver UTFSE, sikke en modtagelse at få. Søgemaskinen er da fed, helt sikkert, men det er jo ikke alle, der formulerer deres spørgsmål ens, så derfor er det vel muligt, at nogle misforstår og derfor har brug for et mere personligt svar.

Nu er der nogle der tænker. Hvad ved den newcomer om det her board, ikke meget, men jeg tror at jeg har læst samtlige topics, og det er da soleklart hvad problemet består i. Det er simpelthen for meget inderkreds på det her board, der er for mange in-jokes, der er for meget plat med at beskylde hinanden for homosexualitet. Alt dette kan velsagtens skræmme, både nye og gamle, brugere væk fra boardet.

En anden ting som jeg ikke forstår er jeres HR-politik, intet i vejen med HR, går selv ekstremt ind for det, ingen redoseringer, set/setting, brug af psykedelikas osv. osv.

Men for ikke så længe siden surfede jeg rundt på ARTO, ja jeg er alt for gammel, men der var pågrund af et rygte, jeg havde opsnappet blandt min lillebrors venner. Rygtet lød følgende "Man kan købe speed og naturlig LSD-125 uden netur på ARTO". Ganske rigtigt, det tog mig ikke længe at finde mandens klub. Så kom chokket, der var et link på siden til denne side her. Vil lige tilføje at det link ikke længere er der, men tænk på den skade det har forvoldt, der sidder folk på den side og påstår at LSA-111 er naturens egen lsd, hvilket i sig selv er rigtigt nok, men at man ikke kan få bad trip. Nu har psychedelia.dk nok ikke noget med ARTO at gøre, men det ser stadigvæk meget forkert ud.

Så har jeg også hørt om en mIRC kanal, det vil jeg så ikke videre ind på, fordi det er ikke småting man hører om den kanal.

Håber ikke at jeg nu skal hakkes på, håber heller ikke at det er for meget offtopic.

Sten og Trille
Tele-Tons

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vil give cope/Tele-Tons (:lol:) ret... der er altså sket en udvikling her på boardet ihvertfald det seneste års tid. Nu ved nogle af jer der har været her længe, at jeg har været væk i næsten et år og nu hvor jeg er kommet tilbage er der meget få brugbare svar, ihvertfald fra de garvede brugere. Selv dem der er medlemmer herinde viser ikke noget særlig stort ansvar for at byde folk velkommen eller forsøge at hjælpe folk med deres spørgsmål.

Når man har et narkoboard må man forvente at mange af de samme spørgsmål dukker op - sådan er det. Men det nytter ikke blot at henvise til søgemaskinen, for så er psychedelia jo bare blevet et leksikon man kan slå op i og hvorfor skulle man så bruge tid herinde. Der er sikkert mange af de ældre brugere, altså folk der har været her i lang tid, der efterhånden af trætte af at se de samme spørgsmål dukke op, men så var det måske en idé at lade være med at svare i det topic og i stedet lade andre nyere brugere hjælpe. Fordi man føler en slags "ejer-fornemmesler", fordi man har været med til at starte boardet op i sin tid, betyder det ikke at man absolut skal svare i alle topics hvor man kan, og absolut skal være retningsviser/mentor for alle nye medlemmer.

Jeg synes selv det kan være lidt irriterende at her bliver fyldt med intetvidende bonghoveder, der stiller spørgsmål om indviklede kemiske synteser og/eller ekstraktioner, når de dårligt kan vende op og ned på en kolbe, men sådan er det nu engang - det er jo ikke fordi man skal tage en IQ test eller have testet sin naturvidenskabelige paratviden for at blive medlem. I stedet kunne man måske hjælpe i en venlig tone og forklare, hvordan tingene forholder sig, i stedet for at drive hetz og skræmme nye medlemmer væk. Boardet er åbent for alle, så det mindste man kan forvente er også, at det er alle typer mennesker der kommer herind.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Treasure skrev:
I stedet kunne man måske hjælpe i en venlig tone og forklare, hvordan tingene forholder sig, i stedet for at drive hetz og skræmme nye medlemmer væk. Boardet er åbent for alle, så det mindste man kan forvente er også, at det er alle typer mennesker der kommer herind.

jeg vil give dig ret i at på et tidspunkt tog det lidt overhånd og nærmest blev en hetz ikke helt men aligevel, nu syntes jeg dog det er ved at være tilbage i en mere venlig zone igen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg kan godt forstå, at mange af de gamle medlemmer ikke rigtigt har lyst(og tid) til at tilbringe tid på psychedelia, og det er egentlig også fuldt forståeligt.

Jeg synes, at der på det lille år , jeg har været aktiv herinde er sket en ret stor forandring. Som om stemningen er anderledes nu, end den var tidligere, da jeg var ny herinde. Jeg kan desværre ikke rigtigt sætte fingeren på hvad problemet er.
Dog synes jeg, at niveauet i diverse tråde er utroligt lavt i forhold til tidligere - nok netop pga. de manglende, og savnede, ældre medlemmer. Alt for mange tråde ender i absolut ingenting, og jeg synes egentlig, at det er en skam, for det gør det at opholde sig på boardet ret kedeligt og nyttesløst.

Og så må jeg, desværre, erklære mig enig med treasure i, at der er for mange dxm-ædende bonghoveder(no offence, jeg ved jeg generaliserer kraftigt), der ofte skider højt og helligt på både HR og den psykedeliske oplevelse. De fleste 've' bar' se halluer'. Det irriterer mig grænseløst, at folk ikke har mere respekt for dem selv, og de stoffer de indtager, og derfor bliver niveauet herinde til tider uudholdeligt lavt. Folk, der ikke har trippet på noget psykedelisk før, kan godt begå den fejl at tro, at det kun handler om visuelle indtryk, men jeg synes også bare, at der er mange, der på trods af gentagne trips, stadig ikke har andet i sinde, end at få hallucinationer og visuals.

I takt med at mange af de gamle garvede psykonauter, der virkelig har haft enorm erfaring diverse ortodokse og uortodokse psykedeliske substanser, forsvinder, synes jeg også at jeg ihvertfald roder lidt rundt i blinde, når jeg forsøger at skaffe information om stof, dosis eller oplevelsen. Simpelthen fordi, at der ikke længere er nok medlemmer herinde, der ved tilstrækkeligt meget om psykedeliske stoffer, til at kunne rådgive andre. Og forumet hedder jo trods alt psychedelia, ik?

Hmm.. Jaeh.. Lidt brok fra min side. Jeg kan ikke rigtigt gøre andet, end at opfordre nye medlemmer til at studere og respektere både sind og stof. Mange af jer gør også et godt stykke arbejde, men der er stadig en pænt stor del, der ikke gør en skid. Så stram op folkens(inkl. mig selv), så vi kan få dette forum på fode igen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]