Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 02:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

De penge skal indtjeningen ved afgifterne så trækkes fra, skulle det her bevirke, at ALLE holder op med at ryge ved prisstigningen, kan det endda ende med at have en midlertidig negativ konsekvens for budgettet: ingen afgiftskroner, og folk der stadig har følgesygdomme af rygning.

Jeg er egentlig lidt i tvivl om det er en god idé at hæve prisen. Jeg er selv ikke-(tobaks)ryger, og selvom jeg synes nikotin er et lorte drug, så synes jeg det må være folks eget valg. Tror i øvrigt heller ikke at prisstigningen er nok til at unge mennesker afholder sig fra at købe den første pakke, jeg kan dog godt se ideen overfor storrygere, hvor pengene virkelig løber op, og de må tage deres tobaks misbrug til en revurdering; om det virkelig er dét værd. Jeg er splittet.

@Cubensis, hvis du finder et sådant produkt, må du godt råbe vagt i gevær, har prøvet lidt forskelligt og indtil videre er der ikke noget jeg synes er lige så brugbart som tobak, tørringen og forfiningen er bare bedre end de fleste andre urter. Har dog stadig til gode, at få taget mig sammen til at prøve 'Knaster' og 'Earth Impact'.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg er ikke i tvivl om at flere folk ville stoppe med at ryge, eller aldrig begynde.
Jeg synes tilgengæld stadig at det snart grænser til chikane, overfor de folk man egentlig gerne vil hjælpe.
Jeg tror det har en hvis effekt, men jeg er i tvivl om jeg synes det er i orden.
Jeg selv ryger rulletobak, hvilket er billigere end normale smøger, men jeg skal stoppe anyways, uafhængigt af prisen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Det eneste dilemma ville bare være når man skulle bruge tobak til jointen.. meen, mon ikke at der snart kommer færdig ristet tobak til os som nyder en god joint. 8)

Ahhh....enhver bums kan vel finde sølle 2,50kr til en ristesmøg?
Hvis man kan købe tjald til >100kr/g, kan man fandme også finde penge til smøger :D
Men bare rolig kære narkomaner. Hr. Axel Nielsen "tør" ikke hæve prisen til 50kr, af hensyn til en potentielt øget grænsehandel - økonomi kommer selvfølgelig før helbred og sundhed 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Cubensis skrev:
Jeg byder hjerteligt alle tiltag velkommen, diktatoriske såvel som rådgivende, der kan få mig til at stoppe mit djævelske misbrug.... Sæt prisen op til 200kr pr. 10pak og jeg garanterer at jeg stopper!!

Og mht. hashrygning, så vil jeg begynde at lede efter et velsmagende alternativ til tobakken.. No sweat

Fordi du har et "djævelsk misbrug", skal det gå ud over alle andre der har lyst til at nyde deres tobak? Hvis det er af rent egoistiske grunde du vil have en pakke smøger til at koste 200 kr pakken, vil jeg med glæde sælge der smøger til den pris.
Personligt hader jeg Hash og alt hvad det med fører, alligevel går jeg ind for legalisering, fordi jeg mener individet har ret til at bestemme over sit eget legme.

Senest rettet af Alt Ædende Ateist 14 maj 2009 11:12, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Bare vent og se hvor mange knæk der kommer på tankstationer hele landet over fordi folk ikke gider at betale så mange penge for smøger...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Hvem henter i polen?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Man kan vel også stille det sådan op, at hvis man alligevel kun ryger smøger ved lejlighed, dvs. nyder tobakken på et plan, som ikke behøver kaldes et misbrug, så kan man nok godt overleve at bruge en 50'er en gang imellem.

Men når man ryger 20 smøger om dagen, så er det et djævelsk misbrug, og der findes bare bare ikke noget argument imod det. Jeg ville heller aldrig kunne forsvare at tage 20 streger coke om dagen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Men når man ryger 20 smøger om dagen, så er det et djævelsk misbrug, og der findes bare bare ikke noget argument imod det.

Det gør der da.
Det argument der burde jorder alle andre, nemlig at det er ens egen krop der bliver misbrugt.

In our memories
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Minimal skrev:
Men når man ryger 20 smøger om dagen, så er det et djævelsk misbrug, og der findes bare bare ikke noget argument imod det.

Det gør der da.
Det argument der burde jorder alle andre, nemlig at det er ens egen krop der bliver misbrugt.

Jamen er det et argument over for alle andre eller over for dig selv? Altså jeg har måttet bremse mig selv i at drikke for meget GHB, fordi jeg drak en hætte eller to næsten hver dag. Når der kommer rutine ind i det, vil jeg meget gerne ud af det. Og jeg ville have det dårligt med mig selv, hvis jeg vidste, at jeg havde brug for noget som helst kemikalie (nikotin og koffein inkluderet)) konstant eller på faste tidspunkter. Det er langt fra alle, der har det sådan, og det styrer man selvfølgelig helt selv.

Desuden er smøger pisseirriterende over for os ikke-rygere. Hvis ikke tobaksrøgen generede andre, så ved jeg ikke, hvorfor jeg har inhaleret oceaner af tobaksrøg igennem mit liv værende 100% ikke-ryger. Rygning er ligegyldig onani, ligesom coke og mephedron, og du klatter ikke kun på dig selv.
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor tror alle frelste ikke-rygere at rygere hader at ryge? Personligt elsker jeg at ryge, som alle andre kender jeg konsekvenserne af at ryge og jeg har valgt at acceptere dem, den eneste grund til jeg til tider overvejer at stoppe er statens og ikke-rygernes konstante klap-jagt på vores morderiske vane.

In our memories
Brugeravatar

Jeg ved skam godt, at alle rygere elsker at ryge. Når man misbruger et stof, er det da, fordi man er glad for følelsen. Og når man skal have den konstant, er man afhængig af den. Hvis du godt vil give 30 kroner om dagen og ødelægge dig selv samt genere din omverden for at bibeholde en falsk følelse af, at du giver dig selv noget godt, skal du være velkommen. Men det kan ikke forsvares med fornuft, det kan udelukkende tilskrives en fremskabt stofafhængighed. Det er ikke anderledes end med ulovlige stimulanser. Efter at have indtaget dem i 8 år, er jeg i hvert fald blevet godt bevidst om, hvad det egentlig er for noget meningsløs selvonani, og at det kun er et behov, man tilfredsstiller, som man havde været bedre stillet uden.

Desuden er jeg ikke frelst. Jeg har altid hadet rygning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Hvis du godt vil give 30 kroner om dagen og ødelægge dig selv samt genere din omverden for at bibeholde en falsk følelse af, at du giver dig selv noget godt, skal du være velkommen.

Jeg ville da gerne nøjes med at give 10 kr om dagen, men det har personer som dig forhindret. Med udtrykket "personer som dig" mener jeg personer der ser det som deres formål, ved love at bestemmer over andres valg af levemåde. No Offence.

Citat:
Men det kan ikke forsvares med fornuft, det kan udelukkende tilskrives en fremskabt stofafhængighed.

Her bruger du et af de ord som jeg hader så meget: Fornuft?
Fornuft er noget kedelige gamle mænd i kørestol har levet efter hele deres liv og nej selvfølgelig kan en fornuftig person ikke forsvarer det at ryge, men hvem gider at leve fornuftigt? Hvert fald ikke mig, der med ikke sagt at jeg ikke bliver nød til at være det nogen gange for at overleve :-D

In our memories
Brugeravatar

Det er bare federe at være ufornuftig og samtidig have sin frihed (ikke være en slave af at opfylde et både fysisk og psykisk behov konstant, dag ud og dag ind).

Du får jo intet ud af at ryge. Du opfylder bare et behov, som du selv har skabt. Du får jo ikke nogen fed tur eller oplevelse ud af det.

Og jeg ser det da som fint nok, at man vælger at ryge. Jeg mener jo også, at det er fint at indtage vilde psykedeliske stoffer. Men det er vel også okay at hade et bestemt stof, når det næsten udelukkende er afhængighed og negative følgevirkninger og ingen reelt positive ting, det medfører. Det svarer til at gå og sniffe 3% ren kokain og blive ved og ved. :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Det er bare federe at være ufornuftig og samtidig have sin frihed (ikke være en slave af at opfylde et både fysisk og psykisk behov konstant, dag ud og dag ind).

Den påstand kan du jo have ret i og den er taget til efterretning. Jeg vil dog stille det sådan op, at jeg er slave hos en smuk herskerinde der udnytter mig seksuelt ca. 20 gange om dagen :-D Om 10-15 år vil jeg måske indse at selv om jeg er en heldig slave, er jeg stadig bare en slave. Til den tid vil jeg så bryde ud af mit slaveri, men jeg vil stadig have mange års nydelse at kigge tilbage på.

Citat:
Du får jo intet ud af at ryge.

Den påstand har du formindelig fordi du aldrig har røget.

In our memories
Brugeravatar

Hahaha... I rygere har fandeme nogle ekstreme forklaringer nogle gange. Jeg hører til tider på dem, fordi de fleste af mine venner ryger. Men jeg hører da også nogle gange på den med "jeg får seriøst ikke en skid ud af den her smøg, jeg skal bare have den".

Men altså... hvis du sniffede en streg coke hver halve time hver dag, ville du så ikke også tænke, at du fik meget nydelse ud af det? Men jeg ved da ikke, hvor heldig man kan gøre sig op i at være ved at tænke på, hvor meget tid man er stimuleret af et stof. Hvis jeg tænkte sådan, ville jeg fandeme godt nok være et omvandrende stimulanshelvede.

Tænker også sådan, at selv de fedeste stoffer bliver kedelige ved for ofte brug... ved konstant daglig brug er alt kedeligt... men så er der nikotin, som er kedeligt i sig selv. Kan det blive mere kedeligt?
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smøgeren gør en så blind. Man bliver ved med at tro, at det er fedt at ryge, men det er det jo for fanden ikke. Så nice er det altså ikke at få klam, kemikaliefyldt røg i mund, luftrør og lunger.
Det kan jeg sige som ex-ryger. Rygere er normalt ikke meget respekt for ex-rygere, fordi de altid ser dem som hellige, fordi ex-rygere normalt hader smøger. Det er jo klart nok, da man først opdager, hvor dumt rygning er, når man stopper. Man opdager hurtigt, at der ikke er nogen grund til at ryge på tidspunkter, hvor man normalt ikke kunne undvære en smøg. Fx min faste morgensmøg på vej til skole, kunne jeg ikke undvære - tænkte jeg selvfølgelig. Da jeg stoppede fandt jeg ud af, at jeg slet ikke havde brug for den smøg, og det var dejligt at være kommet af med den dumme vane, så man istedet også kunne indånde noget ordenligt, frisk luft.

@Alt Ædende Ateist.
Jeg kender meget godt hetzen, der kører på rygere, og hvordan man er så træt af det. Det er vel i bund og grund, fordi de har ret. Jeg synes virkelig, at alle rygere skulle prøve at stoppe og se. Først når man er stoppet, kan man se, hvor dumt det var. Det kan sgu godt være det er nice nok at ryge, men tro mig, det er 100 gange federe at være stoppet og sidde og se på sin venner, der stadig ryger det lort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
AltÆdendeAteist:
Hvis man ryger 20 smøger om dagen fortjener man ikke frihed. Jeg ryger selv og nej, jeg får ikke noget af betydning ud af det på den positive front, enhver der påstår noget andet er en ryger in denial!! Det ville være fair at snuppe sygesikringen fra rygere og ligeså fra dem der overspiser og belaster vores vejnet unødvendig meget... Rygere koster samfundet alt for mange penge, det giver mening at sætte prisen op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg hader det argument med sygeforsikringen. Sygeforsikringen er en god ting, men hvis det bliver brugt som argument til at styrer individers ret til selvbestemmelse over eget legme ser jeg den for alt i verden bortskaffet. Hvor synes du grænsen går? Fede mennesker koster samfundet mange penge, skal de betaler bøder hvis de bliver opdaget i at spise på burger king? Skal de betale penge hvis de ikke dyrker nok motion? Skal en jehovas vidne tvinges til at tage mod blod, fordi det er det bedste for samfundet? Skal folk tvinges til at kører med cykelhjelm? Skal udendørs færdsel i storbyen koste penge, fordi det øger risikoen for kræft? Skal al sex før ægteskabet koste penge fordi det koster samfundet dyrt at behandle kønssygdomme?

At du ikke for noget positivt ud af at ryge og så stadig ikke er i stand til at stoppe, siger vidst mere om dig end det gør om mig.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg får helt lyst til en smøg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg hader det argument med sygeforsikringen. Sygeforsikringen er en god ting, men hvis det bliver brugt som argument til at styrer individers ret til selvbestemmelse over eget legme ser jeg den for alt i verden bortskaffet. Hvor synes du grænsen går? Fede mennesker koster samfundet mange penge, skal de betaler bøder hvis de bliver opdaget i at spise på burger king? Skal de betale penge hvis de ikke dyrker nok motion? Skal en jehovas vidne tvinges til at tage mod blod, fordi det er det bedste for samfundet? Skal folk tvinges til at kører med cykelhjelm? Skal udendørs færdsel i storbyen koste penge, fordi det øger risikoen for kræft? Skal al sex før ægteskabet koste penge fordi det koster samfundet dyrt at behandle kønssygdomme?

At du ikke for noget positivt ud af at ryge og så stadig ikke er i stand til at stoppe, siger vidst mere om dig end det gør om mig.

At jeg ikke kan stoppe rigtig nok noget om mig uuuh hvor du fik mig!!
Det er sjovt som rygere mener at det er afstressende at ryge når det kemisk set forholder sig direkte modsat, det siger noget om tankens kraft og hold da op nogle kognitive forvrængninger man får rodet sig ud i som ryger. AltÆdendeAteist er et klasseeksempel på den selvfede ignorance man som ryger af og til må påtage sig for at forsvare sit misbrug overfor sig selv og sin omverden.

Og nej de fede skal ikke betaler bøder, hvor blød tror du jeg er?
Næh du, det skal bare være dyrt at æde usundt for alle og pissedyrt at ryge. Så længe der findes en sygesikring som vi alle spytter i, ser jeg intet galt i at man regulerer priserne på de ting der påvirker folks helbred, således at priserne afspejler bekostningerne. Det har intet at gøre med invadering af ens ret til selvbestemmelse over eget legeme.. Det har luftforurening derimod, det er sgu et problem værd at trække ærmerne op for, det påvirker nemlig os alle og der er ikke en hylende fis vi kan gøre ved det, andet end at flytte. Se DET er noget individet burde bekymre sig om og sgu ikke prisen på en pakke cigaretter, svjv er det stadig frit om man vil købe dem eller ej, ergo ingen alarm hvad angår ens frihed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]