Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det her er lidt pinligt.. Ikke fordi jeg har pizza fjæs, men fordi jeg fik en PM af én herinde fra, hvori der var en opfordring til at benytte nogle bestemte piller mod akne..
Jeg er kommet til at slette den PM, og spørger så i en tråd om evt. den samme person kan skrive navnet på pillerne igen, eller om der er andre der har nogle gode forslag..?

Denne tråd kan jo måske også hjælpe andre der har ideer om at tage til lægen for at få ordnet deres problem.. :wink:

Mvh. Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kan det være Roaccutan/Accutan du tænker på? De er dog på recept, den får du hos hudlægen. Zink og ølgær er også godt for huden.

Af sæbe vil jeg anbefale: Prinoc + renseservietter og gel, virker fortrinligt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kender overhovedet ikke til nogen akne-piller, så jeg ved ikke om det er dem jeg spørger til, men jeg formoder du selv har prøvet dem med gode resultater siden du kender navnet på dem og måske anbefaler dem?

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Nu ved jeg ikke hvor seriøst problemet er. Men jeg havde selv lidt problemer med acne på ryggen, og det der hjalp var meget vanddrikkeri, mere grønt mad, og generelt en lidt sundere livsstil.
Det kan dog være dit problem er større end at dette kan hjælpe, men det er et forsøg værd, og iløbet af to måneder burde du kunne se forbedringer.

:)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, jeg har desværre selv prøvet dem for nogle år siden. De virker, meget effektivt endda, men jeg blev så ramt af alle bivirkningerne at jeg blev nød til at stoppe med dem. Nogle mennesker (selvom jeg tror det er meget få), slipper dog for de værste bivirkninger, men vil stadig være plaget af utrolig lysfølsom og tør hud.
Jeg fik bivirkninger i form af meget ubehagelige ledsmerter (kunne bl.a. høre min nakke knirke om natten når jeg skulle sove), det virker som Accutan virker ved at fjerne det "smøremiddel" man har i led. Jeg husker også at mine øjne var utroligt lysfølsome, Jaeh, ikke ret videnskabeligt fortalt, men jeg tror du forstår. Pillerne gav mig desuden en mindre ubehagelig trykken i hovedet og forfærdelige "sorte huller" i mit følelsesliv.
Da jeg stoppede med pillerne havde jeg stadig stærke bivirkninger op til 2 måneder efter. Jeg har endda læst om én på internettet, der var så uheldig at have bivirkninger i et par år, det er self. en sjældenhed, men bestemt ikke umuligt.
Få dig i hvert fald en lang god snak med hudlægen før du kaster dig ud i det. Og husk, lægerne er ikke altid lige gode til at fortælle om bivirkningerne.

Jeg er kommet tanke om noget mere jeg kan anbefale.
Køb det Prinoc jeg snakkede om; Når du har vasket dig med sæben er det meningen du skal tage Prinoc Gel på. Vask dig ca 3 gange om dagen med den sæbe, smør dig ind i Prinoc Gel ved første vask, og næste gang du vasker dig bruger du "Basiron", dvs. skift imellem de to salver/gels.

Du kan også få Roaccutan/accutan i form af salve. Så slipper du for de fleste bivirkninger, og produktet virker ganske effektivt.

Prøv endeligt så mange produkter i håndkøb som muligt, før du går til hudlægen, Basiron/Prinoc komboen er ganske effektiv :)
Husk iøvrigt også at få vitaminer nok. I Matas kan du få nogle kapsler med Zink og ølgær i, det er sgu et hæderligt medikament! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Masser af ture i svømmehallen :-)
Så skal I se løjer.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Man kan også få nogle tetracyklin piller. Det er vist ikke lige så effektivt som Roaccutan, men uden de mange bivirkninger. Tal med (hud)lægen om det.

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis det er meget slemt, så gå til hudlægen. De plejer at være gavmilde med recepter til piller, men du skal være parat til at bruge en masse creme og læbepromade, for det tørrer huden helt ud, men husk cremem skal være uden ting som alkohol og olie, for det kan også give bumser (hvis man er sart).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er der mange der har spurgt om det er "meget" slemt.. For mit vedkommende er det ikke så galt.. Men de laver nogle grimme ar.. Det er mest for ikke at ende med at ligne skar-face at jeg vil have ordnet det her..

Men hvis spørgsmålene er nok ikke rettet mod mig personligt, så vi giver dem videre til de nyskærrige der læser tråden i generel forstand så...

/Cope

Ps. STFU hvis du mener at cope er dårlig til at formulere sich :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd for storstrømmen
Hey, spøjs tråd det her. Men bidrager da. Jeg er absolut "pizzafjæs" hvis vi skal kalde det dét. Det er min moder også, og hun er altså 48. Nej, pizzafjæs er nok egentlig ret overdrevet, men jeg har altid har filipensfætre, og vil nok altid have det. Siden jeg var 11 har jeg dagligt vasket mit ansigt med minirisk dusch (en tør flydende sæbe) med en ansigtsbørste fra matas. Hvis der endelig er noget fuckedup bumsern der leder hen mod månens bombekratere, så få fat i en flaske zink-et-eller-andet på apoteket og dup det på. Det tørrer lortet ud og forhindrer den slemme ardannelse. FUCK deres klamme lægemidler. Jeg synes det er forykt at alle teenagere skal rende og guffe piller fordi vi skal se så perfekte ud. DE piller er til folk der netop risikerer at komme til at ligne en pizza tabt ud af bagagerummet og kørt femten gange over af en scooter. statement
vh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
TheBo skrev:
Masser af ture i svømmehallen :-)
Så skal I se løjer.

Og det er no shit!!! Tilgengæld kan dette ressultere i ekstremt tør hud...
:(

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Og husk nu at det altså ikke gælder om at vaske sig 3 gange om dagen med et baktierie-super-industrielt-rengøringsmiddel og så smøre hele fjæset ind i creme

De fleste gange er vand nok, og evt. noget bakteriedræbende noget...

Huden har ikke godt af at du vasker den hele tiden, men morgen og aften med vand, så skal den nok klare det

Huden udskiller selv et fedtstof, et af de ting der gør at der kommer bumser. Hvis du fjerner fedtet hele tiden, og smører med creme, vænner du huden til at lade være med at producere fedtstof, hvilket gør den tør og kan fremkalde flere bumser. Hvis du stopper med at smøre dig med creme, vil huden tørre ud, fordi den ikke danner fedtstof mere, så alt med måde...

Matas ansigtsvask eller hvad det nu hedder, er godt fordi det renser huden og desinficerer, og fjerner overflødigt fedt. Efter det kan man bruge Matas Ansigtsvand eller hvad det nu hedder. Lidt ligesom skintonic. Det trækker porerne sammen og desinficerer (indeholder alkohol) og minimerer risikoen for at porerne bliver inficeret.

En god ide er at lade være med at trykke dem ud, eller i det hele taget røre ved dem, da det sprænger porevæggen og lader pusset sive ud i det omkringliggende væv. Så har du en stor grim bums der ligner et myggestik på en myggeallergiker

Et andet lille trick hvis du har et kæmpe horn i panden eller lign. er at tage noget Zendium tandpasta og smøre på om aftenen. Det tørrer den ud, og forkorter tiden den er der. Men lad være hvis du har mange at smøre hele fjæset ind i tandpasta, det klæber så voldsomt :)

Og kun smør på det angrebne område. Det har hjulpet mig nogle gange hvis der lige har været en stor grim hutlifyt i panden...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg havde også lidt acne på ryggen engang, men dit problem er ikke større end at gå til læge og få vedkommende til at udskrive en recept. Normalt vil de starte med nogle milde midler, hvilket virkede for mig, men en gammel kammerat skulle have en stor tur.
Hans hud tørrede ud, stort set over det hele, han fik sprækkede læber og det var et rent helvede, men han har efter kuren ikke haft en eneste bums. Men de piller han fik recept på kostede også ret meget.

Jeg selv fik ordineret en tube creme, hvor man skulle huske at bruge t-shits der gerne måtte blive ødelagt, og det skal jeg love for den blev.. Den var blå da jeg startede og hvid da jeg var færdig..

Titel:
Medlem

Har ikke personlige erfaringer med noget af dette. men hvade en makker der blev halv vejs grå i hovede efter at have brugt nogle piller for det. Og extrem tør hud. Det var kun noget jeg ville benytte mig af når jeg har prøvet at drikke meget vand og ligge kosten lidt om. Matador mix og barbecue chips er noget nasty stads for huden!

Mvh Tom

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mkey.. Jeg har været ved lægen og har fået nogen piller der hedder:
Tetracyclin A.L. - Pillerne er på 250 mg. og de skal tages 2 gange om dagen.

Pillerne indeholder stoffet Tetracyclinhydrochlorid.. Det med Chlorid :?
Det er lidt ulækkert hvis der faktisk er chlor i de piller...

hold da kæft nogle "bivirkninger" de giver! Maven larmer, og giver mig et hul somom jeg konstant er sulten. Har spist tre gange så meget som jeg plejer idag, og jeg vil ud og spise nu her igen.. Jeg bliver ved med at kunne spise.. Det er lidt sygt synes jeg :)

Jeg fik så meget energi af maden at jeg omkring middags-tid erklærede mig selv for manisk! Jeg plejer aldrig at være "manisk" omkring middagstid. Faktisk aldrig...

/Cope

Titel:
Site Admin

IC>

Hvis din læge ikke har gjort dig opmærksom på det, vil jeg gøre det.

Du må ikke tage tetracyklin sammen med calcium af nogen art. Det kompleksbinder tetracyklinen, så den praktisk taget bliver skidt ud. Dvs., INGEN kalkholdig mad 1 time inden og 1½ time efter indtagelse af din tetracyklin. Jeg synes det er alt for besværligt at have med tetracyklin af gøre + det er mega ubehageligt for maven.

Hvis du har tænkt dig at fortsætte med antibiotika vejen, kan jeg anbefale at skifte til Escumycin, som indeholder Erythromycin. Det er ikke lige så hårdt for maven og har ingen problemer med kalk. Hvis du kan klare dig med det, frem for Roaccutan, er det nok bedst. Roaccutan har som nævnt nogle slemme bivirkninger.

MVH
Ken Ishii

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Infected Cope skrev:

Jeg troede at du rent faktisk fattede lidt kemi... :roll:

Der er som du skriver Tetracyclin.HCl i pillerne, hydrochlorid-salte er de mest brugte til narko og lægemidler.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
godt råd mod akne? lad være med at tage stoffer? :D iøvrigt... har der ikk lige været en tråd om bumser?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Infected Cope skrev:

Jeg troede at du rent faktisk fattede lidt kemi... :roll:

Der er som du skriver Tetracyclin.HCl i pillerne, hydrochlorid-salte er de mest brugte til narko og lægemidler.

Bliver altid udstillet som dum når jeg prøver på at være sikker i min sag :(

KenIshii skrev:
IC>

Hvis din læge ikke har gjort dig opmærksom på det, vil jeg gøre det.

Du må ikke tage tetracyklin sammen med calcium af nogen art. Det kompleksbinder tetracyklinen, så den praktisk taget bliver skidt ud. Dvs., INGEN kalkholdig mad 1 time inden og 1½ time efter indtagelse af din tetracyklin. Jeg synes det er alt for besværligt at have med tetracyklin af gøre + det er mega ubehageligt for maven.

Hvis du har tænkt dig at fortsætte med antibiotika vejen, kan jeg anbefale at skifte til Escumycin, som indeholder Erythromycin. Det er ikke lige så hårdt for maven og har ingen problemer med kalk. Hvis du kan klare dig med det, frem for Roaccutan, er det nok bedst. Roaccutan har som nævnt nogle slemme bivirkninger.

MVH
Ken Ishii

Mange tak for rådene! Jeg tror da vist lige jeg kontakter min læge idag så..
Hmm.. læste det om kalken, da jeg sad og spiste kornflakes og mælk efter jeg havde nappet pillen :?

Men tak for hjælpen stadigvæk!

/Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
pantotensyre (b5 vitamin) er osse godt...

har længe døjet med nogen ordentlige skomagerdrenge på ryggen. købte et glas pantotensyre i matas til 34,95 for 50 stk 50mg. æder 2 af dem om dagen og lortet er allerede væk... her 14 dage efter har jeg ingen problemer mere hverken i ansigt eller på ryggen

dog skal det siges at kroppen kun kan optage b5 vitamin hvis du får en bred vifte af andre vitaminer på samme tid. så invester i et glas alm. vitaminpiller og tag sammen med

lortet virker fortrinligt...
held og lykke med det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]