Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Hvad lægger du i ordet "vi"!?

dEEP

Titel: pik...
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
pik! jeg fik ikke set det...

men det er da bare typisk at de har klippet i interviewet så han er kommet til at fremstå på en negativ måde lige efter deres hoveder!
Jeg hader det pis!
Det er da en skamplet! og vi bliver bildt ind at vi lever i et så åbent og ærligt samfund! Op i røven!!! fuck de narhoveder! :evil:

-Foger

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Tja, jeg valgte at gå i teatret i stedet for, så på trods af min store harme fik jeg aldrig set programmet. Men så snart jeg har set det er ja da helt bestemt med på at klage. Men er der ikke en lidt mere uafhængig instans og klage til en produktionsselskabet? Det lader til at radio- og tv-nævnet kun tager sig af klager over reklamer, men der har da været lignende sager før hvor public service kanalerne er blevet tvunget til at beklage...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Fucking urtroligt.. det program var jo lige som det var blevet forudsagt..

Mikkel - jo, du kan skam sagtens købe alle de medikamenter du vil over nettet.. Også de færdige produkter.. De nævnte faktisk en ganske udmærket side i programmet..
pm hvis du vil have linket..

-kasper

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg ville nok ikke bestille fra lige netop det sted de nævnte i programmet :!: Det firma står nok øverst på OBS listen i tolden :evil:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nej de nævnte ikke en udemærket side i programmet, men en fucking pillesælgende lorteside :evil:

Titel:
Medlem

Hmm..
DR-D - Den side de nævner i programmet sælger nu en del chems!!
Lur mig om du ikke tænker på ostemad.com? Den sælger nemlig en masse medicin crap!

Og Tjalfe - Ja, det gør den jo nok.. men man foretager sig jo ikke noget ulovligt?
Men ja, det ville nok være smartere at bestille fra en anden..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Treasure skrev:
Prometheus ->

Men som du selv skriver, der er tale om en indirekte eller sekundær interaktion med belønningssystemet via nogle interneuroner, så jeg giver dig skam helt ret, selv om jeg ikke lige forstår hvad du mener med "Eventuelle sekundære/indirekte effekter på dopamin-systemet vil ikke komme til udtryk i en død hjerne."

Jeg mener, lidt mere uddybet: I en hjerne der er RET langt fra at have nogen grad af funktionalitet tilbage der kan sammenlignes med en levende organismes (den var ikke engang bare halv-frisk; den havde ligget i fuckin' formaldehyd!), og hvor der ikke er blodgennemstrømning og dermed ilttilførsel eller et bare nogenlunde effektivt transportsystem for hjernens egne messenger-stoffer, vil det KUN være den direkte interaktion med DA-receptorerne der kan måles. "Belønnings-systemet" består af et komplekst sammenspil mellem en lang række neurotransmittere og second messengers, og jeg tror sgu ikke på at det kan fungere bare nogenlunde normalt i en hjerne der på alle måder er DØD, og hvor selv den mest elementære metabolisme efter min bedste overbevisning ikke kan forløbe. Og det kræver en vis grad af metabolisme og effektive cirkulationsmuligheder for at en bestemt del af hjernen kan "fortolke" et input som behageligt, og derudfra sende besked til andre dele af hjernen (specielt substantia nigra) at der er sket noget GODT, og at den godt kan komme igang med at udskille og producere nogen gode eksitatoriske neurotransmittorer som belønning!
...Faktisk tror jeg der er omtrent lige så gode muligheder for at måle de indirekte inducerede effekter på belønningssystemet (som psykedeliske stoffer har) i den døde hjerne, som der er mulighed for at måle aktivering af belønningssystemet hvis du har sex med en gris der har været død en uges tid! :P Vel at mærke aktivering af GRISENS belønningssystem; jeg ved ikke i hvor høj grad dit eget vil respondere, men der er masser af plads til banebrydende grundforskning på området :wink: . Godt nok vil det ovenfor foreslåede forsøg involvere impulser fra det perifære nervesystem, men principielt burde det ikke have den store betydning - det er bare et lidt større system uden cirkulation og metabolisme.
P.S.: Hvis nogen får taget sig sammen til at lave en publikation om de neurologiske effekter ved gennem-knepning af svin (eller andre dyr for den sags skyld), kræver jeg at blive akkreditteret for grund-idéen! Der er helt sikkert Nobel-pris potentiale i en grundigt gennemført forsøgsrække! Findes der en "Journal of Transgenetic Necrophiliac Neuro-/Biochemistry" eller lignende hvor man kan få publiceret den slags? :D
:roll: Beklager at jeg kommer lidt ud på et sidespor med mine poster disse dage, men fagligt overdrive og deraf følgende søvnmangel gør mærkelige ting ved mit sind...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Prom! :lol:

Smut du hellere hjem og få noget søvn ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ang. det med grisse hjernen.. Er det ikke også dumt at bruge en død hjerne, som har ligget i formaltehyd til den slags forsøg..? Det jeg ved om formaltehyd er at det er møg-giftigt! Hvordan kan man så sige "ja vi kan jo tydeligt se at 5-MeO-DMT'en er farlig pga. testen"??

Bare lige lidt undren :?

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det fremgik måske ikke implicit, men der er selvfølgelig en levende grisehjerne, der har været igennem PET´en...

Mht formaldehyd, så har du helt ret i, at det er noget giftigt stads...

Vh CC

Insane psychedelia user!

Prometheus skrev:
Treasure skrev:
Prometheus ->

Men som du selv skriver, der er tale om en indirekte eller sekundær interaktion med belønningssystemet via nogle interneuroner, så jeg giver dig skam helt ret, selv om jeg ikke lige forstår hvad du mener med "Eventuelle sekundære/indirekte effekter på dopamin-systemet vil ikke komme til udtryk i en død hjerne."

Jeg mener, lidt mere uddybet: I en hjerne der er RET langt fra at have nogen grad af funktionalitet tilbage der kan sammenlignes med en levende organismes (den var ikke engang bare halv-frisk; den havde ligget i fuckin' formaldehyd!), og hvor der ikke er blodgennemstrømning og dermed ilttilførsel eller et bare nogenlunde effektivt transportsystem for hjernens egne messenger-stoffer, vil det KUN være den direkte interaktion med DA-receptorerne der kan måles. "Belønnings-systemet" består af et komplekst sammenspil mellem en lang række neurotransmittere og second messengers, og jeg tror sgu ikke på at det kan fungere bare nogenlunde normalt i en hjerne der på alle måder er DØD, og hvor selv den mest elementære metabolisme efter min bedste overbevisning ikke kan forløbe. Og det kræver en vis grad af metabolisme og effektive cirkulationsmuligheder for at en bestemt del af hjernen kan "fortolke" et input som behageligt, og derudfra sende besked til andre dele af hjernen (specielt substantia nigra) at der er sket noget GODT, og at den godt kan komme igang med at udskille og producere nogen gode eksitatoriske neurotransmittorer som belønning!
...Faktisk tror jeg der er omtrent lige så gode muligheder for at måle de indirekte inducerede effekter på belønningssystemet (som psykedeliske stoffer har) i den døde hjerne, som der er mulighed for at måle aktivering af belønningssystemet hvis du har sex med en gris der har været død en uges tid! :P Vel at mærke aktivering af GRISENS belønningssystem; jeg ved ikke i hvor høj grad dit eget vil respondere, men der er masser af plads til banebrydende grundforskning på området :wink: . Godt nok vil det ovenfor foreslåede forsøg involvere impulser fra det perifære nervesystem, men principielt burde det ikke have den store betydning - det er bare et lidt større system uden cirkulation og metabolisme.
P.S.: Hvis nogen får taget sig sammen til at lave en publikation om de neurologiske effekter ved gennem-knepning af svin (eller andre dyr for den sags skyld), kræver jeg at blive akkreditteret for grund-idéen! Der er helt sikkert Nobel-pris potentiale i en grundigt gennemført forsøgsrække! Findes der en "Journal of Transgenetic Necrophiliac Neuro-/Biochemistry" eller lignende hvor man kan få publiceret den slags? :D
:roll: Beklager at jeg kommer lidt ud på et sidespor med mine poster disse dage, men fagligt overdrive og deraf følgende søvnmangel gør mærkelige ting ved mit sind...

Tja, jeg må jo nok melde mig enig i det du siger, for ja en SÅ død hjerne kan næppe være sted for en eventuel måling af mekanismer, der indebærer at der findes sekundære eller andre intermediate impulsoverførsler, men selv om det ikke er til at finde nogle steder på nettet, hvad angår 5-HT agonister og DA-receptorer, så vil jeg umiddelbart stadig tro at der findes en vis viden om LSD's direkte indvirkning på DA-systemet, som man så kan sammenligne med. Der skal naturligvis i den væske hjernen ligger i, være en eller anden form for overensstemmelse mellem kalium, calcium og natrium-koncentrationerne, ligesom der er i hjernen normalt, men om der har været det skal jeg ikke kunne sige. Mit umiddelbare indtryk er at det har der ikke været, men puttede han ikke også et eller andet ud over hjernen, inden han startede forsøget? Eller var det bare den der væske, der virkede fluoriscerende, så han kunne se aktiveringen af receptorerne på PET-scanningen?

Jeg vil nødig få det til at lyde for blåøjet, men virker det ikke lidt latterligt, at vise sådan et forsøg og bruge det som eksempel, hvis det på ingen måde afspejler de egentlige fakta?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Øhh...har jeg totalt misforstået noget? :oops:
... i så fald trækker jeg selvfølgelig mine ovenstående ord tilbage igen...
Blev der virkelig målt på en død hjerne :?:

Vh CC

Titel:
Insane psychedelia user!

CannaChem skrev:
Øhh...har jeg totalt misforstået noget? :oops:
... i så fald trækker jeg selvfølgelig mine ovenstående ord tilbage igen...
Blev der virkelig målt på en død hjerne :?:

Vh CC

Ja han trak jo en grisehjerne op af en skål med formaldehyd, så sprællevende har den nok ikke været :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ja, det stemmer med hvad min bonghjerne erindrer :lol:
Men selvom grisehjernen(ja, den i fjernsynet...) er velkonserveret, har og havde jeg nu ikke fantasi til at forestille mig, at de ligefrem målte på den døde hjerne.
Jeg troede blot at ham fessoren skulle være lidt "barsk" og vise hvordan en grisehjerne så ud...ak ja, endnu et bevis på, at jeg bør høre efter :)

Vh CC

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Her er et par links til artikler omhandlende 5-HT2A receptoren og hvilke stoffer som har affinitet for denne:

Citat:
Pharmacology
The indole ethylamine alkaloids (tryptamine alkaloids) are of similar structure to serotonine and thereby have affinity for various serotonergic 5-HT2-receptors. The unique psychological effects might be explained by the fact that these substances are partial-agonists on the receptor subtype 5-HT2A; the receptor subtype 5-HT2A is involved in hallucinogenic activity.2, 4

Taget fra siden: http://amazing-nature.com/info/1608.htm

Og her er en anden tekst:
Citat:
5-methoxy-N,N-dimethyltryptamine (5-MeO-DMT) is a hallucinogenic drug
that acts nonselectively at serotonin receptors. 5-MeO-DMT binds to
5-HT1A, 5-HT2A, 5-HT2C, 5-HT4, and presumably other types of serotonin
receptors. The hallucinogenic effects of the drug are due to its
actions at 5-HT2A receptors in the brain. When taken as an inebriant
by South American shamans, 5-MeO-DMT is typically combined with
monoamine-oxidase-inhibiting beta-carbolines to potentiate the effects
of the drug. Along with bufotenin, 5-MeO-DMT is present in the venom
of a species of toad known as Bufo alvarius.

Taget fra siden "Research Chemical Pharmacology": http://www.chataboutdrugsnetwork.com/Re ... 266-a.html

Uanset om det er en død eller levende hjerne, ville det dog have være mest hensigtsmæssigt at teste på de receptorer som stoffet reagerede direkte med, fremfor at kigge efter sekundære interaktioner.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har uploadet en lille stak PDF'er, som nok vil bidrage lidt til jeres diskussion... ;)

The Paradox of 5-Methoxy-N,N-Dimethyltryptamine: An Indoleamine Hallucinogen That Induces Stimulus Control Via 5-HT-1A Receptors

Indoleamine and the phenethylamine hallucinogens: mechanisms of psychotomimetic action

Serotonergic Receptor Subtypes and Hallucinogen-Induced Stimulus Control

Control of Serotonergic Function in Medial Prefrontal Cortex by Serotonin-2A Receptors through a Glutamate-Dependent Mechanism

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

trala

/Cope

Senest rettet af Infected Cope aka. Lila 03 dec 2004 17:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Men de har da ret... hvis LSD er ulovligt skal "resten af stofferne" da også være ulovlige.
Problemet er bare de har ikke fat i den lange ende! Ligegyldigt hvor ulovligt de så end gør stofferne, vil de stadig florere, indtil de får en "god" måde at aktivere ungdommen på.

De tror de kan forbyde sig ud af alt, det kan simpelt hen ikke lade sige gøre.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel: Hmm
Junior medlem

Tænkte på noget...

er det snart blevet lagt på nette så man kan se det..

De hjemmesider de snakker om i X.. Nogen der kan oplyse mig dem

P s y c o d e

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]