Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 17:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey Psychedelia!
Jeg ved ikke om det er det helt rette sted jeg har valgt at placere dette, mods eller lign. Er velkomne til at rykke det ;)
Jeg har søgt lidt rundt i forummet, men har ikke fundet noget brugbart svar.

Mig og en kammerat har nemlig en diskution omhandlende det at skjule narko for narkohunde.
Min kammerat vel mene at det er stortset umuligt at gemme det, hvor jeg vil mene at det "sagtens" kan lade sig gøre.

Jeg kunne derfor godt tænke mig, at høre om folks erfaringer mht. Tætte måder/metoder at pakke sit gøgl på, så det ikke bliver "detected" af diverse hunde.

Vi tænker eventuelt mht. En festival, hvor de går civilt rundt med hunde og søger.
-Derfor tænker jeg ikke i kilo eller noget stort overhovedet, lad os bare kalde det en lille portion på 5-10 gram eventuelt. Tænker at det er nemmer for hunde, at lugte sig til en klump hash end det er med nogle gram Coke og/eller mdma?

Hænder personligt mest til at få det Vakuumpakket? Men hvad siger i?

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
viewtopic.php?f=15&t=51657

TL:DR
Det er kun et spørgsmål om tid før de kan lugte det.
På festivaler kan man som udgangspunkt ikke rigtigt bruge narkohunde, da der er alt for mange indtryk og alt for mange der tager stoffer. (Der er nok nogen som er gode nok til at færdes inde på festival området.)
Dog vil de for det meste, bruge dem ved festivalens til- og afgangs-veje.
Narkohunde er for det meste skide dygtige og kan lugte bare lidt narko på f.eks. fingre, tøj eller penge.
Der er metoder til at lave en midlertidig sikring mod sporing af sine stoffer.
Men der er også metoder til at finde en person der er påvirket eller i besiddelse af EUF, uden at bruge en narkohund ;)

Senest rettet af baldr 19 apr 2016 09:00, rettet i alt 3 gange.

Medlem
Brugeravatar

Mht. Festival er det vel også bare om at få det ind på pladsen og få telt og det på plads. Derefter kan det jo bare ligges under ens telt eller lign. Og ja, hvis er det så hvis der kommer en hund? ;)

Tænker umiddelbart også at man kan bruge en lille tupperware med folie rundt om under låget og så måske lægge den ned i en masse fryseposer eller sådan noget også ville kunne klare det, hvis det er det eneste man har og ikke har noget yderligere i sin jakke eller lign. :-P

Jeg blev faktisk snuppet sidste år på Roskilde festival, hunden vendte snuden mod vores telt på 10-15 meters afstand. Havde lige lagt min bæltetaske ind i min taske 5 minutter forinden.
Men det skyldes nok at vi havde røget nogle joints inde i teltet dagen før tænker jeg :roll:

Risikoen for at blive taget er der altid, men det kan sagtens lade sig gøre, der findes en masse fucking dårlige narkohunde/førere!

Vi havde en tråd omhandlende det samme for noget tid siden, jeg prøver lige at finde den.

Medlem
Brugeravatar

tres9 skrev:
Mht. Festival er det vel også bare om at få det ind på pladsen og få telt og det på plads. Derefter kan det jo bare ligges under ens telt eller lign. Og ja, hvis er det så hvis der kommer en hund? ;)

Tænker umiddelbart også at man kan bruge en lille tupperware med folie rundt om under låget og så måske lægge den ned i en masse fryseposer eller sådan noget også ville kunne klare det, hvis det er det eneste man har og ikke har noget yderligere i sin jakke eller lign. :-P

Jeg blev faktisk snuppet sidste år på Roskilde festival, hunden vendte snuden mod vores telt på 10-15 meters afstand. Havde lige lagt min bæltetaske ind i min taske 5 minutter forinden.
Men det skyldes nok at vi havde røget nogle joints inde i teltet dagen før tænker jeg :roll:

Ja lugten kan sagtens blive hængende i nogle timer.
At gemme noget under sit telt er ikke skide smart, jeg har arbejdet som tårn, vagt og -indsats leder i mange år, og folk bliver ved med at tro det er et snedigt sted. Det er det ikke.
Men jeg har sgu ikke et godt råd. Mit bedste råd er at melde sig som frivillig og bruge medarbejder campingen, der er mere opsyn og det er minimalt hvad der bliver stjålet derinde fra.
Har faktisk ikke et eksempel på tyveri på stående fod, men det er helt sikkert sket. (omend i mindre omfang.)
Man kan forholdsvis nemt sy en hemmelig lomme ind i en rygsæk, i bunden f.eks. der kan man så have sit stash.
Ellers vandtæt beholder og grav det ned et eller andet sted i jeres camp. (Ligesom ravne er snedige fugle så kan mennesker sagtens observere en person der gemmer noget. Så vær lidt snigeren ;) ...)

Medlem
Brugeravatar

Ja selvfølgelig er risikoen for, at det bliver taget af nogle andre, hvis man 'bare' stasher det under ens telt.
Men jeg tænker mere mht. hundeførere/politiet. De kan jo ikke straffe dig for det, hvis det ligger under dit telt eller for dens sags skyld bare et andet sted i campen.

Jeg kørte på at det ikke var mit, da det blev fundet, men at det må ha' været en der har lagt det dér. Hele campen var med på den, da vi delte det og det var "undskyldningen" vi kørte med. Dermed fik jeg lov til at blive på festivallen, overraskende nok.
De sagde at de desværre ikke kunne gøre særlig meget ved det, eftersom at det lå sammen med mit ID. Derfor fik jeg bøden osv.

Rettere sagt, hvis det ikke ligger blandt dine ting ID og/eller andet, så kan de altså ikke straffe dig for det.
Det største problem er bare lidt at få det ind, især også hvis man ligger i kø til festivallen dagen før..

Medlem
Brugeravatar

Fordelen er jo at du ikke skal scannes eller noget, så du kan pakke det godt nok ind, så lugten ikke trænger igennem før efter 24-36 timer. Men vi taler 40+ lag. Evt. 20 lag og noget tupperware, som er nede i en tæt snørret pose. Husk nu rene fingre, og du kan så ikke åbne din pakke før du er inde. Hvis i skal have lidt røg mens i venter så lad en anden holde det.
Nu er det jo ca. 3-4 år siden jeg var på festival sidst, og givet jeg har en lidt anden vinkel, da jeg ikke har været der som gæst, men mit indtryk er at de er forholdsvis afslappet så længe man er diskret.
Opfør dig roligt og pænt.
Benægt altid, du skal aldrig indrømme noget, du har ej heller pligt til at underskrive noget, og du skal kun oplyse navn, adresse og fødselsdato såfremt de spørger.
De må ikke kropsvisitere dig uden at anholde dig, og for at anholde dig skal der være sket noget strafbart, og politiet skal kunne bevise, at de har en rimelig grund til, at netop du er mistænkt for det strafbare forhold. Anholdelsen skal også være nødvendig for enten at forhindre yderligere kriminalitet, eller for at sikre dig eller forhindre dig i at skade andre.
Når du er anholdt kan de i bund og grund tage alt dit grej i midlertidig forvarring, samt selvfølgelig konfiskere ulovligheder.
Du har ret til at få oplyst hvad du er mistænkt for. Og det er ikke en gyldig mistanke fordi du er i nærheden af nogen der ryger en fed.
Vælter du rundt og er pisse basket, er det mistanke og grundlag nok i sig selv.

Det er altid en god ide at sørge for at video dokumentere en evt. konflikt. Undgå at eskalere situationen, forhold dig altid venligt og roligt.

Senest rettet af baldr 19 apr 2016 22:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Det var lige sådan en besvarelse vi ledte efter.
Havde godt rimelig styr på tingene, men det var super rart lige, at få sat det hele på plads af en der lader til at vide hvad han snakker om :D

Bigups og mange tak for det grundige svar!

Medlem
Brugeravatar

tres9 skrev:
Det var lige sådan en besvarelse vi ledte efter.
Havde godt rimelig styr på tingene, men det var super rart lige, at få sat det hele på plads af en der lader til at vide hvad han snakker om :D

Bigups og mange tak for det grundige svar!

Velbekomme :)
Håber i får en kanon festival. Husk at passe godt på hinanden. <3

Kildekritik er altid en god ide.
Forsøg altid at samstemme hvad end du indsamler af oplysninger hos mindst 2 forskellige kilder.
Dette er et anonymt forum, og du kan aldrig være sikker på de oplysninger du får herinde fra.
Brug din egen sunde fornuft.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Ved ik om det virker? Men måske denne kunne bruges, hvis man når at spotte en ostehund...

http://youtu.be/jdNogV1I3H4

Jeg kan sgu ikke finde den tråd desværre.

Men i virkeligheden handler det vel bare om at være dygtigere til at gemme sit narko, end hvad hunden er til at finde det. Det kan sagtens lade sig gøre, det har jeg prøvet flere gange.

Jeg regner ikke med, at hunden har en særlig stor fangst % mæssigt, i forhold til hvor meget der kommer igennem. Min erfaring viser mig noget andet.

Jeg har flere bekendte der lever af at flyve imellem grænser med enten tasken, maven eller røven fuld af hash. Det er sgu meget sjældent at det går galt, og endnu sjældnere at det er pga hunden.

Jeg tror, at det største job hunden gør, er at forskrække flere fra at smugle. Og selvfølgelig at forskrække dem der smugler, sådan at de er nemmere at finde iblandt de andre.

Men der er altid en chance for, at hunden kan lugter det.

Medlem
Brugeravatar

Det tror jeg helt sikkert, du har delvist ret i.
Men som sagt blev jeg taget sidste år på Roskilde.
Hunden som gik med 2 civile politimænd, vendte snuden mod vores telt på omkring 15 meters afstand. Der lå et par gram mdma, Coke og så ca. 5g hash i min kammerats taske derinde. Vi havde så godt nok røget inde i teltet aftenen før, om det var det den kunne ane ved jeg ikke :-P

Jo selvfølgelig hunden virker, ingen tvivl om det. Den virker bare ikke hvergang. Hvor effektiv den er, tør jeg ikke gætte på :P

Medlem
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Jo selvfølgelig hunden virker, ingen tvivl om det. Den virker bare ikke hvergang. Hvor effektiv den er, tør jeg ikke gætte på :P

Det er meget individuelt. Ikke kun hunden er en faktor, men også føreren.
Mange hunde er ikke miljø-trænet nok til at fungere inde på en stor festival plads.
Som du er inde på, så er der mange andre faktorer som gør at man kan blive opdaget. En af disse er som du siger er at afskrække, mange bliver angste når de har stoffer på sig og de bare ser en betjent eller en hund. Det kan være målet i sig selv, at se hvordan folk reagere på tilstedeværelsen af ordensmagten og deres kæledyr.

Jeg tror ikke hunden lugtede det der lå i tasken, men hvis det har været varmt, samt i har røget i teltet og sovet der, har i nok haft en ret kraftig aroma, det kan sagtens være at vinden har ramt uheldigt og blæst lige ind i næsen på hunden.
Husk altid at pakke jeres ting godt ind, samt at holde jer forholdsvis soigneret. (Men rigtigt gode hunde kan lugte ekstremt lidt på lang afstand, men vind og andre lugte, lyde og indtryk kan distrahere den.)

Medlem

De kan nu godt fungere lidt på festivaler trods indtrykkene, hvis man er meget uheldig. Har selv været ved at få et hjertestop over en hund der reagerede kraftigt på mit telt, på en svensk festival - men føreren kiggede bare underligt på den og trak den videre :D :hjerte:
Det var dog en mindre festival. Et sted som Roskilde tror jeg det ville være langt mere usandsynligt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]