Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Lakhippien skrev:
Jeg mener seriøst at det er noget du kan og bør forfølge, for det strider da mod loven. DU har (forhåbendtlig) givet sand information, hvilket vel er vigtigere end etablerede gråzoneløgne. Prøv at komme i medierne med din historie, fx aftenshowet. Det kan vidst ikke skade dig eller sagen. "Bortvist for at fortælle sandheden!".

Jeg tror godt du kan regne med at medierne er på skolens side: "Bortvist for at opfordre til misbrug".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan håbe vi bliver klogere med tiden og folk i 2075 sidder og griner af vores nuværende "oplysning" på samme måde som vi idag ser på 30'ernes drugscare film...

Jeg har fx Reefer Madness på dvd i en udgave hvor man har farvelagt den og remixed lyden i DTS 5.1 surround, som blot øger filmens "kitch værdi" - set med nutidens øjne er budskabet jo totalt til grin, så der er håb... meget spinkelt håb; men det er der...

Til Paul Muad Dib: Jeg føler med dig; men tror du kæmper en forgæves kamp. Du omtaler din skole, så jeg gætter på du er under 18 - og altså et barn i samfundets øjne... Og samfundet ønsker ikke at deres børn skal vide at stoffer måske er knap så skadelige som vi har fået ørerne tudet fulde af... Du vil ikke blive taget seriøst og får bare skabt problemer for dig selv med dine synspunkter - uanset om de er rigtige og veldokumenterede... Du taler en sandhed samfundet ikke vil høre om.
PS: Jeg siger ikke dette for at nedgøre dig på grund din alder - tværtimod synes jeg det er flot at nogen unge (som jeg gætter på du hører til gruppen af) kan læse mellem linierne og danne sine egne meninger... Jeg tror bare ikke dit "oprør" gavner noget som helst - og du desværre kan ende med at skade dine egne muligheder... :badidea:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har ikke tænkt mig at lade det gå stille hen. For mig at se, så er det ikke blot et spørgsmål om narkotikapolitik, men et spørgsmål om ytringsfrihed, propaganda og beskidte metoder.

Skolen begår en fejl, i og med de lader en religiøs sekt stå for at videregive information. Det strider imod deres politik, og foredragsholderne blev afbooket- men deres flyers og plakater, samt øvrige materiale blev distribueret blandt skolens elever, som om intet var hent. Dette i sig selv er kritisabelt.

At jeg så, officielt OG uofficielt bliver truet (officielt fik jeg en advarsel osv., uofficielt fik jeg trusler om at "man havde mistanke om kriminel aktivitet, og ville gøre alt for at gøre livet surt for disse elementer- ikke blot med lovlige sanktioneringer.") for at videregive oplysninger som klart MODBEVISER langt de fleste af scientologys påstande (om at LSD ændrer din genetik osv.), ser jeg som censur. Iøvrigt, så blev mine papirer hængt på skolens "fællesforum", hvor man kan finde alt fra reklamer til tegninger fra elever osv... altså, en væg tilegnet til opslag.

LSDrejø: Jeg er 18. Jeg skal forresten have lavet en flyer vedr. ytringfrihed, som bliver spredt sammen med lidt guf fra erowid.org, så må vi se hvad som sker. Jeg bliver formentligt smidt ud af gymnasiet... selvom jeg reelt set ikke har gjort andet end at have en kontroversiel holdning.
Tænk om det havde været et spørgsmål om religion, sexuel frihed el. lign... ville jeg så blive straffet for at tale imod negativ propaganda, og for fri information?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Jeg har ikke tænkt mig at lade det gå stille hen. For mig at se, så er det ikke blot et spørgsmål om narkotikapolitik, men et spørgsmål om ytringsfrihed, propaganda og beskidte metoder.

Skolen begår en fejl, i og med de lader en religiøs sekt stå for at videregive information. Det strider imod deres politik, og foredragsholderne blev afbooket- men deres flyers og plakater, samt øvrige materiale blev distribueret blandt skolens elever, som om intet var hent. Dette i sig selv er kritisabelt.

At jeg så, officielt OG uofficielt bliver truet (officielt fik jeg en advarsel osv., uofficielt fik jeg trusler om at "man havde mistanke om kriminel aktivitet, og ville gøre alt for at gøre livet surt for disse elementer- ikke blot med lovlige sanktioneringer.") for at videregive oplysninger som klart MODBEVISER langt de fleste af scientologys påstande (om at LSD ændrer din genetik osv.), ser jeg som censur. Iøvrigt, så blev mine papirer hængt på skolens "fællesforum", hvor man kan finde alt fra reklamer til tegninger fra elever osv... altså, en væg tilegnet til opslag.

LSDrejø: Jeg er 18. Jeg skal forresten have lavet en flyer vedr. ytringfrihed, som bliver spredt sammen med lidt guf fra erowid.org, så må vi se hvad som sker. Jeg bliver formentligt smidt ud af gymnasiet... selvom jeg reelt set ikke har gjort andet end at have en kontroversiel holdning.
Tænk om det havde været et spørgsmål om religion, sexuel frihed el. lign... ville jeg så blive straffet for at tale imod negativ propaganda, og for fri information?

Ahh ser nu lige at jeg havde overset det med Scientology stod bag... Jamen så er det da bare til Ekstra Bladet - indgangsvinklen skal så være den... det er jo en saftig historie at skolen giver sit samtykke til at lade en religiøs sekt dele materiale ud til de uskyldige små skolebørn... Nyhedsværdien kan nok ligefrem overgå folks fordomme over for stoffer og dermed glider den del hurtigt i baggrunden af historien...

Jeg mener stadig du bør træde varsomt; men omvendt kan jeg også føle rebellen røre på sig i maven når jeg hører om de uofficielle trusler du har fået - jeg tvivler faktisk på lovligheden i disse, men bevisbyrden bliver svær og lige når det drejer sig om stoffer, så kommer tvivlen dig næppe til gode...

Jeg synes det er flot gået du ikke bare sætter dig ned og finder dig i det; men rent faktisk kæmper for din overbevisning - men husk at lave en risikoovervejelse... Det er i sidste ende din uddannelse du sætter på spil og sørg for at holde din sti ren mht. ulovligheder, hvis det skulle komme dertil... Hvis man tager stoffer er man jo narkoman og ingen lytter til sådan en - og så pas på med den der grænse mellem at sætte spørgsmålstegn ved den "officielle" information/holdning om/til stoffer og så det er være decideret fortaler for brug af stoffer (en grænse jeg desværre selv har det med at overskride når argumenterne bliver kørt i stilling) - krydser man den grænse, så har man allerede tabt diskussionen nemlig :-(

Men god kamp - jeg ville ønske jeg havde dit mod (og indsigt) dengang jeg gik på gymnasiet (jeg var startet der da du blev født :oops: )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for stötten.
Jeg er yderst opmärksom medhensyn til ikke at lave "pro-drugs" propaganda, da jeg mener at det er lige så slemt som at lave ensidig anti-narkokampanger. Hele pointen i min demonstration, var at göre opmärksom på at man, for at få ens synspunkter frem, ikke skyr beskidte midler så som lodrette lögne og halve sandheder- så länge det styrker den offentlige holdning. Dette fik jeg i den grad bekräftet, da jeg under mödet blev konfronteret med en politik som i den grad chokerede mig. Rektoren formulerede, glasklart, at man IKKE må have en anden holdning, end den som dikteres af flertallet. Jeg har ganske enkelt ikke LOV til at ytre meninger, hvis de går imod skolens värdier eller synspunkter.

Jeg påpegede op til flere gange at den information som var blevet spredt på skolen var farvet af sektens holdninger, og at jeg var stärkt utilfreds med at den form for propaganda lovligt kunne spredes, altimens jeg ansås som gränsende til kriminel, for at (ved hjälp AF FAKTA INDSAMLET VIA VIDENSKABELIGE STUDIER) at betvivle scientologys påstande.
Rektorens svar var at jeg "måtte väre dum i hovedet". Og mit skab vil blive udsat for gennemsögninger, for at finde det narko, som jeg HELT SIKKERT sälger på skolen (hvorfor skulle jeg ellers ville göre mine medstuderende til narkomaner???) og jeg vil formentligt blive underlagt kontrol, i form af pispröver.
Alt dette, fordi jeg påråber mig retten til at have en kontroversiel holdning (läs: alle har ret til saglig information, så de selv kan danne et grundlag for deres valg og holdninger).

Jeg er chokeret over at en skole, i den grad har retten til at indoktrinere sine elever. Jeg håber at skolen håndtere dette forkert, og at samfundet ikke er så gennemsyret af idioti og snävertsynethed.

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Paul Muad Dib skrev:
Jeg er chokeret over at en skole, i den grad har retten til at indoktrinere sine elever. Jeg håber at skolen håndtere dette forkert, og at samfundet ikke er så gennemsyret af idioti og snävertsynethed.

Meget tyder desværre på det :(

Ubehagelig oplevelse, skriv til ekstrabladet de plejer at være glade for scientology og andre fup-organisationer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Og mit skab vil blive udsat for gennemsögninger, for at finde det narko, som jeg HELT SIKKERT sälger på skolen (hvorfor skulle jeg ellers ville göre mine medstuderende til narkomaner???) og jeg vil formentligt blive underlagt kontrol, i form af pispröver

Hmm der må da være noget jura involveret her - jeg ikke forestille mig skolen har ret til at gennemsøge dit private skab eller for den sags skyld kræve urinprøver...
Jeg er ikke advokat; men det må være en krænkelse af privatlivets fred - den slags kan kun ske via politiet indblanding svjv... Alt andet vil være strafbart formodentligt - og hvis de antyder at du sælger stoffer, så kan det jo virke så krænkende på dig at der er tale om injurier :wink:

Jeg ville spørge en med forstand på dette (der findes flere gratis rådgivninger), bare for at være forberedt i tilfælde af en optrapning af konflikten...

Kan sgu mærke jeg er ved at komme i samme stemning som dig, er trods alt grænser for hvad man skal finde sig i for husfredens skyld :evil:

Håber du holder os orienteret om sagens videre forløb :rocking:

Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Jeg kender selvfølgeligt ikke til personerne i din skoles administration, men de fleste jeg har oplevet er alligevel ikke helt tømt for fornuft. Jeg vil anbefale dig at skrive et brev/lave en pamflet (eller noget helt tredie) hvor du punkt for punkt gennemgår kultens påstande, med henvisninger til kilder. Disse kilder må meget meget gerne være noget andet end Erowid da de så bare kan sige "ZOMG! DØDSNARKOHJEMMESIDE!!!one". Se om du kan finde redelige bøger på bibliotekerne om emnet. Det er måske en del mere besværligt, men til gengæld også tusinde gange så effektivt.
Men få så sendt brevet til ledelsen, og afvent deres reaktion. HVIS du har nosser til det, så skriv desuden at hvis de ikke vil tage din sag op til redelig genovervejelse vil du gå til medierne med det. Pas dog på med dette da det nemt kan give bagslag. Men en godt skrevet hentydning er guld værd.
Og sidst men ikke mindst, får du brug for hjælp mht. feedback og lignende vil jeg personligt meget gerne hjælpe, og jeg er desuden sikker på at resten af psy også vil det.

Men, held og lykke. Håber du får sparket noget røv og beholder din plads på skolen. Og good work :)

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
bor du i sverige eller hva?
Extra-bladet lige med det vuns

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg er fuldstændig målløs over den udvikling du beskriver, der er foregået på din skole. Jeg må indrømme at jeg var ved at få aftensmaden galt i halsen af GRIN over at det var scientology som stod bag indformationen, men det er jo frygtelig sørgeligt, at der alligevel bliver lyttet til dem (selvom selve foredraget blev aflyst) og at du hænges ud for at gøre oprør mod deres misindformation.

Er der ikke nogen lærere på din skole som du snakker godt med, og som har bare en lille smule mere mellem ørene end din rektor? Det undrer mig at der ikke er andre som reagerer.

Jeg tror ikke du kan gøre mere ved at oplyse på skolen. Men prøv istedet at gå til pressen. Det med scientology må da helt sikkert kunne bruges.

Held og lykke, og hold os informeret!

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Offset skrev:
Jeg kender selvfølgeligt ikke til personerne i din skoles administration, men de fleste jeg har oplevet er alligevel ikke helt tømt for fornuft. Jeg vil anbefale dig at skrive et brev/lave en pamflet (eller noget helt tredie) hvor du punkt for punkt gennemgår kultens påstande, med henvisninger til kilder. Disse kilder må meget meget gerne være noget andet end Erowid da de så bare kan sige "ZOMG! DØDSNARKOHJEMMESIDE!!!one". Se om du kan finde redelige bøger på bibliotekerne om emnet. Det er måske en del mere besværligt, men til gengæld også tusinde gange så effektivt.

God ide. Og han behøver såmænd ikke lede så længe for at finde saglige og anerkendte kilder som modbeviser sektens uhyrlige påstande. Henrik Ringdom er et godt sted at starte. Selvom han også har nogle bommerter i sin "Rusmidlernes Biologi", så kan han sagtens bruges.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg orker ikke at beskæftige mig mere med deres misinformation (det er ikke fedt at blive nedgjort som junkie osv. af skolens personale) men derimod deres holdning til "undervisning", ytringsfrihed og lignende. Så vil jeg også gerne høre hvorledes det kan lade sig gøre at skolen:

1: Afviser en hver forbindelse til Scientology, og nægter sekten at sprede sit budskab på skolen (DETTE ER KUN FORDI DET ER ULOVLIGT!)

2: Tager imod ALT deres materiale (LÆS: PROPAGANDA) og spreder det blandt skolens elever. Der hænger skam stadig plakater, på store tavler, opstillet af skolens personale! Dette må jeg ikke fjerne, selvom skolen officielt ikke har noget med det at gøre (rektoren satte vel tegnestifterne i Uofficielt, eller noget :lol: )..

Jeg vil forresten beskæftige mig med deres misinformation, men ikke med fokus på narkotika... nærmere for at udstille den dobbeltmoral som hele den "offentlige" debat er gennemsyret af. Jeg er mildesttalt rystet over hvor sygeligt ensrettet man skal være, for ikke at blive chikaneret eller hånt.
Tænk om skolen også krævede monopol på andre sandheder? Ville det blive accepteret? Her er der ikke tale om forebyggelse, men egentlig holdningsdannelse, baseret på misinformation! Jeg kan forstå at dette emne er mere følsomt, og jeg HAR gjort klart over for skolen at min intention PÅ INTET TIDSPUNKT har været at reklamere FOR brug af stoffer! Hele pointen med mit oprør er at få folk til at tænke mere kritisk. Ikke bare at sluge alt råt. Desværre er jeg nu (formentligt) underlagt skolens handlingsplan for narkotika-brug... jeg er ikke sikker, da jeg ikke er blevet kontaktet af skolen efterfølgende (måske de bare forsøgte at skræmme mig?). Men jeg har ihvertfald søgt lidt rundt og fundet deres narkopolitik.
De uofficielle trusler er faktisk slet ikke i strid med noget som helst!:

Dette er handlingsplanen, i tilfælde af mistanke om misbrug (sådan ca.):

Enhver på skolen kan underlægges krav om udlevering af urin til analyse.

Hvis der er mistanke:
De kan lovligt tvinge mig til at aflægge urinprøver, samt få ELEVRÅDET til at kontakte mine forældre, selvom jeg er myndig. Hvis jeg aflægger en urinprøve som er positiv, så sendes jeg til afvænning (eller, sikre rammer...). Hvis jeg aflægger en negativ urinprøve, så er jeg ikke renset for mistanke, men underlægges derimod random kontrol PÅ UBESTEMT TID, indtil jeg er renset for enhver mistanke.

Dette er handlingsplanen for mistanke om SALG:

Hvis skolen erfarer det er nødvendigt, så tilkaldes politiet.
Hvis jeg findes skyldig= bortvisning.

Den sidste er jeg tryk ved, og jeg mener ogfså den ville være fuldt berettiget. Der er dog ingen fare, eftersom jeg aldrig i mit liv har solgt narkotika, og heller aldrig kommer til det.
Den øverste lyder derimod røv belastende. Jeg er heldigvis ikke forbruger af narkotika.

--------------

Lige en kommentar på jeres råd med medierne osv: Jeg har ikke tænkt mig at gå til medierne eller lignende. Kun hvis jeg bortvises pg.a. mine holdninger eller lignende. Men jeg håber at der er langt imellem rektors tanker og så den egentlige handling. Ærligt talt, så tror jeg de forsøgte at puste sig op. I virkeligheden har de forhåbentligt lidt mere styr på deres job, retssystemet osv. end hvad de gav udtryk for!

Nå, nu synes jeg at det her bliver lidt for "se mig"-agtigt. Jeg skal nok opdatere når der sker noget. Ellers ender det med at jeg roder rundt i det samme hele tiden. For der er egentligt intet nyt at tillægge på nyværende tidspunkt. Der er jo, som sagt, intet sket siden sidst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Så kom dog hjem til Danmark knægt, Sverige er jo politistat nr. 1 i norden.. Ikke et sted for en vildbasse som dig! ;)

Site Admin
Brugeravatar

Jeg kan godt forstå at du er træt af at kæmpe. Men det at de stadig har plakater oppe af Scientology kunne godt tyde på, at nogen af de ledende på skolen er indvolverede i sekten. Måske Rektor? Kunne være sjovt at bore i :mrgreen:

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem

Paul Muad Dib skrev:
2: Tager imod ALT deres materiale (LÆS: PROPAGANDA) og spreder det blandt skolens elever. Der hænger skam stadig plakater, på store tavler, opstillet af skolens personale! Dette må jeg ikke fjerne, selvom skolen officielt ikke har noget med det at gøre (rektoren satte vel tegnestifterne i Uofficielt, eller noget :lol: )..

Dokumenter det med det samme. Tag billeder af det, gerne med en avisforside ved siden af, så man kan se hvornår plakaten hang der. Hvis der skulle komme medier ind over, vil skolen jo fjerne den slags med det samme og påstå at det aldrig var der. Vær parat til at bevise det modsatte.
Vedr. scientology forbindelsen, så kunne du eventuelt forsøge at komme med et par stikkende kommentarer om sekten (i stil med nazipædofil hjernevasker-dødskult) og så se hvordan personalet reagerer. Hvis der er en der flipper ud over det, så har du den ansvarlige.
Til sidst, skriv alt ned. Sæt dig ned og skriv alt hvad du kan huske om hvad der er sket, hvad du har gjort, hvem der sagde hvad hvornår, osv. Hvis der sker noget, så virker det meget overbevisende at kunne referere præcist hvornår et eller andet skete.

Det lyder som om du er ved at være træt af lortet, hvilket er meget forståeligt. Det virker godt nok også som om der er ret fucked up på den skole. Nu kan du jo ikke ryge en bønne for at slappe af, men tag istedet en dyb indånding. Det virker også.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for rådende.

Det virker suspekt, med plakaterne, forresten. Det er lidt af en anklage, at påstå at rektor er medlem af scientology, men hun afviste faktisk blankt at deres materiale var på skolen, selvom hun selv hang lortet op.

Jeg tager nogle billeder i morgen. Så kan jeg evt. poste lidt herinde, så i kan nyde opstillingen i agoraen :rocking:

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Fanny skrev:
Henrik Ringdom er et godt sted at starte. Selvom han også har nogle bommerter i sin "Rusmidlernes Biologi", så kan han sagtens bruges.

Jeg er lodret uenig.

Noget bliver ikke sandt af at komme på skrift, og med Rindom som kilde bliver det påstand mod påstand. Rusmidlernes Biologi har 15 referencer, og jeg vil derfor ikke engang betegne det som sekundærlitteratur, men nærmere tertiær. Det er bedre end ingenting, men at bekæmpe ugennemskuelige påstande med selvsamme, det er for svagt, og ikke særligt overbevisende. Rigtige primære eller sekundære kilder ville være at foretrække. Jeg kunne forestille mig at MAPS ville være et rigtigt godt sted at starte.

Jeg er endda så sød at jeg fremhæver MDMA - A Review of the English-Language Scientific and Medical Literature, der er opdateret så sent som sidste år. Så vidt jeg husker, er det et af de substanser som Scientology virkeligt hater på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Dette er handlingsplanen, i tilfælde af mistanke om misbrug (sådan ca.):

Enhver på skolen kan underlægges krav om udlevering af urin til analyse.

Hvis der er mistanke:
De kan lovligt tvinge mig til at aflægge urinprøver, samt få ELEVRÅDET til at kontakte mine forældre, selvom jeg er myndig. Hvis jeg aflægger en urinprøve som er positiv, så sendes jeg til afvænning (eller, sikre rammer...). Hvis jeg aflægger en negativ urinprøve, så er jeg ikke renset for mistanke, men underlægges derimod random kontrol PÅ UBESTEMT TID, indtil jeg er renset for enhver mistanke.

At skolen har skrevet sådan i deres retningslinier gør det ikke nødvendigvis lovligt - de skal, som alle andre, holde sig inden for lovens rammer uanset hvad de skriver i deres egne regler.

Faktum er du er myndig og har rettigheder, hvis skolens "handlingsplan" overskrider disse kan de hoppe i havet med dem - bemærk jeg skriver "hvis" for jeg kender ikke juraen omkring dette... Men at du så kan blive bortvist af 1000 andre "årsager" i stedet for, er så en anden historie :?

Dedikeret medlem

DoYouSuckCok?? skrev:
Noget bliver ikke sandt af at komme på skrift, og med Rindom som kilde bliver det påstand mod påstand.

Måske, men i dette tilfælde handler det knap så meget om at finde sandheden og mere om at overbevise folk. Hvis man kan referere Rindom, som er blevet citeret i flere landdækkende dagblade, så står man rimeligt godt imod pøbelen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg fik engang DR til at rette en artikel om GHB, hvor de skrev at det var en form for ecstacy.
Bare skriv sagligt og neutralt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]