Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Alt ædende ateist@ Er sku lidt nysgerrig - Har du egentlig tænkt dig at udføre trainsurfing i praksis eller er det kun viden du søger?

MEGATRON

Alt Ædende Ateist skrev:
Hvorfor skal HR til trainsurfing ikke være tilgængeligt? Kan ikke se den store forskel på narkotika HR og trainsurfing HR, ud over at trainsurfing har muligheden for at skade andre psykisk.

God pointe, men lad os da ikke stoppe der, hvad med voldtægts HR(husk at bruge gummi fx)?

Mord HR, Tortur HR, Grov vold HR, Terrorisme HR, osv..

Rigtig god ide AÆA...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Dopamin skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:
Hvorfor skal HR til trainsurfing ikke være tilgængeligt? Kan ikke se den store forskel på narkotika HR og trainsurfing HR, ud over at trainsurfing har muligheden for at skade andre psykisk.

God pointe, men lad os da ikke stoppe der, hvad med voldtægts HR(husk at bruge gummi fx)?

Mord HR, Tortur HR, Grov vold HR, Terrorisme HR, osv..

Rigtig god ide AÆA...

Jeg er egentlig enig syntes dog du overdriver med mord og terroisme. Men ved voldtægt er det egentlig lidt det samme der sker, det ufrivillige offer kan få en psykisk sygdom + en evt. graviditet. Ved tortur er det er det psykiske lidelser + evt. varige fysiske skader. Ved Grov vold er det ligesom totur. Trainsurfing kan resultere i at et ufrivilligt offer kan få psykiske lidelser + en evt. spildt uddanelse.

Relativistisk båthorn

Hey Dopamin, det er en gang sludder. Voldtægts-HR er feks at sige at du bør lugte grimt, da det vil afskrække en eventuel voldtægts-person fra at ville voldtage dig. HR handler som bekendt om at reducere de harm-fulde effekter, ikke om at fremme dem. Hvis du gi'r råd til hvordan man ka' voldtage nogen, så øger du risikoen for harm-fulde effekter, dvs det modsatte af HR.

Jeg synes iøvrigt der er en del hykleri i denne tråd. Moralsk ka' man være for eller imod brug af narko, eller for eller imod diverse farlige gerninger hvor man sætter sig eget liv på spil. Men at sige at trainsurfing går mere udover andre, end narko-brug, eller at hoppe i faldskærm eller bungy-jumpe eller køre formel-1, er for dumt. Hvis du falder af toget er der næppe nogen der ser det (loko-føreren sidder foran, ikke bag-i, så han opdager næppe hvis du falder af), og selv hvis der er, så husk at der også er nogen der ser dig hvis du dør af narko, eller når du rammer jorden og faldskærmen ikke åbnede sig, eller hvis elastikken knækker på vej ned i bungy-hoppet, eller din formel-1 crasher ind i beton-væggen.

Definitionen på 'at skade andre' må gå på hvad der sker ved en's egen krop, ikke ved hvad andre ser. Ellers ville jeg ku' anklage tv-avisen for at skade mig hver gang de viser alt deres lorte-vold fra afghanistan. De si'r ikke engang længere at "vi ska' advare mod potentielle grimme billeder" (Bortset fra BBC, der har nogle ret fine advarsler før deres forskellige serier, thumbs up til det).

Jeg ville også ku' anklage folk på gaden eller stranden for at skade mig ved at de måske går med bar over-krop, eller har skræmmende tatoveringer eller frisurer.

Jeg si'r ikke at det er spændende at se en person falde af et tog, eller ramme jorden med lukket faldskærm, eller køre galt i en formel-1, men det er altså kun den person der falder af der får reel skade. De psykiske chok-effekter tilskuere får ka' ikke tælle med, medmindre man så også mener at de folk der bli'r chokeret af at se andre bruge narko, eller dø af narko, også får skade (og det er der vist ikke mange der vil mene)

Dette er på ingen måde en opfordring til trainsurfing, men en opfordring til at stoppe den hellige hykleriske moralisme.

Jeg får skade på sjælen hver gang nyhederne fortæller mig at tusindvis af neger-børn er døde af sult i dag, fordi vi i vesten vil ha' skatte-lettelser istedet for at hjælpe dem. Er der nogen der ta'r dét alvorligt? Ikke mange. Så drop dog jeres påtagede forargelse overfor AÆA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Trainsurfing er jo også blot et dumt stunt, for at opnå de samme effekter du kan lovligt i en forlystelsespark?

Trainsurfing HR ville være at sige de ku tage på bakken i stedet... ligesom narko HR ikke er at råde folk i hvordan de tager dødelige kombinationer af flere downers, men at sige de skal lade være med at kombinere downers.

> Desuden forstår jeg ikke hvorfor i falder for AÆA's latterlige troll indlæg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
JEL skrev:
Men at sige at trainsurfing går mere udover andre, end narko-brug, eller at hoppe i faldskærm eller bungy-jumpe eller køre formel-1, er for dumt. Hvis du falder af toget er der næppe nogen der ser det (loko-føreren sidder foran, ikke bag-i, så han opdager næppe hvis du falder af), og selv hvis der er, så husk at der også er nogen der ser dig hvis du dør af narko, eller når du rammer jorden og faldskærmen ikke åbnede sig, eller hvis elastikken knækker på vej ned i bungy-hoppet, eller din formel-1 crasher ind i beton-væggen.
.

Jeg syntes personligt ikke du kan samligne det at eksperimentere med stoffer og så trainsurfe .. Trainsurfing er ulovligt, og jeg tvivler på der er nogle firmaer som specielt har designet det gear man skal bruge til trainsurfing - Ergo er det ikke sikkert! Og det kan jo aldrig være sikkert, når risikoen ved at ramme en wire eller et træ så du falder af er der ..

Nu er der nok nogle som sidder.. "Jamen, stoffer er også ulovligt - Det er også farligt så" Og der kan jeg kun sige ja, men i et andet omfang.

Og det med at logoføren ikke kan blive skadet af det, må jeg da lige sige nej til. Her hvor jeg bor, var der for et par år siden en gut som blev kørt frontalt ned at toget. Det var bestemt ikke noget kønt syn. Og der ved jeg at logoføren fik det psykisk dårligt, og ikke kom på arbejde igen.. Det var ikke lige pga. af trainsurfing, men det da bare et spørgsmål om tid før vi se det, hvis man udføre så tåbelig en sport!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Tag ud og kitesurf i stedet for, det også ret farligt og damerne blive vilde i trussen, når I kommer med jeres stramme våddragter :P

Relativistisk båthorn

spiffeh skrev:
Trainsurfing er jo også blot et dumt stunt, for at opnå de samme effekter du kan lovligt i en forlystelsespark?

Om vi mener det er dumt eller ej ændrer ikke ved det faktum at nogle mennesker vælger at trainsurfe.

Trainsurfere findes, længere er debatten ikke.

spiffeh skrev:
Trainsurfing HR ville være at sige de ku tage på bakken i stedet... ligesom narko HR ikke er at råde folk i hvordan de tager dødelige kombinationer af flere downers, men at sige de skal lade være med at kombinere downers.

Så det klassiske "Just say no!" idioti er god HR???

Vi ved at nogle folk vælger at bruge narko. End of story.

God HR må derfor være at svare på deres spørgsmål UDEN at ta' moralsk stilling til om man selv ville gøre hvad DE gør. MIN mening om DIN handling er ligegyldig, for du har allerede bestemt dig.

Jeg behøver ikke ha' nogen lyst til at hænge udenpå et tog, for at ku' svare på AÆA's spørgsmål omkring vægt og G-påvirkning. Og hvis et sådan svar ka' få AÆA til at vælge en kraftigere suge-kop, eller endnu bedre; en kraftig magnet (hvilket er langt smartere end en suge-kop, til det formål), så han netop IKKE falder af, så er det et godt svar jeg har givet.

Hvis jeg bare si'r "Du er dum", og han så falder af, så har jeg ikke gjort mit bedste for at sikre et andet menneske-liv. Dette er ikke alene kritisabelt; men tæt på straf-bart (du må ikke udsætte andre mennesker for livs-fare)
Teknisk er det selvfølgelig ikke straf-bart at tie stille og undlade at hjælpe med viden man har, men hvorfor sku' man dog la' vær' hvis man kan? Hvorfor sku' en's personlige moral være mere værd end andre's liv?
Jeg kender ikke AÆA, men jeg har ingen grund til at ønske ham ondskab eller lemlæstelse eller død.

Bl0dpump skrev:
Jeg syntes personligt ikke du kan samligne det at eksperimentere med stoffer og så trainsurfe .. Trainsurfing er ulovligt, og jeg tvivler på der er nogle firmaer som specielt har designet det gear man skal bruge til trainsurfing - Ergo er det ikke sikkert! Og det kan jo aldrig være sikkert, når risikoen ved at ramme en wire eller et træ så du falder af er der ..

Man ku' måske henvende sig til et stunt-firma og høre hvad de gør når de ska' filme action-scener hvor folk kravler rundt uden på tog? Det sker jo.
Stunt-mænd overlever ikke altid deres stunts, men de bli'r alligevel ved med at finde på nye stunts, og vildere stunts.

Er alle stunt-personer dermed dumme?

Bl0dpump skrev:
Og det med at logoføren ikke kan blive skadet af det, må jeg da lige sige nej til. Her hvor jeg bor, var der for et par år siden en gut som blev kørt frontalt ned at toget. Det var bestemt ikke noget kønt syn. Og der ved jeg at logoføren fik det psykisk dårligt, og ikke kom på arbejde igen.. Det var ikke lige pga. af trainsurfing, men det da bare et spørgsmål om tid før vi se det, hvis man udføre så tåbelig en sport!

Jeg sagde jo ikke at man ikke ku' få psykiske mén af det, men at det ikke ku' være den afgørende faktor for om man gi'r HR eller ej.

Hvis du dør af narko, eller falder ned med Uåbnet faldskærm eller knækket elastik, så risikerer du at den person der ska' skrabe dig op har sin første dag på jobbet, eller at det er en tilskuer eller tilfældig civil der ser dig først....

Faktisk var jeg engang i erhvervs-praktik som tog-chauffør, nu vi er ved det med tog og folk der dør, og der fortalte en af dem jeg fulgtes med at han engang havde fundet en dreng der havde begået selvmord på et tog-toilet. Vedkommende arbejdede stadig som tog-chauffør, selvom det havde gjort indtryk på ham.

Og det er samme ting du risikerer at udsætte folk for når du bruger narko, hvis du begår en fejl og dør af det. Så ka' du også blive den døde en anden person finder og bli'r livs-varigt chokket af. Får det dig til at standse med at bruge narko? Formentlig ikke.

Det jeg si'r er ikke at loko-førere, der ser folk tromle under deres tog, sidder og griner og tænker "Fed splatter-film mand, hvor sejt". Men blot at der altid vil være folk der ka' påstå at de har taget psykisk skade af andre's døds-fald, Uanset om det er narko, racer-løb, eller Uheld med trainsurfing.

Derfor er det ikke en gangbar definition på hvornår man 'skader andre'. Jeg skader ikke andre selvom jeg går på gaden med grimt hår, eller tatoveringer der får gamle damer til at tro jeg er en volds-psykopat. Det er ikke mit ansvar hvad andre folk oplever psykisk (selvom anstændige mennesker selvfølgelig overvejer den effekt de har på andre), det er kun mit ansvar hvis jeg spænder ben for gamle damer så de falder og får hjerte-slag.

HVIS psykisk skade var en acceptabel måde at definere 'skade andre' på, så er døren åbnet til en enorm og Uoverskuelig række af sags-anlæg mod alt og alle. Jeg ville sag-søge tv-avisen for at skade mig med deres volds-orgier og krigs-billeder og sultne neger-børn. Jeg ville sag-søge myndighederne for de psykiske traumer jeg får når deres lede politi-folk visiterer mig for at finde hash (er du klar over hvor stor mental skade det ka' gi' at blive antastet og raget på af en flok vilde politi-betjente? En skade der ikke tæller nogen steder, og som alle ville grine af hvis man forsøgte at få håndhævet som skade, for politiet har RET til at gøre den slags handlinger i loven's navn)

Så at udsætte dig-selv for livs-fare er IKKE at skade andre. Heller ikke selvom de risikerer at se dig dø. Alle mennesker der dør bli'r set af dem der finder dem, så teknisk set gør alle mennesker dermed skade på hinanden bare ved at dø. Gamle mennesker gør dermed skade på de efterladte ved ikke at leve for evigt. Du ka' nok godt se at den ikke holder...

At falde af et tog ved et Uheld er ikke at gøre skade på andre. Det er at gøre skade på sig-selv.
Hvis du er så Uheldig at se det ske, så er det bare tough-luck for dig at du ikke lukkede øjnene.

Og igen, dette er ikke ment som opfordring til trainsurfing. Jeg si'r ikke at trainsurfing er sejt eller cool eller lækkert. Men jeg si'r at HVIS du trainsurfer så er det DIT EGET ANSVAR, men ka' jeg hjælpe dig til IKKE at falde af ved at svare på et skide spørgsmål, istedet for at få moralske opstød der ikke gavner trainsurferen det mindste, så synes jeg det er godt.

Jeg hader hellig moralisme mere end folk der dyrker illegal ekstrem-sport med livet som indsats uden hensyn til andre's følelser.

Tidligere holdmedlem

Troll eller ej- Jeg har på fornemmelsen AÆA gør det her for opmærksomheden- hvis du vil trainsurfe be my guest, evolution at its finest.

Men det er ikke noget du skal score opmærksomhed på- medmindre du havner i nyhederne pga. en ulykke, så lukker tråden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]