Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 12:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
23. okt. 2009 11.45 Guldborgsund

En overdosis af fælgrens førte i nat til, at to unge mænd på 18 år blev hentet af en ambulance udenfor diskoteket ”Route 66” i Nykøbing, hvor de var gået i kramper.

Begge blev kørt til sygehuset i Nykøbing. Den ene er ved bevidsthed, mens den anden er bevidstløs og nu ligger på intensiv afdeling.

Politiet har afhørt den vågne mand, som har fortalt, at de to kammerater timer forinden på en privat bopæl, havde indtaget fire milliliter fælgrens, inden de tog på diskotek.

Ikke første gang
Vagtchef ved Sydsjælland og Lolland Falsters politi, Tom Ahlqvist siger, at det desværre ikke er første gang, man oplever den slags sager, og at episoden i nat igen viser, at man ikke skal eksperimentere med fælgrens som rusmiddel.

- Det er frygteligt at eksperimentere med fælgrens, og vi kan på det kraftigste fraråde det og virkelig håbe, at folk forstår, at det altså er livsfarlige ting vi har med at gøre her, siger Tom Ahlquist til P4 Sjælland.

Sidste år døde en 47-årig mand fra Sønderborg efter han netop havde indtaget fælgrens for at opnå en rus.

KILDE

Jeg ville ønske de holdt op med kun at omtale det som fælgrens - man risikerer jo at en russøgende tumpe kører i THansen og køber fælgrens og indtager det i håb om at blive påvirket :-s

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Kedelig historie :(
LSDrejø skrev:
Jeg ville ønske de holdt op med kun at omtale det som fælgrens - man risikerer jo at en russøgende tumpe kører i THansen og køber fælgrens og indtager det i håb om at blive påvirket :-s

Ja det kunne være rart, eller i det mindste lige forklare at der er tale om GBL/GHB.

Medlem
Brugeravatar

suk

Dedikeret medlem

4ml er næppe nok til at gøre den slags, eller overhovedet give en rus. Ham fra sønderborg tog så vidt jeg ved også en stor dosis mens han var påvirket af alkohol...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg var fandme på diskuteket den aften og der var ingen, jeg siger ingen, er fortalte mig de havde GBL, fuck dem!

set i bakspejlet var det måske meget heldigt.
så kan de lærer ikke at drikke oveni!

Medlem

Vinkelsliber skrev:
4ml er næppe nok til at gøre den slags, eller overhovedet give en rus. Ham fra sønderborg tog så vidt jeg ved også en stor dosis mens han var påvirket af alkohol...

4ml er skam rigeligt til en rus, kan du blive mere end synderligt påvirket af !

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Vinkelsliber skrev:

Det er da godt nok noget af det dummeste jeg har hørt.. GBL plejer at kunne mærkes helt ned til under 1,5 mL. En normal dosis for mit vedkommende ligger på mellem 1,6 og 2 mL.

Er du sikker på at du ikke tænker på GHB, hvor du egentlig heller ikke kan udtale dig om dosis, uden at kende koncentrationen?

Dedikeret medlem

Entheo skrev:
Vinkelsliber skrev:

Det er da godt nok noget af det dummeste jeg har hørt.. GBL plejer at kunne mærkes helt ned til under 1,5 mL. En normal dosis for mit vedkommende ligger på mellem 1,6 og 2 mL.

Er du sikker på at du ikke tænker på GHB, hvor du egentlig heller ikke kan udtale dig om dosis, uden at kende koncentrationen?

Lange skrev:
Vinkelsliber skrev:

4ml er skam rigeligt til en rus, kan du blive mere end synderligt påvirket af !

Doh, beklager. Havde helt undladt at tænke over at koncentrationen betyder alt.

Dedikeret medlem

Vinkelsliber skrev:
Doh, beklager. Havde helt undladt at tænke over at koncentrationen betyder alt.

GBL er stort set altid i en koncentration tæt på 100%, så der kan du godt sætte en fast dosis. Men GHB, som folk for det meste anskaffer sig på gadeplan i væskeform, er et pulver/salt, som blandes op i væske og du kan derfor ikke bestemme en dosis uden at kende til koncentrationen.

Bare lige for at få det på plads :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg mener nu at have hørt at de rent faktisk drikker fælgerens, fordi det indeholder enten GHB eller GBL. right?? noget i den dur - er skæv^^

Medlem

Arthur Spooner skrev:
jeg mener nu at have hørt at de rent faktisk drikker fælgerens, fordi det indeholder enten GHB eller GBL. right?? noget i den dur - er skæv^^

Bavl. Hvis du drikker ren fælgerens såå.. såå er du locaaal! Bare fordi fælgerens indeholder måske 1% GBL. Nej de drikkere GBL rent.

Stodder
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
GBL bliver som oftest solgt som fælgerens (alloy wheel cleaner) på nettet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:( kom igen spooner, kom igen..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fandt en online forhandler af GBL der skriver følgende på sin side:

Citat:
citat fjernet af moderator

Ville det være forsvarligt at købe det til indtagelse? Jeg mener, de skriver jo både non-toxic og at det er tæt mod hundrede procent rent. Det sidste er jo desværre blevet til "ulven kommer"-komplekset - man ved aldrig hvornår det virkelig menes og hvornår det er for at holde FDA væk.

Dedikeret medlem

INE: Det plejer at være den rigtige beskrivelse at gå efter :wink:

Medlem

INE: Ja det er forsvarligt at købe, har selv købt fra præcis den forhandler.

Dog vil jeg lige påpege GBL er en gang lort folk fucker virkelig godt og grundig op af IMO! Har set en del krampeanfald fåresaget af det, både under rusen og som efterfølgende bivirkninger.. Det er satme svært at have meget liggende, prøv og læs om gbl/ghb afhængighed i medaljens bagside.

Men hvis DU kan styre det så god & billig fornøjelse ;)

Edit: Tror du kan finde en del folk der skriver man aldrig nogensinde skal have over 300ml liggende - fører intet godt med sig. Derimod vil jeg anbefale dig nogle RC´s hvis du vil eksperimentere med forholdvis ukendte stoffer. (ikke at RC´s er utrolige HR venlige i forhold til GBL - syntes bare gbl er starten på noget dårligt =) )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]