Mungojohn skrev:
Lakhippie o.a.:
Jeg synes at det er lidt dobbelt, for selv hvis samtlige informationer i bladet var rigtige, tror jeg stadig at det ville være tilstrækkeligt til at holde langt de fleste fra farligere "narko". M.a.o, så er det vi skal have på banen ikke så meget en masse narkofacts, men i højere grad nogle gode argumenter for hvorfor sandheden rammer de fleste hårdere end propagandaen.
Har på fornemmeren at du nok er enig.
Love, Mungojohn
ork ja, jeg er helt enig.
Hvis man bare fyrer verbale faktabokse i hovedet på fx. ENS2000, vil de og deres bagland givetvis opfatte det som en gang venstreorienteret mundslam fra tanke-løse visdomstænder. Sagen bør forklares i en vinkel der åbner dem op, og ligeså kan der spørges om hvad der ligger til grund for de holdninger de nu engang har eller afspejler.
Jeg ville også have nævnt at ENS2000 helt sikkert har goodwill fra den del af det svenske samfund, der, lidt kategorisk fortærsket, kan beskrives som "den borgerlige, etablerede og ret-skafne/troende samfundsbase", eller bare "real people" (som i "Jul i Gammelby" uden nisser)

. - Og modsat til denne beskrivelse, bor der vel en del 'unreal' folk herinde.. Der er intet galt i at leve et 'konventionelt' borgerligt liv, så længe man ikke tænker med skyklapper på.
Bores der så helt ind i kernen af narkoproblematikken kan der IMO ikke undgåes en konfrontation mellem nogle helt basalt forskelligrettede livsanskuelser. Håber ikke jeg overanalyserer her, men der er nok en lille sandhed i snakken om Ægte vs. Uægte mennesker. Rusmiddelbrug er - bortset fra alkohol

- ganske enkelt svært at indpasse i den livsstil der ligger som rygrad i samfundet siden kristendommen (og industrialiseringen) kom til. Man kan eller vil ikke acceptere at rusmidler potentielt 'forstyrrer' vores samfundsliv, uddannelse og arbejdsydeevne, og vores moderne kultur besidder en ganske reel fremmedgørelse overfor anderledes levevis og livsanskuelse i den henseende. Det er i mine øjne mange af disse ting man er oppe imod, og det kan derfor være svært at argumentere sig frem til et positivt resultat.
(Jeg er ikke en hippie, men pointerer blot at vi samfundsmæssigt set seriøst mangler en hylde i 'livets reol'. Jeg sigter ikke efter en "Regnskovens Hemmelig"-løsning (god film), men dilemmaet og problemstillingen er ret beset tilstede.) Hvis i er uenige, så slå endelige til..

Edit: Det skal ikke forstås som at jeg prisværdiggør narko (stimulanser). Men de er nu engang tilstede og lette at skaffe - desværre faktisk!
@ PMD: Prøv også at fange de garvede folks opmærksomhed herinde. De vil helt sikkert have nogle brugbare anskuelser som kan bruges i brevet.