Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 06:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Ekstrabladet skrev:
Bedøves med stoffer og voldtages

Drug-rape: En ny type voldtægtsforbrydere huserer i nattelivet, hvor de begår den perfekte forbrydelse

I et uopmærksomt øjeblik bliver der listet lidt gennemsigtig væske i kvindens drink på det røgfyldte diskotek. Kort tid efter får hun det skidt, og sød - som han lader til at være - hjælper han hende på benene og hjem. Eller hjem til ham.

Nærmest bevidstløs bliver hun så voldtaget.

Næste dag kan hun ikke huske noget som helst. Og fordi stofferne kun er i blodet i op til 12 timer, er det nærmest umuligt at bevise, at hun har været udsat for drug-rape, som det hedder.

Den perfekte forbrydelse
- Faktisk er det 'den perfekte forbrydelse', fordi den i de fleste tilfælde ikke kan spores, siger Peter Gulstad Skanning, der er afdelingslæge på Bispebjerg Hospital og speciallæge i anæstesi og forgiftning.

Han er ikke i tvivl om, at nogle danske piger er blevet dopet og voldtaget, selv om vi endnu ikke har set en mand blive dømt på det grundlag.

Livsfarligt fantasy
Ofte bruger gerningsmændene sovemedicin som rohypnol eller bedøvelsesmidlet GHB -også kaldet fantasy. Nogle kalder det for flydende ecstasy, og det gør stoffet endnu farligere.

Som læge på Bispebjerg Hospital har Peter Skanning gang på gang oplevet unge mennesker komme ind med livstruende skader, efter at de har indtaget f.eks. fantasy.

- De tror, de bliver opkvikkede som med ecstasy. Men fordi fantasy er en 'downer', bliver de i stedet mere og mere sløve. Det kan de ikke forstå, så de tager noget mere, og så er det, de kan dø af det, fortæller Peter Skanning.

Nemt at tage for meget
Samtidig er det meget nemt at komme til at overdosere fantasy.

- Jeg vil så gerne advare unge mennesker mod stoffer. Mange af dem er slet ikke klar over, at de kan blive depressive og få permanente hjerneskader efter blot at have taget stofferne nogle få gange, slår Peter Skanning fast.

Billedtekst 1: Unge piger får narko i deres drinks og bliver bagefter voldtaget. Men det er svært at bevise, fordi stofferne er ude af systemet, før kvinderne når at anmelde sagen til politiet.

Billedtekst 2: Afdelingslæge Peter Skanning er ikke i tvivl om, at danske piger er blevet dopet og voldtaget. (Foto: Thomas Wilmann)

Ekstrabladet 30/1 2006

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=332616
[/quote]

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Nogle kalder det for flydende ecstasy, og det gør stoffet endnu farligere.

Wow... er det så nemt at blive farligere.... Hermed en opfordring til at kalde sig noget rigtigt vildt slemt hvis man står i en situation hvor man er truet.... Det gør dig nemlig farligere og du skræmer din modstander fra vid og sans :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Laden Barnjesus skrev:
Citat:

Wow... er det så nemt at blive farligere.... Hermed en opfordring til at kalde sig noget rigtigt vildt slemt hvis man står i en situation hvor man er truet.... Det gør dig nemlig farligere og du skræmer din modstander fra vid og sans :!:

Uha skal vi så ikke begynde at kalde GHB for flydende lykke, så bliver det HELT VILDT SINDSYGT über farligt :-/

Eller noget...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Laden Barnjesus skrev:
Citat:

Hvis du så lige læser lidt videre har du hans argumentation:

De tror, de bliver opkvikkede som med ecstasy. Men fordi fantasy er en 'downer', bliver de i stedet mere og mere sløve. Det kan de ikke forstå, så de tager noget mere, og så er det, de kan dø af det, fortæller Peter Skanning.

Titel:
Dedikeret medlem

Thomhash skrev:
Laden Barnjesus skrev:
Citat:

Hvis du så lige læser lidt videre har du hans argumentation:

De tror, de bliver opkvikkede som med ecstasy. Men fordi fantasy er en 'downer', bliver de i stedet mere og mere sløve. Det kan de ikke forstå, så de tager noget mere, og så er det, de kan dø af det, fortæller Peter Skanning.

Det ved jeg, men synes sq stadig ikke det holder. Det lyder dårligt. Jeg kan godt forstå konceptet. Det var også lidt for sjov jeg skrev det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
Ekstrabladet skrev:

- Jeg vil så gerne advare unge mennesker mod stoffer. Mange af dem er slet ikke klar over, at de kan blive depressive og få permanente hjerneskader efter blot at have taget stofferne nogle få gange, slår Peter Skanning fast.

huh? er der nogen der ved noget om dette? jeg har ihvertfald ikke hørt om de risici før

Titel:
Insane psychedelia user!

Min teori er at fisserne bliver mere og mere nærrige med filetten. Hvorfor tror I at metroseksualiteten har udviklet sig? Hvorfor tror I at mænd bruger flere penge på tøj end nogensinde før? Aldrig før i historien har det været så svært at få rykket Peter Schmeichel op i bundesligaen, og det skulle ikke undre mig at statistikkerne viser der er flere lebber end nogensinde før.

Menneskeartens overlevelse er slemt truet!

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
shinsou skrev:
Magnum skrev:
Ekstrabladet skrev:

huh? er der nogen der ved noget om dette? jeg har ihvertfald ikke hørt om de risici før

Nu specificerer han jo ikke hvilke stoffer der er tale om, men nogle stoffer - som f.eks MDMA - er jo mistænkt for at kunne give varige skade på serotoninreceptorerne og som følge deraf depressioner.
Det kan man jo godt kalde for en hjerneskade.

Mvh. Psyko

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Psyko skrev:
shinsou skrev:
Magnum skrev:
Ekstrabladet skrev:

Nu specificerer han jo ikke hvilke stoffer der er tale om, men nogle stoffer - som f.eks MDMA - er jo mistænkt for at kunne give varige skade på serotoninreceptorerne og som følge deraf depressioner.
Det kan man jo godt kalde for en hjerneskade.

Mvh. Psyko

Jeg hørte der er henvist til bla GHB på eb

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Citat:

Jeg kan da godt se, at du kan have læst ind i teksten, set i sammenhæng med hele artiklen, at der henvises specifikt til GHB, men det gør der altså ikke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ahh okay, jeg havde opfattet det som om GHB gav hjerneskader :wink:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Gachine skrev:
Citat:

Jeg kan da godt se, at du kan have læst ind i teksten, set i sammenhæng med hele artiklen, at der henvises specifikt til GHB, men det gør der altså ikke.

My point exactly!

Titel:
Dedikeret medlem

Hurra for upræcis information om stoffer. Mon de nogensinde undrer sig over at folk ikke tager dem alvorligt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]