BlueDove skrev:
det er et misbrug når stoffet bliver brugt til andet end det er lavet til.
Hvor i natur-loven står der hvad der er korrekt brug af narko? Er der eventuelt en side og et paragraf-nummer du ka' nævne?
Mis-brug er et menneskeligt defineret begreb, og derfor relativt. Og dermed er det ikke så simpelt som du fremstiller det her.
TheBo skrev:
den juridiske diskurs, som egentlig burde være den, journalisterne skrev ud fra
Den er jeg Uenig i. Det er måske lidt off-topic i forhold til emnet her, men jeg mener journalister burde ved-kende sig deres politiske stand-punkt offentligt. Kun sådan ka' man vurdere journalisten's udgangs-punkt. Ingen mennesker ka' jo være fuldstændig objektive, heller ikke journalister, og derfor er det rart at vide hvor deres menings-base befinder sig.
Alt hvad en journalist rapporterer, er i en eller anden grad fordrejet af journalisten's egne meninger, moral og holdninger. Og jeg ku' godt tænke mig man fik menneskelig-gjort journalister, da de jo _er_ mennesker, istedet for at de fremstår som en forhøjet autoritet man ka' stole mere på end almindelige mennesker (hvilket de jo bli'r sat op til, når man mener de ska' være særligt objektive og neutrale)
TheBo skrev:
Inden for jura er man narkoman, når man er forbruger af et ulovligt rusmiddel.
Det ska' jeg ikke lige gøre mig klog på, men jeg mener ikke jura'en overhovedet opererer med begrebet 'narkoman'. Det er såvidt jeg ved kun et lægeligt begreb (en mani efter narko). Det ka' være jeg ta'r fejl.
Under alle omstændigheder, så mener jeg ikke man klart og enkelt ka' definere hvad et 'mis-brug' er, da det er op til den enkelte person at definere (da der er tale om en fuldstændig personlig handling)
Det er ligesom med sex. Er det mis-brug af sin krop at dyrke SM, feks? Nogle mennesker ka' li' en vis grad af smerte under sex, andre ka' ikke. Hvad er mere rigtigt eller mest 'naturligt'? Efter min mening ka' man ikke sige noget generelt om den slags, da det er strengt personligt.
Alt hvad man gør ved sig selv, er strengt personligt, og derfor kun relevant i forhold til en's egen moral. Narko såvel som sex.