Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey

i USA hører man jo tit om uge der ryger crack, altså ryge kokain.. men er det kun et fænomæn i USA?
hvordan er det i rent praktis? er det noget specielt kokain eller kan man selv lave det ud af normal sniffe kokain?
hvis man ikke kan, er det så noget man kan få fat i her i dk? forstå mig ret jeg spørger ikke hvor og af hvem, men om det er noget man kan få..
også en sidste ting, skal det blandes med tobak, ligesom med hash?
håber i gider tage jeg tid til at svare seriøst på mine spørgsmål....

mvh Martin

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=15277 <-- Hvis du stopper i guiden hvor der står at du nu har freebase kokain, så kan det ryges, jeg er dog ikke 100%, så nogen må rette mig hvis jeg tager fejl :D Mener bestemt ikke at det skal blandes op med tobak, da det skal ryges i sådan en better fætter her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
du kan godt komme lidt i en joint, men piben der er helt klart at foretrække.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har aldrig hørt om freebase kokain (crack) der bliver solgt på gadeplan i Danmark.

Desværre har jeg her i hovedstaden bemærket et markant stigende misbrug af freebase de sidste 3-5 år.
Det er snart ikke tabu mere at ryge coke (for det er jo ikke lige så slemt som at stikke sig i armen med heroin :roll:).

Jeg vil kraftigt fraråde at eksperimentere med det, da kokain jo er et af de mest vanedannende stoffer på kloden - især når det optages gennem lungerne!

However, vil jeg besvare dit spørgsmål...

Den generelle "junkie" måde at freebase coke på, er ved at hælde det ud på en ske, og så enten tilsætte ammoniak (salmiak-spiritus), eller lidt vand og Natrium Bicarbonat (Natron) som er en væsentligt mildere base.
Derefter varmes skeen med en lighter, til opløsningen koger - lad det derefter køle ned til stuetemperatur igen...
Man skulle gerne kunne se "bundfaldet (coken)" blive til mere eller mindre solide krystaller der flyder oven på væsken.

Når det hele er kølet ned, tages disse "sten" (som de bliver kaldt på gaden) der flyder ovenpå fra, og de får lov til at tørre...

MEN hvis du har mulighed for det, så følg Europiums guide der er blevet linket til i denne tråd!
På den måde undgår du evt. ammonium- eller natriumsalte.

Mht. rygningen, så er den mest generelle måde jeg har set, er at tage en tom halv-liters flaske, brænde et slip-hul i den ene side, og et hul til et rør man kan suge igennem på den anden side (pengeseddel, haveslange, whatever), bare lortet er tæt.

Derefter fyldes flasken halvt op med vand, så du har en mindre røgkammer.

Øverst på flasken, fores siderne med sølvpapir, så du ikke til sidst sidder og inhalerer smeltet plastik.
Derefter lægges et stykke sølvpapir på selve toppen, en elastik hvikles om halsen for at sørge for tætheden, og staniolen gennemhulles meget nøje med en lille skarp genstand (nål, whatever), så sølvpapiret til sidst er gennemhullet med SMÅ huller.

Allright... Ryg en smøg, eller tænd en og lad den brænde ud, så du har cigaret-aske.

Læg et lag aske oven på toppen (det gennemhullede sølvpapir), og placér derefter hvor meget freebase du nu syntes du tør ryge oven på.

Brug en lighter der er rigeligt med gas på, da det er pissenederen at være ved at suge et hovede, og lighteren går ud.

Ekshalér, tænd lighteren (skru den ned på mellem-svagt blus), sug ganske roligt og lad flammen være OVER freebasen (da du ikke ønsker at brænde det, men smelte det).
Når det er smeltet ned i asken - sug som ind i helvede, imens du kører flammen ned i det smeltede freebase/aske - det skulle gerne fylde din "crack-bong" med røg,
og når du er ved at være lilla i hovedet, fjern fingeren fra slip-hullet du lavede på flasken og inhaler AL røgen.

Derefter tager du 1-2 hvæs af en smøg (ja, god idé at tænde den på forhånd), og inhalerer noget "frisk" luft bagefter, for at få det HELT ned i lungerne...
Når coke-basen blander sig med cigaret-/joint-røgen i dine lunger, bliver det af en grund jeg ikke kan forklare, optaget meget hurtigere og effektivt.
Hvis du kan holde til det, så hold den kombinerede røg så længe som muligt i dine lunger (gerne 30 sekunder), og ekshalér når du ikke kan holde det inde længere. (Jo længere, jo bedre, ellers er det spild af freebase)

Det er en effektiv måde at blive skudt afsted på, men jeg vil absolut ikke anbefale det, for det vil ikke tage dig mere end en uge at kunne skrive en endnu mere udførlig guide end den her !!!

Pas på dig selv!

Dex

P.S. Hvis du er meget dumdristig, så pakker du et hovede med 150-200 mg. freebase og 10-15 mg. 5-MeO-DMT... Det sætter crack-rygning i et lidt andet perspektiv! ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dex, hvordan vil du beskrive effekten af at ryge freebase coke i modsætning til at insufflere det. Og nu vi er igang, IV for den skyld? :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Damn Dex, jeg ville fandeme gerne læse en triprapport om en crack + 5-MeO-DMT kombo... Fortæller du ikke lidt om oplevelsen?

Psychedelia Sponsor

Dextrose skrev:
Når coke-basen blander sig med cigaret-/joint-røgen i dine lunger, bliver det af en grund jeg ikke kan forklare, optaget meget hurtigere og effektivt.

Der er, så vidt jeg kan læse mig frem til, tilsætningsstoffer i mange cigaretter der fremmer tilgængeligheden af nikotin, bl.a. ammoniak. Jeg synes også at have læst om et andet tilsætningsstof der er ganske brugt i cigaretindustrien med samme effekt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilket et det er lige nu.
...i hvert fald er det mit bud på hvorfor optagelsen skulle fungere hurtigere. Jeg ville godt komme med et link til mere læsning, men mine 30 sekunders Google-søgning har ikke resulteret i noget synderligt fornuftigt.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
RuneK skrev:
Dextrose skrev:

Der er, så vidt jeg kan læse mig frem til, tilsætningsstoffer i mange cigaretter der fremmer tilgængeligheden af nikotin, bl.a. ammoniak. Jeg synes også at have læst om et andet tilsætningsstof der er ganske brugt i cigaretindustrien med samme effekt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilket et det er lige nu.
...i hvert fald er det mit bud på hvorfor optagelsen skulle fungere hurtigere. Jeg ville godt komme med et link til mere læsning, men mine 30 sekunders Google-søgning har ikke resulteret i noget synderligt fornuftigt.

Hvis du har ret må det vel betyde, at crack bliver væsentligt stærkere hvis man tilsætter ammoniak?
Ammoniak er forresten blevet forbudt at tilsætte cigaretter i EU, men de snedige cigaretproducenter tilsætter efter sigende blot "smagsstoffer" som fx. æblejuice, der har et naturligt højt indhold af ammoniak i stedet.

Psychedelia Sponsor

Det med ammoniak i cigaretter er så vidt jeg kan finde ud af sandt, se bl.a. http://tarnival.org/cigarette/ingredients/ammonia.html
Der findes en del læsning om det.

Mht. til crack og ammoniak, så lyder det bestemt nærliggende, men jeg har ikke helt nok viden om det til at kunne afgøre noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Har røget crack 1 gang og tør simpelthen ikke gøre det igen. Alle celler i min krop skreg efter mere ret hurtigt... :) Jeg er ihvertfald meget udsat for afhængighed af det.

Stodder
Brugeravatar

http://onemansblog.com/2007/02/21/how-c ... e-is-made/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
P.S. Hvis du er meget dumdristig, så pakker du et hovede med 150-200 mg. freebase og 10-15 mg. 5-MeO-DMT... Det sætter crack-rygning i et lidt andet perspektiv! ;)

tror du man ville kunne bruge DIPT med et lige så godt resultat?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

galskabens-gardner skrev:
Dextrose skrev:

tror du man ville kunne bruge DIPT med et lige så godt resultat?

Nej, der er stor forskel på de to stoffers virkning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det er jeg klar over, men ville det være en sindsyg kombi at kaste sig ud i, i forhold til den dex nævner?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
leaf skrev:
http://onemansblog.com/2007/02/21/how-crack-cocaine-is-made/

Virker det også uden en cracknigga?
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

den der latterlige hjemmeside skrev:
NOTE: Comments have been closed because of the morons who have been coming here to actually try to learn how to make crack.

If you are a drug user visiting this page please be aware that your computer’s IP address, your e-mail address, and your physical location are being forwarded to the FBI, DEA and your local police as you read this. I advise you to turn off the computer and leave immediately!

se det... det... ja lige præcis det... DET ER FANDME HUMOR!!!

Stodder
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
leaf skrev:

Billede
Nej, det er den absolut mest vigtige ingrediens :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

leaf skrev:
Kaktus Klausen skrev:
leaf skrev:

Billede
Nej, det er den absolut mest vigtige ingrediens :)

Yo can't make crack without a cracknigga dawg!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Jeg er personlig crack neger, sælger mig selv for et pibehoved i timen....

8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]