Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 01:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

er der andre der har prøvet "ud af kroppen" det har jeg én gang det var medusa (kiks) jeg syntes at det var vildt fedt men skræmmende den dag i dag . jeg sad og festede med nogle venner og lige pludselig falder jeg i staver og stirrer ud i luften , jeg ser de andre feste videre og ser også mig selv bare sidde og feste videre, jeg så det fra mine øjne af små 4 meter væk og lidt oppefra og jeg kan huske at jeg virkelig tænkte på en masse ting imens men hvad det var kan jeg ikke huske hæhæ. da jeg kom tilbage sad to af mine venner og spurgte om jeg var ok de sagde at jeg havde siddet og kigget ud i luften i 10 min uden at sige noget.
siden den dag så nogle gange når jeg lægger mig og slapper af kan jeg mærke at min krop ikke kan bevæge sig det er som om det kun er hjernen der er der, jeg ligger lammet og kan kun sige aaagaga sådan nogle underlige lyde og når jeg prøver at bevæge mine arme eller ben er det som om der sidder en elefant oven på dem.
og halvanden minut efter kan jeg bevæge mig igen.. det er som at blive mega blæst lige inden men når man bliver lammet er det forfærdeligt. har du/i prøvet det vis du/i har, er der så et lille fif hvordan man får det til at gå væk eller forbedre sin tilværelse lidt??..

og tak vis du/i har tager tid til at læse det hæhæ :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har engang fået en "ud af kroppen" oplevelse.

Jeg havde næsten lige røget et bonghoved. Jeg diskuterer med min fætter og bliver ophidset over han ikke vil give mig ret selvom han godt ved han tager fejl.

Pludselig ser jeg værelset fra en helt anden vinkel. Jeg ser mig mig selv bagfra og ham stå i værelset mens der strømmer en dejlig behagelig følelse ind over mig ledsaget af en masse tanker.
Jeg var lynhurtigt tilbage i kroppen igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har ik prøvet en ud af kroppen oplevelse, men det du beskriver længere nede lyder som søvn lammelser som mange mennesker har prøvet inklusiv mig ;)

der er en tråd om, søg på søvn lammelser eller hypnogonia eller lign.

ved søvn lammelser plejer jeg at vrikke mig fra side til side, det får mig hurtigt ud af den tilstand ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Tramperkatten: jeg har haft samme oplevelser 2 gange, efter et par dages massivt ecstasy forbrug, jeg syntes dog jeg så svage skygger osv. men absolut ikke fedt nej

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
De 2 gange jeg har prøvet det har det været fedt, hvis de da kan klasifiseres som klassiske ud af kroppen oplevelser..... Den første gang på svampe, hvor jeg føler det jeg normalt er, er som en hånd i en dukke..... Jeg ser dog ikke rummet, men mig selv udefra, eller rettere som om min krop er en mindre del af det der også er mig, men udenfor, svært at forklare.
Den anden gang er efter en fælles meditation om formiddagen på et yogacenter, her er det dog mere tankemæssigt... At jeg ligesom kan læse mine egne tanker, eller tænke i 2 lag samtidigt. Men stadigt med fornemmelsen af at jeg er noget mere end det jeg normalt opfatter som mig selv.
Har også prøvet at være en lyd, engang hvor jeg lå i stadet mellem drøm og vågen tilstand..... Men det har vist intet med en ud af kroppen oplevelse at gøre.... Her var jeg kun lyden. Som om jeg havde fokuseret og identifiseret mig med lige netop den del af min hjerne som fortolker lydindputs.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Har prøvet at gå rundt ude i en have på e-piller hvor det var halv mørkt og sutte i en pibe hash, pludselig går jeg i stener og kan se mig selv oppe fra, vildt underligt!

Titel:
Insane psychedelia user!

Der findes faktisk et område i hjernen, som kan fremkalde "ud-af-kroppen" oplevelser ved stimulering. Var noget man opdagede engang under en hjerneoperation.

Titel:
Dedikeret medlem

Der er en tråd om det her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... highlight=

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg har engang oplevet at se mig selv bagfra stående og tisse på et offentligt lokum, under enormt kraftigt påvirkning af 35 mg. 2c-b.

Trippet var så kraftigt at jeg måtte ligge mig i ca. 2 timer på et poolbord, for at få bare en smule styr på mine visuals.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg har engang oplevet at se mig selv bagfra stående og tisse på et offentligt lokum, under enormt kraftigt påvirkning af 35 mg. 2c-b.

Trippet var så kraftigt at jeg måtte ligge mig i ca. 2 timer på et poolbord, for bare nogenlunde at kunne kigge igennem mine visuals.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af visias 30 mar 2008 14:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jeg har også prøvet at være ude af kroppen en gang på LSD. Tror det var første gang faktisk... Jeg sad ude i et skur sammen med to andre, og var meget fascineret at mine visuals. Og uden jeg egentlig lagde mærke til det var "jeg" pludselig oppe under loftet og kiggede ned på os alle tre.. Jeg kom dog tilbage i kroppen, de jeg opdagede at den ene snakkede til mig....

Det der med søvnlammelser har jeg også prøvet, og det er ikke rart. Mit forslag er at holde igen med stofferne. Det hjalp i hvert fald for mig, og jeg har ikke oplevet det i et par år nu...

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg har prøvet det nogle gange. En gang i forbindelse med S.Divinorum (ude af kroppen er ikke en helt dækkende betegnelse for det var også ude af både ego og det kendte univers :-) - ellers i forbindelse med søvn, hvor jeg vågner og er ude. Flere gange har det været kombineret med søvnlammelse enten starter det der, eller det er tilstanden, når jeg kommer tilbage. Nogle gange går lucid dreaming over i OBE og omvendt.

Jeg har også oplevet at lyde har noget at gøre med ud af kroppen oploevelsen. Jeg hører nogle gange en voldsom brusen, som jeg står ved siden af et kraftigt vandfald. Larmen stiger og er på en eller anden måde katalysator for den nye tilstand uden for kroppen.

Jeg indtager kun entheogener et par gange om året, så der er vist ingen sammenhæng mellem mine OBEs og det.

Medlem

Geografisk sted: hellerup
tramperkatten skrev:
er der andre der har prøvet "ud af kroppen" det har jeg én gang det var medusa (kiks) jeg syntes at det var vildt fedt men skræmmende den dag i dag . jeg sad og festede med nogle venner og lige pludselig falder jeg i staver og stirrer ud i luften , jeg ser de andre feste videre og ser også mig selv bare sidde og feste videre, jeg så det fra mine øjne af små 4 meter væk og lidt oppefra og jeg kan huske at jeg virkelig tænkte på en masse ting imens men hvad det var kan jeg ikke huske hæhæ. da jeg kom tilbage sad to af mine venner og spurgte om jeg var ok de sagde at jeg havde siddet og kigget ud i luften i 10 min uden at sige noget.
siden den dag så nogle gange når jeg lægger mig og slapper af kan jeg mærke at min krop ikke kan bevæge sig det er som om det kun er hjernen der er der, jeg ligger lammet og kan kun sige aaagaga sådan nogle underlige lyde og når jeg prøver at bevæge mine arme eller ben er det som om der sidder en elefant oven på dem.
og halvanden minut efter kan jeg bevæge mig igen.. det er som at blive mega blæst lige inden men når man bliver lammet er det forfærdeligt. har du/i prøvet det vis du/i har, er der så et lille fif hvordan man får det til at gå væk eller forbedre sin tilværelse lidt??..

og tak vis du/i har tager tid til at læse det hæhæ :D

DRUGS WORKS!! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]