Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg hader det argument med sygeforsikringen. Sygeforsikringen er en god ting, men hvis det bliver brugt som argument til at styrer individers ret til selvbestemmelse over eget legme ser jeg den for alt i verden bortskaffet. Hvor synes du grænsen går? Fede mennesker koster samfundet mange penge, skal de betaler bøder hvis de bliver opdaget i at spise på burger king? Skal de betale penge hvis de ikke dyrker nok motion? Skal en jehovas vidne tvinges til at tage mod blod, fordi det er det bedste for samfundet? Skal folk tvinges til at kører med cykelhjelm? Skal udendørs færdsel i storbyen koste penge, fordi det øger risikoen for kræft? Skal al sex før ægteskabet koste penge fordi det koster samfundet dyrt at behandle kønssygdomme?
At du ikke for noget positivt ud af at ryge og så stadig ikke er i stand til at stoppe, siger vidst mere om dig end det gør om mig.
At jeg ikke kan stoppe rigtig nok noget om mig uuuh hvor du fik mig!!
Det er sjovt som rygere mener at det er afstressende at ryge når det kemisk set forholder sig direkte modsat, det siger noget om tankens kraft og hold da op nogle kognitive forvrængninger man får rodet sig ud i som ryger. AltÆdendeAteist er et klasseeksempel på den selvfede ignorance man som ryger af og til må påtage sig for at forsvare sit misbrug overfor sig selv og sin omverden.
Og nej de fede skal ikke betaler bøder, hvor blød tror du jeg er?
Næh du, det skal bare være dyrt at æde usundt for alle og pissedyrt at ryge. Så længe der findes en sygesikring som vi alle spytter i, ser jeg intet galt i at man regulerer priserne på de ting der påvirker folks helbred, således at priserne afspejler bekostningerne. Det har intet at gøre med invadering af ens ret til selvbestemmelse over eget legeme.. Det har luftforurening derimod, det er sgu et problem værd at trække ærmerne op for, det påvirker nemlig os alle og der er ikke en hylende fis vi kan gøre ved det, andet end at flytte. Se DET er noget individet burde bekymre sig om og sgu ikke prisen på en pakke cigaretter, svjv er det stadig frit om man vil købe dem eller ej, ergo ingen alarm hvad angår ens frihed.