yeti skrev:
Treasure skrev:
Hvem er det der ligefrem lider under et stofforbud? Og opgør med ensidig fokusering på stoffernes negative effekter? Så de negative effekter der er, er altså forkerte? De eksisterer ikke?
Hold nu op med at spille dum, mand. Du snakker om misbrug, som om det er den eneste mulige måde at tage stoffer på. Du lyder som om at når man forbyder stoffer, er der ikke længere nogen der misbruger dem. I det hele taget lyder du lige så snævertsynet som dem der laver lovene. Hvad fanden går der af dig?
Jeg ved ikke hvor du får det fra, for så har du misforstået hvad jeg har skrevet og også hvad jeg har skrevet tidligere. Jeg synes bare det lyder hyklerisk at mene at der ligefrem er nogle grupper der "lider" under et stofforbud og den danske lovgivning om rusmidler. Ja, det kan da godt være at der gælder visse love og regler, som ikke passer én, men det er nu sådan engang det er blevet valgt. Og nej jeg ved skam godt at et stofforbud ikke fjerner al stofmisbrug - det har jeg heller ikke forsøgt at sige nogen steder. Det eneste jeg sådan set har forsøgt at give en forklaring på, er hvorfor lovgivningen er som den er, og jeg ser ikke nogen grund til at skulle lave den om, da stofmisbrug på mange leder og kanter bærer mange negative og uheldige ting med sig. I forbindelse med det er jeg godt klar over at decideret misbrug ikke er det eneste, der handler om stoffer, for der er garanteret masser, der har med stoffer at gøre, som ikke er ude i et decideret misbrug, men det gør jo ikke de konsekvenser, der kan være ved at tage stoffer, mindre, selv om konsekvenserne i et vist omfang handler om mængder og hyppighed.
Så kan man mene hvad man vil om retten til at gøre med sig selv og sin krop, som man vil, men jeg synes i bund og grund at det er en meget egoistisk holdning, at mene at man bare kan gøre som man selv synes, og alle andres meninger heraf, bliver betragtet som åndssvage og uvidende.