Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 13:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
Citat:
det her er et svært emne, jeg synes at alle der stemmer for, at hash skal legaliseres skal argumentere sine begrundelser.
Indtil videre har jeg set at i maks har skrevet 20 ord om hvorfor at i synes hash skal lovliggøres, og det er ikke substantielt nok til at være noget argument for et substans der har så høj karakter.

jeg kunne nok skrive flere a4sider om hvorfor jeg synes hash skal legaliseres, men hvem ville gide at læse det? og argumenterne er skam sagt før, der er ikke noget nyt i det.

Dedikeret medlem

Smugler hvorfor kommer du ikke selv med mindst 423 ord om hvorfor det skal legaliseres - vi har diskuteret emnet til hudløshed herinde og for mit vedkommende synes jeg ikke der dukker nye argumenter op længere, men det kan være at du har nogen vi ikke har hørt før i og med du er ny herinde ;)

Medlem

det her er et svært emne, jeg synes at alle der stemmer for, at hash skal legaliseres skal argumentere sine begrundelser

Kan du ikke prøve at komme med ét godt argument for, hvorfor det skal være ulovligt?

men hvis jeg var politiker og jeg skulle gøre op med mig selv om hvor vidt det skulle være lovligt havde jeg allerede som politiker trukket mig ud ved FSO´s argument, og sagt det skulle ulovliggøres. han skriver:
"plus at ulovligheden var med til at udløse min psykose"

jeg tænker som rationelt menneske at man ikke bare sådan får psykoser, medmindre man er påvirket af noget,
(I de fleste tilfælde)
og hans argument at loven gjorde ham psykotisk og ikke den pind han røg, den ville jeg til enhver tid ikke tænke over to gange, før jeg tænkte: "det her argument holder ikke!" og det gør det ikke.

får man bare psykoser af noget man indtager hverdag, så ville jeg føle mig noget bekymret for
enhver der ville indtage det. fordi alle mennesker oplever stress situationer, og man skal være klar på at kunne holde til den stress der kunne ligge lige rundt om hjørnet, og hvis hash lemper den evne, så vil jeg ikke tage ansvar til at sige offentligt at hash skal gøres lovligt.

Men som jeg også skrev tidligere: Cannabis har altid været her. Det vokser nu engang her på planeten, og folk har altid brugt. Det er lidt til grin, at man i år 2013 stadig forestiller sig, at man kan stoppe det ved at sige, det er forbudt.

Det faktum at nogen mennesker får psykoser eller ender i misbrug, ser jeg som et godt argument for, at vi bør tage kontrol over det. Som Henrik Rindom også sagde på p1 i dag: en legalisering handler ikke om, at gaderne nu skal flyde med hash (hvilket de jo i forvejen gør) - det handler om at kontrollere det

Det er jo ikke et spørgsmål om, hvorvidt hash skal være her, eller ej. Hash ER her. Og det kan i nogle tilfælde lede til psykoser og misbrug. Foretrækker du at det bliver solgt under kontrollerede forhold af ansvarlige, velinformerede mennesker, eller af rockere, der er ligeglade med hvem de sælger det til, og i sidste ende kun tænker på at tjene penge? For lige meget hvad, bliver det solgt.

Senest rettet af lykkeli 17 okt 2013 22:01, rettet i alt 1 gang.

Medlem

jeg kunne nok skrive flere a4sider om hvorfor jeg synes hash skal legaliseres, men hvem ville gide at læse det? og argumenterne er skam sagt før, der er ikke noget nyt i det.

ja men jeg opfordre dig til at skrive den fordi jeg læser det gerne, og hvis det er godt nok så vil jeg da tilføje dit argument for hvad hash fx er godt for, i min notesblok.
men du kan ikke bare skrive en hel del ned som ikke er subjektivt, og hvis du begynder at argumentere ting såsom:
"at forskerne har fundet ud af at....."
"min ven han....."
fordi så bliver dine argumenter ligepludselige objektive, og du siger bare hvad en anden mand sagde,
og jeg kunne ligeså godt vurdere dig som værende en person uden nogen holdbare subjektive argumenter for hvad hash har været, /er godt for, for dig.

hvis du begynder at quote Mr simpson, ham med hash olien så er dine argumenter ikke holdbare, og jeg kan ligeså godt gå over og snakke med mr simpson. i stedet for.

det jeg spørger om kort fortalt er: Hvad har du oplevet hash har gjord ved dig som er så godt, at det kan bruges som argument, og derved at samfundet kan reflektere de positive effekter af hash gennem dine argumenter.

Dedikeret medlem

Tak lykkeli forsøgte selv at formulere et svar, men gik lidt kold i det også har du formuleret det meget fint imens ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

alle argumenter for at hash skal være ulovligt er i min optik 100% redundante. de er selvmodsigende i deres blotte eksistens.

f.eks:
ved at hash er ulovligt undgår vi misbrugere - det er løgn, vi har masser af misbrugere, som ville kunne få bedre hjælp hvis det var lovligt.

ved at hash er ulovligt undgår vi at folk har adgang til det - det er løgn, fordi det er ulovligt kan alle og enhver (f.eks børn) få fat i stoffet, hvis det var lovligt kunne markedet kontrolleres.

ved at hash er ulovligt og vi bruger politiets ressourcer undgår vi kriminalitet - det er løgn, hvis hash var lovligt ville de kære bagmænd nok finde et andet sted at tjene penge, og de færreste af dem ville nok gå ud og slå hr og fru jensen ned for at tjene til dagen og vejen. de ville måske f.eks få et arbejde på et "dispensary".

ej men jeg ku blive ved... try me, kom med et argument til hvorfor hash skal være ulovligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville virkelig ønske at vi havde en fyr i dansk media der argumenterede bare HALVT så godt som ham her.

http://www.youtube.com/watch?v=W8yYJ_oV6xk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OK smugleren, her er de argumenter jeg umiddelbart kan komme i tanke om:

1. Forbudet lægger milliarder i kriminelle organisationers lommer. Folk ryger når de vil, det er kun et spørgsmål om hvem de køber af, og hvor pengene går hen.
  2. Forbudet gør at vi bruger enorme ressourcer på at bekæmpe dem der bruger cannabis, og dem der sælger det. Disse ressourcer kunne istedet bruges på andre ting.
  3. Det farligste ved at indtage ulovlige stoffer er risikoen for straf. Dvs. at man ved at fjerne forbudet kan reducere faren drastisk.
  4. Mennesker af en vis alder og modenhed er faktisk i stand til at træffe deres egne beslutninger om deres egne liv. Forbudet er at behandle voksne mennesker som børnehavebørn.
  5. Bevidstheden om at cannabis er forbudt er i sig selv med til at øge risikoen ved at bruge det, dette skyldes plantens særlige måde at påvirke sindet og bevidstheden på.
  6. Jeg har endnu til gode at se en eneste positiv effekt af forbudet.

Det ovenstående er formentlig kun et lille uddrag af hvorfor cannabis bør legaliseres. De fleste af argumenterne kan tillige bruges på alle andre ulovlige euforiserende stoffer.

Medlem

Citat:
Men som jeg også skrev tidligere: Cannabis har altid været her. Det vokser nu engang her på planeten, og folk har altid brugt. Det er lidt til grin, at man i år 2013 stadig forestiller sig, at man kan stoppe det ved at sige, det er forbudt.

Det faktum at nogen mennesker får psykoser eller ender i misbrug, ser jeg som et godt argument for, at vi bør tage kontrol over det. Som Henrik Rindom også sagde på p1 i dag: en legalisering handler ikke om, at gaderne nu skal flyde med hash (hvilket de jo i forvejen gør) - det handler om at kontrollere det

Det er jo ikke et spørgsmål om, hvorvidt hash skal være her, eller ej. Hash ER her. Og det kan i nogle tilfælde lede til psykoser og misbrug. Foretrækker du at det bliver solgt under kontrollerede forhold af ansvarlige, velinformerede mennesker, eller af rockere, der er ligeglade med hvem de sælger det til, og i sidste ende kun tænker på at tjene penge? For lige meget hvad, bliver det solgt.

elsker man noget så meget som mange mennesker elsker hash, så er der ikke gode muligheder for at fjerne dets tilgængelighed.

den eneste gode ting jeg ser er at man kan gå over og købe sit stash hos en sød og smuk pige.
som ikke fortæller dig at du skal holde din kæft når du taler i telefon, eller med din ven.
(stadens pushere har ingen manere)

men spørgsmålet vedvarer jo om man på nogen måder regulere bruget af hash, hvis man gør det lovligt!?
altså hvad vil du gøre hvis du tager over i apoteket, og ser prisen den er højere end din lokale pusher?
og du ikke har så mange penge tilbage!?

så går du over og støtter gode gamle pusher fra staden.
og hvis apoteket sænker prisen, så følger rockerne og banderne trop.
og derved bliver hashen mere tilgængelig end før!!!!

desuden hvem skulle gro cannabisen? enhver der ville have faciliteterne ville være udsat for at en flok rockere ville komme og styre dit foretagende. (hash er jo rocker indtægtskilde)

jeg er hverken fortaler for hash eller modstander, fordi jeg aner ikke hvilken forskel det skulle gøre

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

men spørgsmålet vedvarer jo om man på nogen måder regulere bruget af hash, hvis man gør det lovligt!?
altså hvad vil du gøre hvis du tager over i apoteket, og ser prisen den er højere end din lokale pusher?
og du ikke har så mange penge tilbage!?

så går du over og støtter gode gamle pusher fra staden.
og hvis apoteket sænker prisen, så følger rockerne og banderne trop.
og derved bliver hashen mere tilgængelig end før!!!!

desuden hvem skulle gro cannabisen? enhver der ville have faciliteterne ville være udsat for at en flok rockere ville komme og styre dit foretagende. (hash er jo rocker indtægtskilde)

jeg er hverken fortaler for hash eller modstander, fordi jeg aner ikke hvilken forskel det skulle gøre

Nåå ja, for det er jo præcis sådan det foregår i Holland. Coffee shopsne og de kriminelle er i en konstant hård kamp om markedet :lol:

Det samme ser vi herhjemme med alkohol og tobak. HA og bandidos konkurrerer konstant med fakta og netto om hvem der kan sælge den billigste flaske vodka.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hvis ikke Smugleren er en troll, så ved jeg ikke hvad. hans sætninger giver INGEN mening. det eneste der giver mening er at det kunne være lidt sjovt at oprette en bruger kaldet "Smugleren" og dernæst hårdnakket forsvare anti-stoflovgivningen, men totalt meningsløs ikke-argumentation.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tjek om andre brugere deler hans IP :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

man kan vel regulere bruget af hash ligsom så meget andet, og selvom nogle ville mene at alkohol er dyrt (det er da dyrere end at ryge sig skæv i hvert fald), så er dk's største problem jo altså ikke ligefrem folk der brygger deres eget alkohol... det er simpelthen nemmere bare at købe skidtet i fakta.

ville du ryge mere hvis det kostede mindre? altså hash er jo ret billigt i forvejen, de fleste ikke-rygere ville nok kunne få et gram god hash til at holde til en 10 joints i hvert fald, til dem selv. om du så kan købe 2 eller 10 gram det spiller vel ikke den store rolle... man ryger så meget som man nu gider.

Medlem

1. Forbudet lægger milliarder i kriminelle organisationers lommer. Folk ryger når de vil, det er kun et spørgsmål om hvem de køber af, og hvor pengene går hen.
  2. Forbudet gør at vi bruger enorme ressourcer på at bekæmpe dem der bruger cannabis, og dem der sælger det. Disse ressourcer kunne istedet bruges på andre ting.
  3. Det farligste ved at indtage ulovlige stoffer er risikoen for straf. Dvs. at man ved at fjerne forbudet kan reducere faren drastisk.
  4. Mennesker af en vis alder og modenhed er faktisk i stand til at træffe deres egne beslutninger om deres egne liv. Forbudet er at behandle voksne mennesker som børnehavebørn.
  5. Bevidstheden om at cannabis er forbudt er i sig selv med til at øge risikoen ved at bruge det, dette skyldes plantens særlige måde at påvirke sindet og bevidstheden på.

Det ovenstående er formentlig kun et lille uddrag af hvorfor cannabis bør legaliseres. De fleste af argumenterne kan tillige bruges på alle andre ulovlige euforiserende stoffer.

selvfølgelig der er da masser af positive aspekter, men du er også nød til at være lidt mere selvkritisk og sætte dig ind i hvad der kunne være af negative udsigter.

du ved udemærket godt at der er negative aspekter men alligevel, så nævnte du KUN alle de positive sider.
du skal sætte dig i en politisk fortalers situation, og nævne alle aspekter. du mister enorm troværdighed hvis du tror at der kun findes engle og sød musik efter lovliggørelse af hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

du bliver ved med at sige at der findes argumenter mod legalisering, men nævner ikke ét!?

de fleste normale rygere ville nok købe deres hash lovligt hvis det var muligt... det ville jeg da personligt, bare fordi at jeg ville være 100% sikker på hvad jeg fik, og desuden fryder jeg mig ikke over tanken om at jeg støtter et kriminelt marked.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

selvfølgelig der er da masser af positive aspekter, men du er også nød til at være lidt mere selvkritisk og sætte dig ind i hvad der kunne være af negative udsigter.

det her er et svært emne, jeg synes at alle der stemmer for, at hash skal legaliseres skal argumentere sine begrundelser.
Indtil videre har jeg set at i maks har skrevet 20 ord om hvorfor at i synes hash skal lovliggøres, og det er ikke substantielt nok til at være noget argument for et substans der har så høj karakter.

Du modsiger dig selv.

Du vil have vi disker en masse argumenter for en legalisering op. Når vi så gør det så ignorerer du dem og klager over vi ikke nævner grunde til IKKE at legalisere?

nigga plz, you must be on crack.

Medlem

Hvis ikke Smugleren er en troll, så ved jeg ikke hvad. hans sætninger giver INGEN mening. det eneste der giver mening er at det kunne være lidt sjovt at oprette en bruger kaldet "Smugleren" og dernæst hårdnakket forsvare anti-stoflovgivningen, men totalt meningsløs ikke-argumentation.

jeg vil kun det bedste for mine medmennesker, det er det jeg vil udtale mig om resten er irrelevant,
jeg troede at jeg muligvis havde et godt argumentations grundlag, men fuck that.
jeg kan godt lide hash, men det er ikke min primære vare.

igen har jeg som kriminel bevidst mig som inkompetent i den politiske verden.
but hey, you can´t blame me for trying.

Medlem

du bliver ved med at sige at der findes argumenter mod legalisering, men nævner ikke ét!?

de fleste normale rygere ville nok købe deres hash lovligt hvis det var muligt... det ville jeg da personligt, bare fordi at jeg ville være 100% sikker på hvad jeg fik, og desuden fryder jeg mig ikke over tanken om at jeg støtter et kriminelt marked.

jeg har da nævnt et:
at man kan købe hash hos hende den flotte apoteker dame

Medlem

come on man, jeg skulle lige ridde den ud og se hvor længe jeg kunne holde den indtil i begyndte at sætte spørgsmålstegn hahaahhahahha

Medlem

come on man, jeg skulle lige ridde den ud og se hvor længe jeg kunne holde den indtil i begyndte at sætte spørgsmålstegn hahaahhahahha

det ikke engang sjovt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]