Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Colamfelia???
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej folkens :)

Jeg har holdt en længere pause herinde fra fordi jeg begyndte at kede mig...
Dels fordi jeg med tiden lærte det jeg og mit ego havde brug for at vide om diverse substanser..
Dels pga. en masse intern mudderkastning mellem "filosofiske/spirituelle/spørgende" og hvad jeg oplevede som "små-newtonianske videnskabs tilhængere".
og sidst men ikke mindst fordi der viste sig at være en stigende størrelse af medlemmere der viste sig at være faldet i Kokainen og Amfetamin gryden. Det er dem tråden handler om..
Jeg ved ikke om det er mig, men når jeg ser på sitet i dag er det som om denne side skulle skifte navn til Colamfelia.
Grunden til at jeg har et problem med at der er så mange tråde der omhandler "Amf" og "Cola" er at jeg førhen blev forelsket i tanken om at der altid var en god tråd om psykedeliske stoffer.. Og det holdt stik i en tid, indtil der væltede amf og Cola brød ind som nye medlemmer.

Jeg synes det er på tide enten at starte en side op kun om psykedelika eller en om Uppers.. Så kan folk jo vælge hvor de vil bruge tiden..

Vil gerne have at vi snakker om det her på en ordentlig måde.. Jeg har startet den sådan og mener det er bedst den ender sådan..

Mvh. IC

ps. godt valg ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hey IC, længe siden!

Lyder umiddelbart som en god idé, en side for psykedelika og HR i forbindelse med samme og en for stimulanser og HR for dette

Tror det ville kunne dæmme op for mange af problemerne

Jeg tror en side med let-tilgængelige informationer om skadesreduktion i henhold til stimulanser ville være en rigtig god idé. Godt nok kan man finde informationerne her på Psy, men tit er folk der har brug for disse svar, ikke de skarpeste knive i skuffen. Hvis der blev lavet en how-to-do-it-the-safe-way-for-dummies tror jeg det kunne hjælpe rigtig mange

Håber du hygger dig hvor du ellers opholder dig :)

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Vi har jo forskellige fora til forskellige stofgrupperinger. Man kunne diskutere om Syntetiske skulle opdeles i psykedelisk/ikke-psykedelisk underfora, men det ville give forskellige problemer. F.eks. hvor MDMA skal placeres.

Hvis du kun er interesseret i det psykedeliske kan du jo nøjes med at frekventere Svampe og Visionære og så ellers mande dig rigtigt op hvis du får lyst til at luge ud og finde guldemnerne i Syntetiske.

Husk at der ikke er nogen der tvinger dig til at læse de emner du ikke er interesseret i. Jeg gider f.eks. i reglen heller ikke læse om amfetamin og kokain, men jeg oplever det ikke som et problem at læse selektivt her på boardet.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Amf og cola bliver da kun nævnt i syntetiske.

Der er ikke nogen der tvinger dig til at læse de indlæg der handler og kokain eller amfetamin!

Ta' en tudekiks.

Titel:
Dedikeret medlem

Synes nærmere et spirituelt/religiøst fora kunne komme på tale for at understøtte de psykedeliske stoffer. Det virker som om at der er en del/nogle brugere der efterlyser det.
Personligt kunne jeg som minimum godt tænke mig at læse om emnet selvom jeg forholder mig til naturvidenskaben.
Ind direkte psy.dk og uppers.dk afdeling ser jeg dog ingen grund til, jf. Andres/Saiko-Pods post.

Titel:
Medlem

C L O W N skrev:

Der er ikke nogen der tvinger dig til at læse de indlæg der handler og kokain eller amfetamin!

Ta' en tudekiks.

Tal nu ordentligt, ikke alle her er fra Amager eller nordjylland.

Jeg synes egentlig bare folk skal have kortere snor.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Moowgli skrev:
C L O W N skrev:

Ta' en tudekiks.

Tal nu ordentligt, ikke alle her er fra Amager eller nordjylland.

En kortere snor? Hvad snakker du om?

Jeg mener da også at største delen af topics omhandlende Amfetamin og Kokain, de ligger i syntetiske. Nogle ligger måske i generel diskussion, fordi det ikke kun omhandler narkoen.

Hvis man ikke vil læse om det, så kan man skuda bare lade være med at trykke på et topic der handler om det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Moowgli skrev:

Jeg er fuldstændig enig.
Der var et tidligere forslag i en anden tråd om alle emner skulle læses af en admin først. Det synes jeg faktisk at vi burde få indført. Vi trænger til at få hævet niveauet gevaldigt herinde.

Og hvis vi kigger øverst på siden kan man også læse:
"Velkommen her til den psykedeliske verden.
Her vil du kunne finde information om brug og dyrkning af ethnobotaniske vækster og information om psykedeliske stoffer."
Hvor står stimulanser nævnt? Jeg synes vi burde lave Psychedelia til et psykedelisk forum igen. Så må dem der vil have oprigtig viden om deppresanter og stimulanser lave deres eget forum, i stedet for at ødelægge vores. Sorry to be the drug-nazi. Men vi kan ikke dække alle kategorier og gøre alle tilfredse samtidig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Petter skrev:
Moowgli skrev:

Jeg er fuldstændig enig.
Der var et tidligere forslag i en anden tråd om alle emner skulle læses af en admin først. Det synes jeg faktisk at vi burde få indført. Vi trænger til at få hævet niveauet gevaldigt herinde.

Også en god nok idé det med at en admin skulle læse indlægget først.
Men tror du at der er ressourscer til det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ressourcerne kan skaffes.

Jeg vil med glæde være "kigge-indlæg-igennem-admin", og er ret sikker på at de andre folk herinde der har været her et stykke tid, og læser næsten alle topics, er lige så friske som mig.

Titel:
Medlem

Jeg er uenig petter. Jeg mener der bør være plads til at diskutere både psychedelia og syntetiske godter her på siden, spørgsmålet er måden det bliver gjort på.

Cooker - hvordan kan du være i tvivl om hvad jeg mener?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu er der jo også psykedeliske kemiske godter. Men dem kunne du måske ikke finde pga. alle stimulans-trådende, her på vores forum for psykedeliske stoffer? ;)

Titel:
Medlem

Petter skrev:
Nu er der jo også psykedeliske kemiske godter. Men dem kunne du måske ikke finde pga. alle stimulans-trådende, her på vores forum for psykedeliske stoffer? ;)

Good one, good one.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moowgli skrev:
Jeg er uenig petter. Jeg mener der bør være plads til at diskutere både psychedelia og syntetiske godter her på siden, spørgsmålet er måden det bliver gjort på.

Cooker - hvordan kan du være i tvivl om hvad jeg mener?

Altså det med kort snor?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg syntes det ville virke forkert at give admins funktion som smagsdommere. Det er et frit forum hvor alle typer kan poste og svare uanset deres kompetencer. Desuden tvivler jeg også på hvor mange indlæg der så rent faktisk ville komme da admins ikke har psy.dk's fremgang som deres hovedmål i livet..

Derimod mener jeg at en gennemgående diskussion om forum-etik ville være at foretrække, således at man kunne formulere et regelsæt for hvordan brugere skal omgås div. emner. Jeg syntes det fungerer godt at vi har et regelsæt for hvad der er acceptabelt, f.eks. med forhandlerlinks, den fiser ret hurtigt ind når man kan citere fra det, selvom omfanget dog er lidt uklart.

Et regelsæt om hvilke tråde man svarer i og opretter ville være sundt, jeg syntes f.eks. der er for mange som poster oneliners eller bare svarer på en forespørgsel selvom den ligger langt over deres viden om emnet, dette sænker niveaet i mange tråde og burde have en form for konsekvenser; Et karma point system?? :)

Et krav om at tilføje kilder/links på faktuelle påstande i et så stort omfang som muligt.

Et krav om at hvis man tilkendegiver sin mening om noget (politik/etik/HR) skal man så vidt muligt begrunde sin ytring. Hvis man ikke gør ligger man selv op til gevaldige bitchslaps fordi det simpelthen bliver for nemt at jorde en.

Med sådan nogle retningslinjer ville en åndsforladt amfetamintråd måske blive lidt mere spændende og lærerig at læse. Folk uden noget fornuftigt at sige ville måske være mere tilbøjelige til ikke at poste bare for at være med da det ville virke idiotisk set i forhold til normen, måske ville disse vente lidt til de havde dannet sig et større billede af de mange aspekter og oprigtigt følte at de kunne bidrage.

Jeg syntes et karmapoint system kunne være lækkert, frækt og endda motiverende for nogle. Et system hvor man som bruger ku' tildele en post et antal karmapoint på en +/- skala og de samlede point for en brugers posts ville tilsammen udgøre brugerens KARMA! :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Jeg syntes det ville virke forkert at give admins funktion som smagsdommere. Det er et frit forum hvor alle typer kan poste og svare uanset deres kompetencer. Desuden tvivler jeg også på hvor mange indlæg der så rent faktisk ville komme da admins ikke har psy.dk's fremgang som deres hovedmål i livet..

Derimod mener jeg at en gennemgående diskussion om forum-etik ville være at foretrække, således at man kunne formulere et regelsæt for hvordan brugere skal omgås div. emner. Jeg syntes det fungerer godt at vi har et regelsæt for hvad der er acceptabelt, f.eks. med forhandlerlinks, den fiser ret hurtigt ind når man kan citere fra det, selvom omfanget dog er lidt uklart.

Et regelsæt om hvilke tråde man svarer i og opretter ville være sundt, jeg syntes f.eks. der er for mange som poster oneliners eller bare svarer på en forespørgsel selvom den ligger langt over deres viden om emnet, dette sænker niveaet i mange tråde og burde have en form for konsekvenser; Et karma point system?? :)

Et krav om at tilføje kilder/links på faktuelle påstande i et så stort omfang som muligt.

Et krav om at hvis man tilkendegiver sin mening om noget (politik/etik/HR) skal man så vidt muligt begrunde sin ytring. Hvis man ikke gør ligger man selv op til gevaldige bitchslaps fordi det simpelthen bliver for nemt at jorde en.

Med sådan nogle retningslinjer ville en åndsforladt amfetamintråd måske blive lidt mere spændende og lærerig at læse. Folk uden noget fornuftigt at sige ville måske være mere tilbøjelige til ikke at poste bare for at være med da det ville virke idiotisk set i forhold til normen, måske ville disse vente lidt til de havde dannet sig et større billede af de mange aspekter og oprigtigt følte at de kunne bidrage.

Jeg syntes et karmapoint system kunne være lækkert, frækt og endda motiverende for nogle. Et system hvor man som bruger ku' tildele en post et antal karmapoint på en +/- skala og de samlede point for en brugers posts ville tilsammen udgøre brugerens KARMA! :lol:

Det lyder fornuftigt!
(Håber ikke sådan en besked er for ligegyldig, for du vil vel gerne ha nogle meninger om det du skriver?) ;)

Titel:
Medlem

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at sådan et karma system skulle kunne fungere. Desværre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Men IC, ellers står det dig jo frit for at oprette dit eget forum med vægt på psychedelika. Det tager ikke mange minutter og kan gøres temmelig billigt efterhånden.
Ikke et surt opstød, blot en tanke :)
Ideen om at lade en flok læse alle indlæg igennem inden de postes synes jeg ikke om, da der kan være noget information af betydning for nogle der ikke kommer igennem, fordi pgl. "validator" ikke mener det er af betydning. Desuden ville det kræve rigtigt mange mennesker og for mange ressourcer.
Indtil videre synes jeg egentlig det kører relativt okay og som nævnt er der intet der forhindrer en i at holde sig fra de topics man ikke har en interesse i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Men IC, ellers står det dig jo frit for at oprette dit eget forum med vægt på psychedelika. Det tager ikke mange minutter og kan gøres temmelig billigt efterhånden.
Ikke et surt opstød, blot en tanke :)

Hvorfor kan der ikke oprettes et forum til stimulanser og andre ikke-psykedeliske stoffer i stedet for at oprette et forum MERE om psykedelika? Må igen henvise til toppen af siden. Der står udtrykkeligt at forummet omhandler info omkring psykedeliske stoffer.
Jeg ser hellere at alle k3x3klapperne opretter deres eget forum, i stedet for at overtage vores.
ikke bare en tanke, men et generelt surt opstød.

Desuden er det svært at finde de tråde der interesserer en, når det flyder med tråde der ikke omhandler boardets oprindelige formål: HR og psykedeliske stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Petter, det skal de da også være inderligt velkomne til, men nu er det ikke en stimulans-fan der har oprettet tråden. Men hvis du får det bedre af at hakke på mig for at præsentere en nem løsning, skal du være velkommen til det. Jeg tager ingen skade.
Men hvorfor ikke have al info'en samlet et sted?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]