Citat:
Men som jeg også skrev tidligere: Cannabis har altid været her. Det vokser nu engang her på planeten, og folk har altid brugt. Det er lidt til grin, at man i år 2013 stadig forestiller sig, at man kan stoppe det ved at sige, det er forbudt.
Det faktum at nogen mennesker får psykoser eller ender i misbrug, ser jeg som et godt argument for, at vi bør tage kontrol over det. Som Henrik Rindom også sagde på p1 i dag: en legalisering handler ikke om, at gaderne nu skal flyde med hash (hvilket de jo i forvejen gør) - det handler om at kontrollere det
Det er jo ikke et spørgsmål om, hvorvidt hash skal være her, eller ej. Hash ER her. Og det kan i nogle tilfælde lede til psykoser og misbrug. Foretrækker du at det bliver solgt under kontrollerede forhold af ansvarlige, velinformerede mennesker, eller af rockere, der er ligeglade med hvem de sælger det til, og i sidste ende kun tænker på at tjene penge? For lige meget hvad, bliver det solgt.
elsker man noget så meget som mange mennesker elsker hash, så er der ikke gode muligheder for at fjerne dets tilgængelighed.
den eneste gode ting jeg ser er at man kan gå over og købe sit stash hos en sød og smuk pige.
som ikke fortæller dig at du skal holde din kæft når du taler i telefon, eller med din ven.
(stadens pushere har ingen manere)
men spørgsmålet vedvarer jo om man på nogen måder regulere bruget af hash, hvis man gør det lovligt!?
altså hvad vil du gøre hvis du tager over i apoteket, og ser prisen den er højere end din lokale pusher?
og du ikke har så mange penge tilbage!?
så går du over og støtter gode gamle pusher fra staden.
og hvis apoteket sænker prisen, så følger rockerne og banderne trop.
og derved bliver hashen mere tilgængelig end før!!!!
desuden hvem skulle gro cannabisen? enhver der ville have faciliteterne ville være udsat for at en flok rockere ville komme og styre dit foretagende. (hash er jo rocker indtægtskilde)
jeg er hverken fortaler for hash eller modstander, fordi jeg aner ikke hvilken forskel det skulle gøre