Imp skrev:
Morten på 14 skrev:
Fordi heroin er meget meget farligere end amfetamin og mdma?!?! Hvordan kan du ikke sige der er en forskel på heroin og diverse partydrugs? Heroin er desuden sygt afhængighedsskabende... Det er jo helt groteskt at give sådan noget til 15 årige.
Synes sgu ik, man kan stille det sådan op. Det kommer helt an på, hvordan de bruges. Man får sgu et rap over nallerne af alle de stoffer, hvis man ikke bruger dem fornuftigt. Måske er der større akut risiko for forgiftning ved heroin, men til gengæld skader amfetamin og mdma kroppen meget mere end heroin gør. Og hvad angår afhængighedpotentialet, kommer det helt an på personen der bruger stoffet.
Synes det er fuldstændigt lige så grotesk at give amfetamin og mdma til 15 årige som at give dem heroin.
Heroin fører helt klart i døds-statistikkerne blandt mine venner og bekendte.
Jeg kender utallige mennesker der har taget STORE mængder coke og MDMA, og jeg kender ingen af dem, som er døde af en OD.
Jeg kender derimod "kun" 10-15 personer, som har taget heroin. Af disse er 4 døde af OD'er (DaffyD, Psyko og Dex herinde fra Psychedelia, og så en "privat ven"), 1 er røget i coma pga. OD så han skulle genoptrænes i over 1 år for at lære at gå, tale og tænke igen (han var ikke en af dem der er død), og flere (mindst 2 - og her tæller jeg ikke dem der er døde af en OD senere eller ham der røg i coma med) er OD'et og så genoplivet i ambulancen eller på hospitalet. Dvs. mindst 7 som er OD'et - hvoraf 4 døde, 1 røg i coma og 2 heldigvis blev genoplivet.
Derudover har flere (bl.a. jeg selv) været ude i misbrug der kostede enormt mange penge og fuldstændig smadrede vores liv. Og det er altså MEGET hårdere at afvænnes fra heroin end fra f.ex. coke eller MDMA, da der BÅDE er psykisk afhængighed (der er jo en grund til at man begynder at tage det) OG fysisk afhængighed på heroin. Der er flere der har prøvet at tage en kold tyrker eller nedtrappe på f.ex. metadon, som har måttet give op og er røget tilbage på dope.
Så jeg synes at heroin er et LANGT VÆRRE stof end f.ex. amfetamin og MDMA. Det fører utroligt tit til afhængighed og/eller livstruende OD'er.