Forrige weekend var jeg i roosendaal (holland) for at hente forsyninger.
Jeg bor i bruxelles, så det er kun 70 minutter med toget.
Jeg købte 35 gram blandet skunk og hash, samt 30 gram trøfler (ikke dem man bruger i madlavning

)
Jeg gemte lortet i skraldespanden ved sædet foran mit sæde, og regnede med at det var helt ok (eftersom jeg har taget turen ca. 10 gange ialt, og aldrig set skyggen af en betjent)
Jeg var pisseskæv, da jeg ikke havde røget i lang tid, og selvfølgelig skulle have en joint på hver af de coffeeshops jeg besøgte

Jeg satte mig til at læse chuck palanhuicks "survivor" (som er en meget spændende bog) og var helt væk i historien, da jeg pludselig bliver prikket på skulderen.
Jeg ser op, og der står 4 betjente foran mig, samt 6 andre længere nede i vognen.
De spørger om min billet, og jeg finder den frem og afleverer den.
Da jeg havde købt en billet til det første stop over grænsen, med retur samme dag, og havde mega røde øjne, blev de selvfølgelig meget mistænksomme.
De spurgte om jeg havde været på coffeeshop, og jeg svarede selvfølgelig nej.
Pludselig skete der et eller andet i den næste togvogn, og alle betjentene løb ud, og jeg troede jeg var reddet.
Nææh nej, 5 minutter efter kom to af dem tilbage, og krævede at jeg tømte min taske.
Jeg tømte min taske, hvor de selvfølgelig ikke fandt noget, andet end et set ild-poi's som de undrede sig meget over.
Jeg blev derefter kropsvisiteret, inkl. en grundig undersøgelse af mine nosser, i ca. 60 menneskers påsyn.
Betjentene vendte sig så om og skred, men kom tilbage igen med det samme, og åbnede skraldespanden ved mit sæde.
Tydeligvis frustrerede over ikke at finde noget, undersøgte de alle 5 skraldespande ved sæderne omkring mig, og i den sidste skraldespand fandt de så mit "stash"

Jeg blev derefter beodret til at følge med ned til enden af toget, hvor der stod 6 betjente, og alle de mennesker der var blevet anholdt i toget. (Der er mange flygtninge der står af i schipol, og prøver på at komme til england via calais via. bruxelles, og dem var der et par stykker af)
De anholdte talte bl.a en midaldrende afrikansk mand der blev taget for forsøg på at sælge bælter, 3 8årige piger og deres mor, der blev anholdt for ikke at have noget id, og 2 14 årige knægte der blev anholdt for noget jeg aldrig fandt ud af.
Jeg så til imens den ene af de 14 årige drenge fik brækket sin næse ved at få smadret hovedet ind i væggen gentagne gange, tilsyneladende uden grund, imens han græd og bad til gud.
De 3 små piger og deres mor bad også til gud, på et sprog jeg ikke fatter, men tydeligtvis desperate.
De andre mennesker i vognen så alle ud af vinduet, som om intet useædvanligt foregik.
Senere, på politistationen, blev vi linet op på en lang række, som i en eller anden fængselsfilm, og beordret til at holde kæft og stå ret.
Der kommer så en betjent hen og henter de tre små piger, spørger dem på fransk og på flamsk (hvilket de tydeligvis ikke forstår da de er fra afrika) om de har noget id.
Eftersom de ikke kunne svare, tager betjenten fat i håret på den ene af dem, og slynger hende igennem lokalet så hun falder over et sæt stole, -tydeligvis meget smertefuldt-, og slår de to andre gentagne gange imens han råber "HVORFOR HAR I IKKE NOGET ID??? HVORFOR?? HVA??"
De bliver derefter ført væk, og jeg så dem ikke igen.
Næste gang bliver de to 14 årige drenge hentet.
Da de blev slæbt ned ad gangen tænkte jeg at det jeg lige havde set,-behandlingen af pigerne- var nok det værste jeg nogensinde ville opleve på en politistation.
Et minut efter hører jeg, -fjernt, men stadig MEGET tydeligt-, to drenges desperate skrig og bøn om forladelse, samt borde og stole der vælter, en rude der bliver smadret, tre betjente der råber og håner, i det hele taget lyde man ikke forestiller sig nogensinde at skulle høre andre steder end dårlige actionfilm.
10 minutter efter kommer der en ambulance og henter den ene af drengene, der udover at have en næse der har været brækket i snart en time, uden så meget som at være blevet tørret for blod, også har en arm der ligner en stang spagetti.
Den anden dreng så jeg ikke.
Den afrikanske mand med bælterne "slap" med et par slag over nakken..
Jeg har ikke lyst til at berette om hvad der skete for mit vedkommende, men jeg "slap" uden tiltale efter en overnatning i en celle der var fyldt med pis og bræk, uden tøj og vand.
Nogen vil måske sige at jeg var pænt uheldig den dag, men sammenlignet med andre så er jeg sku et ufatteligt heldigt svin..
DONT get arrested in belgium!!!!!
EDIT: Jeg glemte at nævne at der på 'mystisk' vis var forsvundet 165€ fra min pung da jeg blev lukket ud af detentionen...
de kan jo ikke bevise at der er dit hash ? så de kan jo i princippet ikke gøre noget ved det