Jeg ved sgu ikke helt, om der er flere, der ville dyrke til eget forbrug, hvis det blev lovligt. Ligesom at folk jo åbenlyst tager stoffer, selvom det er ulovligt, så tror jeg også, at dem der har lyst til at dyrke gør det, ligemeget om det er lovligt eller ej.
Rimeligt enig i folk gør det alligevel ; men det ville betyde almindeligt godtfolk kunne hobbydyrke og stille deres behov uden at finansiere rockere, sweatshops osv - vi kunne udvikle os til beviste forbrugere og for de særligt interesserede ville der sandsynligvis opstår en hel feinschmecker kultur omkring dyrkning, arter osv... alt sammen uden at skulle kigge sig over skulderen og føle sig marginaliseret...
Og jeg ryger i øvrigt ikke selv; men synes det er dybt godnat at kunne forbyde en naturligt forekommende plante og ikke mindst at forbyde angiveligt frie mennesker selv at bestemme hvad de gør ved deres krop -
især når de faglige argumenter for forbuddet over de sidste mange år er smuldret totalt og det samtidigt er tydeligt for de fleste at problemerne ved forbuddet vokser proportionelt med indsatsen imod handlen...