Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Lester skrev:
Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig til din post Zlaske.

er du imod ALT form for vold, eller kun typisk bytursvold?

og hvorfor egentligt (hvis det er tilfældet) være imod at to, cola-påvirkede-ronny-typer danser lidt rundt for at få en primitiv tilfredsstillelse før de går hjem? hvis de altså IKKE er til gene (staveplade?) for andre.

og hvad med et fænomen som yuppie-hooliganisme, som er den form for hooliganisme som indbefatter aftalte slagsmål på afsides liggende steder med et fair fight kodeks og kun for folk fra miljøet?

personligt synes jeg der er en eller anden (syg? -måske) smuk ting ved vold, så længe det vel og mærke ikke er tilfælde af overfald eller lignende, men måske er jeg bare primitivt anlagt? :P

Jeg er ikke konsekent imod AL vold, de to ronny-typer du nævner der lige skal danse rundt i byen og vise alle andre hvor store og stærke og modige de er... Det er jeg naturligvis imod da de ikke ligefrem skaber en speciel tryg stemning omkring sig for slet ikke at tale om den stakkels bartender der skal prøve at stoppe dem... Det er sguda ikke fedt - Derfor er jeg imod!!

Det samme med hooligans, et par kammerater jeg kender var på la-bar i kbh og drikke lidt.. Lige pludselig flyver der sten udefra gennem ruden og stole og næver over det hele, det var så et planlagt slagsmål mellem to rivaliserende fodboldsupportergrupper........... Klart det er da fint nok!!!
(Det er fint med mig de tæsker hinanden men fandme ikke midt i byen, så ka de smutte ud på kongelunden eller et andet øde sted hvor de ikke forstyrrer os andre!!

Men jo vold i form af aftalte og vel og mærke kontrollerede kampe er jeg ikke decideret imod... Har da været oppe og toppes med kammerater for sjov skyld og fået et par gode knytnæver i skallen osv... Men det er altså ikke noget man bare lige gør i offentligheden, da det skaber en utryg stemning... Alt med måde ik?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tazers... ikke stunguns... tazers... Giv dem et par hundrede kilovolt, så skal de nok holde op. :P

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
Tazers... ikke stunguns... tazers... Giv dem et par hundrede kilovolt, så skal de nok holde op. :P

tazers er IKKE noget der burde have været opfundet. Det er fuldstændigt grotesk at det har været på tale at den danske ordensmagt skulle have beføjelser til at bruge sådan nogle.

hold kæft hvor er jeg bange for at møde sådan nogle i en brandert hvor man nægter at udlevere sit dope til Erling og Erling :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZlazkeFrø skrev:
Ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det du skriver...

At folk bliver revet med kan jeg forstå (De savner vel spænding i livet eller har en masse agressioner) men ligefrem at optage det, pakke det ind og sælge det som "visuelt candy" er jeg imod!!

Jeg opgiver at forklare dig, hvorhen jeg i første omgang ville med min post.

Out.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Bare for at gå i topic igen, så har jeg også været bartender og den heldige vinder af en dørmand der sad stille på den anden side af baren og drak, så jeg fik "lov" at agere dørmand. min størrelse, mit køn og min hang til kager gør jeg ikke lige kan lægge et par gale fyre ned. bedste trick er efter min erfaring at komme om bagved dem, sætte sig på hug og så ellers hive i det nederste af deres bukseben, mens man rejser sig op... det er så her der plejer at være nogen der tager fat i modstanderen og så kan man få smidt dem hver for sig. Lyder underligt, troede heller ikke på det første gang jeg hørte det, men det virker glimrende på psykose-døve folk.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg arbejder selv som bartender og min erfaring er at det er bedst at kigge dem lige i øjnene og vredt sige at hvis de ikke slapper af kommer der 7 store brød og flår dem ud.

Det er self. påkrævet at der så også er 7 store brød til at følge op på truslen.

Udover det vil jeg på ingen måde anbefale at stille sig imellem 2 kamphaner da det somregelt resultere i at de begge finder en fælles fjende... DIG :P.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
DR-D skrev:
Udover det vil jeg på ingen måde anbefale at stille sig imellem 2 kamphaner da det somregelt resultere i at de begge finder en fælles fjende... DIG :P.

Ja ok, ka godt se det måske ikke er så smart!! :oops:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Situation: Du ser en slåskamp på dit arbejde som bartender.

Det første man skal, er at vurdere situationen ud for et rationelt synspunkt.

Først kalder du selvfølgelig efter security og eller politiet.

Din egen sikkerhed kommer først, står du i selve baren som bartender, er chancen for du bliver involveret lille, med mindre du bestemmer dig for at bryde ind.

Hvis der er folk ansat på det sted hvor de arbejder, så lad dem bryde ind. De burde have en vis erfaring, med at stoppe den slags.

Det eneste tidspunkt du skal overveje at bryde ind, er hvis en af de 2 der slås er i livsfare, eller er ved at blive udsat for noget der kan give varige fysiske men. Fx hvis den ene person ligger ned, mens den anden stadigvæk forsætter med at udøve vold, (fx spark i ansigtet, led eller selve kroppen)
Igen skal først tænke på din egen sikkerhed. Hvis der er chance for at du kommer livsfare, så holder du dig væk.

Hvis du beslutter dig for at bryde ind, er dit mål at passivisere, den voldelige person. Du skal bag om ham, og få ham ned og ligge. Dette kan du gøre ved at sparke benene væk under personen. Placer dit knæ på den arm der tættest på dig selv, og brug resten af din kropsvægt til at holde personen nede. Fx en albue der presser hoved mod gulvet. Så har du en arm tilbage til at passivisere personens sidste arm. Det optimale er at personen har maven mod gulvet, da det er svære for personen at vride sig fri. Bliv ved med at holde personen nede indtil professionel hjælp ankommer.

Det dummeste du kan gøre er at spørge personen du har passiviseret, om han er rolig, hvorefter du fjerner dig selv. Personen er på ingen måde rolig, og vil højst sandsynligt angribe dig så snart han er oppe. Derfor hold ham nede indtil du modtager hjælp.

Som afslutning vil jeg sige, at folk der virker aggressive når de er på speed eller coke, skal slet ikke have lov til at komme ind. Alle her inde ved hvordan en persons ansigt ser ud når han/hun er påvirket. Og det kræver ikke mere end et spørgsmål eller 2, før dørmanden ved nok om personen, til at kunne vurdere om det er en person der flyver på mdma, eller en spassernarrøv der spænder på speed, eller coke.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
CamelJJ skrev:
Hvis du beslutter dig for at bryde ind, er dit mål at passivisere, den voldelige person. Du skal bag om ham, og få ham ned og ligge. Dette kan du gøre ved at sparke benene væk under personen. Placer dit knæ på den arm der tættest på dig selv, og brug resten af din kropsvægt til at holde personen nede. Fx en albue der presser hoved mod gulvet. Så har du en arm tilbage til at passivisere personens sidste arm. Det optimale er at personen har maven mod gulvet, da det er svære for personen at vride sig fri. Bliv ved med at holde personen nede indtil professionel hjælp ankommer.

Ja hmm alt dette kræver jo lige at du er fysisk så overlegen at du kan overmande ham fysisk endda med en hvis portion overskud.

Nu snakker vi godt nok om situationen på diskoteket, hvilket self. gør følgende lidt svært, men i andre situationer hvor man står i en kneben situation, hvor alvorlig fysisk skade på digselv er umiddelbar gælder det om at påføre modstanderen maximal skade i og omkring hovede og halsregion. til dette formål er knytnæver, knæ og albuer somregelt bedst egnede i tætpakkede områder.

Jeg vil selvfølgelig tilføje at dette kun gælder i situationer hvor den mængde vold bedømmes passende fx. i situationer hvor du står overfor flere modstandere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]