Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"det hele startede tilbage i de bitte små klasser, hvor jeg begyndte at se op til alkohol, jeg drak det ikke(det her er vel 1-5 klasse). på dette punkt vil jeg give samfundet skylden, for den sags skyld samfundsmentaliteten i at drikke meget, er positivt.

nogen år senere, 6-7 begyndte min dansklærer at køre hård propaganda imod stoffer... for mig havde det den omvendte effekt, da jeg på den ene side kunne høre en lærer(som man i forvejen ikke er så glad for) stå og sige det ene, og samtidigt finde modsatte på nettet... mest omkring hash.. - jeg blev taklet forkert, i forhold til hvis man skulle have ’hjernevasket’ mig"
Skrev Spliff

Jeg kan nikke genkendende til meget af dette - det handler om at vi handler kontrært (modsat) - og har gjort det siden barndommen pga et oprør imod den store forskel der er på den virkelig verden og den verdens opfattelse som samfundet forsøger og "hjernevaske" os med - min personlige tese.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Tak for gode svar. Keep em coming

dog skal jeg lige hurtigt spørge om der er nogen der har noget imod at jeg citere deres indlæg i min opgave?

Skriv gerne navn, og hvilke indlæg, hvis ikke det er dem alle, i ønsker jeg ikke inkluderer. Tak

mini

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg tror ikke at ens sociale baggrund har noget med ens misbrug at gøre, jeg er af den opfattelse at det handler om hvem man omgiver sig med, og hvordan man takler nederlag.

Da jeg var meget yngre, og gik til fester, kunne man godt ryge sig en pind en gang imellem, men kun sjældne gange, det kunne sagtens styres, fordi det ikke var alment accepteret i vennekredsen at ryge hash, eller for den sags skyld tage andet, som ikke lige var alkohol eller tobak.

Dér hvor det gik galt for mit vedkommende, var at jeg begyndte at snakke med nogle personer, som røg lidt for meget hash, og jo mere man begyndte at snakke med dem, jo mere alment accepteret blev det.
Gennem en af disse personer, fik jeg denne hjemmeside rekommanderet, hvor jeg hurtigt begyndte at bruge masser af tid, både her og på DCFonline.
Fordi vi kan vel alle blive enige om at hele den her genre er vildt interessant, om man ser det fra biokemisk vinkel eller bare rent "lammemæssigt".
som tiden gik, fandt jeg den uofficielle psychedelia IRC kanal, hvor jeg blev glædeligt overrasket over de mennesker der var derpå, og at der stort set altid var nogen online - men dette medførte også at man begyndte at blive bedre venner med dem på IRC, end dem på HF - og det var fuldt ud acceptabelt at sidde og lamme sig på diverse ting, alle ugens dage, inde på IRC, fordi der var mindst én anden en man kunne dele ens "rus" med.

Jeg havde ufattelig nemt ved at retfærdiggøre at jeg begyndte at ryge hver dag, fordi det "virtuelle univers" jeg befandt mig i, var det mere kotume at være beruset af det ene eller andet, end at være ædru.
Jeg begyndte at vælge venner fra, og vælge venner som jeg kunne dele min hobby med, og hvis jeg ikke lige kunne finde disse, havde jeg det sådan set bedst med bare at sidde foran min computer, læse det ene psychedelia post igennem efter den anden, mens jeg blev ved med at ryge, "men det var jo bare lidt, det kan da umuligt skade".
PLudselig blev jeg nødt til at ryge før jeg skulle sove, for at kunne få mig en nogenlunde normal søvn, og dette kunne jeg også retfærdiggøre, idag kan jeg ikke se hvordan...

Det hele stoppede brat med at jeg fik et panikangst anfald, og havde alt for sære tanker, så jeg blev skræmt. så skræmt at jeg stoppede promte, og har indtil videre ikke rørt noget endnu

(Jeg havde også gang i andre stoffer, men disse havde slet ikke samme centrale rolle som hashen havde)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De personer du hænger med.. dit miljø. er også din sociale baggrund.

Tak for dit svar

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bare en kort opfølgning på tråden...

Jeg har nu afleveret opgaven og takker for jeres svar. Jeg har citeret 3-4 indlæg i min opgave, så det er bare top noch!

tak for det

mini

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]