Moowgli skrev:
om jeg har læst bibelen? Twice.
hvor jeg har min viden fra .. har gået på 2 kristne skoler.
Så har du ikke læst den godt nok, min farmor brugte den som godnathistorie, de første mange år af mit liv.
Moowgli skrev:
hvilke facts du ikke har styr på? okay, du siger Gud ikke bruger et menneske som direkte talrør .. cool nok, men hvor har vi så de 10 bud fra? moses fungerede som direkte talerør for gud. Samme gjorde alle andre profeter i hele bibelen.
Moses og den brændende busk? Et direkte talerør er når gud bruger en person som talerør. Alle steder i bibelen har gud snakket til en person, denne person har derefter givet beskeden videre. Ruth "sur morgen prut" siger gud snakker igennem hende. Dette er blasfemisk ad H til.
Moowgli skrev:
fat nu at jeg ikke siger de er gode, de er bare ikke så onde som folk vil have dem fremstillet. din begrundelse er lidt at "mange mennesker tager afstand fra" dem og derfor er de onde. .. har du nogensinde hørt Hr. og Fru Jensens stof-politik?
Schizphreniak skrev:
Det er en sekt, som mange mennesker i danmark tager afstand fra.
Præster fordømmer den, forhenværende brugere er bange for at stå frem.
Min mening er baseret på lidt mere end "hvad mange mennesker tager afstand fra". Bare deres syn på kristendommen giver mig kvalme. I kristendommen er der plads til alle der tror på gud. Hvis man gør noget forkert, vil gud tilgive en, hvis man beder om det. Er FADERHUSET også sådan, fordi det lyder det ikke til, når man lytter til RUC elverne (som jo er fyldt med lort ikke?) eller de gamle brugere af FADERHUSET(de lyver også fordi de ikke kan lide ruth) eller teologerne som advarer imod FADERHUSET(de læste ikke ordentligt på deres studium, de er også dumme, eller hvad?).
Moowgli skrev:
Hvis DU havde læst bibelen ville du fatte at Ruth ( ifølge den oprindelige kristendom) slet ikke var ude og flyve, det er bare janteloven der er kommet ind over. prøv at læs hvilke ting der bliver udført i bibelen.
Den oprindelige kristendom???? Er det, det gamle testamente du hentyder til? Hvis man lever efter det gamle testamente (det der retfærdiggjorde korstogene) så er man da for langt ude at flyve. Håber da ikke Ruth prædiker efter det, men det gør hun heller ikke, fordi citatet fra deres hjemmeside er fra det nye testamente. Hvor vil du hen med dit argument.
Moowgli skrev:
det er også på tide at du fatter at de ikke prøvede at kristne nørrebro, de var imod at det blev lavet til en muslimsk bydel med selvstyre .. det er et kæmpe for religionsfrihed, ikke imod.
Bevis tak! Altså på at muslimerne vil overtage Nørrebro.
Moowgli skrev:
du siger kristendommen bygger på ubegrænset kærlighed? vågn op, læs bibelen, der er ikke særlig meget kærlighed i den bog.
Kommer jo an på hvordan du tolker kristendommen, du tolker den åbenbart forkert, det må være de 2 kristne skoler du har gået på. Det er ikke sundt at blive undervist efter religiøse overbevisninger i alle fag. Det lød forkert, det ved jeg godt. Det jeg mener er, det er ikke sundt kun at have lærer med en holdning, man skal have nogle nuancer at gå efter. Derfor jeg også har læst koranen. Forskellen på de to bøger er ikke så stor IMO.
Moowgli skrev:
Jesus sagde "lad de små komme til mig" fordi et barn er rent i ånden, jeg er ked af at sige det, men aktivisterne er over den alder hvor man ikke ved hvis man gør noget forkert.
Tænk dig lidt om Moowgli, aktivisterne blev først "beskidte" i ånden, da FADERHUSET slagtede deres værested. Dog kan jeg godt forstå FADERHUSET hvis det er, de lever efter det gamle testamente. Der er forresten en grund til, det hedder det gamle testamente.
Så nej, du har ret, jeg gider ikke diskutere med dig, af den simple grund. Den indsigt du føler du har, har du jo egentligt ikke, du kan ikke engang tolke det jeg skriver når jeg hentyder til bibelen. Det er en farlig vej, FADERHUSETS VEJ.