Ok så der er en masse ideer på tegnebrættet.. Well.. Spill the beans then!!

Som jeg nævnte i den anden tråd så ville det være super belejligt at man fik sat et par ord på hvad hensigten er foruden at det gamle logo er "udtidssvarende".. Hvis dette bare er tilfældet kan vi jo bare smække et shiny metal apple logo op og så er det jo total tidssvarende. Det er derfor jeg er så anal omkring at få sat nogle flere ord på. Jeg har mange ideer til hvad det KUNNE være. Hvad et logo for psy kunne være. Man kan fortsætte i den lidt organiske stil eller man kunne forsøge sig med noget mere stramt (Chemistry look) og jeg ved ikke hvad, men om det så passer til hvad man fra ledelsen/admingruppen har af ideer er slet ikke til at vide når der ikke bliver sagt noget om ideerne eller hensigten. Design KAN være meget mere end bare et design, jeg er super klar på at arbejde mere målrettet og seriøst med opgaven men det kræver at dem der udstikker opgaven indser at det ikke _bare_ er et logo eller et nyt banner. Vi kunne fortsætte med at spamme en masse nye ideer uden mål og retning og det er skam også sjovt nok (indtil videre) men på et tidspunkt bliver det lidt uinspirerende og så kaster man sig nok over noget andet og i ender med en masse halvhjertede og halvfærdige ideer. Vi kan sagtens starte med _bare_ at lave det banner og så er den skid slået, et skridt af gangen er the way to go, men ville det ikke være mega fedt hvis det logo eller banner var tænkt lidt ind i en større sammenhæng som man senere kunne arbejde videre med ift. mere gennemgribende ændringer, istedet for at man bliver nødt til at skrotte det igen om 1 år når virkeligheden ser lidt anderledes ud? Pointen her er at "Lav noget og så tager vi hvad vi kan bruge"-tankegangen ikke er særlig befordrende for skabelsen af et solidt og gennemtænkt produkt.
Jeg forstår godt hvor du vil hen. Jeg er dog ikke sikker på at der er et færdigt koncept/idegrundlag som jeg bare kan fortælle, og så kan man lave et logo der passer til en større plan der langsomt bliver rullet ud. Eller, det er jeg sikker på at der ikke er. Men det er fedt du bringer det på bane, for der trænger til at blive rørt mere rundt i gryden.
Jeg kan lufte et par af mine egne ideer, men de er stadig på tegnebrættet, og ikke nødvendigvis helt modne endnu.
For det første, så synes jeg vi kunne lave en slags kommentar til sundhedsstyrelsens informationsmateriale om stoffer, hvor det gennemgås punkt for punkt, og der tilføjes relevant info som sundhedsstyrelsen har udeladt, samt rettes fejl, hvis sådanne findes. Det bedste eksempel er psykedeliske stoffers helbredende potentiale, men der er helt sikkert også andet at kommentere på.
Måske vi i den forbindelse kan indlede en egentlig kommunikation med sundhedsstyrelsen, hvor vi spørger til det videnskabelige grundlag for deres anbefalinger(det er jo dem der anbefaler at bestemte stoffer forbydes). Dette tænker jeg dog at man måske skulle gøre i en anden sammenhæng, hvor nogen f.eks. står frem ved navn, og helst nogen med en akademisk baggrund.
Jeg ville gerne invitere andre organisationer som vi har et interessefællesskab med, til en slags samarbejde, men ved endnu ikke helt hvilke ting man egentlig kunne have udbytte af at samarbejde om. Men f.eks. narkotikapolitisk ungdom, center for rusmiddelforskning(her er GDS en ting vi allerede samarbejder om). Jacob Moth har også for nyligt registreret sig her, og vil gerne samarbejde, men hvordan det konkret kan gøres er jeg stadig usikker på.
Måske undervisningsdelen kunne udvides lidt? Foreløbig har vi nogle af Fannys foredrag slået op her. Måske
http://kimgosmer.dk kunne være interesseret? Andre bud? Jeg vil i hvert fald lige høre Kim Gosmer om han kan bruge os til noget.
I det hele taget vil jeg gerne at vi bliver så aktive og synlige som muligt i hele narkodebatten. Mit eget fokus ligger på det psykedeliske, da det har langt det mest interessante potentiale, men legalisering er jo sund fornuft over hele linjen, og legalisering af ét stof vil smitte af på hvordan man officielt betragter de andre, da lovgivningen jo er den samme, på trods af at stofferne er aldeles væsensforskellige.
Så er der det med at nytænke hele designet, for nu har vi set på brunt og gult i 13 år. Jeg er kommet mig over min tilknytning til farverne, og ser gerne et nyt fedt design komme ind nu. Evt. kan man beholde det nuværende tema, men gøre et nyt tema til default, sådan at man aktivt skal tilvælge det nuværende, hvis man ønsker at beholde det. Jeg er så ikke sikker på at alle i bestyrelsen er enige med mig her, det er ikke noget vi har diskuteret endnu.
Håber mit svar her indeholder noget af det du efterlyser. Ellers spørg igen