Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 14:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg synes ikke at kunne finde lignende emne.

Jeg står nemlig med 20 hoveder som jeg har fået af en ven, som han godt vil sponsorer til dette forsøg.
Jeg har tænkt mig at bruge en artikel på erwoid, hvor der er en fremgangsmetode til fremstilling af heroin, fra plante til slutprodukt.

Jeg vil starte med at blende hovederne til grød i lidt vand med citronsyre til ph 2-3. Det skal så i en gryde og stå og simre, men ikke koge, i en times tid, ligesom når man lave the. Efter en times tid filtreres det igennem kaffe filter også springer vi over til erowid:

Processed opium is stirred in large drum of boiling water until it has completely dissolved. Slaked lime (calium hydroxide), at about one-fifth the mass of opium (8), (or a fertilzer with a high lime content) is added to the solution. This has the effect of converting morphine, insoluble in cool water, into the soluble salt, calcium morphenate. For the most part, the other alkaloids do not react, and when the mixture is cooled, the morphenate remains in solution, while the other chemicals settle to form a brown sludge at the bottom of the container. (Codeine is somewhat soluble in water and some amount is likely to remain in solution). The calcium morphenate solution is scooped or poured from the drum and filtered and pressed through burlap rice sacks or some other makeshift filtration apparatus. The filtered solution is re-heated, but not boiled, in cooking pots to which ammonium chloride is added at about one-fourth the mass of opium processed (8). After the pH of the solution reaches 8 or 9 it is cooled. Within a few hours, morphine base and any remaining codeine precipitate out of solution and settle to the bottom of the pot. The solution is then poured off through cloth filters, leaving chunks of morphine base on the cloth, which are squeezed dry and set aside to dry further in the sun. The dried crude morphine base is a coffee-colored powder. (A more scrupulous chemist might use ether in the filtration to dissolve any residual codeine out of the base mixture, but this is not reported in accounts of illicit manufacture).

From this point, some manufacturers may proceed directly to step 3. Ideally, however, the crude morphine base is purified by dissolution in dilute hydrochloric (or sufuric) acid, forming a solution of morphine hydrochloride (or sulfate). Activated charcoal is added, and the solution is heated and filtered hot through a fine cloth. The filtration is repeated several times, removing the charcoal and colored impurities with it. The filtrate may be dried in the sun to leave behind morphine hydrochloride, a fine white powder if purification is complete, which may be pressed into 1 kg bricks and transferred for further processing at a remote site. Alternatively, ammonium hydroxide may be added to the morphine HCl solution (or re-dissolved morphine HCl), precipitating morphine base, filtered and dried to form a granular solid (8).

Senest rettet af rootmood 18 apr 2014 21:05, rettet i alt 6 gange.

Medlem
Brugeravatar

Nok til hvad?

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pointen med forsøget var at få en lille men koncentreret mængde morfin ud af det. Derfor spørg jeg om 20 hoveder er nok.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ren opium består af 10-12% morfin, jeg er ikke sikker på om det er lavere her i Danmark - mange postulerer at det danske klima ikke kan frembringe ligeså stærk opium som syd på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal hverfald prøves og jeg melder tilbage hvordan forsøget det gik. Jeg mangler dog stadig calcium hydroxid (Læsket kalk) som jeg skal have bestilt hjem fra nettet. jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan købe det her hjemme.

Vil man kunne erstatte calcium hydroxide med Calciumcarbonat?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Læsket kalk burde kunne findes i byggemarkeder. Jeg har boet i et hus der var malet med det, så det må være til at få fat på. Calcium karbonat, som det du har i bunden af kogekanden, tror jeg ikke kan bruges.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det skal hverfald prøves og jeg melder tilbage hvordan forsøget det gik. Jeg mangler dog stadig calcium hydroxid (Læsket kalk) som jeg skal have bestilt hjem fra nettet. jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan købe det her hjemme.

Vil man kunne erstatte calcium hydroxide med Calciumcarbonat?

Nej, ikke uden at lave et bette krumspring!
krumspringet består i, at udgløde noget alm. kridt/calciumcarbonat, som derefter opslemmes i vand.

CaCO3+varme -> CaO+CO2
CaO+H2O -> Ca(OH)2

Jeg ville nu springe over det lavere gærde og indkøbe noget læsket kalk.

God fornøjelse!
Almindeligt postevand ved ca. 80°C kan sagtens anvendes til ekstraktionen. Uden at justere pH!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har er måske kommet i besiddelse af 2-3 kilo hoveder med 5-10 cm stilk.
For nogen dage siden indtog jeg opium the fra 10 hoveder som var af arten Papaver somniferum.
Jeg vil i morgen prøve at tag samme dosis med dem jeg har fået og hvis det er dem. Det ligner præcis dem som jeg lavede the af sidst. Den eneste forskel er, at disse har dobbelt blade. Jeg har så være inde og læse og arten kan findes i mange forskellige farver og med eller uden dobbelt blade. Dem jeg har fundet, som stadig havde blade på, var med dobbelt blade.

Man kan få læsket kalk på stark har jeg fået at vide, så der skal jeg op i morgen og have købt noget.

Jeg skriver lige en fremgangsmetode i morgen og poster, så må vi se. Det bliver interessant. Specielt fordi at calcium hydroxide er den eneste base som reagere med morfin, så ledes at der bliver skabt et salt som er opløseligt i vandet mens det resterende alkaloid bundfælder.

Hvad er slut resultatet af ekstraktion med vand? Jeg vil gerne have et resultat med rent morfin hydroclorid og ikke de andre alkaloider. Den metode som jeg har fundet på erowid synes at indikere måden at komme frem til det resultat?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har testet mine valmuer ved at lave te af 10 hoveder, lige som jeg gjorde sidst. Og det virker perfekt. Så det har været en dejlig dag. I morgen går forsøget i gang. Orker ikke og skrive fremgangsmetode i dag.

Medlem
Brugeravatar

Hvor store er hovederne? På størrelse med en golfbold?

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I gennemsnit 3/4 af en golf bold.

Siden jeg startede dette indlæg, har lavet the på de mange hoveder, filtreret og frosset væsken.
Nu er det blevet den første og jeg har lige bestil calcium hydroxid. Når dette når frem, vil jeg finde en stor gryde og fylde den med de mange liter væske, som indeholder morfin. I guiden står der at det skal være 1/5 dele af massen på opium. Da jeg ikke har tænkt mig at koge så mange liter vand ned, for derefter at veje massen også hælde vand i igen, vil jeg benytter mig af pH papir og hæve den til 9-10 stykker.

Opvarmningen vil forgå via et bål af gløder. Der skal være mulighed at tage gryden af, så den ikke begynder at koge.

Spørgsmål
pH burde falde, når calcium hydroxid begynder at reagere med morfin og danner calcium morphenate?
Hvis det er rigtig, så kan jeg finde ud af hvornår det er færdig med at reagere, nemlig når pH er neutral?

Når man læser videre i guiden som jeg har linket til, står der også hvordan man laver morfin om til heroin. Det "eneste" det kræver er eddikesyreanhydrid. Men det er jo selvfølgelig begrænset til skoler og laboratorier der har et certifikat der gør dem legitime til bestilling af eddikesyreanhydrid.

Nogen gode ideer? :b
Har googlet lidt rundt og synes ikke jeg kan finde nogen "nem" løsning.

Kom lige i på en ide mens jeg sidder her og læser mit indlæg igennem. Hvad nu hvis jeg finder ud af hvor mange liter der er, vejer det på en vægt (1 liter vand = 1 kg cirka) så f.eks 2 liter vand = 2 kilo - minus det ekstra der er f.eks 2.3 = massen af tørt opium?

(2 liter the - 2 liter vand = opium)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er der kommet 25 kilo calcium hydroxid hjem. Så nu skal jeg i gang med at lave et forsøg i lille skala, for så at se hvad der kommer ud af det. juhuuuuuhhh glæder mig!!!

Billeder kommer der også lidt af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Spændende :) Glæder mig til at høre om resultatet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu læser jeg selvfølgelig guiden igennem efter matas har lukket og jeg kan se man bruger ammonium Cl til at hæve pH værdien til 8-9 for at udfælde morfin. Kan jeg ikke bruge natrium hydroxid til dette?

edit:
venter til i morgen.

Medlem
Brugeravatar

Kommer der snart nogle billeder? :D
Og lykkedes forsøget?

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg undskylder forskinkelsen. Det endte med at jeg måtte ud og finde nogle nye valmuer for de andre fik ben og gå på. Hvor de gik hen, må i selv gætte.

Grunden til jeg ikke er nået videre, er fordi jeg skal til at flytte fra kæresten også har man mange andre ting i hovedet end ekstration af morfin. Når jeg er faldet godt på plads så skal det genoptages. Jeg fandt en kolonihave hvor nogen har brugt valmuen til dekoration af indgangen. Fint, det snupper jeg. Og ja det er de rigtige, det kan mig og en ven skrive under på. Det er de kraftigste hidtil. Før kunne 10-15 hoveder give en rus tilsvarende 20 mg rektalt. Nu virker det som 40 mg rektalt. (Jeg drikke teen men sammenligner med rektal administration)

Så, det skal helt sikkert genoptages. Jeg har nogen tekniske spørgsmål som jeg håbet nogen af de kloge hoveder ville give et bud på.

Jeg skal bruge 1/5 calcium hydroxid af opiums vægt. Nogen gode ideer til hvordan jeg klare den?
Hvis jeg har 100 g opium i min the, og jeg så skal bruge 20 g Ca(OH)2, må de gå ud fra at 20% af mit opium er morfin?
Lad os sige denne reaktion foregår 1/1, så burde jeg have et neutralt salt altså calcium morphinate?
Så på den måde burde pH være indikator på hvordan reaktion er fuldført. Jeg starter med at kunne fylde Ca(OH)2 i og nøje følger med pH papir. I teorien burde væsken blive basisk, for derefter at blive neutral, end til der ikke er mere morfin der reagere?

Næste spørgsmål. Ammonium Klorid. WTF? Brug NH4Cl til at hæve Ph til 9. Hmm, ja. Ikke i dette univers efter min forståelse. Når man tilføjer ammonium klorid til vand dannes der ammoniak og hydronium, som gør min væske sur. Og hele pointen i at hæve pH til 9 er at morfin bliver udfældet. Hvad vil være bedst til denne proces? Nu tænker jeg en baser og ret mig hvis jeg tager fejl, men NH4Cl dur ikke til noget her?

Moderator
Brugeravatar

Ja, hvis du har 100 g råopium, så skal du iflg. dit eget link opslemme/opløse massen i en minimal mængde kogende vand, indtil alt opløseligt er opløst.
Tilsæt nu 20-22 g calciumhydroxid(brug lidt mere calciumhydroxid, hvis du har dihydratet, så du er sikker på at det tilsættes i overskud) og og lad det reagere med morfinen.

Da basen tilsættes i overskud, så vil jeg ikke mene, at du kan anvende pH papir til ret meget.
Hvis du skulle anvende pH, som en indikator, så vil der til slut i reaktionen være underskud af base, som så ikke kan reagere med den resterende mængde morfin.

Efter endt reaktion skal suppen filtreres, hvorefter pH sænkes med ammoniumchlorid (ganske almindeligt "salmiak", som anvendes i lakrids og andet slik) og morfinen udfældes ved nedkøling og henstand.
Du ret i, at ammonium-ionen reagerer surt og vil sænke pH i en vandig opløsning, som selv ræsonnerer dig frem til ;)

Jeg kender selv personer som, om ikke gror P. somniferum, så i hvert fald har groet planterne mhp. smertelindring.
Disse typer ville finde det lidt træls, at have fået stjålet sin medicin på privat grund :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det vil være lidt strengt at gøre det. Nu ved jeg heldigvis den gamle kone som har det. Hun har udelukket brugt dem til pynte dem op ad hendes gang. Rigtig nydeligt og hun havde ingen anelse om hvad jeg snakkede om da jeg sagde det var opiums valmue ;)

CannaChem, vil du ikke mene, at det er lidt mærkeligt man skal bruge ammoniumchlorid til at hæve pH i en væske der skal være i overskud af en base? Hvis morfin udfældes i kold vand, vil morfin så ikke bundfælde ved at tilsætte Ca(OH)2 og derved gøre reaktionen vanskeligere?

Hvordan vil du gribe dette an hvis du skulle ekstrahere morfin? Er den guide helt henne i hegnet eller skal den bare finjusteres?

Moderator
Brugeravatar

Ja, det vil være lidt strengt at gøre det. Nu ved jeg heldigvis den gamle kone som har det. Hun har udelukket brugt dem til pynte dem op ad hendes gang. Rigtig nydeligt og hun havde ingen anelse om hvad jeg snakkede om da jeg sagde det var opiums valmue ;)

CannaChem, vil du ikke mene, at det er lidt mærkeligt man skal bruge ammoniumchlorid til at hæve pH i en væske der skal være i overskud af en base? Hvis morfin udfældes i kold vand, vil morfin så ikke bundfælde ved at tilsætte Ca(OH)2 og derved gøre reaktionen vanskeligere?

Hvordan vil du gribe dette an hvis du skulle ekstrahere morfin? Er den guide helt henne i hegnet eller skal den bare finjusteres?

Der forklares jo entydigt hvad man skal og hvad der sker undervejs, så jeg synes nu processen lyder komfortabelt simpel og jeg ville ikke tøve med at gå i krig med ekstraktionen.

Du skal huske på, at det er en (tilnærmelsesvis)selektiv morfin-ekstraktion og grunden til at man lader morfinen reagere med calcium under basiske forhold, er netop for at undgå, at andre alkaloider ekstraheres med.

Når der er dannet Ca-morfinat(aq), så frafiltreres alle andre uønskede alkaloider+plantemateriale og Ca-morfinat findes i den opløste, basiske væske.
Nu har du isoleret morfinen fra de andre uønskede alkaloider+plantemateriale og for at udfælde morfinbasen i den opløste, basiske væske tilsættes ammoniumchlorid for at sænke pH, men dog ikke så meget at morfinen protoniseres(går på saltform og opløses i væsken), men er i den vandUopløselige baseform.

Igen - du hæver ikke pH med ammoniumchloriden, men sænker pH ;)

...og det er her, at eddikesyreanhydrid kommer på banen :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1) blend valmuer i vand og kog the på det
2)filtrer væsken og gem den
3)find ud af differencen mellem x mL the og samme mængde alm. vand
4)vægten på rå opium er differencen.
5)tilsæt en filtreret væske af en 1/5 af opiums vægt i Ca(OH)2 vand og hæv pH til 9 og lad det reagere i et par timer på varme
6)filtrer væsken og gem væsken
7)køl ned til stue temperatur
8 )sænk pH med ammoniumchlorid til 7
9)filtrer væsken og gem pulveret i filtret

Du har nu morfin på base og kan derefter 1) opløses i saltsyre og omdannes til morfin.HCl 2)opløses i acetic anhydride og omdannes til heroin

Hvad siger du til den fremgangsmetode? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]