Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Efter1 times søgning - må jeg sgu give op..

Jeg står med en ukendt mængde amfetamin, jeg ved noget af det er cut og jeg ved skidtet ikke har været rent fra starten, det gult...

Jeg vil gerne have lavet skidtet om til krystaller, så jeg ved det rent, altså det som bliver tilbage.

Hvad jeg har fundet frem til i min søgning.

1: Opløs i demineraliseret vand - frasortere alt der ikke er vandopløseligt. Damp væsken væk og fortsæt procedure med tilbageblevne (herefter : amfen).
2: Opløs amfen i kogene IPA - ca 20ml pr g.....
3: tilsæt lunken acetone og lad blandningen stå indtil denne har stuetemperatur, smid den derefter i fryseren natten over
4: Frasorter krystaller, det amfen....

Synes det lyder for enkelt, er der noget jeg ikke har styr på?

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Come on, er der ikke nogen keminørder online for tiden?

Ku virkelig godt lige bruge at vide jeg har styr på det, inden jeg kaster mig ud i at gøre det, vil da hade at ødelægge knark af... det en synd...

Men søger igen når jeg er rask.... så finder jeg sgu nok ud af det, men indtil da vil det være ret hyggeligt at gå og nusse med imens jeg var syg, har ikke så meget andet at lave nemlig... he he

har undladt en masse med at låget skal blive på kolben osv osv.... det ikke udstyret jeg er tvivl om, det er om jeg har proceduren korrekt - jeg ikke dum så bare rolig, fucker ikke up i den, så lang tid jeg ved at det er skridtene, er pisse dårlig til at forklare sådan noget der, bedre til bare at gøre det.... fordi så svært er det jo heller ikke..

PLUR

[edit]

Tilføjet "ikke" imellem "fucker" og "up....."

Senest rettet af Freakaling 19 mar 2010 23:10, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg er ikke nogen keminørd på nogen måde, men ud fra hvad jeg har læst andre steder, ser det der meget fornuftigt ud.
Nu ved jeg ikke hvor cuttet dit amf er, men hvis det ikke er så slemt, så skulle man vidst kunne fjerne det meste skidt ved at overhælde amf'en med iskold Acetone i et kaffe filter.

Men jeg kan godt li den måde du har stillet det op på - punkt form. Det gør processen meget overskuelig :)

Mvh.

Edit: Vil lige tilføje at du skal huske at bruge 3 gange så meget acetone som du bruger IPA, men det ved du sikkert godt :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er renset med acetone - delte det i to bunker fordi jeg kunne se kreatin imellem det. Den ene bunke er næsten ren kreatin - den anden er der minimal mængde kreatin i og er nærmest flotte hvide klumper med nogle få svagt gule imellem - har så vasket begge portioner for sig.. Den portion der var meget kreatin i, der blev acetonen meget gul og den anden blev den lidt mælkehvid..... Så uanset hvad, så har det fjernet noget... Men jeg vil ha skidtet renere.... Gider ikke tage så mange streger og gider ikke amf der ikke er skrald på.... Man skal tage 5-6cm streger af det før det har den ønskede virkning, ikke tykkere 2-3mm, men det bare ikke godt nok, fordi jeg ved skidtet kan være renere og det skal det være før det rammer min næse;)
Desuden er det sjovere at trampe igennem på 1 streg ordenligt speed istedet for at rende med snudeskaftet i posen konstant...

PLUR

Jeps jeps, det med 3gange så meget lunken acetone er jeg klar over;) Eller bare til væsken bliver uklar... right?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay så du delte amfen i to bunker, med visuelle redskaber - altså øjene. og så hældte du de to separerede bunker over med acetone, så nu burde du have et noget renere produkt (lige for at være helt sikker, så beholdte du pulveret, og ikke væsken ik?). Du kan jo så vælge at blande det med kogende IPA, og acetone bagefter i fryseren med det - you know the deal. Der burde nu udfælde krystaller i din acetone/ipa blanding - det er dit amf! :D

Jep, 3 gange så meget acetone som ipa, eller bare den minimale mængde der gør væsken uklar, så burde det være ok.
Jeg undskylder hvis det er lidt snørklet forklaret, men har fået et par stifter hehe :D

Altså hvis man selv kunne vælge, tror jeg de fleste mennesker altid ville vælge rene krystaller :P Der er ikke noget ved cuttet skod narko.

Peace!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg fatter det fint fordi var ret sikker på proceduren inden jeg spurgte- vil bare gerne have sådan noget bekræftet inden jeg kaster mig ud i det;)
Better safe than sorry..

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har aldrig været i stand til at opløse amfetaminsulfat i IPA, så det tror jeg heller ikke du får held med. Jeg ville starte som du foreslår med at vandekstrakt, og derefter skylle med en lille mængde iskold acetone, og acceptere den renhedsgrad der kommer ud af dette.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Emnet har været oppe før. Krystaller skal du ikke regne med at få ud af det, men derfor kan du jo godt få renset dit gadeamf op. (:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=7822

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skal altså holde mig væk fra det der IPA skidt der kan jeg forstå........ Medmindre det er meth, hvilket jeg ikke ved om det er, men tvivler.

Jeg har vasket det helt hvidt med acetone.

Så tricket er nu at opløse det i 8.8ml vand pr g amfetamin ikke? Og helst ikke mere fordi det temmelig sikkert vil optage kreatinen (1g 75ml vand) nu jeg ret sikker på at den ene bunke ikke indeholder ret meget kreatin, hvorimod den anden næsten er ren kreatin.... Skal jeg så bare opløse det i demineraliseret vandt? Og hvorfor kan normal postevand ikke bruges? Det kan jeg ikke finde nogle steder.. altså svaret på..

havde været inde og kigge på den tråd der er linket til, men da jeg kiggede stoppede jeg ved side 4 fordi jeg antog at resten af tråden ville gå med at sætte pharm på plads... det var så min fejl.. Sorry for spild af tid eller det var det jo så ikke, fik jo lige lært at IPA metoden er til meth... nu prøver jeg så bare acetone og vand metoden... men hvis det nu er methamf - vil dette så skade methen? Det kan godt være meth, det ikke helt ringe og meget euforisk i større mængder, derfor jeg vil have det renset så de store mængder bliver mindre, er træt af at ligne en junkie når jeg er til fest... suger fandme konstant :)

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ender ud med et meget fint pulver - tavlekridts farve..... Ikke hvid...

PLUR

[edit 7:58]

Har fundet ud af det med hvorfor man ikke bare bruger postevand, der er nogle mineralsalte i som så vil ende i ens slutprodukt - har jeg ret og man faktisk på den måde cutter sit knark unødvendigt, dog meget lidt, men stadigvæk unødvendigt..... Mit spørgsmål er så, er det ikke lige meget? Håber jeg, fordi den dårlige bunke blev kørt igennem på den måde og endte da ud med ca 500mg fint hvidt pulver(startede ud med6.5, men sagde jo der var meget kreatin i den bunke og ganske korrekt) der minder meget om knust krystal på en måde, måtte dog vaske den første portion i acetone igen, da den var svagt gul (tavlekridt) men nu har jeg 500mg af noget som jo burde sparke ret meget røv - kører resten igennem i dag (1.7g) startede med 2.5 og har vasket alt det som mangler væk med kold acetone - det resterende af portion 2 ligner til forveksling resultatet af portion 1 - det er lidt mere fluffy så det er nok det som der bliver fjernet her senere i dag fordi det fluffy lort, er åbenbart ikke opløseligt i vand.

Fandt forresten også nogle gennemsigtige flager og som den dumbass jeg er, det ikke tilrådeligt, puttede jeg en af dem i munden, den blev ikke opløst så spyttede skidtet ud igen - acetone kunne opløse det, så aner ikke rigtig hvad pokker det har været, ikke noget sundt går jeg ud fra.... Lignede lidt krystaller, dog ikke meth krystaller..

PLUR

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Som du selv nævner, så er det pga. kalk og andre salte, at man anvender destilleret/demineraliseret/ionbyttet/blødt vand i stedet for postevand, som dog sagtens kan anvendes i den her sammenhæng, hvis man ikke irriteres over en lillebitte smule mængde udfældet kalk.

Du har ret i man aner hat om hvad man propper i munden, når man fråder gadeamf. Derfor kan man dog sagtens smage på de forskellige oprensningsfraktioner for at få et bette hint om kvaliteten. Afhængig af cutmidlerne, så er det selvfølgelig den fraktion med mest bitter smag, hvori amfen befinder sig.

En sjælden gang giver jeg Hr. Skaarup ret :), når han siger at amfetaminsulfat, modsat meth, er tungtopløselig i IPA.
Jeg kunne dog forestille mig(men ved det ikke 100 - prøv at søg på crystallizing amphetamine eller noget i samme boldgade) at en given koncentration af ethanol+vand, kan gøre for amfetaminsulfat, hvad IPA kan gøre for meth. Mon husholdningssprit virker - eller er der for meget vand i? Ethanol+methanol måske? Nogengange må man gå empirisk til værks - at prøve sig frem...ellers er jeg sikker på at der findes et optimeret (dual eller tertiært)solventsystem, som er alletiders til formålet - men er sikkert alt andet end sundt og lettilgængeligt for hjemmekemikeren.

Ellers er der jo syre/base-metoden. Såfremt cutmidlerne ikke udviser syre/base-egenskaber eller har pKa´er, som er forskellig fra amfetamin, så er det er ganske fortræffelig oprensningsmetode! Pas dog på med at overtitrere amfetaminbasen, så der dannes det røde snask - amfetaminhydrogensulfat. Du kan sikkert google dig til mere info desangående ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skal ud i at sende det tilbage til sin freebase...... jamen helt sikkert, det har jeg ikke chems til lige pt - det bliver med den næste pose dårlig jeg anskaffer mig - det skal da helt sikkert prøves - nøjes med det her oprensning indtil videre - hvilket nu også ser ud til at give pote:) Tænk at de 500mg jeg har var gemt i 6.5g, føj for satan noget cuttet lort!!!!! Heldigvis var det da ikke så slemt med det jeg sorterede fra inden :)

Cannachem er det ikke bare at rense sit amfetamin nok inden man freebaser det så undgår man de fleste cutmidler, men vil sikkert stå tilbage med noget som måske hverken er vand eller acetone opløseligt - jeg er jo som sagt ikke en haj til kemi, men grundet min asperger skal jeg ikke se eller læse noget ret mange gange for at forstå det 100% og være i stand til at udføre det..... Ha i mente at jeg her ikke mener synteser og sådan noget, selvom de ser ret lette ud - det bare mere erfaring jeg helst vil have inden jeg skulle lege med noget så indviklet, ellers skal jeg læse om samtlige stoffers reaktioner med hinanden og hvad der kan gå galt... hvis hjernen så glipper i et kritisk øjeblik, ka det vist nok, gå pisse galt.... så det var ikke for at prale eller noget, mere for at forsikre jer om at jeg ikke går ud og gør noget jeg ikke kan stå inde for bagefter;)

Tak for søgeord cannachem du har lige reddet min 3 sygedag med fed læsning;)

Kan jo næsten kun tage amfetamin med det her asperger lort..

PLUR

Moderator
Brugeravatar

Jo, det ville selvfølgelig være at foretrække, at ha sit udgangsmateriale så rent som muligt før man går videre med det!

Det letteste ville være at udkrystallisere freebasen med saltsyre. Det er set før - altså den kan sagtens lade sig gøre :-) Hvorvidt det er vildt hygroskopisk ift. sulfatversionen, ved jeg ikke, men mon ikke der er noget om snakken, siden det "altid" er sulfatversionen af amfetamin man ser!?! Men pga. der kan dannes hydrogensulfat, så skal man passe på med at ikke at titrere til for lavt pH, så der dannes amfetamin-hydrogensulfat(amfetaminhydrogenchlorid skal/bør sikkert også undgås, hvis det er saltsyre man bruger). Man skal ramme det pH hvor der er dannet sulfat eller chlorid og nichts weiter! Jeg kan ikke huske/kender ikke pH punkterne for disse forbindelser, men det tor jeg google kan. Men husk at forholde dig kritisk til hvad du læser - spørg hvis du er i tvivl, selvom folk herinde selvfølgelig ikke ved alt, så kan der være hjælp at hente!
Held og lykke med det ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Takker - har lige renset resten af stashet - og er nået frem til noget som er småbittert og tjaeh - det vistnok amfetamin..... Lige en lille note - hvis der bruges postevand.... så skal der tilsættes nogle flere ml - jeg brugt 12.5ml mere pr g pulver for at få det ordentligt opløst, endte også ud med en smagsløs hvid kage som jeg ikke aner hvad er, kreatin sikkert, noget af det, men det andet, jeg har ingen ide.

Startede med omkring 9g pulver og endte ud med 1.2g - det jeg har nu, ser meget mere KNARK ud...... nu bliver det nok sjovere at rykke snitter igen....

Glæder mig for vildt til næste tramp.... endelig med ordentlig af den dårlige i lommen... FOR NICE...

Jeg vender tilbage når jeg mirakuløst finder en pose knark udenfor mit hus igen.... Det sker engang imellem he he.....

Bare ikke med billeder, det jo rent hypotetisk jeg snakker, jeg leger jo ikke med sådan noget..... kan bare godt lide at fantasere kraftigt når jeg er syg...

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:
(amfetaminhydrogenchlorid skal/bør sikkert også undgås, hvis det er saltsyre man bruger). Man skal ramme det pH hvor der er dannet sulfat eller chlorid og nichts weiter!

Det der er noget sludder. Svovlsyre er en diprot syre, det er derfor der kan dannes to forskellige salte. Saltsyre er monoprot, og derfor kan der udelukkende dannes hydrochloridsaltet.

Dog er amfetamin.HCl noget værre stads at arbejde med, de gange jeg har haft med det at gøre har det været noget klistret stads som kun kunne bruges oralt eller injiceret, det var 100% umuligt at sniffe. I det hele taget er det en besværlig affære at få amfetaminbasen på saltform, da man skal have det isoleret uden solvent først, så man kan finde ud af hvor meget der er og dermed hvor meget svovlsyre man skal bruge. Det er ikke noget jeg vil anbefale at forsøge(i hvert fald ikke med større mængder) hvis man ikke har anden erfaring med kemi i forvejen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lige en lille note

Der var mindst 4 forskellige cutmidler i mit amfetamin.... Kreatin - Noget andet hvidt der ikke var vandopløseligt - noget hvidt som kunne opløses i acetone - de der krystalagtige flager og så må der have været noget rest fra selve processen, fordi vaskede ret meget gult af den bunke som der var mest kreatin i og den var altså helt hvid for det blotte øje den bunke....

Underlig lort at putte i mit knark siger jeg bare... SKAM JER...

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Bare ikke med billeder, det jo rent hypotetisk jeg snakker, jeg leger jo ikke med sådan noget..... kan bare godt lide at fantasere kraftigt når jeg er syg...

PLUR

Sådan har jeg det også, altså jeg siger jeg roder med sådan nogle ting, men det gør jeg jo ikke rigtigt.. Herinde, er vi jo alle uskyldige når det kommer til stykket :lol:

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Peter Skaarup skrev:
CannaChem skrev:
(amfetaminhydrogenchlorid skal/bør sikkert også undgås, hvis det er saltsyre man bruger). Man skal ramme det pH hvor der er dannet sulfat eller chlorid og nichts weiter!
Det der er noget sludder...

LOL :D
Nogle gange ved jeg sgu ikke rigtig hvor jeg får det fra???...men ja, det er pænt meget sludder!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]