Eller hvad med at 2% af drenge mellem 10 og 18 får Ritalin eller lig.?
Ud over hvis du læser artiklen så står der ikke noget om slikkepind, men to "snap bags" små zip poser. Men selvfølgelig forsvare jeg på ingen måder at gi' unger coke. Min kometar var mere rettet mod at folk tror at at verden bliver værre og værre pga. hvad de får fra medierne. Den mest brugte er at "volden stiger" men hvis man tænker på at før i tiden fik børn tæsk af deres forældre og lære, svende fik bank af deres mestre, koner af deres mænd, brug af vold i retsvæsner og psykiatrien. At det var langt farligere at gå på gaden og det ofte var krig, så har jeg personligt svært at se hvordan "volden stiger" eller "man skal jo passe på nu til dags" som andet end paranoia induceret at medier. Men igen, det er måske bare mig

De er en personage lige efter mit forkvaklede sind..! Jeg sér ikke fjernsyn længere - overhovedet! Hører sjældent radioavis og læser ikke de papir-producerede ditto, netop fordi det er proppet med fissefornemme folkekærlige fraktionerende fækalier af fyrstelig, forbandet og fuldendt fæl dunst.
Nyheder skaber frygt. Frygt skaber hysteri. Hysteri bunder i grunden i bøn om kontrol. Staten tager kontrollen. Kontrollen kræver penge. Rigmænd har (for) mange penge. Ergo;
Staten er baseret på rigmænd, der har mange penge til at "skabe" nyhederne, der inducerer uvildig utryghed, anticiperet angst og dernæst hjælpeløst hysteri der omvendt gør folkefærdet mere medgørligt og villig til at spendere/ofre mere.
Jeg er på ingen måde tilhænger af konspirations-teorier - jeg er nihilist der bor sammen med en kammerat, der tror næsten alt er konspiratorisk og munder ud i "Illuminati", så jeg finder blot hele konceptet interessant samt i grunden bedøvendes ligegyldigt.