Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 11:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Så bliver det her efterhånden gamle topic taget op igen :wink:
Har haft et øje på det her topic længe, da jeg finder det ret sjovt at lave lidt simpel kemi. Jeg har så valgt discount udgaven af en acetone og vand rensning, da det eneste indkøbte til forsøget er acetone og amfetamin. Da jeg ikke lige havde mulighed for at måle vand og acetone op blev det bare hældt i så der var nok.

Udstyr:
Amfetamin, acetone, husholdningsfilm, elastik, vand, shotglas/drikkeglas, toiletpapir(til at suge acetone), tallerken/fad, sugerør (mangler stadig en sprøjte...), kort/barberblad, hårtørrer

1. Acetonen i fryseren og vent til den er iskold.
2. Hak amfetaminen fint og smid det i glasset. Put husholdningsfilm over glasset og på med elastikken.
3. Stil glasset i fryseren til det er blevet koldt (for ikke at opvarme acetonen).
4. Hæld acetone i glasset luk det. Sving glasset eller rør lidt rundt. Lad pulveret bundfælde 5-10min.
5. Sug acetonen op med toiletpapiret/sprøjten. Tør resten.
6. Hæld vand i det tørre pulver og rør rundt, og lad det bundfælde 5-10min.
7. Sug vandet op og sprøjt det ud på tallerken. Det er muligt med sugerør selvom det kræver en del gange at få det over.
8. Gentag evt 6-7.
9. Vent på at bliver tørt.... For andre som mig der er utålmodige og ikke gider vente kan en hårtørrer bruges.
10. Skrab det indtørrede pulver sammen og nyd det nu lidt renere produkt :twisted:
11. 6-10 kan gentages igen da der kan sætte sig noget på siderne som man kan få opløst i vand igen.

Har nu prøvet metoden med af 3 gange med ret små mængder amfetamin. Første gang fik jeg brændt det lidt på nogle få steder hvor det blev svagt gult. Det kunne dog ikke ses på den færdige mænde da det blev blandet sammen.
Første gang med 500mg med et udbytte på 350mg
Anden gang var det med 400mg hvor jeg dog kun fik 225mg tilbage.
Tredje gang, 1440mg kom det 835mg tilbage igen. Det var også noget andet end det der blev brugt første og anden gang

Resultater er blevet et helt hvidt og fint pulver der glimter lidt i lyset. Lugten er meget svag og man skal ha' næsen helt ned til det for at kunne lugte det.
Når det bliver sniffet river det lige kort i næsen og smager kemisk er kort øjeblik. Effekten er sjovt nok som amf, men min kæbe har stået lidt mere stille end normalt.

Senest rettet af Jago 04 mar 2011 07:17, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Sikke dog du er tidligt oppe, eller ikke gået i seng endnu ;)

Ser da fint ud, endnu engang: Der er ingen grund til at fylde sig med alt muligt andet end knark :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har lige et spørsmål med når acetonen er suget op af glasset og amfen er tør nede i glasset, skal men så hakke det igen inden med hælder vand i eller kan men godt bare hælde det ned i glasset hvor amfen jo ligger i en tæt bunke på bunden?? det er øverstådende punkt 6 og 7.

og hvis jeg vil tage en process mere som med isopro.. i vandband med kolbe , er det så bedst kun at rense det med acetone først,altså lige som beskreven øverst på denne side og så ikke hælde vand i da det er næsten det samme som når jeg koger det i isopropa...??

men har lige prøvet acetone rensningen på noget gult stinkende amf det blev flot hvid og lugtede næsten ik mere, og ud af 734 mg. var er 421 mg så det kan anbefales....

og er der ikke noget der har et nemt alternativ til en kolbe? til næste process?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nu har jeg også prøvet at koge ipa i vandbad, og har lige sat kolben til at køle til stuetem. og kan se der er meget bundfald, efter det så har været i fryseren i 8-9 timer skal men filtere krystallerne fra skriver folk, er det på samme måde som med acetone rens? altså skal det bare fordampe? eller hvordan får jeg det filteret bedst, hvis det virker?.......

håber der en der har et hurtigt svar på det! men jeg skriver igen når det er færdigt så må vi se hvad der sker !!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Citat:
7. Sug vandet op og sprøjt det ud på tallerken. Det er muligt med sugerør selvom det kræver en del gange at få det over.

Så dvs. amfetaminen befinder sig i vandet.. og alt det andet crap der er i amfetaminen (som ikke skal være der) . det er bundfaldet?

Så det er i vandet, amf'en ligger?

Så bundfaldet der i vandet , skal jeg ikke bruge til noget?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

altså nu prøvede jeg det selv første gang her den anden dag men hvis det er efter du har renset det i acetone! så ja når vandet så fordamper kommer det til at ligge på hvad du nu hælder det ud på....det virkede fint for mig, jeg havde nemligt noget meget gult og stinkende amf. som jeg prøvede det på, og men må sige efter bare en gang, var det helt hvidt og men kunne næsten ikke lugte det mere, så det må men sige at det næsten ville være dumt, hvis men skal tage amf ikke lige at give det sådan en tur eller 2..........

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg forsøgte mig idag med en acetone vask af et gram krystal mdma. Farven var meget lysebrun så jeg suspektede derfor biprodukter fra syntesen.

Resultatet blev hvide glimtrende krystaller med et lille snerp af lysebrunt, så det kan bestemt også lade sig gøre hvis i har mdma i gerne vil have oprenset ;)

Junior medlem

hmmmm

Senest rettet af tgjensen 24 jan 2008 16:49, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

tgjensen skrev:
først en acetonevask på 5 gram amf derefter opblanding i vand så der ville komme bundfald men amfen bandt sig ikke til vandet...?
og nu efter en tørring i oven ved lav temperatur på 80-90 grader blev resultatet dette.. hvad er der sket?
Billede

Skal det ikke bare skrabes ud? og brug ikke en rund ting næste gang,, noget helt fladt med firkantede kanter er lettest at skrabe ud af.

Titel:
Junior medlem

de5t har lagt sig i store gennemsigtige flager....

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
tgjensen skrev:
de5t har lagt sig i store gennemsigtige flager....

Lyder da kun godt :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, det lyder sgu som om du har et produkt på noget nær 100%, hvis du i forvejen er startet med amfetamin af ordentlig kvalitet.

Tillykke! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Burde prøve at rense mit amf - det kommer i sten og ligner jagos på en prik når det bliver knust :)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Sway skrev:
Burde prøve at rense mit amf - det kommer i sten og ligner jagos på en prik når det bliver knust :)

Af hva' ligner det når det bliver knust ? Jagos ?

Det her ? Eller er jeg helt lost ?
Billede

Titel:
Insane psychedelia user!

Prøv at se navnet på ham som har postet billeder af amfetamin i tråden :roll: Det er tilladt at bruge hovedet.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

ha ha.... ja okay så fattede jeg det sku bedre :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
nu vil jeg så komme med det igen, jeg har fået nået til noget nær det samme som tgjensen nået frem til. klare flager.

mit forløb.
START:
2G tørret amf(kvali+++). vasket med 30 ml. Acetone. omrørt i ca 5 min, væsken suget op igen, så meget som var muligt. fået lov til at tørre. overhældt med ca 100ml vand(demiraliseret).

nu var det at amfen skulle være super bindene i vand?

mit lagde sig på bunden. og lige mget hvad så var det næsten klart vand der udspillet sig når det fik tid til at falde til bunds igen.

ind dampning via varmlufts ovn på 80C tog nogle timer. med da jeg kiggede til det og mente det ville være nok var det nærmest mælkehvidt/snert af gråt farvet tyk masse,(tyk op kog af marisena agtigt)

tænkte det er helt forkert det der skete der og lod det egentlig bare stå på bordet natten over. da jeg skuet til projektet igen havde det lagt sig i en stor flage der var krakeleret et enkelt sted. og det knækkede nemt. men det ville kun knække i flager. lige meget hvor meget man arbejdede med flagerne var det ikke til at lave til snifbare flager. det blev aldrig til pulver. hvis man overhældte en flage med vand. skete der ingen ting, næsten ligeså sprød når man tog den op. samme med acetone.

dog ved oral indtagelse en klar virkning. men ikke det ventet udfald.

altså , hvordan kan det lægge sig sådan og blive så solidt. for det var virkelig så det sagde knæk, sådan en splinterende lyd. når man knak det.

når man suttede på en flage så opløste den ikke rigtig sig selv ordentligt, den blev mere gelë agtig, lidt alá en gelatine kapsel.

nogle idér?

lige en sidste ting, ved omkrystallisering så sker det bedst ved vedvarende fast temp under frysepunktet i en væske som acetone, ipa. eller er det kun acetonen der kan bruges til omkrystallisering, kan tulen, xylen evt ikke også bruges?

Titel:
Insane psychedelia user!

Burde man i princippet ikke kunne få et helt rent produkt, hvis man først opløste sit amfetamin i vandig base, tilsatte organisk opløsningsmiddel, omrystede, rensede den vandige fase, lagde de organiske faser sammen, inddampede til et mindre volumen og herefter tilsatte vandig svovlsyre. Herefter omryste, vaske den organiske fase med mere svovlsyre og til sidst inddampe. Burde man så ikke få et rent sulfat-salt af sin amfetamin uden lactose og f.eks. kreatin?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
Burde man i princippet ikke kunne få et helt rent produkt, hvis man først opløste sit amfetamin i vandig base, tilsatte organisk opløsningsmiddel, omrystede, rensede den vandige fase, lagde de organiske faser sammen, inddampede til et mindre volumen og herefter tilsatte vandig svovlsyre. Herefter omryste, vaske den organiske fase med mere svovlsyre og til sidst inddampe. Burde man så ikke få et rent sulfat-salt af sin amfetamin uden lactose og f.eks. kreatin?

Hvorfor vil du rense den vandige fase efter at have ekstraheret amfetaminen over i den organiske fase?

Desuden er det vigtigt ved udfældning af amfetaminsulfat at man bruger 95% af den ækvivalente mængde svovlsyre, da man ellers ender med en mængde af hydrogensulfatsaltet iblandet, hvilket kan besværliggøre processen. Det betyder at man skal kende mængden af amfetamin, hvilket bedst gøres ved at isolere basen og veje den.

Men jo, du er inde på noget rigtigt, et A/B-ekstrakt er en god måde at oprense det på. Problemet ved metoden er besværlighederne ved sulfatsaltet, og at det kræver en skilletragt og en smule laboratorieteknisk kunnen.

Junior medlem

Jeg syntes denne tråd er rigtig interasant fordi vi vil jo alle gerne have det reneste og bedste stof som også er ligmed mindst bivirkninger og dagen efter har men det meget bedre i de rette doser selvf. ;) bær over med jeg ikke staver særlig godt men jeg har prøvet at læse tråden igennem og finde de væsenlige ting.

Men sådan som jeg har forstået det, kan det gøres sådan her:

Acetonevask:

Formålet med acetoneoprensningen er at vaske urenhederne ud.
Løst anslået skal du bruge ca. 10ml vandfri acetone (En nyåbnet flaske fra borup) pr. gram pulveriseret amf.
Du kan med fordel gøre det i et reagensglas eller andet smalt cylinderisk glas, brug en ske til at røre kraftigt rundt, tage låg eller noget plast + elastik over så acetonen ikke optager vand og så stille det i fryseren til det er nedkølet.
Amf er ikke opløseligt i acetone!
Når alt er bundfældet, kan det klare, evt. farvede væskefase afpippeteres eller hældes forsigtigt fra bundfaldet
Proceduren kan evt. gentages, hvis den indampede acetone viser sig at indholde store mængder urenheder

Den resterende rest i reagensglasset er oprenset amfetamin+evt. cutstoffer der ikke er opløselig i acetone som kan tørres i ovn ved 50 grader i 10, 20 min der efter kan du veje det og udregne udbyttet

Når du har gjort det, kan du opløse det resterende i vand for at få det endnu renere
Brug ca. 10ml pr gram.
her vil der sandsynligvis ligge en del tilbage der ikke kan opløses det meste er nok kreatin
filtrer det fra
Her er det en god metode at bruge en sprøjte på f.eks. 20 ml og så suge væsken op gennem et stykke vat som dermed agerer filter
Hæld nu væsken op i en dyb tallerken eller lignende og stil det i ovnen på omkring 50 grader indtil vandet er fordampet det der ligger tilbage vil sandsynligvis være en hel del renere end det du startede ud med

Er jeg helt hen i skoven?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]