Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 00:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Trods 40 års indsats mod hash er det ikke lykkedes politiet at dæmme op for hashhandlen og antallet af misbrugere er steget markant. Politiet råber nu på hjælp og efterlyser debat og oplysningskampagner, der kan ændre på danskernes syn på rygning af hash . Men kan man lave oplysningskampagner om noget der er forbudt? Og kan mere oplysning dæmme op for et stigende hashmisbrug? Eller skal vi gå helt nye veje og legalisere det forbudte rusmiddel?

http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser ... 110938.htm

Medlem

jeg så det lige i tv. Kan efterhånden ikke holde ud at se/høre på den debat mere. Der er ingen gode argumenter imod en legalisering af rusmidler, det ved jo efterhånden alle og deres bedstemor. Jeg har opgivet håbet, der er ikke andet at gøre end at vente på at den nuværende generation af politikere dør og bliver skiftet ud med nogen der er i kontakt med virkeligheden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg så det lige i tv. Kan efterhånden ikke holde ud at se/høre på den debat mere. Der er ingen gode argumenter imod en legalisering af rusmidler, det ved jo efterhånden alle og deres bedstemor. Jeg har opgivet håbet, der er ikke andet at gøre end at vente på at den nuværende generation af politikere dør og bliver skiftet ud med nogen der er i kontakt med virkeligheden

Syntes også der begyndte at komme vildt meget fokus lige pludselig. Staterne i USA lovliggjorde det, Khodr Mehri provokerede overalt i tv, osv osv.

Men min lunte er også gået. De konservative gamle politikere er sku stædige, og debatten interesserer mig heller ikke længere, da den er så useriøs og uvidenskabelig.

Man må sku bare være tålmodig og vente...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
er i ikke pisse ligeglade med om det er lovligt eller ej? det holder jer jo ikke tilbage? Det eneste en legaliseringen ville hjælpe med er på det medicinske plan. Det er i hvert fald min overbevisning at selvom det blev legaliseret, så ville det stadig skabe splid i befolkningen, og den splid vil fortsat gøre nogle folk til kriminelle, og andre til selvretfærdige 'politikere' m.m.

Lovligt eller ej, så ryger jeg indtil jeg ikke gider mere, og jeg har på fornemmelsen det er det samme for jer (for så lidt vægter deres lovgivning)

Medlem

For mig at se er problemetat politikerne er indoktrineret til at tro, hash per definition er noget ondt og farligt, derfor skal hele samfundet lide under deres forbudspolitik. Mennesker har bogstavelig talt altid røget hash, og vil formentlig fortsætte med det, men i stedet for at tage kontrol, lader man rockerne gøre det. I stedet for at sprede information skræmmer man. Et forbud rør ikke mig, jeg indtager hvad jeg har lyst til. En legalisering er ren HR i mine øjne

Jeg får lyst til at slå ihjel, når politikere bruger argumentet om, at unge misbruger hash i diskussionen om legalisering. Jeg er overbevist om at misbrug er en direkte følge af misinformation og mangel på kontrol af salget

Senest rettet af lykkeli 17 okt 2013 18:42, rettet i alt 2 gange.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
lykkeli, jeg forstår ikke din holdning til Henrik Rindom. Han har jo, og især her indenfor det seneste års tid, hele tiden talt for en legalisering netop fordi forbuddet er hyklerisk, økonomisk spild.

er i ikke pisse ligeglade med om det er lovligt eller ej? det holder jer jo ikke tilbage? Det eneste en legaliseringen ville hjælpe med er på det medicinske plan. Det er i hvert fald min overbevisning at selvom det blev legaliseret, så ville det stadig skabe splid i befolkningen, og den splid vil fortsat gøre nogle folk til kriminelle, og andre til selvretfærdige 'politikere' m.m.

Lovligt eller ej, så ryger jeg indtil jeg ikke gider mere, og jeg har på fornemmelsen det er det samme for jer (for så lidt vægter deres lovgivning)

sikke da noget (hash)tågesnak.

Medlem

lykkeli, jeg forstår ikke din holdning til Henrik Rindom. Han har jo, og især her indenfor det seneste års tid, hele tiden talt for en legalisering netop fordi forbuddet er hyklerisk, økonomisk spild.

min udtalelse om Henrik Rindom forsvandt lige under redigeringen, ups. Jeg er godt klar over at han længe har talt for en legalisering, jeg synes bare han måske han har brug for at sige tingene lidt mere lige ud, det mener jeg sagtens han kan gøre uden der går fuldstændig mongol-Khodr i det. F.eks. snakker han her enormt meget om unges misbrug, og kommer da også ind på, at man bør kontrollere markedet, hvilket er fint. Men politikerne har brug en øjenåbner, for de føler jo tydeligvis at de beskytter de unge mennesker når de er imod en legalisering. Rindom ved da udmærket godt, at det høje antal af misbrugere skyldes mangel på information og kontrol, og det siger han jo egentlig også, men meget, meget indirekte, og det lader ikke til at nå igennem. Jeg tror simpelthen bare han glemmer, hvilke tumper han er oppe imod. Jeg har i hvert fald været rimelig skuffet over ham de sidste par gange emnet er blevet debatteret

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
han er læge og arbejder efter videnskabelig metodik. den slags mennesker afholder sig fra at lave bombastiske politisk motiverede udtalelser. det er jo derfor man tager dem ret seriøst i forhold til så mange andre. jeg synes han gør det rigtig godt med de moderate udtalelser han giver. han argumenterer fra et lægefagligt og folkesundsvidenskabeligt perspektiv, og holder sig fint inden for de rammer. jeg ville f.eks meget nødig se ham begynde at lave spekulative argumenter om reduceret misbrug og skattegevinster ved legalisering... det er ikke hans bord.

Medlem

mja okay, det kan du have ret i. Det er måske bare netop det, at politikerne lader til at tage ham seriøst, der får mig til at ønske, han ville være lidt mere offensiv. men point taken...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
ja det bliver sjovt at se om vi bliver nogle af de sidste der afkriminaliserer/legaliserer... altså de mest tossede statsoverhoveder verden over er jo begyndt at indse at der nok ikke er nogen vej uden om... men helle... næh nej.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Kan kun opfordre til at skrive direkte til politikere når de medvirker i den slags, og falder totalt igennem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er pisse træt af at skulle skjule en vane fordi den er tabuiseret blandt Hr. og Fru. Danmark uden nogen god grund. Især derfor, betyder en legalisering meget for mig.

Dedikeret medlem

"Jeg er pisse træt af at skulle skjule en vane fordi den er tabuiseret blandt Hr. og Fru. Danmark uden nogen god grund. Især derfor, betyder en legalisering meget for mig."

Spot on - plus at ulovligheden i det var med til at udløse min psykose. Samt det gjorde at jeg ikke fik søgt hjælp, hvilket ikke havde været et problem hvis hash havde været lovlig og noget man kunne snakkede om alle uden derved at blive udstillet som en kriminel.

Medlem

det her er et svært emne, jeg synes at alle der stemmer for, at hash skal legaliseres skal argumentere sine begrundelser.
Indtil videre har jeg set at i maks har skrevet 20 ord om hvorfor at i synes hash skal lovliggøres, og det er ikke substantielt nok til at være noget argument for et substans der har så høj karakter.
forklar hvordan jeres nabolag vil ændres, i tilfælde af at det bliver lovligt.
Forklar hvad der vil ændres hjemme i jeres hjem hvis det bliver lovligt, og brug gerne mere end 5 ord.
forklar hvordan det skal lovliggøres, medicinsk vs kommercielt brug.
jeg ser ikke at samfundet ændre ansigt selv efter lovliggørelse fordi hashen har en karakter ingen politikere vil have ud i samfundet som et kommercielt produkt. det bliver højst sandsynligt et medicinsk produkt, som bliver syntetiseret, og puttet på pilleform, ergo alle går ud til deres sædvanlige forhandler fordi enten har de ingen recept på pillerne, eller folk er bange for hvad der bliver puttet i de piller, prismæssigt bliver man garanteret også røvrendt. der er garanteret også en hulens masse andre ting der gør at hash stadig vil bliver forhandlet på ulovligvis af narkohandlere. den kommercielle model ser jeg ikke ske i danmark. ikke med de politikere vi har.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det her er et svært emne, jeg synes at alle der stemmer for, at hash skal legaliseres skal argumentere sine begrundelser.
Indtil videre har jeg set at i maks har skrevet 20 ord om hvorfor at i synes hash skal lovliggøres, og det er ikke substantielt nok til at være noget argument for et substans der har så høj karakter.
forklar hvordan jeres nabolag vil ændres, i tilfælde af at det bliver lovligt.
Forklar hvad der vil ændres hjemme i jeres hjem hvis det bliver lovligt, og brug gerne mere end 5 ord.
forklar hvordan det skal lovliggøres, medicinsk vs kommercielt brug.
jeg ser ikke at samfundet ændre ansigt selv efter lovliggørelse fordi hashen har en karakter ingen politikere vil have ud i samfundet som et kommercielt produkt. det bliver højst sandsynligt et medicinsk produkt, som bliver syntetiseret, og puttet på pilleform, ergo alle går ud til deres sædvanlige forhandler fordi enten har de ingen recept på pillerne, eller folk er bange for hvad der bliver puttet i de piller, prismæssigt bliver man garanteret også røvrendt. der er garanteret også en hulens masse andre ting der gør at hash stadig vil bliver forhandlet på ulovligvis af narkohandlere. den kommercielle model ser jeg ikke ske i danmark. ikke med de politikere vi har.

Et perfekt eksempel på en dekriminalisering er portugal. De har dekriminaliseret alle stoffer de sidste ti år, og har med slutresultat halveret antallet af misbrugere i landet. Før var det et problem i toppen af deres prioriteringsliste. Nu er det meget længere nede på listen, og andre lande begynder (med god grund) at tage ved lære af deres model.

Allerede efter tiden med Al Capone og alkohol, burde vi kunne have sagt os selv, at krigen mod stoffer på forhånd var tabt.

Medlem

det her er et svært emne, jeg synes at alle der stemmer for, at hash skal legaliseres skal argumentere sine begrundelser

Kan du ikke prøve at komme med ét godt argument for, hvorfor det skal være ulovligt?

Medlem

det her er et svært emne, jeg synes at alle der stemmer for, at hash skal legaliseres skal argumentere sine begrundelser

Kan du ikke prøve at komme med ét godt argument for, hvorfor det skal være ulovligt?

jeg har ikke sagt at det skulle være ulovligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo klart at når legaliseringen kommer, bliver smugleren arbejdsløs. :D

Medlem

men hvis jeg var politiker og jeg skulle gøre op med mig selv om hvor vidt det skulle være lovligt havde jeg allerede som politiker trukket mig ud ved FSO´s argument, og sagt det skulle ulovliggøres. han skriver:
"plus at ulovligheden var med til at udløse min psykose"

jeg tænker som rationelt menneske at man ikke bare sådan får psykoser, medmindre man er påvirket af noget,
(I de fleste tilfælde)
og hans argument at loven gjorde ham psykotisk og ikke den pind han røg, den ville jeg til enhver tid ikke tænke over to gange, før jeg tænkte: "det her argument holder ikke!" og det gør det ikke.

får man bare psykoser af noget man indtager hverdag, så ville jeg føle mig noget bekymret for
enhver der ville indtage det. fordi alle mennesker oplever stress situationer, og man skal være klar på at kunne holde til den stress der kunne ligge lige rundt om hjørnet, og hvis hash lemper den evne, så vil jeg ikke tage ansvar til at sige offentligt at hash skal gøres lovligt.

Medlem

Det er jo klart at når legaliseringen kommer, bliver smugleren arbejdsløs. :D

ja det er godt observeret, hash handlere generelt ville opleve, at kursen ville falde,
og hashen ville være af ingen værdi, hvis tilgængeligheden var så massiv.
men tilgængæld så kan man stadig smugle smøger til trods for at det er lovligt, så muligvis så er
den teori passe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]