Jeg har nu været i tankefeltterapi.
Jeg gik ind i det med en vis skepsis, da det jo er ikke-målbare ting der bliver arbejdet med, og derfor var det lidt svært at forholde sig til fra min side af.
Uden at tænke for meget over det gik vi igang med åndedrætsøvelser og forskellige ting, hvor hun trykkede mig forskellige steder på hænderne, i ansigtet og under armen.
Jeg syntes at det virkede helt vanvittigt, men jeg havde jo sådan set ikke noget at miste, så jeg gjorde bare som hun sagde. Det hele bestod af samtaler med hende, hvor jeg skulle sætte mig mentalt ind i den situation, hvor jeg første gang kan huske at jeg har haft en hedetur, hvor jeg var bange for at alle folk kiggede. Imens jeg placerede mig selv i situationen, skulle jeg så trykke forskellige steder omkring min hånd, ved siden af øjenbrynene og meget andet. Vi skiftedes til at trykke på de forskellige punkter.
Det hele tog lidt over en time, og da jeg gik derfra var jeg helt rundt på gulvet. Om natten vågnede jeg hver 2. time pga. mareridt, og jeg har ellers ikke haft mareridt i flere år. Dagen derpå gik jeg med influenzasymptomer, og jeg havde absolut ikke udsat mig selv for kulde. Og jeg tror ikke at det kan ha' været en virus, for jeg havde det helt fint 2. dage efter selve terapien, og der havde jeg været rigtig dårlig dagen efter. Meget mærkeligt. Jeg forestiller mig at der må være foregået en form for udrensning, selvom at det er lidt svært at forholde sig til, når man tænker på at der kun har været nogen tryk rundt omkring, og så samtale.
Her i dagene efter har jeg følt mig mere klar i hovedet, folk har sagt at jeg er mere imødekommende og afslappet, og jeg kan godt selv mærke en forskel.
Jeg ved ikke hvordan det ser ud med hedeturene endnu, men der kommer nok snart nogen situationer hvor jeg kan sammenligne.
Ydermere er min skræk for edderkopper markant aftaget, og det selvom at vi intet snakkede om araknofobi.
Jeg har fået nogen øvelser med hjem som jeg kan lave herhjemme, og hvis jeg får brug for det så skal jeg bare tage kontakt til hende igen, så jeg ka komme til en session mere. Men jeg ser lige tiden an, indtil videre er jeg optimistisk!
Vil råde alle andre der har det på samme måde som mig til at tage fat i problemet på den ene eller anden måde. Jeg ved ihverfald at jeg er glad for det jeg har gjort, også selvom at det kun er et lille skridt.
Håber det gav mening, er stadig lidt bag-blæst.
_________________ Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover. ☽
|