Psilonautimus skrev:
bottom line: hvis jeg skulle lave et LSA ekstrakt ville jeg helst være fri for at risikere at indtage benzin. Er der nogen risiko for dette, selvom man gør det hele rigtigt?
TA-DAA!
Helt ærligt venner, sæt tingene i perspektiv (og jeg er lidt diplomatisk her

) --
Pop-quiz; I hvilket tilfælde udsætter du dig for størst mængde benzin?
Ved at -
A. Du indånder dampe fra en benzin-optankning af bilen?
B. Du spilder rensebenzin ud over hånden, når du renser tyggegummi af sofaen?
C. Du knuser nogle HBWR-frø, som så er lagt i rensebenzin og siden er pulverets benzinrester afdampet i nogle timer. Derefter er frøene udvasket med 2-propanol. Denne alkohol (med evt. benzinrester) er så sidenhen inddampet, for kun at efterlade sig noget klamt lysegulbrunt gummisnask.
Svaret er A eller B. Jeg tror ikke engang en mikrogramsvægt ville registrere videre fordampning af benzin efter et par timer, hvis HBWR pulveret er godt spredt og fint.
Med andre ord er det sikkert farligere at trykke tante Emmas hånd, hvis hun tidligere på dagen tankede benzin, indåndede dampene, og derefter svedte dem ud på din hånd, så du følgende optog noget benzinen gennem huden.
MEN NÅR du så drikker ovennævnte frøekstrakt opløst i vand/saft (så snasket bliver på bunden), ender du muligvis som de fleste andre med max opkast, grundet en lille "triviel" ting: Det som førnævnte såkaldte "S9" (det er givetvis en forkortelse for stryknin her!).
Stryknin, mums. Smag på ordet. Ligger sikkert ligeså godt i maven som datura og ipecac.